Jump to content

Recommended Posts

Salut! am un 320d e46 de 136cp si nu stiu daca este normal ce mi se intampla: dupa ce temperatura motorului ajunge la 90 de grade(acul e vertical) incepe sa scada pana aproape de linia de minim a zonei optime si apoi iar urca la 90....si tot asa. este normal ce se intampla sau e doar o paranoia de a mea. precizez ca recent am schimbat electroventilatorul cu unul sh.
Link to comment
Share on other sites

Cand mergi cu viteza foarte mult aer trece prin radiator racind-ul excesiv, un termostat bun in acest caz se inchide si lichidul nu mai circula (sau doar partial) prin radiator. Daca termostatul e defect lichidul circula in continuare si motorul nu isi mai poate mentine temperatura optima.
Link to comment
Share on other sites

termostatul defect poate ramane pe deschis - motorul se incalzeste greu si cum prinzi vreo vale mai lunga se raceste imediat

daca ramaane pe inchis nu mai poti circula ca se suporaincalzeste moturul repede si ajuta doar soba la data la maxim (este inclusa in circuitul mic)

desigur sant si stadii cand ramane crapat.

 

cel mai simplu este sa-l schimbi, ieftin si repede.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
azi,iar a trebuit sa fac un drum de 250 km.....si mi-a stat acul numai intre zona unde se termina albastrul si limita minima a zonei optime. ce risc daca mai merg asa? cat de daunator e masinii? duminica trebuie sa fac iar un drum de 250km, si n-am timp pana atunci sa schimb termostatul. as putea sa improvizez ceva temporar? se schimba greu termostatul? am observat ca de exemplu in oras,unde circul cu viteze mai mici, acul reuseste sa ajunga vertical....dar in afara nu.
Link to comment
Share on other sites

azi,iar a trebuit sa fac un drum de 250 km.....si mi-a stat acul numai intre zona unde se termina albastrul si limita minima a zonei optime. ce risc daca mai merg asa? cat de daunator e masinii? duminica trebuie sa fac iar un drum de 250km, si n-am timp pana atunci sa schimb termostatul. as putea sa improvizez ceva temporar? se schimba greu termostatul? am observat ca de exemplu in oras,unde circul cu viteze mai mici, acul reuseste sa ajunga vertical....dar in afara nu.

 

pana nu schimbi termostatul nu o sa rezolvi problema

de riscat nu risti nimic dacat ca iti consuma mai mult masina ca merge mai rece dacat ar trebui

Link to comment
Share on other sites

azi,iar a trebuit sa fac un drum de 250 km.....si mi-a stat acul numai intre zona unde se termina albastrul si limita minima a zonei optime. ce risc daca mai merg asa? cat de daunator e masinii?

 

Raspunsul este: foarte daunator.

De la pornire si pana cand motorul ajunge la temperatura optima uzura este cam de 100nm (nanometri). Apoi uzura este de doar 5nm pe ora, deci calculeaza si tu cam cat rau faci motorului mergand mereu la rece. :)

Link to comment
Share on other sites

azi,iar a trebuit sa fac un drum de 250 km.....si mi-a stat acul numai intre zona unde se termina albastrul si limita minima a zonei optime. ce risc daca mai merg asa? cat de daunator e masinii? duminica trebuie sa fac iar un drum de 250km, si n-am timp pana atunci sa schimb termostatul. as putea sa improvizez ceva temporar? se schimba greu termostatul? am observat ca de exemplu in oras,unde circul cu viteze mai mici, acul reuseste sa ajunga vertical....dar in afara nu.

 

pana nu schimbi termostatul nu o sa rezolvi problema

de riscat nu risti nimic dacat ca iti consuma mai mult masina ca merge mai rece dacat ar trebui

 

consumul nu mi-a crescut cu mult.....cam cu 0.5l/100...maxim 1l/100

Link to comment
Share on other sites

am schimbat termostatul.....astept sa vad maine daca problema a fost rezolvata

 

 

ce termostat ai pus? si la ce bani?

 

behr. am vazut ca asta era si cel original de pe masina. 175 lei am dat pe el. stiu ca aveai mai ieftin,dar nu eram in bucuresti cand a trebuit sa-l iau

Link to comment
Share on other sites

am schimbat termostatul.....astept sa vad maine daca problema a fost rezolvata

 

 

ce termostat ai pus? si la ce bani?

 

behr. am vazut ca asta era si cel original de pe masina. 175 lei am dat pe el. stiu ca aveai mai ieftin,dar nu eram in bucuresti cand a trebuit sa-l iau

 

da BEHR e si OEM

ai facut o alegere buna

sper ca acum ai scapat de probleme

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
mama focului eu a trebuit sa le schimb anu trecut pe amandoua...si pe cel EGR...

 

Salutare,

 

Se pare ca am si eu aceeasi problema, cu singura mentiune ca la mine nu variaza temperatura lichidului de racire si nici masina nu mi-a last impresia ca s-ar incalzi mai greu ca de obicei (pana ajunge apa la 90). Cu alte cuvinte, in oras totul este normal si lichidul de racire sta la 90, insa la drum lung pe vreme rece (sub 0 grade) temperatura scade pana la limita superioara a cadranului albastru al indicatorului (aprox.1/4). Ideea este ca nu stiu cum pot sa-mi dau seama daca problema este de la termostatul pompei de apa sau termostatul EGR. Am nevoie un sfat in identificarea termostatului "vinovat" de acest comportament. Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

mama focului eu a trebuit sa le schimb anu trecut pe amandoua...si pe cel EGR...

 

Salutare,

 

Se pare ca am si eu aceeasi problema, cu singura mentiune ca la mine nu variaza temperatura lichidului de racire si nici masina nu mi-a last impresia ca s-ar incalzi mai greu ca de obicei (pana ajunge apa la 90). Cu alte cuvinte, in oras totul este normal si lichidul de racire sta la 90, insa la drum lung pe vreme rece (sub 0 grade) temperatura scade pana la limita superioara a cadranului albastru al indicatorului (aprox.1/4). Ideea este ca nu stiu cum pot sa-mi dau seama daca problema este de la termostatul pompei de apa sau termostatul EGR. Am nevoie un sfat in identificarea termostatului "vinovat" de acest comportament. Multumesc mult.

nu ai cum sa-ti dai seama care di termostate este de vina

cel mai usor il verifici pe cel pentru EGR

il dai jos si vezi daca poti sufla prin el e dus

se poate sa fie ambel duse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.