Jump to content

Noi reglementari privind obtinerea permisului de conducere


X X L

Recommended Posts

Ministerul Administratiei si Internelor(MAI) a elaborate recent un proiect de ordin care instituie noi prevederi referitoare la obtinerea permisului de conducere.

 

Potrivit proiectului, proba teoretica va consta in rezolvarea unui test in sistem informatic, prin utilizarea unei aplicatii informatice pusa la dispozitie de Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor. Rezolvarea testului nu necesita abilitati sau competente de operare pe calculator din partea candidatului, accesul la aplicatia informatica realizandu-se doar prin atingerea unui ecran.

 

Cod de bare pentru fiecare test completat

 

Accesul la aplicatia informatica se va realiza pe baza unui bon de ordine care contine un cod de bare, inmanat de lucratorii serviciilor publice comunitare la intrarea candidatului in sala de examinare. Codul de bare identifica un test completat de un anumit candidat si are valabilitate doar in ziua curenta.

 

Proba practica va cuprinde testarea conducerii unui autovehicul in poligon si/sau, dupa caz, in traseu, atat in localitati, cat si in afara acestora, inclusiv dupa lasarea serii. In baza ordinului prefectului proba practica va putea fi sustinuta in alte municipii decat cele resedinta de judet.

 

La data programarii la examen, candidatul trebuie sa indeplineasca cerintele legale referitoare la varsta si la starea de sanatate, detine categoria/ subcategoria necesara pentru obtinerea altor categorii/ subcategorii si sa nu fie condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru o infractiune la regimul circulatiei pe drumurile publice sau de omor, lovire ori vatamare cauzatoare de moarte sau vatamare corporala grava, produsa ca urmare a incalcarii unei reguli de circulatie.

 

Proba practia se va sustine doar dupa o programare prealabila

 

Proba practica se va sustine numai dupa o programare realizata in acest scop. Programarea candidatilor la primul examen se poate efectua de catre unitatile autorizate in care acestia au urmat cursurile de pregatire teoretica si practica, printr-o aplicatie informatica pusa la dispozitie gratuit de Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, in baza unui protocol. In acest caz, programarea trebuie efectuata cu cel putin 7 zile inainte de data probei practice, candidatii avand obligatia de a se prezenta la serviciul public comunitar, in termen de cel mult 3 zile de la data efectuarii programarii, pentru finalizarea acesteia.

 

Programarea pentru sustinerea examenului in alte situatii decat cele mentionate, se solicita de catre candidati, la sediul serviciului public comunitar.

 

Pentru finalizarea programarii realizate, candidatii trebuie sa prezinte personal dosarul de examinare constituit si, doar in cazul primei programari, sa parcurga procedurile de preluare a semnaturii si a imaginii faciale.

 

Proba teoretica poate fi sustinuta fara o programare realizata in acest scop, in orice zi pana in ziua anterioara probei practice. De regula, proba teoretica se sustine in aceeasi zi in care s-a efectuat programarea pentru cea practica.

 

Programarea la proba practica se anuleaza din oficiu in situatia in care candidatul nu promoveaza proba teoretica.

 

Examinatorii vor fi repartizati aleatoriu, de un sistem informatic

 

Seful serviciului public comunitar stabileste zilnic examinatorii care desfasoara activitati de examinare. Repartizarea examinatorilor, cate unul pentru fiecare programator, se face in mod aleatoriu de catre sistemul informatic. Programatoarele si anexele acestora se listeaza zilnic, de regula la inceputul programului de lucru.

 

Intrebarile pe baza carora se sustine proba teoretica si raspunsurile aferente acestora, din care sunt generate testele de examen, se elaboreaza si se administreaza de Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, in mod unitar la nivelul intregii tari, prin intermediul unei aplicatii informatice.

 

Numarul de intrebari pentru fiecare categorie

 

Examinarea candidatilor la proba teoretica se efectueaza pe baza unor teste de cunoastere a legislatiei rutiere, a notiunilor de conduita preventiva, prim ajutor si a notiunilor elementare de mecanica. Testele contin intrebari particularizate pentru fiecare categorie/ subcategorie, criteriile de promovabilitate fiind urmatoarele:

a) pentru categoriile A si A1, testul cuprinde 20 de intrebari, timpul de solutionare fiind de 20 minute. Pentru a promova examenul teoretic, candidatul trebuie sa raspunda corect la cel putin 17 intrebari;

b ) pentru categoriile B, B1, C, C1, Tr, D, D1, Tb sau Tv testul cuprinde 26 de intrebari, timpul de solutionare fiind de 30 minute. Pentru a promova examenul teoretic, candidatul trebuie sa raspunda corect la cel putin 22 intrebari;

c) pentru categoriile BE, C1E, CE, D1E si DE, testul cuprinde 11 de intrebari, timpul de solutionare fiind de 15 minute. Pentru a promova examenul teoretic, candidatul trebuie sa raspunda corect la cel putin 9 intrebari.

 

Candidatul este declarat „Respins” daca nu raspunde corect, in timpul si la numarul minim de intrebari prevazute , precum si in caz de frauda sau de nerespectare a interdictiilor si obligatiilor prevazute de legislatie.

 

Testul de examen este precedat de 3 intrebari de acomodare. Indiferent de raspunsurile la cele trei intrebari de acomodare, candidatul va trece la solutionarea testului propriu-zis.

 

Testul este generat de sistemul informatic, fiecare intrebare continand 3 sau 4 raspunsuri, cu unul sau mai multe raspunsuri corecte. Candidatul poate raspunde la fiecare intrebare afisata in ordinea aparitiei acestora, sau poate amana raspunsurile, revenind ulterior asupra lor.

 

Examenul intrerupt datorita unor defectiuni tehnice, se reia de indata ce au fost inlaturate cauzele acestora.

 

Evaluarea raspunsurilor se aduce la cunostinta candidatului in mod direct, prin afisarea in timp real pe ecranul de examinare, a rezultatului general si a calificativului final. Pe ecran este afisat si contorul de timp.

 

In scopul eliminarii posibilitatii de substituire a persoanei candidatului, pe timpul desfasurarii probei teoretice sistemul informatic preia 3 imagini faciale a acestuia, care se vor tipari pe anexa la testul de examen.

 

Candidatii declarati respinsi si candidatii neprezentati la proba practica se pot prezenta in vederea programarii pentru sustinerea unui nou examen numai dupa o perioada de cel putin 15 zile de la data declararii ca respins sau neprezentarii, dar nu mai tarziu de un an de la absolvirea cursurilor.

 

Candidatii declarati admisi la proba teoretica, care nu se prezinta la proba practica intr-un termen de cel mult un an de la data absolvirii scolii de pregatire a conducatorilor de autovehicule, sunt declarati respinsi.

 

In cazul depasirii termenului de un an de la data absolvirii scolii de pregatire a conducatorilor de autovehicule, examinarea pentru obtinerea permisului de conducere este conditionata de efectuarea unui nou curs de pregatire.

 

Traseele folosite la proba practica se stabilesc de politia rutiera si sunt, de regula, altele decat cele folosite in procesul de instruire practica a cursantilor. Traseele trebuie sa fie stabilite astfel incat sa permita examinatorului aprecierea deprinderilor si aptitudinilor necesare conducerii in siguranta a unui autovehicul .

Link to comment
Share on other sites

Cred ca era buna si reexaminarea obligatorie in cazul suspendarii permisului. Macar cu ocazia asta ii obliga pe toti sa-si reimprospateze cunostintele.

Sunt o gramada care au permisul de multi ani si care habar nu au de actuala legislatie. Si ii mai triaza si pe aia care au luat permisul pe spaga.

Ma scot din sarite aia care se apuca sa dea prioritate la pietoni pe un bulevard cu 3 benzi pe sens, cand saracul pieton abia a inceput sa traverseze pe celalalt sens.

Si ma mai seaca aia care se baga unde nu au prioritate si cand te uiti urat la ei spun ceva de genul : pai ce, nu m-ai vazut :) ? Astia probabil ca habar nu au ce inseamna aia prioritate, ei cred ca daca i-ai vazut deja au dreptul sa se bage.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
am auzit eu bine, sau astia propun o lege prin care sa fie sanctionata depasirea vitezei legale cu mai mult de 50 de km/h, prin sechestrarea masinii, apoi ceva de genul arest in cazul in care nu platesti amenda...? :)
Link to comment
Share on other sites

Aia cu sechestrarea, de fapt confiscare masinii sunt altii - ministerul transporturilor - recte Berceanu. In loc sa-si vada naibii de strazi si autostrazi se apuca de confiscat masini.

Mai rau ca la hoti. Alora care fura si-ti dau in cap le-au redus pedepsele. Insa vor sa confiste masini. Penibil!

 

Avem o legislatie extrem de heirupista si dezechilibrata.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Ia uite :)

 

Proiectul Hotararii de Guvern pentru aprobarea Strategiei Nationale pentru Siguranta Rutiera intra in linie dreapta, insa contine mai multe prevederi stranii, potrivit Gandul.

 

Printre acestea se numara eliminarea institutiei martorului din procedura contraventionala, testarea alcoolemiei indiferent de motivul pentru care soferul e oprit de politie si confiscarea autoturismului in cazul depasirii cu 50km/h a vitezei maxime legale.

Totodata, dupa aprobarea hotararii, se va naste ANCA - Agentia Nationala de Colectare a Amenzilor, care va avea dreptul sa intre direct in contul soferului pentru a retine amenda, sa revoce permisul de conducere sau, prin hotarare judecatoreasca, sa aresteze rau-platnicul la un "centru de arest".

 

Nu, astia nu sunt bine la cap....

 

http://www.ziare.com/actual/eveniment/10-0...a-legala-910437

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.