Jump to content

my 535D


dvdcore

Recommended Posts

in mod sigur sunt si alte piese modificate, nu doar un soft...

fiabilitatea in viitor, va depinde si de stilul de condus...cu toate ca o putere mai mare te impinge sa tragi mai tare de masina, si sa ai impresia ca mergi linistit...

acum, cine face o resoftare, isi asuma si scaderea fiabilitatii, costuri mai mari de intretinere...

Link to comment
Share on other sites

acum, cine face o resoftare, isi asuma si scaderea fiabilitatii, costuri mai mari de intretinere...

 

Adevarat :)

 

Am gasit un 535d din anglia, care a facut ~100 mii km doar cu chip, dar care a facut asta la inceputul vietii motorului... la mine problema e ca sunt si niste km in spate...si nu stiu cum a intrebuintat vechiul posesor masina.

Link to comment
Share on other sites

Cei de la BMW puteau sa o faca mai puternica din start...dar e vorba de Marketing doar de Marketing ca daca le dadea prea multi cai dupa aia nu mai era acceasi concurenta...

 

oricum este un pic cam fortata parerea mea in DS la 350 de cai... sunt aproape 70 de cai...gandeste-te este cam 1 motor de logan in plus :)

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

Cei de la BMW puteau sa o faca mai puternica din start...dar e vorba de Marketing doar de Marketing ca daca le dadea prea multi cai dupa aia nu mai era acceasi concurenta...

 

oricum este un pic cam fortata parerea mea in DS la 350 de cai... sunt aproape 70 de cai...gandeste-te este cam 1 motor de logan in plus :)

 

 

ai si tu dreptate, este mult...dar, in general constructorii limiteaza motoarele la aprox 70% din capacitatea lor de a functiona in siguranta...aceste cipuri duc motoarele cat mai aproape de acea limita de siguranta, si chiar peste, de aici scaderea de fiabilitate. De exemplu, un 535d are 272hp din fabrica deoarece din calcule motorul tre sa functioneze un nr x de km sau ore de functionare, cu costuri medii de x euro... un alt regim al motorului ar scadea viata motorului si ar creste costurile de intretinere...

la proiectarea unei masini de serie se ia in considerare cel mai bun raport intre costuri de productie-calitate a fabricatiei-fiabilitate-costuri de intretinere...

Edited by bimmer E60
Link to comment
Share on other sites

De unde Âştii de aceastĂŁ limitĂŁ de 70%?

 

Nu crezi cĂŁ e mult prea optimistĂŁ?

 

SĂŁ faci resoftare de la 272/286 cp la 350 cp este nebunie curatĂŁ.

 

Dacã motorul, cutia, diferenÞialul ºi alte componente ar fi fost construite sã reziste la o putere atât de mare, BMW ar fi profitat de acest lucru, Însã e clar cã acestea nu rezistã.

 

ÂŞi chiptuning-ul ar trebui fĂŁcut cu o oarecare responsabilitate.

Link to comment
Share on other sites

Some clever remapping by DMS liberates 344bhp at 4200rpm and a faintly ludicrous 506lb ft at 2570rpm

 

DMS also claims that the reprogramming is completely undetectable by BMW diagnostic equipment, and adds it could easily have found more power but wanted to keep 100 per cent reliability.

 

Harta lor de racing are 380 de cai. Dupa indelungi teste se pare ca au ajuns la concluzia ca aceste valori sunt maxime posibile pt a asigura fiabilitatea.

 

Se pare ca au modificat in jur de 150 de 535-uri si nici unul n-a crapat.. asta spune multe totusi.

Link to comment
Share on other sites

De unde Âştii de aceastĂŁ limitĂŁ de 70%?

 

Nu crezi cĂŁ e mult prea optimistĂŁ?

 

SĂŁ faci resoftare de la 272/286 cp la 350 cp este nebunie curatĂŁ.

 

Dacã motorul, cutia, diferenÞialul ºi alte componente ar fi fost construite sã reziste la o putere atât de mare, BMW ar fi profitat de acest lucru, Însã e clar cã acestea nu rezistã.

 

ÂŞi chiptuning-ul ar trebui fĂŁcut cu o oarecare responsabilitate.

 

 

ciupi... ai auzit de rezistenta materialelor? (rezistenta, imbatranire, uzura?)

...hai sa luam un exemplu... nu sunt 100% sigur de cifra....dc stie cineva altceva sa ma contrazica... dar am citit undeva (eu am un e60 3l 231hp, si imi place sa acumulez toate informatiile disponibile despre acest model, pt a-mi cunoaste mai bine masina), nu-mi aduc aminte unde, ca, cutia de viteze de pe modelul e60 3l 231hp 500Nm, rezista pana la 650Nm...deci rezistenta de cam 30% peste puterea dezvoltata de motor in standard...

 

Reponsabilitatea cu care se face chiptuning-ul se masoara cu buzunarele proprietarului...

 

 

pastrand proportiile si diferentele evidente; eu am un prieten, care detine un nissan silvia 200hp stock. Resoftare, un filtru schimbat si alte mici modificari, a ajuns pe la 300hp...motor de 2l 4 cilindri...am vazut afara, acelasi model cu 500hp...deci se poate...singura diferenta este ca acel motor nu va avea aceleasi costuri de intrtinere ca si cel stock.

Link to comment
Share on other sites

Da, am auzit.

 

Eu nu cred cã rezistã cutia la 700 Nm cuplu, nu cred s-a gândit cineva la asemenea creºteri de putere atunci când au conceput maºina.

 

Lipsa de responsabilitate Þine mai ales de faptul cã cei care fac resoftãri În România nu acordã garanÞie, prin urmare de ce sã fie responsabili?

 

Filtrul nu dĂŁ putere.

Este supraalimentat?

Când creºti puterea cu 100 cp este imposibil sã nu existe probleme.

Sunt mulĂži care Âşi-au resoftat E30-uri. Unii dintre ei au maÂşini puternice, ĂŽnsĂŁ cu care pleacĂŁ pe roĂži Âşi se ĂŽntorc pe platformĂŁ. Acest lucru nu-i deranjeazĂŁ pentrui cĂŁ folosesc maÂşinile doar pentru forjĂŁ, iar piesele de E30 sunt relativ ieftine.

La E60 stĂŁ cu totul altfel treaba.

 

Cu siguranÞã a schimbat ºi unele piese interne pentru a ajunge la 500 cp.

UitĂŁ-te sĂŁ vezi ce conĂžine un kit de supraalimentare de calitate.

Pistoane forjate, biele forjate, o grĂŁmadĂŁ de piese.

Link to comment
Share on other sites

Harta lor de racing are 380 de cai. Dupa indelungi teste se pare ca au ajuns la concluzia ca aceste valori sunt maxime posibile pt a asigura fiabilitatea.

 

Se pare ca au modificat in jur de 150 de 535-uri si nici unul n-a crapat.. asta spune multe totusi.

 

 

1.defineste "fiabilitatea"...

 

 

2.defineste "nici unul n-a crapat."

 

1.astea-s vorbe "aceste valori sunt maxime posibile pt a asigura fiabilitatea." - ce fiabilitate asigura??? fiabilitatea nu este o cifra sau numar fix pentru a putea sa mi-o asigure... singurul mod in care ar putea sa asigure fiabilitatea a fi o garantie generala (motor cutie grup) de 2 ani sau cel putin 100k km...at. poti zice ca ti se asigura fiabilitate...

 

2. sti tu ce costuri de intretinere au acele 150 535-uri?...ca sunt sigur ca nu le-au cazut motoarele pe asfalt... :lol:

 

Da, am auzit.

 

Eu nu cred cã rezistã cutia la 700 Nm cuplu, nu cred s-a gândit cineva la asemenea creºteri de putere atunci când au conceput maºina.

 

Lipsa de responsabilitate Þine mai ales de faptul cã cei care fac resoftãri În România nu acordã garanÞie, prin urmare de ce sã fie responsabili?

 

Filtrul nu dĂŁ putere.

Este supraalimentat?

Când creºti puterea cu 100 cp este imposibil sã nu existe probleme.

Sunt mulĂži care Âşi-au resoftat E30-uri. Unii dintre ei au maÂşini puternice, ĂŽnsĂŁ cu care pleacĂŁ pe roĂži Âşi se ĂŽntorc pe platformĂŁ. Acest lucru nu-i deranjeazĂŁ pentrui cĂŁ folosesc maÂşinile doar pentru forjĂŁ, iar piesele de E30 sunt relativ ieftine.

La E60 stĂŁ cu totul altfel treaba.

 

Cu siguranÞã a schimbat ºi unele piese interne pentru a ajunge la 500 cp.

UitĂŁ-te sĂŁ vezi ce conĂžine un kit de supraalimentare de calitate.

Pistoane forjate, biele forjate, o grĂŁmadĂŁ de piese.

 

 

absolut si 100% de acord :)

Link to comment
Share on other sites

1.defineste "fiabilitatea"...

Doar timpul va dovedi daca intr-adevar chipul isi va lasa amprenta asupra fiabilitatii.

Desi am vazut probleme la motor, gen electrovalva, pt 535d care nu aveau chip. Evident dupa chip, ai tendina sa crezi ca orice s-ar strica la motor e cauzat de asta.

 

Astfel, faza cu fiabilitatea dupa chip, se restrange cumva la faptul ca nu s-ar strica nimic in plus decat se strica in mod obisnuit. Si e subiectiva faza, pt ca depinde mult de stilul de condus si cat de bine si la timp a fost facuta intretinerea.

 

 

Defineste "nici unul n-a crapat."

Am cautat pe net, si nu am gasit nici un posesor de 535d chipat sa se planga ca i-a picat turbina sau cutia.

Link to comment
Share on other sites

Salut, sper ca nu te superi ca ma bag si eu, dar 700NM pentru cutia ta este chiar exagerat. Peste ceva timp o sa se simta si lucrurile astea mai ales la cutie si turbine care gandestete sunt exploatate la maxim. Presiunea in turbine este crescuta cu multa fata de cum era masina stock si asta implicit duce la durata de viata mai scazuta. Daca chiar vroiai ceva safe puteai sa pui un intercooler mult mai mare decat cel stock cu un debit mai mare ( ~ 1000 euro ) + un chip de maxim 300 de cai si o evacuare complecta ( ~ 1200 euro ). Sunt investiti mai scumpe dar fiabilitatea masini nu are de suferit.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ aÂş fi ĂŽn locul tĂŁu aÂş pune soft-ul original la loc.

 

286 cp sunt arhisuficienĂži pentru o maÂşinĂŁ de zi cu zi.

 

DistracĂžia costĂŁ ĂŽntotdeauna...

 

DacĂŁ o firmĂŁ de genul acesta ar da garanĂžie pentru componente ĂŽn cazul ĂŽn care acestea ar pica datoritĂŁ resoftĂŁrii, situaĂžia ar fi alta.

Sunã bine când spui 700 Nm, Însã cutia ta are zilele numãrate, cel puÞin eu aºa cred.

Link to comment
Share on other sites

Ma cam gandesc sa trec iar la harta ECO de 315 cai ... dupa ce am vazut cat costa cutia :)

Am cautat specificatiile cutiei si se pare ca ar suporta 600NM max garantati de producator, desi pe e60.net spun ca ar suporta max 750Nm.

 

Un alt lucru care mi se pare dubios ca aceeasi cutie e pe bentley GT, si acolo suporta 800nm.

Propulsorul W12 de 6.0 litri, twin-turbo, produce 630 CP la 6.000 rpm si 800 Nm intre 1700-5600 rpm. Transmisia este asigurata de o cutie de viteze automata cu sase trepte ZF 6HP26

Poate e aceasi cutie dar cu diferite piese sa reziste la mai multi NM si acesta ar fi si cazul pt 535d.

Altfel nu pot sa imi explic de ce tuneri ca hamann sau dms, considera ca 650-700nm nu afecteaza cutia.

 

Ca idee ce poate sa faca cu 380 de cai si 750NM:

http://s332.photobucket.com/albums/m324/an...nt=MOV_0025.flv

Edited by dvdcore
Link to comment
Share on other sites

Am studiat putin problema si am aflat din pdf-urile urmatoare cum sta treaba:

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Atta...chmentId=639321

http://forums.5series.net/uploads/11621377..._213_323991.pdf

 

535d Pre-LCI foloseste cutia ZF 6 hp 26 , cu max torque de 600NM . Dar pt masini de dimensiuni mari duce pana in 750NM.

535d si 335d din 2007 incolo folosesc o noua generatie ZF 6 HP 28 cu max de 700nm. Dar pt masini de dimensiuni mari duce pana in 850NM.

 

Now the 2nd generation 6hp offers 700NM input torque as standard feature for the mid-sized vehicles, and 850Nm for larger vehicles

Link to comment
Share on other sites

pare ca tine si 700 nm :),dar parca era si mia bine sa fie dupa 2007, cred ca te simteai mai in siguranta dpdv al cutiei. dar la plecari de genul celei din film, ori ii scoti controlul tractiunii, ori pleci mai incet si o calci dupa 100 km/h, pentru ca pana in 100 ai stat aproape tot timpul cu becul de la asc clipind, si nu e ok deloc pentru transmisie. ai socs 0-100 in timp mai mar ca 100-200

vrei sa pleci tare, il scoti....si asta e rupi un pic din cauciucuri......daca ai mila de cauciucuri, ai si de cutie, si calc-o dpar la viteze mai mari, cand nmu trebuie sa intervina atat de mult electronica pentru a te tine pe sosea.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles(sau nu :) ) despre cutie,hp,nm etc dar eu vreau sa te intreb despre evacuarea aia dubla! Vreau si eu asa ceva ,i-am scris tipului care a postat clipu pe youtube si cica si-a cumparato din UK!

Am trimis mail la firma din uk si mi-au dat pretz....1600pounds dar fac reducare la 1300!!

Ce sa zic..imi place si o vreau in continuare dar 1300(nush cat vine in euro)+bara spate de M5 deja incepem sa ne distram serios si din pacate eu mai am si alte vicii pe langa masina!

Spune-mi te rog de unde vrei sa iti iei evacuarea aia (e eisenmann) si la ce pretz ai gasito?

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt de parere ca 272 cp sunt arhisuficienti pentru o masina de zi cu zi si ca motorul nu va mai fi atat de fiabil dupa remapare. Poate ai vazut ultimul episod Top Gear (cel in care au fost si pe la noi). Au facut un test pe circuitul lor cu noul 760Li care are motor V12 biturbo si au scos 1:31.2 secunde. Cu 535d au scos 1:31.8 secunde. Diferenta mi se pare infima. Probabil ca ea conteaza pe un circuit, insa pe strada...

Nu cred ca au facut testul pe un 535d remapat.

Edited by R3dM4n
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca au facut testul pe un 535d remapat.

 

Sigur ca nu, se vede clar ca era stock in acel episod dupa cum accelera spre 250km/h.

Mai interesant ca vechea mea masina, mazda rx8, cu doar 250nm si 231 cai (reali 190 la roata) a scos acelasi timp de 1:31.8 s ca si 535d, 350z si m3 e46.

 

Pe circuit conteaza enorm handlingul, distributia maselor, centrul de greutate jos, diferential autoblocant..etc.

 

 

Si eu sunt de parere ca 272 cp sunt arhisuficienti pentru o masina de zi cu zi

Suficienti sunt si 100cai, daca stii sa ii folosesti cum trebuie. Chipul nu l-am facut din necesitate, ci pt placerea mea, reprizele sunt fulminante, sa simti 100-200 in ~13s e orgasm :) . Mi-am asumat raspudnerea cand am facut chipul, si incerc sa il menajez, sa ii dau full throttle dupa 100 incolo.

 

Oricum 535-ul te face sa mergi incet, lejer, parca e fotoliu cu 4 roti, pe cand RX8-ul si cele 9000rpm te indemna sa mergi tare oricand.

Link to comment
Share on other sites

in seara asta m-am dat si eu cu o bestie d'asta, e senzational pt un diesel :)

 

De ce spui ca "pt un diesel"? Eu il gasesc senzational punct. Iubesc benzinarele dar din pct de vedere economic devin un esec: omologul pe benzina 530i este mai slab si consuma mai mult:(

Nu vreau sa trec peste 3000cmc pt ca nu vreau sa platesc impozite mai mari la stat dar daca as putea sa am benzinar de 272cai si consum pana in 15% ar fii real deal:) Nu vreau sa imi vars frustrarile in topicu asta dar noi toti platim intru-un fel(impozite.amenzi etc) si feedback pur si simplu nu exista!

Poate generatia noua sau poate editiile dupa 2006(spre rusinea mea nu am condus e60 benzinar dupa 2006)

tx

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.