Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Test amortizoare


rain

Recommended Posts

Salut. Am facut si eu un test de amortizoare astazi ( a fost o promotie in Constanta in parcarea hypermarketului Real, s`au testat gratuit mai multe chestii doritorilor ) si am primit o fisa pe care nu stiu exact cum sa o interpretez ... pe axa fata am primit cod galben iar pe cea spate cod verde ... ceea ce m`ar interesa este sa stiu ce inseamna acele valori trecute pentru fiecare roata, si acel procentaj trecut pe desenul autoturismului ( banuiesc eu ca este gradul de uzura - si daca da - cam care este procentajul maxim "safe" de uzura cu care pot circula ?sau este vreun unghi ceva?) ...pun si scan`urile testului in speranta ca ma puteti ajuta sa inteleg mai exact :)
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am facut si eu un test de amortizoare astazi ( a fost o promotie in Constanta in parcarea hypermarketului Real, s`au testat gratuit mai multe chestii doritorilor ) si am primit o fisa pe care nu stiu exact cum sa o interpretez ... pe axa fata am primit cod galben iar pe cea spate cod verde ... ceea ce m`ar interesa este sa stiu ce inseamna acele valori trecute pentru fiecare roata, si acel procentaj trecut pe desenul autoturismului ( banuiesc eu ca este gradul de uzura - si daca da - cam care este procentajul maxim "safe" de uzura cu care pot circula ?sau este vreun unghi ceva?) ...pun si scan`urile testului in speranta ca ma puteti ajuta sa inteleg mai exact :)

 

Eu am facut la un mom. dat test de amortizoare la autotransilvania dupa ce am luat masina.

Amortizoarele din fata aveau eficienta de 42% si mi-a aparut pe foaia de test ca limita minima e de 40%.

Asa ca le-am schimbat, la recomandarea mecanicului de acolo.

Nu stiu la tine ce inseamna aia 12% de pe puntea fata, mai ales ca pe puntea spate apare 00%.

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut la un mom. dat test de amortizoare la autotransilvania dupa ce am luat masina.

Amortizoarele din fata aveau eficienta de 42% si mi-a aparut pe foaia de test ca limita minima e de 40%.

Asa ca le-am schimbat, la recomandarea mecanicului de acolo.

Nu stiu la tine ce inseamna aia 12% de pe puntea fata, mai ales ca pe puntea spate apare 00%.

Eficienta in nici un caz nu are cum sa insemne pentru ca pe spate la 00% imi spune k sunt bune amortizoarele ...poate stie cineva sa ma lamureasca si pe mine :-s

Link to comment
Share on other sites

ala e procentul de uzura, ce vi se pare asa de neinteles? din moment ce pe spate ai verde si zice ca sunt good si ai 0.0% nu va e clar ca procentul ala e de uzura? :lol:

iar unde e galben scrie clad "used" nu "change them god damn it " :lol:)

sper sa ai dreptate :)

Link to comment
Share on other sites

ala e procentul de uzura, ce vi se pare asa de neinteles? din moment ce pe spate ai verde si zice ca sunt good si ai 0.0% nu va e clar ca procentul ala e de uzura? :)

iar unde e galben scrie clad "used" nu "change them god damn it " :lol:)

Scrii fara ca macar ca citesti foaia cu testu ala.

La galben scrie CLAR:

DEFECT DEPISTAT,NECESITA REPARATIE.

Link to comment
Share on other sites

ala e procentul de uzura, ce vi se pare asa de neinteles? din moment ce pe spate ai verde si zice ca sunt good si ai 0.0% nu va e clar ca procentul ala e de uzura? :)

iar unde e galben scrie clad "used" nu "change them god damn it " :lol:)

Scrii fara ca macar ca citesti foaia cu testu ala.

La galben scrie CLAR:

DEFECT DEPISTAT,NECESITA REPARATIE.

 

eu vorbeam de prima poza, in care e strict "ce zice aparatul" , in cea de-a doua poza putea sa bifeze ala ce vroia muschiul lui... Plus ca amortizoarele se schimba cand procentul ajunge pe la 45-50% , deci mi se pare foarte normal ca la 21% uzura sa apara cu galben..

In fine poate tu stii mai bine , nu sunt mecanic ca sa fiu 100% convins de ce spun si sa ma contrazic cu tine, eu doar mi-am dat cu parerea si e pur varianta mea de interpretare a acelui test.

Link to comment
Share on other sites

... si eu mi-am facut un test, dar valorile pt fiecare roata in parte erau asa FATA -st 70% , dr 71%; SPATE st 74%, dr 75%. Incearca reprezentanta Monroe la vreun ing de pe acolo, ei ar trebui sa stie.

Nu cred k exista reprezentanta monroe in cta ...

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam un test corect la amortizoare se face cu ele desfacute de pe masina, pe stand, graficul trebuie sa fie urcare/coborare ceva de genul unui ou de gaina (sau oval mai bine zis).

Daca testul se face cu amortizoarele pe masina poate fi influentat de duritatea arcurilor. De exemplu la o suspensie sport cand arcurile sunt beton si cursa e de 2-3 cm ce naiba mai masoara?

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam un test corect la amortizoare se face cu ele desfacute de pe masina, pe stand, graficul trebuie sa fie urcare/coborare ceva de genul unui ou de gaina (sau oval mai bine zis).

Daca testul se face cu amortizoarele pe masina poate fi influentat de duritatea arcurilor. De exemplu la o suspensie sport cand arcurile sunt beton si cursa e de 2-3 cm ce naiba mai masoara?

Ma indoiesc ...fii serios cine sta sa demonteze 4 amortizoare ca sa le testeze doar ? fii sigur k inginerii aia de la monroe ( care sunt f buni fabricanti) sau altii au luat in calcul fiecare aspect al testarii ....

Link to comment
Share on other sites

Am fost cu un prieten acum ceva luni sa-si refaca amortizoarele(vroia sa vanda masina) si omul cu service-ul avea un stand special unde le monta si le masura. Le-a pus pe stand inainte si dupa ce le-a reumplut (+ schimbat semeringuri) ca sa ne arate ca sunt ok. Am vazut si graficele. Imi pare rau ca nu am facut poze.
Link to comment
Share on other sites

Am fost cu un prieten acum ceva luni sa-si refaca amortizoarele(vroia sa vanda masina) si omul cu service-ul avea un stand special unde le monta si le masura. Le-a pus pe stand inainte si dupa ce le-a reumplut (+ schimbat semeringuri) ca sa ne arate ca sunt ok. Am vazut si graficele. Imi pare rau ca nu am facut poze.

pai e cu totul altceva ....le`a dat jos in vederea reconditionarii .... dar cand te duci sa faci doar un "check" nu cred k iti da nimeni amortizoarele jos ...

Link to comment
Share on other sites

uite aici un link cu un aparat si explica si diferentele dintre metoda manuala clasica si cea mai stiintifica, folosind aparate omologate. Se pare ca nici aia facuta pe aparat nu e 100% relevanta si trebuie combinata cu o inspectie vizuala si turul pantalonilor unui mecanic priceput...

 

http://www.hunter.com/pub/UnderCar/4187T/index.htm

Link to comment
Share on other sites

Cum se testeaza amortizoarele ? Adica...cu ce aparat ? :lol:

Pai urci masina cu rotile pe niste placi care "vibreaza" cu o anumita intensitate , pe fiecare roata in parte

 

 

uite aici un link cu un aparat si explica si diferentele dintre metoda manuala clasica si cea mai stiintifica, folosind aparate omologate. Se pare ca nici aia facuta pe aparat nu e 100% relevanta si trebuie combinata cu o inspectie vizuala si turul pantalonilor unui mecanic priceput...

 

http://www.hunter.com/pub/UnderCar/4187T/index.htm

 

 

Mersi ! Acum sunt mai destept decat ieri :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.