Jump to content

525d sau 525tds


ionutz_ng

Recommended Posts

Ma pregatesc sa imi cumpar un bmw e39,si am de ales intre 525d 163 cp common rail si un 525tds de 143 cp,amandoua cam la fel de bine intretinute.La prima vedere,d-ul ar parea net superior,motor de generatie mai noua,mai puternic mai economic.Insa am auzit destula lume care se plangea de motoarele common rail de la bmw(530d-uri carora le-a picat pompa de inalte si acolo au ramas cu ea),turbine,injectoare,etc.Pe de alta parte despre tds-uri am auzit insa ca sunt destul de fiabile si ca in general ,bine intretinute fiind,nu fac probleme.

Vreau sa aflu si alte pareri,mai ales de la posesori de dieseluri atat common rail cat si tds-uri.Este motorul tds mai fiabil si cel common rail o adevarata pacoste?

Link to comment
Share on other sites

Problema fiabilitatii este relativa,eu cred ca conteaza modul cum este intretinuta masina dar la fel de mult conteaza si sa ai noroc.Multi detinatori de 525d e39 au scris aici despre multe probleme intalnite la a lor masina dar eu pot sa-ti confirm ca taica-miu are de mai bine de 3 ani un 525d e39 si in afara de a schimba tampoanele motor si bujiile incandescente(ambele operatiuni o singura data) nu a avut alte probleme.Trebuie spus totusi ca nu o foloseste prea des.Am condus-o si eu si desi teoretic nu are prea multi cai comparativ cu greutatea masinii,se misca surprinzator de bine.

Motorul 525 tds a aparut in 1992 parca si a fost o referinta la vremea lui dar daca ne raportam la timpul prezent, e cam depasit tehnologic totusi.525d insa e tehnologie common-rail,deci dintre cele doua cred ca asta e alegerea ideala.

Link to comment
Share on other sites

525d e mai pretentios la motorina. Motoarele comman-rail cer numa motorina foarte buna.

525tds are cai mai putini da poate avea viata mai lunga deoarece caii putini nu-ti permit sa o forjezi prea tare si ca atare e mai protejat motorul.

Acum depinde si cum a fost intretinuta inainte, cati km are, daca au fost schimbate la timp consumabilele, etc.

Link to comment
Share on other sites

cel mai indicat din pt meu de vedere ar fi sa gasesti un e 39 525tds bine intretinut si daca il gasesti cu o cutie automata poti sta mai linistit din pt de vedere al uzuri motorului........cine si-a cumparat un astfel de model cu asa motorizare nu a fost genu care sa al calce dar este posibil sa il gasesti la mai multi km....oricum succes
Link to comment
Share on other sites

cel mai indicat din pt meu de vedere ar fi sa gasesti un e 39 525tds bine intretinut si daca il gasesti cu o cutie automata poti sta mai linistit din pt de vedere al uzuri motorului........cine si-a cumparat un astfel de model cu asa motorizare nu a fost genu care sa al calce dar este posibil sa il gasesti la mai multi km....oricum succes

 

Pai si ce are daca isi gaseste un 525d bine intretinut cu cutie automata? Conteaza mult si de proprietar si cum a mers cu masina.

Putin probabil sa gaseasca un tds cu mai putini km decat un 525d.

Link to comment
Share on other sites

Salut ionut_ng ...

 

Aici spui ca vrei ,,treiar,, si ca deocamdata nu ai BMW ... http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=309455

 

De aici se intelege ca ai un 750i ...

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=759312 (L-ai vandut?)

 

Iar aici te pregatesti sa iti iei un BMW E39 ... http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=879218

 

Ma lamuresti si pe mine te rog la pe care din topicurile deschise de tine sa le urmaresc si unde sa activez cu sfaturi. As putea sa te ajut dar am nevoie de o parere din partea ta. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

:)

Topicul cu seria 3 este scris in noiembrie 2007,acum 2 ani adica.De atunci pana acum,sincer,am schimbat vreo 8 masini.

Da,am avut si 750i,acum 4 luni, nu il mai am in prezent si chiar daca l-as mai fi avut ce e rau in a cauta un e39 diesel care sa consume putin?Poate nu imi permit sa ma duc peste tot cu v12-le.

 

On topic.

Am observat ca 525tds are 2 valve/piston(SOHC) iar 525d este tehnologie mai noua cu 4 valve/piston(DOHC).Se stie ca motoarele cu DOHC,sunt mai eficiente deci mai economice.Uitandu-ma la datele tehnice,am vazut diferente cam marisoare de consum intre 525d si 525tds,mai mari decat imi imaginam si anume : 9,2 fata de 11,7!

Daca cineva cunoaste mai bine din practica,din experienta proprie,as fi curios sa aflu,chiar asa de mare e diferenta de consum intre aceste doua motorizari?

P.S. Nu va luati de datele alea daca sunt sau nu adevarate,daca sunt exagerate in vreun sens sau altul sunt pt fiecare dintre ele.Ce e important si ce ma intereseaza este diferenta dintre cele 2 consumuri,sau mai precis raportul lor.

Link to comment
Share on other sites

La 525TDS E34 consumul afara e undeva pe la 8. In oras nu am facut niciodata consumul dar estimez pe la un 10-11. La un 525d pe care l-am condus in oras, consumul arata 11,5 afara nu stiu cat lua. Totul in Bucuresti. Posibil, la E39 525TDS, data fiind forma caroseriei si poate optimizarile de fabrica sa scada usor consumul, motorul insa e acelasi ca cel de pe E34.

Asa ca legat de consum, as spune ca cele 2 modele consuma cam la fel in oras insa afara 525 din ce am vazut poate lua cu 1-2litri mai putin. Daca in oras felul in care este livrata puterea conteaza ceva mai putin, afara clar 525d se misca mult mai bine ca TDS-ul.

Arunca un ochi aici legat de mediile pe care le dau cei cu 525TDS si 525d. Nu stiu cat sunt de concludente fiind prea mici din punctul meu de vedere, insa iti poti da seama de diferentele intre cele 2 tipuri de motorizari: http://www.spritmonitor.de/en/

Link to comment
Share on other sites

sunt posesor de 525 tds 2000.

masina rezistenta,nu foarte scumpa ca intretinere,atat timp cat nu ajungi sa ai probleme cu pompa de injectie!!!!!!!!!!!

important:cele mai spurcate pompe de injectie sunt cele rotative,cu care este dotat si tds-ul!

mai devreme sau mai tarziu,posesorii de tds vor avea probleme cu pompa de injectie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ESTE UN SOI DE REGULA!cedeaza capul hidraulic sau comanda electronica!

in ceea ce priveste consumul,am scos la drum intins,constant, 6,5l/100 km dar la fel de bine poti sa scoti pe acelasi drum intins si 10-11l/100 km.depinde cum mergi.poate si mai mult!

am urmarit de mult timp aceste comparatii si concluzia mea este,525d!(desi nu sunt ferm convins!) :)

Edited by lazarfl76
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am un 525 TDS din 98. Nu am mers cu 525d deci nu te astepta la un comparativ.

Pot sa iti spun insa despre primul ca imi place la nebunie.

Dupa un demaraj cu viteza 1 ceva mai lent decat te-ai astepta poate, lucrurile se misca foarte bine dupa aceea. Consum 11 in oras, 7.5 afara (sportiv). Se spune ca e mai zgomotos decat 525d. Poate, nu stiu dupa cum am spus. Dar acel zgomot imi place la nebunie. Este un sunet de fapt (nu zgomot) de 6 in linie adevarat si care niciodata nu devine deranjant, mai ales ca masina e din anii de glorie cand chiar se construiau masini, si materialele fonoabsorbante au fost folosite cu simt de raspundere. O sa sariti la mine poate... dar sunetul unui 520d din 2009 e mai deranjant (aici pot sa compar).

Fiabilitatea? 525d are un motor mai complicat, ma astept sa fie mai multe lucrurile care ar putea sa mearga prost. Nu inseamna insa ca oricare din cele doua modele au probleme clare, si asta ar trebui sa te orienteze spre unul sau spre celalalt.

 

Pana la urma din punctul meu de vedere situatia este asa: ai banii de diferenta? Cumpara un 525d mai nou. Ai face altceva cu banii aia? Cumpara un 525tds ca nu risti nimic.

Link to comment
Share on other sites

tot pentru 525d as opta cu toate ca pe al meu au cazut: pompa de inalte, caseta de directie, admisia... (aste au fost cele mai costisitoare , bineinteles pe original) plus alte maruntisuri, dar una peste alta schimbate masina acum e ca noua...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.