Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Probleme functionare motor 525d 2002


Recommended Posts

Salutare,

Tocmai mi-am achizitionat un 525d din 2002 si am o problema...

La pornire, la rece motorul are o trepidatie mai ciudata timp de 1 min, scoate fum destul de rau (chiar daca nu accelerez) dupa care functioneaza "rotund".

La plecarea dupa loc, scoate iar destul de mult fum si mai scoate cand accelerez de la 1200-1500 rpm in sus (deci scoate mai mult fum la o turatie mai joasa decat cand ii dau peste 3-4000 de ture).

Ce am mai observat este ca in momentul in care accelerez pana la jumatatea apasarii pedalei parca mai mult se forteaza decat sa plece mai tare, iar dupa ce am ajuns catre cursa maxima a pedalei pleaca dintr-o data...

Am fost la tester si mi-au spus ca aveam 2 erori de la debitmetru de aer, l-am inlocuit si la fel!

Am desfacut furtunele de la turbo si am vazut ca nu am joc in ax (f f putin sesizabil dar am inteles ca ala e normal) in schimb am gasit destul ulei pe furtunele de intrare-iesire.

La valorile reale ale injectoarelor mi-au dat doua injectoare aiurea (unul pe +2 si altul pe -2) si mi-a zis sa bag mai intai ceva aditiv.. am bagat.

Mi-au mai spus ca sta cuplata incalzirea de la bujii (desi in bord se stinge)

Mai departe nu stiu ce sa fac... am inteles ca este posibil sa fie pompa din rezervor care defapt este sub scaunul soferului???

Ce mai poate fi oare? pt ca nu as vrea sa le inlocuiesc pe toate daca nu este necesar, si asa am dat 7 mil pe debitmetru de aer :)(

PS: Baiatul de la care am luat masina a spus sa nu las sa scada nivelul motorinei din rezervor sub 25% (sub prima linie) ca nu mai trage masina deloc... nu am incercat ca mi-a fost frica sa nu raman pe undeva si nu am lasat sa scada pana acolo...

Edited by vanos525i
Link to comment
Share on other sites

Nu mai schimba debitmetrul inainte sa ii scoti mufa si sa vezi daca se schimba comportamentul masinii.

Pompa din rezervor e in rezervor, pompa de sub sofer e sub sofer si pompa de inalte e in compartimentul motor.

Faza cu sub 25% din capacitatea rezervorului e mit, dupa parerea mea...

Cand a fost facuta ultima revizie? Au fost schimbate filtrele, inclusiv cel epurator?

 

Edit: Am mai auzit "zvonuri" conform carora nu e bine sa ai putina motorina in rezervor, cu toate ca in manual nu se specifica nicaieri acest aspect.

Lumea zice ca daca masina se comporta ciudat cu putina motorina in rezervor, ar fi un semn cum ca pompa de motorina din rezervor ar fi pe duca. Dar, atata timp cat nu ai eroare la nicio pompa...

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Nu, chiar ma gandeam sa il schimb pe acela si pe cel de motorina bineinteles... dar ma gandeam sa nu fie ceva mai grav.

Ceva revizie a avut in urma cu 8000lm ca are un abtipild pe usa dar nu a fost schimbat decat uleiul din cate am vazut...

 

Edit: Am mai auzit "zvonuri" conform carora nu e bine sa ai putina motorina in rezervor, cu toate ca in manual nu se specifica nicaieri acest aspect.

Lumea zice ca daca masina se comporta ciudat cu putina motorina in rezervor, ar fi un semn cum ca pompa de motorina din rezervor ar fi pe duca. Dar, atata timp cat nu ai eroare la nicio pompa...

 

ar trebui sa apara pe tester daca nu functioneaza cum trebuie una din ele ? poate e o problema de "imbatranire" si nu mai baga debit suficient...

Link to comment
Share on other sites

Nu, chiar ma gandeam sa il schimb pe acela si pe cel de motorina bineinteles... dar ma gandeam sa nu fie ceva mai grav.

Ceva revizie a avut in urma cu 8000lm ca are un abtipild pe usa dar nu a fost schimbat decat uleiul din cate am vazut...

 

Schimba filtrul de motorina, de aer si epurator. Mai ales daca nu stii cand au fost schimbate ultima data.

Link to comment
Share on other sites

Nu, chiar ma gandeam sa il schimb pe acela si pe cel de motorina bineinteles... dar ma gandeam sa nu fie ceva mai grav.

Ceva revizie a avut in urma cu 8000lm ca are un abtipild pe usa dar nu a fost schimbat decat uleiul din cate am vazut...

 

Edit: Am mai auzit "zvonuri" conform carora nu e bine sa ai putina motorina in rezervor, cu toate ca in manual nu se specifica nicaieri acest aspect.

Lumea zice ca daca masina se comporta ciudat cu putina motorina in rezervor, ar fi un semn cum ca pompa de motorina din rezervor ar fi pe duca. Dar, atata timp cat nu ai eroare la nicio pompa...

 

ar trebui sa apara pe tester daca nu functioneaza cum trebuie una din ele ? poate e o problema de "imbatranire" si nu mai baga debit suficient...

 

Da, pe tester ar trebui sa apara daca ceva nu e in regula.

Si, ca sfat, nu mai baga niciun fel de aditiv in motorina. Nici pt curatat injectoare, nici pt a preveni inghetul... nimic.

Link to comment
Share on other sites

Cel epurator ce rol are de fapt ?

Mai am un x5 3.0d si l-am schimbat iar cel vechi era plin de ulei ars si umflat mult....

 

Mi-e dificil sa iti explic.

Practic, trebuie retina uleiul din instalatia turbo a motorului. Sincer, nu stiu cum sa iti explic.

Da, cand filtrul este uzat este umflat si foarte uleios...

 

Si cum ramane cu valorile reale de la injectoare ???

Daca nu-s ok ?

 

Oricum ar ramane, filtrele trebuie sa le schimbi.

Cat despre curatatul injectoarelor, sunt aparate speciale care se conecteaza pe furtunele de tur-retur de combustibil ale motorului.

Practic, motorul se porneste si va fi mentinut in mers de catre o solutie speciala din rezervorul aparatului respectiv timp de pana la o ora.

Se zice ca asta este cel mai eficient mod de a curata injectoarele. Sunt colegi pe forum care au si facut asta.

Ar mai fi si a doua modalitate, mult mai constisitoare si mai dificila: demontatul injectoarelor si curatatul in aparate cu ultrasunete.

 

Deocamdata, ignora problema asta.

Fa schimbul de consumabile si vezi ce schimbare se simte in comportamentul masinii.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salutare,

Tocmai mi-am achizitionat un 525d din 2002 si am o problema...

La pornire, la rece motorul are o trepidatie mai ciudata timp de 1 min, scoate fum destul de rau (chiar daca nu accelerez) dupa care functioneaza "rotund".

La plecarea dupa loc, scoate iar destul de mult fum si mai scoate cand accelerez de la 1200-1500 rpm in sus (deci scoate mai mult fum la o turatie mai joasa decat cand ii dau peste 3-4000 de ture).

Ce am mai observat este ca in momentul in care accelerez pana la jumatatea apasarii pedalei parca mai mult se forteaza decat sa plece mai tare, iar dupa ce am ajuns catre cursa maxima a pedalei pleaca dintr-o data...

Am fost la tester si mi-au spus ca aveam 2 erori de la debitmetru de aer, l-am inlocuit si la fel!

Am desfacut furtunele de la turbo si am vazut ca nu am joc in ax (f f putin sesizabil dar am inteles ca ala e normal) in schimb am gasit destul ulei pe furtunele de intrare-iesire.

La valorile reale ale injectoarelor mi-au dat doua injectoare aiurea (unul pe +2 si altul pe -2) si mi-a zis sa bag mai intai ceva aditiv.. am bagat.

Mi-au mai spus ca sta cuplata incalzirea de la bujii (desi in bord se stinge)

Mai departe nu stiu ce sa fac... am inteles ca este posibil sa fie pompa din rezervor care defapt este sub scaunul soferului???

Ce mai poate fi oare? pt ca nu as vrea sa le inlocuiesc pe toate daca nu este necesar, si asa am dat 7 mil pe debitmetru de aer :)(

PS: Baiatul de la care am luat masina a spus sa nu las sa scada nivelul motorinei din rezervor sub 25% (sub prima linie) ca nu mai trage masina deloc... nu am incercat ca mi-a fost frica sa nu raman pe undeva si nu am lasat sa scada pana acolo...

 

 

 

 

 

 

 

salut!si eu am un 525d tot din 2002,si am patit sa raman cu ea,chiar dupa ce am cumparat-o tocmai datorita faptului ca a scazut motorina sub 15 litri era pe bord,omul ar fi pomenit ceva de problema asta.Inca nu am schimbat nimic la ea,dar am m-am interesat si ar fi pompa din rezervor,care culiseaza,ea este pozitionata sus,si daca scoti bancheta din spate trebuie sa nu scoata zgomot...nush ce sa zic....eu tot cu rezervorul peste 30 de litri umblu si nu am treaba.Probabil cand o sa am timp, o sa merg la un tester sa vad care e faza.Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Eu am desfacut capacul rezervorului de sub bancheta si m-am uitat la pompa si pare ok, e la locul ei.... si nu vad de ce ar face figuri daca trage de pe fundul rezervorului atata timp cat nu prinde aer...

sincer eu nu m-am riscat sa merg pana scad sub 20l... deci nu pot sa zic ca chiar am patit...

Link to comment
Share on other sites

Eu am desfacut capacul rezervorului de sub bancheta si m-am uitat la pompa si pare ok, e la locul ei.... si nu vad de ce ar face figuri daca trage de pe fundul rezervorului atata timp cat nu prinde aer...

sincer eu nu m-am riscat sa merg pana scad sub 20l... deci nu pot sa zic ca chiar am patit...

 

 

 

 

sincer nici eu nu am vrut sa o patesc,pt ca nu am bagat in seama ce a zis omul,adica nu a pus deloc accent,masina merge perfect,este full....deci nush cum sa zic,dar era ceva ce nu bagai in seama.cu toate astea eu ma bucur ca am patit,decat sa o fi patita si sa nu am ce sa fac.....plus ca de-acuma stiu.in caz ca rezolvi ceva,te rog anunta-ma si pe mine,sunt tare curios,iar daca am timp si merge bine treaba poate ajung eu la un tester pe sf saptamanii si fac ceva.numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Da' nu apare nimic pe tester in legatura cu problema asta (nici nu ar avea ce) ca si io am facut vreo 3 testere in locuri diferite si numai la "meseriasi" care se pricep bine in special pe bmw. Mie mi-a spus omul de la care am luat-o, ca pana la urma nu e un lucru de neglijat, macar sa stii sa nu ajungi pe la 20l in varfu muntelui...

Dar in schimb io am probleme cu fumu si se pare ca e de la injectoare... ca am schimbat tot ce inseamna filtru (inclusiv cel purificator) si tot asa face... scoate fum...

Link to comment
Share on other sites

Da' nu apare nimic pe tester in legatura cu problema asta (nici nu ar avea ce) ca si io am facut vreo 3 testere in locuri diferite si numai la "meseriasi" care se pricep bine in special pe bmw. Mie mi-a spus omul de la care am luat-o, ca pana la urma nu e un lucru de neglijat, macar sa stii sa nu ajungi pe la 20l in varfu muntelui...

Dar in schimb io am probleme cu fumu si se pare ca e de la injectoare... ca am schimbat tot ce inseamna filtru (inclusiv cel purificator) si tot asa face... scoate fum...

 

 

 

stiu ca nu e o problema de neglijat,ar fi culmea ca si eu umblu sa o rezolv,in legatura cu fumul si eu am patit de 2 ori sa iasa fuma la relanti,nu aveam in rest nimic demara bine nici o problema.....asta oricum era la rece fumul,si dupa aceea nu mai scotea....mirosea insa foarte tare fumul si era f mult,zici ca a luat foc motorul,mi-a spus un mecanic bun,in varsta ca s-ar putea sa trebuiasca segmentata masina.....ca apare o uzura la cilindri dupa mai multi km,si asta ar fi cauza....pt care se arde din ulei...si rezulta fumul....dar a zis sa urmaresc daca consuma ulei,iar daca nu....e in regula nu e ceva care sa ma ingrijoreze...

Link to comment
Share on other sites

Fumul la rece este din cauza bujiilor incandescente care nu se incalzesc corespunzator sau chiar deloc (eu am 3 care nu functioneaza si scoate fum si trepideaza putin cand pornesc si e frig, le-am verificat saptamana trecuta, mi-a zis si care sunt arse dar o sa le schimb pe toate).

In nici un caz ce ti-a spus mecanicul ala, numai peste 800.000-1mil Km, poate asa era la Dacii dar la BMW in nici un caz :))

Link to comment
Share on other sites

fratilor...am avut si eu probleme cu pompa din rezervor.mi s-a intamplat in Italia.aveam undeva la 10l in rezervor cand mia aparut eroare pe OBC"impianto inietione"("sistemul de injectie" s-ar traduce)din acel moment am mai mers 1km si mi s-a oprit motorul.m-am speriat crezand ca s-a dus pompa de sub scaun,dar am zis sa incerc sa ii pun motorina mai multa sa vad poate porneste.am pus 50l si dupa cate incercari a pornit.atunci m-am gandit ca poate fi pompa din rezervor si m-am dus cu ea la service.

e foarte adevarat ca obisnuiam sa circul cu putina motorina in rezervor si mecanicul sef de la reprezentanta mia zis ca nu e prea bine pt pompa din rezervor si ca din cauza asta s-ar fi ars.

-mi-a mai zis ca pot sa circul mult si bine cu ea arsa,doar sa nu las sa scada motorina sub 30l(lucru care e nasol pe autobanda sa tot pui motorina cu tzaraita,iar daca cumva uiti si nu mai dai de peco in timp util... ramai fara gaz si apoi e distractie)

-am schimbato, m-a costat 160E+manopera...de atunci incerc sa evit sa mai circul cu putina motorina...cel putin nu astept sa se aprinda becul galben.

sper sa va fi fost de ajutor.numai bine!

Link to comment
Share on other sites

quote]

salut!si eu am un 525d tot din 2002,si am patit sa raman cu ea,chiar dupa ce am cumparat-o tocmai datorita faptului ca a scazut motorina sub 15 litri era pe bord,omul ar fi pomenit ceva de problema asta.Inca nu am schimbat nimic la ea,dar am m-am interesat si ar fi pompa din rezervor,care culiseaza,ea este pozitionata sus,si daca scoti bancheta din spate trebuie sa nu scoata zgomot...nush ce sa zic....eu tot cu rezervorul peste 30 de litri umblu si nu am treaba.Probabil cand o sa am timp, o sa merg la un tester sa vad care e faza.Bafta!

 

vezi k asa am patit si eu , chiar in ziua cand am cumparato , am avut noroc k eram la 100m de peco , am alimentat si a pornit , apoi cand am vazut dupa cateva zile k tot se oprea daca ajungea la 15L , am desfacut in spate la rezervor si mi am dat seama k era senzorul de nivel , am indoit sarma de la plutitor k sa arete corect si acuma scade pana la 0 si merge perfect , nu mai stiu exact cum trebuie indoita sarma , in jos sau sus , totusi daca nu te pricepi dute la cineva care a mai umblat pe la masini ... deci e 100% de la plutitor , vezi k are 2 la mine a trebuit sa umblu la amandoua , stanga si dreapta sub bancheta spate .

 

fratilor...am avut si eu probleme cu pompa din rezervor.mi s-a intamplat in Italia.aveam undeva la 10l in rezervor cand mia aparut eroare pe OBC"impianto inietione"("sistemul de injectie" s-ar traduce)din acel moment am mai mers 1km si mi s-a oprit motorul.m-am speriat crezand ca s-a dus pompa de sub scaun,dar am zis sa incerc sa ii pun motorina mai multa sa vad poate porneste.am pus 50l si dupa cate incercari a pornit.atunci m-am gandit ca poate fi pompa din rezervor si m-am dus cu ea la service.

e foarte adevarat ca obisnuiam sa circul cu putina motorina in rezervor si mecanicul sef de la reprezentanta mia zis ca nu e prea bine pt pompa din rezervor si ca din cauza asta s-ar fi ars.

-mi-a mai zis ca pot sa circul mult si bine cu ea arsa,doar sa nu las sa scada motorina sub 30l(lucru care e nasol pe autobanda sa tot pui motorina cu tzaraita,iar daca cumva uiti si nu mai dai de peco in timp util... ramai fara gaz si apoi e distractie)

-am schimbato, m-a costat 160E+manopera...de atunci incerc sa evit sa mai circul cu putina motorina...cel putin nu astept sa se aprinda becul galben.

sper sa va fi fost de ajutor.numai bine!

nu era nevoie , a fost de la senzorul din rezervor , asa am patit si eu , si treaba cu pompa arsa nu cred k mai umbli , era arsa o siguranta , se arde siguranta de la pompa daca umbli cu motorina putina k se incalzeste prea tare pompa , am patit si eu asa si dupa ce am mers pe la multe servisuri care au bagat niste preturi enorme am rezolvato eu singur si nu mai are nici o problema ... verifica si furtunele de la filru , ale mele erau slabite

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.