Jump to content

mananca ulei


Recommended Posts

Daca pierde pe la turbina sau daca motorul ar avea uzura mare s-ar vedea pe teava, pe intercooler. Sigur masina nu are km aia, nu are voie sa manance atata ulei, daca nu-l pierzi pe undeva. Dar si asta se poate verifica.

In cei 11kkm ai tot completat la nivel sau te-ai trezit deodata ca-ti lipseste ulei din masina?

Link to comment
Share on other sites

deci pierderi nu are....am completata asa in timp prima data am pus putin circa 200 300 grame.Dupa ceva timp nu stiu cat sa zic cateva luni probabil am observat ca dupa ce am scos cheia din contact sa plec sa ies din masina a ramas lampa aia de ulei aprinsa in culoarea galben...cea ce inseamna ca trebuie completat pt ca a scazut nivelul si asa era atunci am pus aproape 1 l dak nu ma insel. acum azi mi sa aprins din nou la un moment dat dar nu sta aprinsa decat o data imi ramasa azi aprinsa cateva secunde dupa ce am scos cheia din contact dar nu mam uitat la nivel. oare ar fi mai bun 5w-40???

post-9087-1255542153_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

deci pierderi nu are....am completata asa in timp prima data am pus putin circa 200 300 grame.Dupa ceva timp nu stiu cat sa zic cateva luni probabil am observat ca dupa ce am scos cheia din contact sa plec sa ies din masina a ramas lampa aia de ulei aprinsa in culoarea galben...cea ce inseamna ca trebuie completat pt ca a scazut nivelul si asa era atunci am pus aproape 1 l dak nu ma insel. acum azi mi sa aprins din nou la un moment dat dar nu sta aprinsa decat o data imi ramasa azi aprinsa cateva secunde dupa ce am scos cheia din contact dar nu mam uitat la nivel. oare ar fi mai bun 5w-40???

 

poti incerca, sigur nu o sa mai pape asa de mult.

Link to comment
Share on other sites

Mai studiaza. 0W40 e mai gros la CALD decat 5W30 si la fel de gros la cald cu 5W40. Evident motorul papa ulei la cald pentru ca la rece ambele uleiuri sunt prea groase. :)

 

 

mai studiaza dumneata

0w.. e mai subtire decat 5w.. la rece si deci se consuma mai repede pana ajunge motorul la temperatura optima

0w30 sau 0w40 se baga in motoarele noi su pana in 100000km

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau sa te dezamagesc dar nu e asa. Orice motor papa ulei la CALD. La rece oricum ORICE ulei inventat de om este mult prea gros. Studiaza datasheet-ul oricarui ulei ca sa vezi de cate ori este mai gros un ulei la rece decat la cald (in unitatea de masura reala mm2/s - 0W, 5W, etc sunt doar niste conventii pentru categorisirea usoara a uleiurilor). Dupa ce aflii raspunsul mai discutam. Ca sa fie un caz concret hai sa luam 5W40 - raspunde-mi la ce te-am intrebat.
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau sa te dezamagesc dar nu e asa. Orice motor papa ulei la CALD. La rece oricum ORICE ulei inventat de om este mult prea gros. Studiaza datasheet-ul oricarui ulei ca sa vezi de cate ori este mai gros un ulei la rece decat la cald (in unitatea de masura reala mm2/s - 0W, 5W, etc sunt doar niste conventii pentru categorisirea usoara a uleiurilor). Dupa ce aflii raspunsul mai discutam. Ca sa fie un caz concret hai sa luam 5W40 - raspunde-mi la ce te-am intrebat.

 

nu ai de ce sa ma dezamagesti

la rece daca e uleiul mai subtire nu cumva ajunge in camera de ardere in cantitate mai mare?

sa puna initiatorul topicului 0w40 in masina sa ne spuna cat a consumat in 10.000km

asta daca vrea sa fie "cobai"

sau poti sa incerci pe masina personala

PS aia de la mobil au scos uleiuri in functie de km parcursi

culmea este ca la km parcursi creste vascozitatea uleiului

niste fraieri :)

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

deci pierderi nu are....am completata asa in timp prima data am pus putin circa 200 300 grame.Dupa ceva timp nu stiu cat sa zic cateva luni probabil am observat ca dupa ce am scos cheia din contact sa plec sa ies din masina a ramas lampa aia de ulei aprinsa in culoarea galben...cea ce inseamna ca trebuie completat pt ca a scazut nivelul si asa era atunci am pus aproape 1 l dak nu ma insel. acum azi mi sa aprins din nou la un moment dat dar nu sta aprinsa decat o data imi ramasa azi aprinsa cateva secunde dupa ce am scos cheia din contact dar nu mam uitat la nivel. oare ar fi mai bun 5w-40???

 

Chestie de vascozitate probabil raportata la uzura motorului.

Nu vreau sa ma gandesc la simering-urile de supape... Incearca un 5w40

Bafta

Link to comment
Share on other sites

la rece daca e uleiul mai subtire nu cumva ajunge in camera de ardere in cantitate mai mare?

 

Nesemnificativ comparativ cu cat este de subtire oricare dintre cele 2 uleiuri la cald. (calculeaza ce am spus mai devreme).

 

sa puna initiatorul topicului 0w40 in masina sa ne spuna cat a consumat in 10.000km

asta daca vrea sa fie "cobai"

sau poti sa incerci pe masina personala

 

In a mea, motor conceput in anii 90 cu 190000 la bord pun deja 0w40. Imi consuma exact cat imi consuma inainte cu 5w40 (cam 1l la 10000). Nu mi-as permite sa folosesc pe altcineva drept cobai.

 

PS aia de la mobil au scos uleiuri in functie de km parcursi

niste fraieri :)

 

Aici intram deja in alte domenii gen marketing si as vrea sa ii las pe cei care au studii in acest domeniu. Eu ma voi rezuma doar la aspecte tehnice.

Link to comment
Share on other sites

intradevar si eu stiu ca 0w40 sau 30 se foloseste pana in 100 de miii de km pt ca e cel mai suptire..dupa aceea situatia se schimba.. As mai avea un dubiu..eu decand am masina nu am schimbat filtrul epurator pt ca propietarul masinii mi a spus ca la schimbat el si nu e nevoie sa il mai schimb si eu.(tine 2 schimburi de ulei la fel ca cel de motorina). Acum nu stiu dak la schimbat sau nu ma gandesc sa fie si de la asta oare
Link to comment
Share on other sites

@cristimm

pune in contiuare 0w40 in masina ta

poate esti mai bulanos si e foarte ok motorul tau

da...... sigur e doar marcheting

poate imi spui si de ce toti producatorii de uleiuri dau de ex. prima varianta un ulei 0w40, varianta 2 5w40 , varianta 3 10w40,etc. e tot marketing , nu?

PS de ce oare nu e un ulei universal XWxx daca tot nu conteaza si toate dse comporta la fel?

de ce este ulei special pentru EURO 4 ? dar pumpe duse ( 505.01 )?

@billy

de la filtrul epurator scaoate fum mai mult sau iti plange pe garnitura de capac culbutori

nu papa uleiul

verifica peste tot sa nu ai o scurgere pe undeva

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

PS de ce oare nu e un ulei universal XWxx daca tot nu conteaza si toate dse comporta la fel?

de ce este ulei special pentru EURO 4 ? dar pumpe duse ( 505.01 )?

 

Nu am spus ca nu conteaza, din contra, totul e sa stii cum sa interpretezi acele valori. Dar daca nu intelegem lucruri de baza de genul ce ulei e mai subtire decat altul si cand (rece/cald) sau cand papa un motor ulei (la rece/la cald) nu are rost sa intram in alte amanunte.

Link to comment
Share on other sites

PS de ce oare nu e un ulei universal XWxx daca tot nu conteaza si toate dse comporta la fel?

de ce este ulei special pentru EURO 4 ? dar pumpe duse ( 505.01 )?

 

Nu am spus ca nu conteaza, din contra, totul e sa stii cum sa interpretezi acele valori. Dar daca nu intelegem lucruri de baza de genul ce ulei e mai subtire decat altul si cand (rece/cald) sau cand papa un motor ulei (la rece/la cald) nu are rost sa intram in alte amanunte.

interpreteaza-le tu cum vrei

e uite eu sunt mai tamp asa si si nu inteleg cand un ulei e mai subtire

de ce este ulei special pentru EURO 4 507.00 ? dar pumpe duse ( 505.01 )?

nu am primit un raspuns competent inca

Link to comment
Share on other sites

Ce are asta de a face cu subiectul. Nu suntem la scoala si chiar daca am fi nu tu ai fi la catedra. :) Ca sa-ti fac placerea marturisesc ca nu stiu pentru ca nu m-a interesat subiectul. Faptul ca tu stii nu inseamna nimic, sa reproduci ceva e simplu, mai greu e sa intelegi si asta ma tem ca nu se poate daca nu ai ABC-ul, valabil pentru orice domeniu.

 

De curiozitate: ai studii in domeniu sau ai acumulat cunostinte asa de ici de colo?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.