Jump to content

Tip Antigel?


bladex

Recommended Posts

Daca imi spui si cum ai aflat (ti-ai demonstrat) ce ai sustinut mai sus te cred eu (folosesc diluat!) si altii care folosesc concentrat de -35, -40..

 

Daca ai citi tot , nu doar ce iti comvine nu ai mai scoate ineptiile astea din tine.

Ai un LINK in acel post unde iti explica de ce si cum, a scris si Service Premium dar vad ca nu poti pricepe, apropo ... ai si un grafic pe acel link.

 

Citez de aici: "Too high a concentration, more than 55 %, leads to deterioration of the cooling properties (heat transfer) and protection against freezing-up is modified in the opposite direction, i.e. it also deteriorates"

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mai scrie si ca se schimba la 3-4 ani( nu 2 ani)

Minim sa aiba concentratia de 33% si max 60%

La concentratie 1/1 Glysantin G48 daca masori cu densimetrul arata aproximativ -40grd

Ce am vrut sa spun cu o concentratie mare a fost sa atrag atentia ca unii in necunostinta de cauza sau nepasare merg cu densitatea exteem de scazuta si ca in combinatie cu un antigel neconform pe producator cica poti sa defectezi pompa de apa sau sa corodezi piese din instalatie.

 

 

http://www.glysantin.de/anwendung.html

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca la sapatul in gradina o sa intampini ceva greutati , nu pot sa-mi imaginez cum cauti pe google chestii si le plantezi pur si simplu in gradina, poate sa le scoti la imprimanta

 

cand am spus concentratie mai mare m-am referit la -30..-35grd

 

cand recomandati pe producator piese fara aprobare bmw faceti-o putin mai moderat, poate asa o sa gasim mai putine topicuri cu pompe de apa stricate

 

Ceea ce am scris sunt informatii din BMW TIS, nu de pe google.

 

Habar n-ai ce spui din pacate. Si ti-ai facut un obicei din asta.

 

Aberezi intr-un mod sinistru. Unele dintre cele mai bune pompe de apa pe producator pentru BMW sunt cele facute de Hepu. Iar Hepu G11 poate fi folosit fara probleme.

 

Pompele de apa sunt pana la urma consumabile. Daca schimbi o pompa de apa la o masina de 200-250 000 km, cu siguranta nu antigelul e problema ci uzura normala.

 

Mie mi-a atras atentia asta, "Antigelul concentrat nediluat va raci motorul mai putin eficient. Iar punctul de inghet nu scade suficient fara apa."

Daca imi spui si cum ai aflat (ti-ai demonstrat) ce ai sustinut mai sus te cred eu (folosesc diluat!) si altii care folosesc concentrat de -35, -40..

 

Din cate stiu, de cand ma stiu ANTIGELUL ARE PROPIETATEA DE A NU INGHETA (diluat sau nu) de protectie oarecum mecanica (uzura mai mica pe bucsele, garniturile pompei) si protectie chimica (nu infunda, nu creaza depozite din alte metale.. in timp). Si trebuie si el schimbat periodic -producatorul o spune.

A, si trebuie pus din tipul de antigel recomandat tot de producator.

Ce e asa de greu de inteles?

 

Vorba lunga, saracia omului.

Citeste ceea ce am postat. Sunt explicatiile date de producator.

Daca pui antigel concentrat nediluat, racirea nu va fi eficienta. Antigelul este facut sa fie diluat cu apa. E o chestie extrem de simpla. Scrie chiar pe bidon in ce proportie trebuie diluat pentru a obtine o rezistenta la inghetat de x grade.

Daca tu crezi ca daca pui antigel concentrat nediluat inseamna ca poti sa mergi si prin Antarctica, ce mai e de zis?

 

Antigelul e un produs chimic. Trebuie diluat conform prospectului. Daca tu crezi ca esti mai destept, treaba ta. Exista o chestie numita vascozitate care influenteaza racirea. Antigelul nediluat este in mod evident mai vascos decat antigelul diluat.

 

Si da, antigelul nediluat are un punct de inghet mai ridicat decat antigelul diluat in proportia indicata.

Si din cauza vascozitatii racirea nu va fi eficienta. Va circula mai greu prin instalatie fata de cel diluat, deci transferul de temperatura se va face mai greu. Deci ai racire mai ineficienta.

Edited by Service Premium
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat antigelul. Mi-au intrat 4 litri de antigel și mecanicul nu a pus deloc apĂŁ distilatĂŁ. Ca marcĂŁ, a pus Starline G11 știe cineva dacĂŁ e bun?

salutare, eu am bmw 318D din 2004 si la inceputul ierni i-am schimbat antigelul. intentionam sa pun HEPU G11 dar am ales sa pun ceva mai iefin care ii zice 4MAX fabricat in Polonia. am cumparat 4 litri de antigel si 4 litri de apa distilata. la 50%-50% zice ca rezista la 35 de grade. a intrat aproape tot lichidul(7,7 litri). din specificatile celor de la Castrol ar trebuie sa intre 7,9 litri.

de aceea ma gandesc ca la tine e dibios sa fi intrat numai 4 litri, asta in cazul in care nu ti-a scos tot antigelul. a scurs doar pe cel din circuit(partial) si radiator dar nu si pe cel din blocul motor. parerea mea.

am si o parere in legatura cu desitatea antigelului: daca este pus concentrat in timp garniturile si oringurile de cauciuc se vor deteriora(din proprie experienta). producatorii recomanda ca antigelul sa fie diluat cu apa distilata(fiecare sticla are un prospect\tabel) in functie de temperaturile din zonele unde locuiti). daca nu se poate pune si dupa cum il taie capul pe fiecare.... fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Domnu service premium, daca tot o dam injective, fiecare are parerea lui, si daca tot este forum public nu inteleg unde este problema?

 

Unul care a facut stiinte politice recomanda Hepu, altu care a facut Automobile rutiere recomanda Glysantin sau Glycoshell

 

Asa ca haide sa nu mai aberam ca nu baga nimeni 12ltr de antigel concentrat in motor, dar sute care baga hepu la max -10 grd concentratie :thumbsup:

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ti-am adresat nici un invectiv. Evident ca ai dreptul la o parere, dar nu vad cu ce drept spui ca as pune Hepu G11 ca sa pice pompele. Teoria e aberanta si jignitoare.

 

Exista si cazuri de genul asta. Daca cineva citeste fix aici pe topic ca poti baga doar antigel concentrat pe ideea cu atat mai mult - cu atat mai bine, nu m-as mira sa apara cazuri de masini supraincalzite aiurea.

In plus, cu sistemul de racire nu e bine sa te joci, iar aceste lucruri nu trebuie privite superficial pentru ca o chiulasa din aluminiu se poate stramba foarte usor.

In ultimul an am avut cam o masina pe luna cu garnitura de chiulasa arsa si chiulasa stramba.

Chiar si acum am un E46 320d cu aceasta problema si un E90 cu N47.

 

Proportiile indicate de producatorul antigelului trebuie respectate. Asta ar trebui sa fie la mintea cocosului. Fara studii de specialitate sau nu.

 

Iar pompele de apa pica adesea pentru ca se circula in sezonul cald doar cu apa.

 

de aceea ma gandesc ca la tine e dibios sa fi intrat numai 4 litri, asta in cazul in care nu ti-a scos tot antigelul. a scurs doar pe cel din circuit(partial) si radiator dar nu si pe cel din blocul motor. parerea mea.

Mai mult ca sigur nu a dat drumul antigelului din blocul motor.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ai citi tot , nu doar ce iti comvine nu ai mai scoate ineptiile astea din tine.

Ai un LINK in acel post unde iti explica de ce si cum, a scris si Service Premium dar vad ca nu poti pricepe, apropo ... ai si un grafic pe acel link.

 

Citez de aici: "Too high a concentration, more than 55 %, leads to deterioration of the cooling properties (heat transfer) and protection against freezing-up is modified in the opposite direction, i.e. it also deteriorates"

GabrielV, dar, ce TI-AM FACUT sa folosesti un asa limbaj!?

Si ca sa pastrez "tonul" (corectiv) INDICAT DE TINE .. sa imi arati si mie un antigel LA FEL DE CONCENTRAT in comert ...cum il descriu cei in articol.

 

In fapt, tu esti cel care nu a inteles ideea generala a articolului. Reciteste-l.

 

Oricum, multumesc.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce am scris sunt informatii din BMW TIS, nu de pe google.

 

Habar n-ai ce spui din pacate. Si ti-ai facut un obicei din asta.

 

Aberezi intr-un mod sinistru. Unele dintre cele mai bune pompe de apa pe producator pentru BMW sunt cele facute de Hepu. Iar Hepu G11 poate fi folosit fara probleme.

 

Pompele de apa sunt pana la urma consumabile. Daca schimbi o pompa de apa la o masina de 200-250 000 km, cu siguranta nu antigelul e problema ci uzura normala.

 

 

 

Vorba lunga, saracia omului.

Citeste ceea ce am postat. Sunt explicatiile date de producator.

Daca pui antigel concentrat nediluat, racirea nu va fi eficienta. Antigelul este facut sa fie diluat cu apa. E o chestie extrem de simpla. Scrie chiar pe bidon in ce proportie trebuie diluat pentru a obtine o rezistenta la inghetat de x grade.

Daca tu crezi ca daca pui antigel concentrat nediluat inseamna ca poti sa mergi si prin Antarctica, ce mai e de zis?

 

Antigelul e un produs chimic. Trebuie diluat conform prospectului. Daca tu crezi ca esti mai destept, treaba ta. Exista o chestie numita vascozitate care influenteaza racirea. Antigelul nediluat este in mod evident mai vascos decat antigelul diluat.

 

Si da, antigelul nediluat are un punct de inghet mai ridicat decat antigelul diluat in proportia indicata.

Si din cauza vascozitatii racirea nu va fi eficienta. Va circula mai greu prin instalatie fata de cel diluat, deci transferul de temperatura se va face mai greu. Deci ai racire mai ineficienta.

 

 

 

Service Premium, :console: te-ai obosit degeaba sa imi raspunzi (dar eu totusi iti multumesc) pentru ca mai sus am spus ca il DILUEZ (INTOTDEAUNA) pentru simplu motiv ca nu vreau protectie de -40. Am densimetru si mi-l fac dupa plac :sorcerer:

 

Acum, atentie aici, :poke: chiar din ce ai pus mai sus (recunosc ca am citit fara atentie initial):

" When the water content is too high, this can lead to premature overheating in very hot weather or hot climates and as a consequence lead to coolant being ejected out of the system and damage to the engine through overheating. This means that it is essential that an anti-freezing and anti-corrosive agent is added even in the tropics"

 

DECI ce spun ei mai sus, in articolul copiat aici, e ca PRACTIC apa in motor CRESTE in volum cand e foarte cald afara, deci FIERBAND in perioadele foarte calduroase si ...marindu-si volumul ... dand p-afara... si in lipsa ei ( a apei) (prezenta "aerului" care apare in apa cand fierbe, ii mareste volumul.. prea putin lichid de racire fiind in contact cu chiulasa - asta imi amintesc acum, un mecanic imi explica candva..) si asa SE CURBEAZA CHIULASA(!)

A, si nu are prea mult (a nu se intelege ca eu as experimenta vreodata asta ;) ) de a face cu faptul ca antigelul e prea concentrat, antigelul CONCENTRAT FIERBE doar la 104 celsius fata de 100... vezi aici - vreau doar sa se inteleaga ideea urmatoare:

 

ALTFEL, PREZENTA ANTIGELULUI DILUAT corespunzator INHIBA marirea volumului apei deci, voi :gathering: .... altii :partytime: ... eu- :smoke:

(..nu vad unde ai fi explicat tu asta celor care trebuie convinsi ca DILUAREA FACE NUMAI BINE MOTORULUI.. :popcorn: )

 

cine nu a inteles, sa intrebe!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Chiulasa se deformeaza daca temperatura creste peste un anumit nivel.

 

Din pacate, ai ales doar o parte din text ca sa-ti dai singur dreptate. Puteai citi si in continuare:

 

Too high a concentration, more than 55 %, leads to deterioration of the cooling properties (heat transfer) and protection against freezing-up is modified in the opposite direction, i.e. it also deteriorates. The amounts of antifreeze required for providing protection against freezing-up are stated as percentage figures on the containers.

 

Deci trebuie respectate proportiile. E o idee atat de simpla incat nu inteleg de ce trebuie sa vorbim atat de mult.

 

Eu inteleg ca tie ti-a zis ceva un mecanic candva, insa eu traiesc din asta, asa ca stiu cam ce se intampla.

Ideea principala este ca temperatura de functionare sa nu fie depasita. O chiulasa din aluminiu se poate deforma foarte usor daca mergi o perioada relativ scurta cu 120-130 de grade.

 

Ideea ca daca mergi cu apa o da afara, iar apoi nu se mai raceste chiulasa si se deformeaza nu prea are aplicabilitate.

Sistemul de racire este sub presiune. D-aia exista un vas de expansiune. Indiferent ca pui doar apa sau antigel diluat cu apa, lichidul de racire isi va mari volumul.

Pentru asta exista vasul de expansiune.

Iar daca ajungi la fierbere, chiulasa oricum se va stramba.

 

Evident ca punctul de fierbere al antigelului diluat cu apa e mult mai ridicat decat al apei.

Insa intr-un sistem de racire in stare buna (adica cu un termostat in stare buna, pompa apa, radiator etc), lichidul de racire nu depaseste temperatura de functionare gandita de producator.

 

Exista oameni care merg doar cu apa si motorul nu se supraincalzeste. Problema este ca se creaza depuneri in instalatie si coroziune, pica garnituri, o-ring-uri si pompa de apa. D-aia nu trebuie sa mergi doar cu apa.

Link to comment
Share on other sites

Chiulasa se deformeaza daca temperatura creste peste un anumit nivel.

 

Din pacate, ai ales doar o parte din text ca sa-ti dai singur dreptate. Puteai citi si in continuare:

 

Too high a concentration, more than 55 %, leads to deterioration of the cooling properties (heat transfer) and protection against freezing-up is modified in the opposite direction, i.e. it also deteriorates. The amounts of antifreeze required for providing protection against freezing-up are stated as percentage figures on the containers.

 

Deci trebuie respectate proportiile. E o idee atat de simpla incat nu inteleg de ce trebuie sa vorbim atat de mult.

 

Eu inteleg ca tie ti-a zis ceva un mecanic candva, insa eu traiesc din asta, asa ca stiu cam ce se intampla.

Ideea principala este ca temperatura de functionare sa nu fie depasita. O chiulasa din aluminiu se poate deforma foarte usor daca mergi o perioada relativ scurta cu 120-130 de grade.

 

Ideea ca daca mergi cu apa o da afara, iar apoi nu se mai raceste chiulasa si se deformeaza nu prea are aplicabilitate.

Sistemul de racire este sub presiune. D-aia exista un vas de expansiune. Indiferent ca pui doar apa sau antigel diluat cu apa, lichidul de racire isi va mari volumul.

Pentru asta exista vasul de expansiune.

Iar daca ajungi la fierbere, chiulasa oricum se va stramba.

 

Evident ca punctul de fierbere al antigelului diluat cu apa e mult mai ridicat decat al apei.

Insa intr-un sistem de racire in stare buna (adica cu un termostat in stare buna, pompa apa, radiator etc), lichidul de racire nu depaseste temperatura de functionare gandita de producator.

 

Exista oameni care merg doar cu apa si motorul nu se supraincalzeste. Problema este ca se creaza depuneri in instalatie si coroziune, pica garnituri, o-ring-uri si pompa de apa. D-aia nu trebuie sa mergi doar cu apa.

 

Nu am citat doar o parte, decat pentru ca ACEEA parte era esentiala si NEINTELEASA, si FOARTE IMPORTANTA pentru chiulasa (care le repari/descoperi defecte.. traiesti din ele..)

Vasul de expansiune se "presurizeaza" din cauza cresterii in volumului apei si a antigelului ca lichid de racire" faptul ca se foloseste numai apa pe vreme torida.. (si daca e putina..) poate fi saraca prin prezenta in zona chiulasei curband-o.. (si nu-i trebuie mult) antigelul in proportie corespunzatoare.. stopand asta, printre altele. Aste e ce trebuia sa intelegi din citatul dat. Si atat. Restul, proportii si altele vin in completarea ideii descrise inainte.

Citatul tau are pe undevqa un pic si alt sens in alte minti. Crede-ma inteleg engleza FOARTE bine!.

Nu stiu cum traiesti tu din asta, si nu ma "iau" sub nici o forma de persoana, dar e clar pentru mine ca esti orgolios (nu vrei sa dai dreptate!) SAU intelegi lucrurile de o maniera foarte personala... si cam NERECEPTIV.

Din pacate te invarti (in analiza..) in jurul cozii destul de mult ;)

atat. Multumesc pentru atentie

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

FAPTUL ca antigelul ARE un punct de fierbere mai inalt decat apa poate sa PACALEASCA senzorul de temperatura al motorului deci si alte procese in analiza carora intra TEMPERATURA motorului. Asta pe langa ALTE efecte negative (termostat nedeschis corespunzator) temperatura motorului ca piesa metalica racit prea putin (de antigel "pur") decat daca ar avea si apa.. in timp indelungat (ani de folosinta).

 

..Doar o idee de disectat (digerat) si de altii. :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Chestiile astea nu au nici o legatura cu intelegerea limbii engleze si nici cu analiza pe text. Nu e loc de analize sau interpretari.

Informatia e foarte clara si la obiect.

Ai de pus antigel intr-o anumita proportie. Daca pui prea mult antigel sau prea multa apa rezulta X, Y, Z urmari. Mai simplu de atat nu se poate.

 

Nu e cazul sa scoatem din context cate o parte incat sa ne dam dreptate unul altuia.

 

Nu inventam acum roata.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Chestiile astea nu au nici o legatura cu intelegerea limbii engleze si nici cu analiza pe text. Nu e loc de analize sau interpretari.

Informatia e foarte clara si la obiect.

Ai de pus antigel intr-o anumita proportie. Daca pui prea mult antigel sau prea multa apa rezulta X, Y, Z urmari. Mai simplu de atat nu se poate.

 

Nu e cazul sa scoatem din context cate o parte incat sa ne dam dreptate unul altuia.

 

Nu inventam acum roata.

Imi place forumul pentru schimbul de idei. Asa e cum spui tu.

 

Combinati lichidul antigel cu apa DISTALATA (cel mai bine - vezi linkul de mai sus) daca tineti la masina care o aveti in posesie.

 

Pace, Service Premium. :)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Intreb si eu ca un incepator ce sunt, unde este acel faimos surub de unde se da drumu la antigel din motor.

Am citit ca este pe partea pasagerului dar cam pe unde orientativ? Nici in realoem nu il gasesc nici in newtis. F10 2011, Motor N57

Foarte probabil este deasupra intercoolerului (intre intercooler si radiatorul motorului, pe radiator evident, dedesupt) pe partea dreapta cum ridici capota. Nu il poti vedea decat dupa ce dai jos intercoolerul. Surubul f probabil e albastru cu, cap foarte mare in cruce.

 

Intercoolerul dupa ce ii desfaci furtunele ce il tin de motor, e un surub in stea pe partea stanga de data asta care dupa ce il desfaci intercoolerul va culisa afara din ghidaje...

 

Pune ultimile 7 caractere VIN sa ne uitam pe realoem.

 

Foarte posibil sa mai fie un surub pe blocul motor pentru golire completa a antigelului, (cel putin E90 are asa ceva) dar e aprope imposibil de ajuns la el.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.