Jump to content

Tip Antigel?


bladex

Recommended Posts

Daca tot ai dezvoltat subiectul si ai introdus aluminiul in el ,G12 protejeaza si e destinat pentru motoarele cu bloc din aluminiu (grupul VAG in special,stiu) .Dar in momentul in care nu afecteaza aluminiul ma tem ca ar afecta otelul de la bmw-uri :) Experientele sunt diferite,cauzele la fel ;)

Hmm, de ce imi vine in cap ca, cei care au zis la manualul de intretinere ca e recomandat schimbul lichidului la 2 ani(?) ... cati dintre noi o fac?? Poate de aia si fierul e mancat..

Nu dati cu pietre, ca nici unul nu stie.

Eu merg la dealer pentru ca pompa de apa E mai scumpa, termostatul e MAI durabil si certificata (verificata) provenienta

Am 300000 km si ultima oara cand am schimbat termostatul la 160k km AM VAZUT UN SOI DE aluminiu mancat intr-o mica zona (n-am facut poza) nimic sa ma ingrijoreze... Iar restul era perfect la atingere, pe interior, cat am putut atinge, si folosesc in continuare dealer; ma pregatesc pentru inca un schimb, albastru, -25,-30 celsius, seria 3, 2005.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ai doua variante. Ai surub de scurgere sub radiatorul de apa. Este di plastic. Il desurubezi si lasi sa se scurga, de preferat intr-un vas/lighean si apoi il duci la centru de reciclare. Mai ai un surub de scurgere pe blocul motor, pentru a-l scurge pe cel care ramane in bloc. Pe acela il gasesti mai greu, trebuie sa dai scutul metalic jos. Iar a doua varianta este sa scurgi ce este in radiator, pui surubul la loc, completezi cu apa distilata, pornesti motorul si te joci cu clima, apoi opresti motorul si scurgi din nou. Poti face chestia asta de vreo doua ori, apoi pui antigelul cel nou.

 

sau Diy-ul de la kenbobo te ajuta si mai mult :)))

stie cineva cum scot tot antigelul afara??? vreau sa il inlocuiesc.

Edited by ToShiRo
Link to comment
Share on other sites

Poti face amestecul pe care il pui la final intr-un procentaj 70% antigel si 30% apa. Varianta asta era, in caz ca nu reuseste sa desfaca acel surub de pe bloc, sau daca nu il gaseste. :)

Asa nu vei reusi sa schimbi tot antigelul.

 

Varianta asta e mai proasta decat daca schimbi doar lichidul din radiator pentru ca va rezulta lichid de racire destul de diluat.

Link to comment
Share on other sites

In cazul asta trebuie sa scoti tot antigel din aeroterma si e cam dificil de scos fara sa o dai jos.

 

 

 

Ai 2 variante:

- ori bagi doar apa de 3-4 ori si lasi sa mearga caldura vreo 10 km si scoti amestecul, bagi iar doar apa si repeti pana cand iese doar apa curata

 

-sau, varianta 2 dar nu stiu sigur daca merge, scoti furtunele de antigel care intra in aeroterma si bagi apa cu presiune pe tur pana iese pe retur curata, dar REPET nu stiu daca functioneaza chiar cum am vrea.

 

 

Iar legat de curatarea vasului de expansiune si a radiatorului: deschizi doar busonul de la radiator si torni apa pana iese curata pe la radiator, pe urma cu vasul de expansiune la fel, iar cu blocul motor deschizi surubul de pe el si la fel, torni pana iese curata DAR abia dupa ce ai rezolvat cu aeroterma.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

pai nu am decat sa bag apa si sa o scot afara de cel putin 3-4 ori si ultima data sa folosesc o solutie de curatat sistemul de racire dar pentru asta tre sa mai astept sa se incalzeasca putin.

sau

care sunt furtunele alea de la incalzire de care zici ca nu am idee ... a-si incerca sa bag apa pe ele cu presiune

Link to comment
Share on other sites

salutare, acum 30 de minute am termiata partial de lucru la masina. i-am "spalat" sistemul de racire in felul urmator: dupa ce i-am demontat totul pana la termostat am scos furtunul gros care vine in vasul de expansine l-am ridicat ca am putut in sus si am bagat furtunul cu apa pe el. dupa vreo 1 minut si ceva dupa ce nu mai iesea decat apa pe unde de monteaza termostatul am montat capacul fara termostat si celelalte piese/furtune lasand liber doar pe furtunul care vine la termostatul EGR si iar am bagat apa vreo 1 minut si ceva pana cand a iesit doar apa. dupa am demontat capacul de la termostat si restul de piese/furtune si am demontat motorasele de la incalzirea electrica si am bagat apa pe ambele furtune vreo 1 minut si ceva pana pe la locul unde vine termostatul iesea doar apa. momentan am montat totul la locul lui si maine vreau sa dau scutul jos si sa desfac si surubul de la blocul motor ca sa fiu sigur ca scot tot din ce a mai ramas si anume antigelul vechi in cazul in care nu am reusit sa spal motorul sau bine ar fi, apa pe care am bagat-o astazi cu furtunul.. o poza cu pompa de apa de la incalzire la care i-am scos astazi futunele si care trec prin incalzirea electrica...

post-69698-0-48452100-1423155151_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut!

 

Am un BMW e90 din 2005, cumpĂŁrat ĂŽn 2010 și pânĂŁ acum nu i-am schimbat deloc antigelul și nici nu am pus vreodatĂŁ apĂŁ ĂŽn radiator.

 

Poate sĂŁ ĂŽmi spunĂŁ și mie cineva dacĂŁ trebuie schimbat antigelul sau completat? Și cât de des trebuie fĂŁcutĂŁ aceastĂŁ operațiune?

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Am un BMW e90 din 2005, cumpĂŁrat ĂŽn 2010 și pânĂŁ acum nu i-am schimbat deloc antigelul și nici nu am pus vreodatĂŁ apĂŁ ĂŽn radiator.

 

Poate sĂŁ ĂŽmi spunĂŁ și mie cineva dacĂŁ trebuie schimbat antigelul sau completat? Și cât de des trebuie fĂŁcutĂŁ aceastĂŁ operațiune?

 

la 2 ani

Link to comment
Share on other sites

Verifica prima data concentratia antigelului...

 

Cum adică? Spune că trebuie sa folosești apă distilată.

 

Însă i-am auzit pe mulți spunând că bagă numai antigel, fără apă distilată.

 

Voi ce părere aveți?

 

LE: Scrie pe el că e Antigel Concentrat.

 

 

Deja am băgat 4 litri de antigel, chiar nu mai știu ce să fac, să iau 1 litru de apă distilată?

Edited by UnuLAltuL
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca antigelul nu are proprietatile apei de a transfera caldura pentru a ajuta la racirea motorului, implicit se va incalzi mai repede si mai tare daca pui doar antigel, apoi antigelul este mai gros bla bla bla , antigelul 100% ingheata la temperaturi mai mici decat combinat cu apa... combinatia ideala este 60% antigel/40% apa, pentru temperaturi extreme de iarna.

 

Citeste aici de ce si cum merge treaba: http://www2.gi.alaska.edu/ScienceForum/ASF6/680.html

Link to comment
Share on other sites

Depinde si ce antigel folosesti. Exista antigel concentrat care trebuie combinat cu apa distilata si antigel deja preparat.

Cel mai bine este sa iei antigel concentrat.

 

Am luat antigel concentrat și am bĂŁgat deja 4 litri de antigel Starline G11 albastru.

 

Ce ĂŽmi recomandați sĂŁ fac acum? SĂŁ pun apĂŁ distilatĂŁ cât o mai intra? SĂŁ golesc radiatorul și sĂŁ schimb complet punând antigel-apĂŁ 50:50?

Link to comment
Share on other sites

Starline imi suna a ceva destul de prost.

 

Da-l jos pe tot si baga Hepu G11. Ai nevoie de 3 bidoane si de 5 litri de apa distilata. Asta ca sa ai suficient si pentru aerisire. Goleste si radiatorul si blocul. Exista un surub de golire pe bloc pe partea stanga cum te uiti la motor.

Trebuie 50:50. Sa ai doar antigel e foarte prost.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ma intreb si eu inca odata unde spagatu lu benny scrie ca are aprobare bmw pe hepu?

 

Pe Glysantin G48 de ex scrie, dar nimeni nu-l recomanda, poate din cauza ca nu se mai strica pompele de apa

 

Sa ai o concentratie de antigel mare poate doar sa-ti protejeze mai bine pompa de apa, dar iarasi este o prostie sa mergi 150k cu o pompa de apa....

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Exista si antigel BMW.

Hepu G11 e o varianta pe producator.

 

Ceea ce spui e o ineptie.

Trebuie respectate proportiie indicate de producator. Antigelul concentrat nediluat va raci motorul mai putin eficient. Iar punctul de inghet nu scade suficient fara apa. E o reactie chimica, nu e ca sapatul in gradina.

 

Approved anti-freezing and anti-corrosive agents

With the protection of the environment in mind, BMW has been filling all of its vehicles with nitrite- and amino-free

anti-freezing and anti-corrosive agents since mid-1986 as standard practice.

The use of anti-freezing and anti-corrosive agents that contain nitrites and amines is no longer permissible.

Trade name BMW part number Container size

BMW Antifreeze 81 22 9 407 454 1.5-litre can

BMW Antifreeze 81 22 9 407 455 60-litre barrel

BMW Antifreeze 81 22 9 407 456 205-litre barrel

BMW Antifreeze 81 22 9 407 755 Tanker (truck)

Trade name Manufacturer/Supplier

Addinol Antifreeze Super Addinol Lube Oil GmbH

Aral Antifreeze Extra Aral AG

AVIA Antifreeze APN AVIA MineralĂśl AG

BMW Antifreeze BMW AG

BP anti-frost X 2270A BP Schmierstoff GmbH, Hamburg

Caltex CX Engine Coolant Caltex

Castrol ANIT-FREEZE NF Castrol International

Fridex G48 Velvena s.a.

Glacelf Plus Total

GlycoShell Shell International

Glyco Star Bremin MineralĂśl GmbH & Co.

Glysantin G48-24 Engine Coolant UNICO Ltd.

Glysantin Protect Plus / G48 BASF

GUSOFROST LV 505 Chemische Industrielle Gesellschaft

Mobil Frostschutz 600 Mobil Schmierstoff GmbH

Havoline AFC (BD04) ChevronTexaco/Arteco

Mobil Frostschutz 600 ExxonMobil

OMV KĂźhlerfrostschutz OMV AG

Total Thermofreeze Plus Total

 

 

1.0 Requirements concerning engine coolant

Pure water is unsuitable as a coolant not just because of the lack of protection against freezing-up. Good functioning of the cooling system is only guaranteed once a suitable anti-freezing and anti-corrosive agent, or antifreeze for short, has been added.

The cooling system of BMW vehicles must only be filled with the anti-freezing and anti-corrosive agents approved for this purpose. The filling and maintenance instructions to be found in the Repair Instructions and operating

instructions must be observed. Antifreeze agents must meet the following requirements:

- They must guarantee operability of the cooling system in winter (anti-freezing protection by lowering the freezing point) and in summer (prevent boiling and boiling over of the coolant).

- They must protect metal components that come into contact with the coolant (grey cast iron, steel, aluminium alloy, brass, copper and solder) against corrosion and cavitation.

- They must be neutral with respect to rubber and plastic parts in the coolant circuit.

- They must guarantee the consistency of the above-mentioned quality criteria.

To create these coolant properties, the anti-freezing and anti-corrosive agents must be mixed to the correct ratio with water.

Prescribed mixture for coolant:

- 50 % antifreeze for anti-freezing protection down to -38 °C

The original coolant mixture poured into the cooling system at the factory has this antifreeze-to-water ratio.

If the proportion of antifreeze is less than 40 % (i.e. the water content is higher than 60 %), not only the degree of protection against freezing, but also protection against corrosion is reduced. When the water content is too high, this can lead to premature overheating in very hot weather or hot climates and as a consequence lead to coolant being ejected out of the system and damage to the engine through overheating. This means that it is essential that an anti-freezing and anti-corrosive agent is added even in the tropics. Too high a concentration, more than 55 %, leads to deterioration of the cooling properties (heat transfer) and protection against freezing-up is modified in the opposite direction, i.e. it also deteriorates. The amounts of antifreeze required for providing protection against freezing-up are stated as percentage figures on the containers. However, it is not only necessary to comply with the mixture ratio specified; the minimum requirements for the quality of the water must also be adhered to:

Appearance: colourless, clear

Sediment, without suspended matter

pH value: 6.5-8.0

Total hardness, max.: 20° dH (German hardness grade) or in new measuring unit:

Total hardness, max.: 3.6 mmol Ca 2+/ ltr.

Chloride content: max. 100 mg/ltr.

Sulphate content: max. 100 mg/ltr.

Potable tap water usually fulfils these requirements. Local water utilities can provide information about the quality of the water they supply. If necessary, the water must be treated (e.g. softened) or distilled water must be used.

The quality of regenerated sea water (as found in the Gulf states) is inadequate! SBS

 

4.0 Coolant additives

BMW does not approve the use of coolant additives that e.g. provide additional protection against corrosion or are aimed at sealing hairline cracks.

Due to the poorer transfer of heat from the cylinder head to the coolant, this can lead to heat accumulation and hot spots , which in turn can lead to cylinder head gaskets burning through and cracking of the cylinder head .

We cannot provide warranty for any consequences and effects the use of such additives may have.

 

2.0 Change interval, changing and testing coolant, disposal, cleaning the cooling system Change interval, changing and testing coolant

Regular checks of the coolant composition as part of Inspection I and II. As the anti-corrosion characteristics of the coolant decrease with time, the change interval of 4 years (3 years for M-Power vehicles) must be observed. The antifreeze concentration in the coolant must be checked each year before the cold season begins. The composition of the coolant must also be checked after the coolant level has been topped up. An areometer or densimeter (antifreeze tester) is required for setting and checking the concentration. It is permissible to mix various brands of the approved agents.

Ongoing technical development means that the coolant does not need to be changed on the vehicles listed below.

- E65 from 09/2003

- E60, all models since market introduction

- E85 since market introduction

- Vehicles with Service interval indicator (SIA) with petrol engines from 03/2003

- Vehicles with Service interval indicator (SIA) with diesel engines from 09/2003

- M vehicles from 09/2003

Disposal

The instructions laid down in the safety data sheets published by the manufacturers of anti-freezing and anticorrosive agents and the statutory regulations of the individual countries must be complied with.

Cleaning the cooling system

If the cooling system is soiled, e.g. by oil residue etc., it may be necessary to clean the system with a suitable cleaner. SBS

Edited by Service Premium
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca la sapatul in gradina o sa intampini ceva greutati , nu pot sa-mi imaginez cum cauti pe google chestii si le plantezi pur si simplu in gradina, poate sa le scoti la imprimanta

 

cand am spus concentratie mai mare m-am referit la -30..-35grd

 

cand recomandati pe producator piese fara aprobare bmw faceti-o putin mai moderat, poate asa o sa gasim mai putine topicuri cu pompe de apa stricate

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mie mi-a atras atentia asta, "Antigelul concentrat nediluat va raci motorul mai putin eficient. Iar punctul de inghet nu scade suficient fara apa."

Daca imi spui si cum ai aflat (ti-ai demonstrat) ce ai sustinut mai sus te cred eu (folosesc diluat!) si altii care folosesc concentrat de -35, -40..

 

Din cate stiu, de cand ma stiu ANTIGELUL ARE PROPIETATEA DE A NU INGHETA (diluat sau nu) de protectie oarecum mecanica (uzura mai mica pe bucsele, garniturile pompei) si protectie chimica (nu infunda, nu creaza depozite din alte metale.. in timp). Si trebuie si el schimbat periodic -producatorul o spune.

A, si trebuie pus din tipul de antigel recomandat tot de producator.

Ce e asa de greu de inteles?

 

A, restul, sunt reparatii din cauza altora...

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.