Jump to content

Termocupla


adi1987

Recommended Posts

salut tuturor, azi am observat ca termocupla mea merge intr-una fara oprire, am vazut k are un ax care iese din motor la care e cuplata, si am inteles ca axul acela are un mecanism care atunci cand se incalzeste motorul, se dilata si cupleaza pornind termocupla. Oare din cauza ca merge intr-una sa nu am caldura in masina?
Link to comment
Share on other sites

Da, ai vascocuplaj.

Cand pornesti motorul incepe sa se invarta si ea (elicea), dar nu are aceeasi turatie ca si motorul, vascocuplajul e moale, il poti opri cu mana.

Cand motorul incepe sa se incalzeasca, vascocuplajul incepe sa se intareasca si atunci turatia elicei creste favorizand racirea.

Daca temperatura creste peste valoarea normala, inseamna ca vascocuplajul este defect sau uzat.

 

Vascocuplajul se invarte tot timpul.

Termocupla se foloseste la masinile care au ventilatorul separat de motor (nu iese nimic din motor care sa duca la elice).

Acolo ventilatorul porneste numai la comanda termocuplei care este data de o anumita temperatura a motorului (citita de pe radiator).

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Da, ai vascocuplaj.

Cand pornesti motorul incepe sa se invarta si ea (elicea), dar nu are aceeasi turatie ca si motorul, vascocuplajul e moale, il poti opri cu mana.

Cand motorul incepe sa se incalzeasca, vascocuplajul incepe sa se intareasca si atunci turatia elicei creste favorizand racirea.

Daca temperatura creste peste valoarea normala, inseamna ca vascocuplajul este defect sau uzat.

 

 

ok ms mult! am inteles cum sta treaba

Link to comment
Share on other sites

inca o chestie, cum probez daca am radiatorul infundat? sub parbriz am cele 2 furtune care intra in el, tur si retur, mi-a zis cineva sa scot returul si sa pornesc motorul, si daca imi da afara pe "shtutzul" de unde am scos furtunul si mai are si presiune atunci caloriferul e ok, intrebarea e: care e returul dintre cele 2 furtunuri? cum ma uit la ele inspre parbriz cel din dreapta sau cel din stanga? ms

 

inca o chestie, cum probez daca am radiatorul infundat? sub parbriz am cele 2 furtune care intra in el, tur si retur, mi-a zis cineva sa scot returul si sa pornesc motorul, si daca imi da afara pe "shtutzul" de unde am scos furtunul si mai are si presiune atunci caloriferul e ok, intrebarea e: care e returul dintre cele 2 furtunuri? cum ma uit la ele inspre parbriz cel din dreapta sau cel din stanga? ms

 

 

scuzati nu "radiatorul" ci "caloriferul" am vrut sa zic :lol: :lol: :)

Link to comment
Share on other sites

acul de la apa unde iti sta.? daca da caldura cand e la mijloc lasa pipaitul furtunelor si verifica de ce nu se incalzeste motorul; adica termostatul. daca acul de la temp apei sta la mijloc si caldura "ioc" atunci incepi sa pipai furtune sa verifici supape si altele. bafta!
Link to comment
Share on other sites

am reusit sa scot si turul si returul de la calofirer, pe tur imi baga cu presiune apa fierbinte, dar pe retur afara din calorifer abia "pisha" deci concluzia mea e ca am caloriferul infundat, voi ce parere aveti?! oare cum d-zeu pot sa il curat fara sa dau caloriferul afara!?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.