Jump to content

Bujii, fise, bobina...


pyu

Recommended Posts

Cum se verifica fisele, bujiile si bobina/bobinele la o masina?

Am auzit la cineva ca in timp ce merge motorul, scoti cate o fisa, si vezi daca se schimba ceva. Daca merge la fel, cica ar fi problema.

Alte metode? Exceptand cumpararea altora noi.

Link to comment
Share on other sites

Cum se verifica fisele, bujiile si bobina/bobinele la o masina?

Am auzit la cineva ca in timp ce merge motorul, scoti cate o fisa, si vezi daca se schimba ceva. Daca merge la fel, cica ar fi problema.

Alte metode? Exceptand cumpararea altora noi.

Eu asa mi-am dat seama ca am o problema cu bujiile, dar scoateam fisele cu motorul oprit.

Link to comment
Share on other sites

pai scotea fisa cu motorul oprit si apoi il pornea... altfel nu vad cum... ca motorul oprit sta la fel in 3 sau 4 bujii :)

 

exista tester de scanteie pentru fisa, e un fel de lampa care o pui pe firul fisei si clipeste la fiecare impuls care trece prin fisa... astfel iti dai seama ca fisa aceea face legatura cum trebuie... caut link si pun o poza, eu mi-am luat unul, e moca rau...

 

de aici am luat si testerul pentru lichid de frana

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Mai multe detalii, te rog, mai exact ce ai constatat in timpul experimentului.

Mie imi mergea mai rau motorul, nu tragea la fel, is mai aveam si explozii pe teava de esarpament.

Asa ca am scos prima fisa si am dat drumu la motor. Mergea la fel

Am scos a doua fisa mergea mai rau.

Am scos a treia fisa nu mai statea la relantiu.

 

Dupa aceea am incercat cu cate doua fise scoase sa vad cand moare motorul la relantiu.

 

Si cand am scos fisa 2 si 3 lansa fisa 1 si 4 nu statea la relantiu motorul. Am incercat mai multe combinatii in care fisa 1 conectata cu oricare alta, tot murea motorul, dar daca scoateam fisa 1 cu oricare alta era ok.

 

sper ca ai inteles ceva :)))

Edited by alicornea
Link to comment
Share on other sites

Ce spui acolo? Poate tester pentru bujii :)

Si chiar isi face treaba?

 

 

Mie imi mergea mai rau motorul, nu tragea la fel, is mai aveam si explozii pe teava de esarpament.

Asa ca am scos prima fisa si am dat drumu la motor. Mergea la fel

Am scos a doua fisa mergea mai rau.

Am scos a treia fisa nu mai statea la relantiu.

 

Dupa aceea am incercat cu cate doua fise scoase sa vad cand moare motorul la relantiu.

 

Si cand am scos fisa 2 si 3 lansa fisa 1 si 4 nu statea la relantiu motorul. Am incercat mai multe combinatii in care fisa 1 conectata cu oricare alta, tot murea motorul, dar daca scoateam fisa 1 cu oricare alta era ok.

 

sper ca ai inteles ceva :lol:))

Am inteles ce ai vrut sa spui :lol:

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

de acolo am luat testerul pentru scanteia fiselor si tot de acolo am luat si un tester pt lichidul de frana(asta cu lichidul ca o paranteza)

da, chiar isi face treaba, il apropii sau il atingi de cablul(izolatia aia ceramica) fisei de la bujie si beculetul din el clipeste "pe ritmul" impulsurilor...

 

cu scosul fisei cu motorul pornit nu stiu cat e de sanatos... te alegi cu ceva erori si in plus, nu stiu cum e la BMW, da' la dacie te si scutura bine...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Si eu am patit o scuturatura d`asta la dacie :)

 

pyu, dar tu de ce vrei sa verifici bujiile? Ai un comportament mai ciudat la motor? Al meu merge foarte bine, dar as vrea sa le verific ca nu cred ca au fost schimbate (si am 112000 km). Singura chestie e ca ma cam smuceste cand schimb vitezele la mers sportiv si am citit pe net ca una din cauze poate fi bujie obosita.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am patit o scuturatura d`asta la dacie :)

 

pyu, dar tu de ce vrei sa verifici bujiile? Ai un comportament mai ciudat la motor? Al meu merge foarte bine, dar as vrea sa le verific ca nu cred ca au fost schimbate (si am 112000 km). Singura chestie e ca ma cam smuceste cand schimb vitezele la mers sportiv si am citit pe net ca una din cauze poate fi bujie obosita.

Are un comportament destul de ciudata uneori.

Are momente cand trage bine, are momente cand e foarte lenes.

Uneori merge chiar 2-3 zile bine, apoi ... pauza... Uneori il opresc, si dupa pornire, nu mai e la fel...

Nimeni nu stie ce are, la tester nu da nimic, si incet incet vreau sa verific tot ce se poate pe la el.

Link to comment
Share on other sites

In momentul cand nu trage bine, scoate mufa la debitmetru si vezi cum merge. Incearca de cateva ori treaba asta, draciile astea de debitmetre isi dau greu duhul, dar pana crapa te freaca de nu mai stii de tine. :) Debitmetrele bmw sunt varza, pretul mare e invers proportional cu fiabilitatea.
Link to comment
Share on other sites

In momentul cand nu trage bine, scoate mufa la debitmetru si vezi cum merge. Incearca de cateva ori treaba asta, draciile astea de debitmetre isi dau greu duhul, dar pana crapa te freaca de nu mai stii de tine. :) Debitmetrele bmw sunt varza, pretul mare e invers proportional cu fiabilitatea.

Se opreste motorul daca scot mufa.

Link to comment
Share on other sites

la E46 din cate am inteles, in momentul in care scoti mufa de la debitmetru, ECU ar seta o valoare fixa in locul datelor provenite de la debitmetru pentru ca motorul totusi sa mai poata functiona... probabil de aceea, din cate am vazut la mine, cand scot mufa da sa moara, apoi isi revine... si sta in ralanti dar mai urat...
Link to comment
Share on other sites

mah... nu stiu... asta cu performantele, eu cand circulam fara debitmetru, pana mi-a venit cel nou, mi s-a parut ca masina e mult mai nervoasa, tragea mult mai bine, era o placere s-o incord, schimbam numai in limitare, ma intrebau prietenii "cati cai are asta?" "aiurea...105", "cum dreaq?!"... m-am si intrebat la ce dreacu au mai pus si debitmetrul ala.... DAR.. dupa vreo 30 de km mi-am dat seama ca a consumat frate cat in 100 in mod normal... Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Sa o luam logic, daca debitmetrul nu ar fi ok, ar consuma mai mult, nu?

 

Eu consum 8.5% (mixt, 60% in localitate, 40% prin afara), mers lejer, 100-120. Nu mi se pare consum mare. Si oricum daca o calc mai tare, nu trece de 9.5.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.