Jump to content

Cauciucuri iarna


st.neeo

Recommended Posts

la un e90 325i am luat anvelope de iarna dunlop winter sport m3 normale, nu runflat si dupa ce se incalzesc parca as avea lanturi pe masina, vibreaza toata si nu are stabilitate pe drum absolut deloc.

am trimis anvelopele inapoi si mi s-au inlocuit doua dintre ele, dar face la fel.

fac asa din cauza ca nu sunt runflat sau sunt defecte?

a mai patit cineva?

merge E90 cu anvelope care nu sunt runflat?

orice masina merge cu run flat , nu are legatura cu structura masini , iar cu ce problema te-ai intalnit tu ... nu stiu ce sa zic eu am run flat de la nokian si sunt super multumit, asta pt ca e inca vara:))

Link to comment
Share on other sites

ce nu inteleg eu?pe cauciucuridirect.ro e un pret afisat,pe reifendirekt.de(aceeasi adresa din germania)e cel putin la jumate pretul.adica daca imi comand din germania ies mai ieftin???ex:http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=5381864.139.28476&typ=R-158597&ranzahl=4&Breite=195&Quer=65&Felge=15&Speed=S&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&sort_by=brand&Transport=P&dsco=139&sowigan=Wi si adresa GERMANA:http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=25423211.100.13121&typ=R-158595&ranzahl=4&Breite=195&Quer=65&Felge=15&Speed=T&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&sort_by=brand&Transport=P&dsco=100&sowigan=Wi
Link to comment
Share on other sites

@DOMI Daca ai testat mai multe tipuri de cauciucuri spune-ne ce ai recomanda.

La mine sunt conditii putin mai speciale, adica ploua foarte des si iarna si vara. Si sunt foarte interesat de performantele pe ploaie, pentru ca pe uscat cam toate merg binisor. De ceva vreme merg pe Uniroyal si Continental, au un comportament uniform delungul exploatarii si nu ai surprize in general, chiar si cand mergi la limita si incep sa piarda aderenta iti dau "semnale", nu te trezesti brusc in gard. Cele doua firme, din ce am vazut sunt singurele care fac caucicuri specializate gen vara/umed si iarna umed. Deosibirea de seria normala de iarna sa zicem e ca santurile de evacuare a apei sunt mari si se reduce pericolul de acvaplanare, plus alte modificari mai subtile. Teoretic, din cauza santurilor mai mari pierd puncte la aderanta pe uscat, dar oricum aderenta e foarte buna si pe uscat, nu apar probleme decat daca mergi ca un retardat...Ele sunt si un pic mai moi si se duc mai repede, dar eu prefer asta decat sa merg in nesiguranta.

 

 

Ciup, nu e greu de inteles, Romania e o tara foarte scumpa la anumite chestii. Totusi am observat ca nu sunt diferente asa mari la cauciucuridirect.ro si site-ul similar din Germania. E posibil sa fie o scapare a lor .

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cauciucuridirect iar au scumpit Nokian-urile WR Runflat. Cand si-a luat @st.neeo erau 416, acum sunt 500 :) . Sper sa ma hotarasc si eu pana la urmatoarea scumpire. Oscilez intre Runflat si normale+rezerva ingusta. La cate puncte de vedere am citit pe aici, situatia imi pare echilibrata. Solutia cu spuma nu imi surade.
Link to comment
Share on other sites

Vad ca toata lumea recomanda cauciucurile de iarna cand temperatura e mai mica de 6-7 grade. Care e motivul? Asta ar fi temperatura maxima optima pentru ele? Si cam care ar fi limita superioara a temperaturii, cand nu mai sunt optime dar nici nu se uzeaza mai mult decat la temperaturi optime?
Link to comment
Share on other sites

Vad ca toata lumea recomanda cauciucurile de iarna cand temperatura e mai mica de 6-7 grade. Care e motivul? Asta ar fi temperatura maxima optima pentru ele? Si cam care ar fi limita superioara a temperaturii, cand nu mai sunt optime dar nici nu se uzeaza mai mult decat la temperaturi optime?

 

problema e simpla....cand temperatura scade sub 6-7 grade cum zici tu cauciucul de vara tinde sa se intareasca ceea ce duce la cresterea distantei de franare in cazul unei franari mai puternice. De altfel odata cu duritatea cauciucului vine si aderenta scazuta la asfalt....ceea ce nu e chiar "SAFE".

Poti merge cu cele de iarna si cand e cald(adica primavara vara) dar se vor uza mai repede datorita faptului ca materialul din care sunt facute este mai elastic si odata cu incalzirea devine si mai moale ceea ce o sa-i confere si o aderenta scazuta!

 

Acuma daca mergi grijuliu te descurci si iarna cu niste gume de vara mai ales daca nu e zapada sau gheata, dar totusi cand vine vorba de zapada....te cam stergi la c*r cu cauciucurile de vara(eu am patit-o pe pielea mea cu toate ca am masina xd, era sa o lipesc de un gard:D)

Edited by tnk
Link to comment
Share on other sites

Poti merge cu cele de iarna si cand e cald(adica primavara vara) dar se vor uza mai repede datorita faptului ca materialul din care sunt facute este mai elastic si odata cu incalzirea devine si mai moale ceea ce o sa-i confere si o aderenta scazuta!

 

Adica spre exemplu o guma de mestecat are o aderenta mai mica fata de o radiera pe suprafata unui birou ? hm ? daca e intarita poate, dar in rest nu cred. Cred ca ai gresit putin afirmatia.

 

@Alex B. vezi ca mai este si site ul asta webtire, preturi bune, dau si fara tva pe firma.

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

Poti merge cu cele de iarna si cand e cald(adica primavara vara) dar se vor uza mai repede datorita faptului ca materialul din care sunt facute este mai elastic si odata cu incalzirea devine si mai moale ceea ce o sa-i confere si o aderenta scazuta!

 

Adica spre exemplu o guma de mestecat are o aderenta mai mica fata de o radiera pe suprafata unui birou ? hm ? daca e intarita poate, dar in rest nu cred. Cred ca ai gresit putin afirmatia.

 

@Alex B. vezi ca mai este si site ul asta webtire, preturi bune, dau si fara tva pe firma.

 

inainte sa vorbesti mai informeaza-te tu...nu vorbeam de gume de mestecat, mai studiaza putina fizica!

Link to comment
Share on other sites

Poti merge cu cele de iarna si cand e cald(adica primavara vara) dar se vor uza mai repede datorita faptului ca materialul din care sunt facute este mai elastic si odata cu incalzirea devine si mai moale ceea ce o sa-i confere si o aderenta scazuta!

 

Adica spre exemplu o guma de mestecat are o aderenta mai mica fata de o radiera pe suprafata unui birou ? hm ? daca e intarita poate, dar in rest nu cred. Cred ca ai gresit putin afirmatia.

 

@Alex B. vezi ca mai este si site ul asta webtire, preturi bune, dau si fara tva pe firma.

 

inainte sa vorbesti mai informeaza-te tu...nu vorbeam de gume de mestecat, mai studiaza putina fizica!

 

 

 

sunt de acord cu tnk , nu are nicio legatura guma de mestecat cu anvelopele

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce mi-am incaltat-o cu Goodyear UltraGrip 7+. Normale, nu RunFlat. 380 RON (205/55/16). M-au convis baietii de la cauciucuridirect.ro cand au scumpit Nokian WR Runflat la 1030 :) Se simte diferenta la comfort, fata de RFT, spre mai bine, dar si la handling (e mai moale, nu mai sta asa bine in curbe). Chestia cu diferenta la comfort a fost prima impresie, acum dupa ce am mai mers vreo 30 km prin oras am uitat diferenta :lol:

Acum caut o roata de rezerva ingusta. Initial ma gandeam la una de dimensiuni normale, dar e imensa, ocupa prea mult in portbagaj.

Q: Am pus 2.1 pe fata si 2.4 pe spate, presiunea. Voi cum o puneti?

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce mi-am incaltat-o cu Goodyear UltraGrip 7+. Normale, nu RunFlat. 380 RON (205/55/16). M-au convis baietii de la cauciucuridirect.ro cand au scumpit Nokian WR Runflat la 1030 :) Se simte diferenta la comfort, fata de RFT, spre mai bine, dar si la handling (e mai moale, nu mai sta asa bine in curbe). Chestia cu diferenta la comfort a fost prima impresie, acum dupa ce am mai mers vreo 30 km prin oras am uitat diferenta :lol:

Acum caut o roata de rezerva ingusta. Initial ma gandeam la una de dimensiuni normale, dar e imensa, ocupa prea mult in portbagaj.

Q: Am pus 2.1 pe fata si 2.4 pe spate, presiunea. Voi cum o puneti?

 

pai te-ai uitat pe stalpul de la masina din dreptul soferului?

scrie acolo presiunea recomandata pe fata/spate in functie de dim anvelopelor.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am realizat, cauciucurile de vara pe care le aveam (Bridgestone Turanza) aveau indicele de viteaza W (max 270 :) ). Acum am T (max 190), am zis ca imi ajunge viteza asta. Dar cert este ca diferenta de comfort se datoreaza si acestei diferente la indicele de viteza.
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

S-a postat destul de mult; probabil ai cautat doar in aria pt seria 3.

 

Recomandarile sunt cam aceleasi ca acum 8 ani, doar indicativul e putin schimbat - atunci se recomanda Michelin Alpin A3, acum se recomanda Michelin Alpin A5; sau Goodyear, Continental WinterContact, etc.

 

poti citi o gramada de test pe site-ul www.tyrereviews.co.uk

Link to comment
Share on other sites

Anvelope iarnĂŁ NOKIAN WR D4

Foarte bune, indice aderenta B, foarte sigure si eficiente, le cumpar si eu noi ptr un F10. pte cei de pe forum este reducere de 5%.

 

De pe ce site le comanzi ca sa beneficiezi de reducerea de 5%?

Eu azi vreau sa le comand.Cumpar 4 buc pt un 318d 2007.Au inclus transportul?.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.