Jump to content

Problema E39 lichid racire


525RCI

Recommended Posts

Anul trecut am fost in concediu in Turcia. Cand am trecut de vama bulgaro-turceasca si am intrat in Turcia, am mai facut cam 20km si am primit o avertizare in limba germana pe care mi-a tradus-o un coleg forum-ist (Mike) la telefon, si care spunea "verifica lichidul de racire". Mentionez ca afara era FOARTE cald, cred ca erau peste 45 grade la soare, indicatorul de temp a apei era exact unde trebuia sa fie, masina mergea in parametrii absolut normali. Adevarat este ca mersese in continuu de cand am plecat din Romania si in vama am stat cam 2 ore, afara fiind o caldura ingrozitoare. Am oprit, am lasat-o sa se raceasca si am desfacut busonul si am completat cu apa. A disparut eroarea. Am parcurs inca minim 600km in concediu si cand ne intorceam, acceasi eroare la intoarcerea catre casa, tot in Turcia, la aceleasi temperaturi. Am procedat la fel, dar de data asta am completat cu antigel. Nu a mai aparut. O alta mentinue pe care vreau sa o fac este ca NU PIERDE APA SI NIVELUL ERA UNDE TREBUIE. Am avut unde sa completez pentru ca in momentul in care am scos busonul, pentru ca nu se racise cat trebuia, lichidul a iesit afara.

 

Acum intrebarea. Ar avea importanta daca acum, inainte de a pleca in concediu (din nou in Turcia, deci aceleasi conditii), golesc toata instalatia si o umplu cu antigel, sa fiu sigur ca totul e in regula? Sa nu radeti, dar stiu ca si vara este bine sa ai numai antigel....Sau nu? Sau exista alte explicatii, s-a mai confruntat cineva cu problema asta?

 

P.S. Am masina de un an si jumatate, nu a aparut acea eroare decat in acel concediu si in conditiile de mai sus. In rest, nici o problema.

 

Multumesc frumos si scuze pentru postul lung si plictisitor, dar am vrut sa dau cat mai multe detalii pentru o eventuala rezolvare a problemei.

Link to comment
Share on other sites

catre casa, tot in Turcia, la aceleasi temperaturi. Am procedat la fel, dar de data asta am completat cu antigel. Nu a mai aparut. O alta mentinue pe care vreau sa o fac este ca NU PIERDE APA SI NIVELUL ERA UNDE TREBUIE. Am avut unde sa completez pentru ca in momentul in care am scos busonul, pentru ca nu se racise cat trebuia, lichidul a iesit afara.

 

Acum intrebarea. Ar avea importanta daca acum, inainte de a pleca in concediu (din nou in Turcia, deci aceleasi conditii), golesc toata instalatia si o umplu cu antigel, sa fiu sigur ca totul e in regula? Sa nu radeti, dar stiu ca si vara este bine sa ai numai antigel....Sau nu? Sau exista alte explicatii, s-a mai confruntat cineva cu problema asta?

 

92272[/snapback]

 

Nivelul se verifica numai cu motorul rece.Nu cald,nu caldut,rece,deci dimineata :blink:

 

Daca pui numai antigel, sigur se intampla ceva foarte rau :) .Cel mai indicat este antigel+apa 50/50.Ma refer daca antigelul nu este deja amestecat cu apa(parca se vinde si asa).

Nu mai completa numai cu apa sau numai cu antigel.In felul asta risti sa strici concentratia.Foloseste pentru completat numai amestec 50/50.

 

Foloseste antigel calitativ,de preferat BMW.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult. Avand in vedere ce "completari" am facut eu anul trecut ar fi recomandat deci sa golesc toata instalatia, nu? Si sa umplu cu antigel, nu concentrat. Am inteles.

 

Dar totusi cat eram la hotelul din Turci am verificat nivelul si dimineata, cu motorul rece, si era la nivel. De ce oare a mai aparut eroarea cand m-am intors? Nu are absolut nici o legatura cu temperatura foarte ridicata?

Link to comment
Share on other sites

ba are legatura si cu caldura foarte ridicata,cred eu, mai ales daca mergi incet(dar asta la masinile mai vechi), dar pe autostrada aia care incepe cand iesi de la bulgari numai incet nu mergi.. :blink:, masinile mai dau erori.. si niciodata nu o sa stii de la ce exact a fost..:)) eu odata eram pe la eroilor .. izvor.. pe acolo.. pe o caldura infernala si aveam atunci o pisicuta.. am stat pe strada aia vreo 2 ore.. ca era aglomeratie... numai cu a 1-a.. si la un moment dat am vazut ca temperatura la apa creste.. dar cam dupa 2 ore pe la vreo 35 de grade.. in sfarsit am iesit din aglomeratie.. a doua zii am dus-o la service. si mi-au zis ca nu are absolut nimic.. nu pierde apa.. totul functioneaza.. nu e radiatorul infundat.. si nici chiulasa nu are nimic.. deci? ma gandesc eu ca masina era mai veche si de aceea.. tu mergand pe autostrada la o anumita viteza poate nu crestea apa.. ca racea vantul motorul ..cine stie.. dar cred ca masina ta e dupa 2000.. stiu ca bmw urile mai vechi au tendinta de a se incalzii mai repede.. daca erai si plin. cu clima in blana.. poate a facut mofturi putin.. desi cred ca le testeaza aia si la temperaturi foarte ridicate.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.