Jump to content

Cutie viteza Steptronic


Thebe

Recommended Posts

1. Am citit ca nu e bine sa mut din R in D pina masina nu sta pe loc. La fel si invers, pina nu ma opresc de tot, nu mut in R. Boon. (Ca fapt divers, daca nu fac asa, ce stric? De ce? Si dupa cita vreme?)

 

92362[/snapback]

 

Poti sa pui din D in R si la 100km/h,nu se strica.Nu vad rostul....

Link to comment
Share on other sites

Am niste intrebari relativ la cum se foloseste corect si durabil o cutie de viteza automata (adica Steptronic la E60 al meu).

 

Incepem cu chestiile de baza: Maneta schimbatorului are pozitiile P(ark), R(everse), N(eutral) si D(rive). Daca din D o trag in stinga e in DS(port). Daca din DS imping in fata sau in spate trece in M(anual) si schimba viteza curent cu una mai jos/sus. Ca sa mut maneta schimbatorului din P in R sau in N/D trebuie sa apas frina si sa apas pe butonul de pe schimbator. Altfel are o piedica mecanica. Booon.

 

1. Am citit ca nu e bine sa mut din R in D pina masina nu sta pe loc. La fel si invers, pina nu ma opresc de tot, nu mut in R. Boon. (Ca fapt divers, daca nu fac asa, ce stric? De ce? Si dupa cita vreme?)

 

2. Am observat ca intre N si D pot muta maneta fara sa apas pe butonul de pe ea. Ba mai mult, mi s-a intimplat sa o mut accidental in N in timpul mersului (am frinat violent si mi-a plecat o doza de Cola si a lovit maneta si a impins-o in N :)). E OK sa fac asta? Sa o pun in N cita vreme masina mai merge? Stric ceva?

 

3. Face rau cutiei sa o tot pun in N cit stau la stop? Face ceva zgomot si masina se "trage" putin cind mut intre N si D (si R). E normal? E mai bine sa o tin tot in D cit stau la stop? Parca citisem in ceva BMW Magazine, ca ei recomanda ca pt. condus econom, daca stau la stop mai mult de 30 sec sa opresc motorul (si cum stim ca nu porneste decit cu maneta in P...). Pareri? Sugestii? Comentarii?

 

4. Daca o pun in M/S (ca numai acolo vad), masina pleaca de pe loc cu a 2-a. E normal asta? Confirma cineva ca si la el/ea face la fel? O fi plecind tot cu a 2-a si cind e in D (sau DS)?

 

5. Am mai patit ca la frinare progresiva pentru oprit al stop, masina sa se comporte ciudat. Face cumva ca si o masina cu cutie manuala, la care frinezi dar uiti sa debreiezi, incetinesti si la un moment dat motorul da sa moara, iti aduci aminte de ambreaj, il calci brusc si atunci motorul isi revine. Toate astea cu ceva socuri. Ei bine, a mea face asa citeodata. Am crezut ca e ceva bug software, ba mai mult parca era si ceva Service Bulletin pe asa o tema. Credeam ca s-a rezolvat la update de soft, dar pare-se ca mai face. Ce-i drept mai rar. Sau mai putin evident. A patit cineva asa ceva?

 

6. Alte sfaturi sau sugestii?

92362[/snapback]

1. Linisteste-te cutia are o protectie si nu poti sa executi manevra daca viteza depaseste o valoare presetata de siguranta (cam 5km/h).

2.Butonul de blocare functioneaza doar pt trecerea in R dupa cum majoritatea stiti si este acolo pt a preveni trecerea accidentala in R. Se recomanda a nu trece deloc in N masina mai ales in timpul mersului cand la trecerea in D viteza motorului trebuie corelata cu convertorul ceea cu nu strica enorm dar poate avea efect asupra uzarii premature al convertorului. Eu cel putin raman in D, foarte rar trec in N asa doar ca nu am ce face. Daca chiar stau atat de mult la un ambuteiaj sau trecere la nivel cu calea ferata opres motorul si gata.

3.Am cam raspuns prin 2. Zgomotul e 100% normal sa il auzi cand treci din N in D sau din N in R. Planetarele lucreaza in momentul ala.

4. In marea majoritate a versiunilor de soft (cu exceptia, daca nu ma insel, de la 20 in sus) in D pleaca in treapta a 2-a pt un condus mai confortabil si zic ei mai economic iar in DS in treapta 1 (tot timpul). De fapt de chestia asta poti sa iti dai si tu seama, in sensu ca o sa observi cum o data plecat in DS de pe loc schimbrarea se face mult mai rapida si la viteze mult mai mici de unde rezulta ca o treapta inferioara treptei a 2-a a fost folosita si schimbata. Cand treci in Manual e normal sa apara M2 selectat si tu sa selectezi manual M1.

5. Cred ca tu te referi la ceea ce se numeste "steptronic slam". O singura data mi s-a intamplat si mie aproape cand franasem pana la oprire si imediat am accelerat iar cutia efectiv a fost indecisa la ce treapta sa foloseasca (a 2-a sau prima treapta) ceea ce a dus la un soc ca si cum as fi fost lovit din spate de o alta masina. De atunci nu s-a mai intamplat. Daca ti se intampla destul de des...exista un singur leac. Upgrade de soft. Exista si un service buletin pt aceasta problema si in cazu asta arunca o privire aici: http://forums.e60.net/index.php?showtopic=12152. E60.net school baby... :blink:

6. Stai linistit in general. Cutia are mecanismele ei de auto-protectie. Dar daca esti interesant din proprie experienta pot sa iti povestesc de un mod de a "omora motoru" chiar si cu o cutie automata (ca si cum ai lua picioru de pe ambreaj f rpd fara sa accelerezi cu o cutie manuala) Am descoperito pe pielea mea fara sa vreau.

Link to comment
Share on other sites

1. Linisteste-te cutia are o protectie si nu poti sa executi manevra daca viteza depaseste o valoare presetata de siguranta (cam 5km/h).

 

 

Nu poti pune in R daca masina are 60km/h,de ex?

 

 

 

 

3.Am cam raspuns prin 2. Zgomotul e 100% normal sa il auzi cand treci din N in D sau din N in R. Planetarele lucreaza in momentul ala.

 

Se aude zgomot de la planetare cand schimbi din N-D,N-R ? :blink:

 

4. In marea majoritate a versiunilor de soft (cu exceptia, daca nu ma insel, de la 20 in sus) in D pleaca in treapta a 2-a pt un condus mai confortabil si zic ei mai economic iar in DS in treapta 1 (tot timpul).

 

 

Deci pana la 20 pleaca din treapta 1 si dupa versiunea 20 din a 2-a? :).Deci sunt 20 de versiuni de soft ,daca am inteles bine.La toate 20 era setata cutia sa plece in treapta 1, dupa care au realizat ca este gresit, si incepand cu versiunea 21 cutia pleaca cu a 2-a.Corect?

 

 

De fapt de chestia asta poti sa iti dai si tu seama, in sensu ca o sa observi cum o data plecat in DS de pe loc schimbrarea se face mult mai rapida si la viteze mult mai mici de unde rezulta ca o treapta inferioara treptei a 2-a a fost folosita si schimbata.

 

Am impresia ca in DS schimba mult mai sus in ture,deci la viteza mai mare.

 

5. Cred ca tu te referi la ceea ce se numeste "steptronic slam".

 

Cum adica steptronic slam?Chiar asa se numeste? :)

Link to comment
Share on other sites

1. Linisteste-te cutia are o protectie si nu poti sa executi manevra daca viteza depaseste o valoare presetata de siguranta (cam 5km/h).

Nu poti pune in R daca masina are 60km/h,de ex?

In nici un caz. Pana in 5km/h se poate cu toate ca nu am incercat. Am bagat in R cand masina inca se mai misca putin dar nu situ ce viteza aveam si nu s-a intamplat nimic fabulos. Oricum cert este ca e de evitat.

3.Am cam raspuns prin 2. Zgomotul e 100% normal sa il auzi cand treci din N in D sau din N in R. Planetarele lucreaza in momentul ala.

 

Se aude zgomot de la planetare cand schimbi din N-D,N-R ? :blink:

Nu in sensu ca exact ele se aud cum funtioneaza ci efectiv se aude daca esti intr-un loc inchis (garaj si deshizi usa la masina si stai cu urechile ciulite) se aude cum cutia cupleaza in D sau in R, se aude cum lucreaza. Atata tot.

4. In marea majoritate a versiunilor de soft (cu exceptia, daca nu ma insel, de la 20 in sus) in D pleaca in treapta a 2-a pt un condus mai confortabil si zic ei mai economic iar in DS in treapta 1 (tot timpul).

Deci pana la 20 pleaca din treapta 1 si dupa versiunea 20 din a 2-a? :).Deci sunt 20 de versiuni de soft ,daca am inteles bine.La toate 20 era setata cutia sa plece in treapta 1, dupa care au realizat ca este gresit, si incepand cu versiunea 21 cutia pleaca cu a 2-a.Corect?

Nu ai inteles. Ultima versiune de soft este daca nu ma insel 21.02. Sunt cam 21 de versiuni de soft iar de pe la vers 20 in sus a fost implementata plecarea in treapta 1 IN ORICE MOD (DS,D,MS). In restul versiunilor (pana la 20) cutia pleaca cum am descris in postul meu de mai sus. (a2-a in D, 1 in DS)

De fapt de chestia asta poti sa iti dai si tu seama, in sensu ca o sa observi cum o data plecat in DS de pe loc schimbrarea se face mult mai rapida si la viteze mult mai mici de unde rezulta ca o treapta inferioara treptei a 2-a a fost folosita si schimbata.

 

Am impresia ca in DS schimba mult mai sus in ture,deci la viteza mai mare.

Este o impresie totusi. O sa ma uit si eu si o sa iti zic la cat schimba la mine in DS si in D prima oara. Oricum iti dai seama ca in DS e treapta 1 selectata dupa parearea mea.

5. Cred ca tu te referi la ceea ce se numeste "steptronic slam".

 

Cum adica steptronic slam?Chiar asa se numeste? :)

Da exact asa se numeste in engleza. Pentru ca asa se simte. Ca si cum te-ar lovi cineva din spate la viteza mica. Sau ca si cum cutia iti tranteste in final treapta necesara. Vezi linku catre E60.net.

93155[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
La modelele noi nu are sens sa o scoti in N cat stai la stop ,deoarece este deculpat convertizorul automat.Nu stiu de cand exista functia la E60 dar iti poti da seama usor,se simte cand decupleaza.

 

Se recomanda a nu trece deloc in N masina mai ales in timpul mersului cand la trecerea in D viteza motorului trebuie corelata cu convertorul ceea cu nu strica enorm dar poate avea efect asupra uzarii premature al convertorului. Eu cel putin raman in D, foarte rar trec in N asa doar ca nu am ce face. Daca chiar stau atat de mult la un ambuteiaj sau trecere la nivel cu calea ferata opres motorul si gata.

 

Sunt si eu interesat daca este recomandat sa o treci in N la semafor (este vorba de steptronicul de pe 135i), dar extragand 2 posturi relevante de mai sus observ ca se bat cap in cap :)

 

Ori convertizorul este decuplat automat caz in care nu mai conteaza daca o scot in N (fiind si mai comod pt ca nu trebuie sa stai cu piciorul pe frana) ori nu se recomanda scoaterea in N pt ca genereaza o uzura prematura a convertorului de cuplu?

Link to comment
Share on other sites

Convertorul de cuplu nu se decupleaza. Nu este nicio problema daca stai in D la semafor, in interiorul convertorului de cuplu va fi exercitata o forta (mica) de catre uleiul pus in miscare (de aceea cand iei piciorul de pe frana in D masina merge usor inainte. Nu exista frecare ca la ambreiajul de la o manuala, transmisia de putere se face prin intermediul uleiului + convertor cuplu) insa cum turatia este mica, nu este nicio problema.

De aceea se recomanda pastrarea masinii in D la semafor; daca o tot freci din D in N/P si invers, o supui la o uzura mult mai mare.

 

@Bavaria - cum adica la E60 se decupleaza automat convertorul de cuplu cand stai la stop? Ai si o documentatie care sa sustina acest lucru? Daca s-ar "decupla" convertorul de cuplu nu ar mai pleca masina inainte la eliberarea franei, fapt ce nu se intampla. Prin convertorul de cuplu se face tot transferul de putere si este legat fizic de cutie, nu inteleg la ce te referi cand spui ca se "decupleaza".

 

Convertorul de cuplu: http://www.youtube.com/watch?v=Kfksv9jFE4w&feature=fvst

Cum functioneaza cutia automata: http://www.youtube.com/watch?v=ydlRegFEaIk&feature=fvst

http://www.youtube.com/watch?v=Yv69lyTVkq4...feature=channel

Edited by EQUANT
Link to comment
Share on other sites

1.

Teoretic nu are nici pe dreq. Mai mult de atat exista un feature in GA6HP26Z numit "rock free from snow".

Mai exact:

"

Rock free from snow function

To rock the vehicle free from snow, it is possible to shift between selector lever positions "D" and "R" without

the selector lever lock (effective in "N"). With the engine running, the gearshift must be completed within

0.5 seconds.

"

Sincer nu am gasit mai mult de atat despre functia asta, adica ce exact se intampla in cutie.

 

Pt punctul 1 mai avem:

Reverse gear inhibitor

"

The reverse gear inhibitor electronically prevents reverse gear from being engaged when the vehicle is

moving forwards at speeds above 5 km/h (3 mph). When this speed is exceeded, the corresponding

solenoid valves are no longer actuated. This prevents multi-plate clutches B and D (for reverse gear) from

being charged.

"

 

2. Nici pe cutie manuala n-as face asa ceva(ma refer sa o pun pe "N" cand merg) cu atat mai mult pe o cutie "inteligenta".

Nu vad rostul. Cu atat mai mult aceste frecari P-R-N-D fac rau cutiei. Cutia are xxxxxx functii pt "D" incat sa stie singura ce sa faca si cand sa faca.

 

 

3. Nu ai de ce. Pt asta exista:

Standstill decoupling

"

Standstill decoupling of the torque converter decouples the torque converter from the power train when the

vehicle is stationary so that only a minimum of load is retained and fuel consumption is reduced. The

decoupling phase is realised by clutch A within the transmission being regulated, depending on the load

signal and output speed.

"

 

 

4.Sincer n-as putea sa-ti zic exact cu ce viteza pleaca in D dar tind sa cred ca in a 2-a.

Mai mult de atat exista:

Winter program (only with selector lever in position "D")

The winter program is automatically activated if the drive wheels start to spin even at a low rate of

acceleration. The winter program provides enhanced traction by not using 1st gear and executes early

upshifts to prevent such reactions when load is changed. The winter program is deactivated if the wheels

do not spin for several seconds despite high drive torque.

 

 

 

5.Asa cum a zis cineva mai devreme, daca se manifesta tot timpul se rezolva cu update de soft.

Aceste lucruri se intampla deoarece este o cutie "adaptiva".

 

Teoretic cutia are:

Overlap control

"

Overlap control provides gentle shift characteristics as follows: With overlap control, several multi-plate

clutches are in use at the same time. Here, pressure is reduced in the active multi-plate clutch and at the

same time built up in the clutch that is about to be activated. The reduction and build-up of pressure is

maintained until a synchronised speed is reached. At this point, the hydraulic pressure for the multi-plate

clutch to be activated can be built up completely. Overlap control is active for all gearshifts from 1st to

6th gear and from 6th to 1st gear.

"

 

dar cum exista:

Kick-fast

If the accelerator pedal is depressed rapidly, the shift program is changed accordingly. This is achieved

by the detected accelerator-pedal value being compared with threshold values in the EGS control unit.

The result of this comparison is the proposal of one of the two possible adaptation programs (XE or E in

comfort program, S or XS in sport program)."

 

si Cornering Detection si

 

Brake evaluation

"

The braking action is evaluated in a similar way to "kick-fast".

The braking deceleration is measured and compared with threshold values in the EGS control unit. The

result of this comparison is the proposal of one of the two possible adaptation programs (XE or E in

comfort program, S or XS in sport program)."

 

si altele, mai da si gres.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Si eu multumesc de informatii tuturor celor care au contribuit la acest post, chiar aveam nevoie de aceste informatii! Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

1.

Teoretic nu are nici pe dreq. Mai mult de atat exista un feature in GA6HP26Z numit "rock free from snow".

Mai exact:

"

Rock free from snow function

To rock the vehicle free from snow, it is possible to shift between selector lever positions "D" and "R" without

the selector lever lock (effective in "N"). With the engine running, the gearshift must be completed within

0.5 seconds.

"

Sincer nu am gasit mai mult de atat despre functia asta, adica ce exact se intampla in cutie.

 

Pt punctul 1 mai avem:

Reverse gear inhibitor

"

The reverse gear inhibitor electronically prevents reverse gear from being engaged when the vehicle is

moving forwards at speeds above 5 km/h (3 mph). When this speed is exceeded, the corresponding

solenoid valves are no longer actuated. This prevents multi-plate clutches B and D (for reverse gear) from

being charged.

"

 

2. Nici pe cutie manuala n-as face asa ceva(ma refer sa o pun pe "N" cand merg) cu atat mai mult pe o cutie "inteligenta".

Nu vad rostul. Cu atat mai mult aceste frecari P-R-N-D fac rau cutiei. Cutia are xxxxxx functii pt "D" incat sa stie singura ce sa faca si cand sa faca.

 

 

3. Nu ai de ce. Pt asta exista:

Standstill decoupling

"

Standstill decoupling of the torque converter decouples the torque converter from the power train when the

vehicle is stationary so that only a minimum of load is retained and fuel consumption is reduced. The

decoupling phase is realised by clutch A within the transmission being regulated, depending on the load

signal and output speed.

"

 

 

4.Sincer n-as putea sa-ti zic exact cu ce viteza pleaca in D dar tind sa cred ca in a 2-a.

Mai mult de atat exista:

Winter program (only with selector lever in position "D")

The winter program is automatically activated if the drive wheels start to spin even at a low rate of

acceleration. The winter program provides enhanced traction by not using 1st gear and executes early

upshifts to prevent such reactions when load is changed. The winter program is deactivated if the wheels

do not spin for several seconds despite high drive torque.

 

 

 

5.Asa cum a zis cineva mai devreme, daca se manifesta tot timpul se rezolva cu update de soft.

Aceste lucruri se intampla deoarece este o cutie "adaptiva".

 

Teoretic cutia are:

Overlap control

"

Overlap control provides gentle shift characteristics as follows: With overlap control, several multi-plate

clutches are in use at the same time. Here, pressure is reduced in the active multi-plate clutch and at the

same time built up in the clutch that is about to be activated. The reduction and build-up of pressure is

maintained until a synchronised speed is reached. At this point, the hydraulic pressure for the multi-plate

clutch to be activated can be built up completely. Overlap control is active for all gearshifts from 1st to

6th gear and from 6th to 1st gear.

"

 

dar cum exista:

Kick-fast

If the accelerator pedal is depressed rapidly, the shift program is changed accordingly. This is achieved

by the detected accelerator-pedal value being compared with threshold values in the EGS control unit.

The result of this comparison is the proposal of one of the two possible adaptation programs (XE or E in

comfort program, S or XS in sport program)."

 

si Cornering Detection si

 

Brake evaluation

"

The braking action is evaluated in a similar way to "kick-fast".

The braking deceleration is measured and compared with threshold values in the EGS control unit. The

result of this comparison is the proposal of one of the two possible adaptation programs (XE or E in

comfort program, S or XS in sport program)."

 

si altele, mai da si gres.

 

 

 

Cred ca doar E60 are asa ceva Standstill decoupling (depends on national version)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.