Jump to content

tacane motorul.316 m40


cata precup

Recommended Posts

Da. pot fi cauzele enumerate de tine. Pot tzacani tachetii... In mod frecvent la 318 bat tachetii.

Axa nu cred ca e uzata.

Vezi daca ai ulei suficient in motor. Cand nu ai ulei motorul nu mai urca asa de mult in ture si este mai zgomotos.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

da..are ulei la maximum pe joja,stiam ca chiar daca se uzeaza axa pentru ca sunt hidraulici se modifica singuri ca sa faca deschiderea si inchiderea bine,dar daca sunt blocati..nu se mai regleaza.si mai am o problema ..cand este motorul rece nu trage adeloc..parca nu este alimentata,iar dupa ce a trecut acul de la temp apa de prima linie trage normal..
Link to comment
Share on other sites

am un prieten cu un E46 caruia i se oprea motorul cand se incalzea motorul... avea probleme cu senzorul de volanta sau de arbore ( am uitat)... Poate si la tine e senzorul ala dar reactioneaza diferit... Poate nu ai presiune in pompa de benzina decat cand se incalzeste senzorul ala... E doar o teorie....

 

Alta cauza ma gandesc ca ar putea fi compresia.... Cand se incalzeste poate sunt mai dilatati segmentii , se creeaza compreie mai buna si iti trage mai bine...

 

Sau pur si simplu s-au dus bujiile si ai filtrele infundate...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Salutare . Si eu am un e36 din 94 318i si la fel tzacane si la mine dar numai la pornire vreo 3-4 secunde si gata , in timp ce merg nu mai tzacane . Dar la mine suna motorul ciudat de tot , zici ca e un diesel , voi pune un film cand am timp sa auziti si voi .
Link to comment
Share on other sites

Si eu am problema cu tacaneala...constanta. Voi schimba de curand vechiul ulei(nici nu stiu ce a bagat fostul proprietar :lol: ) cu castrol edge,dar nu cred ca asta sa fie doar rezolvarea. E ca la loterie, mi s-a spus ba sa schimb tachetii, ba axul cu came. Deci, pe mana cui merg ? :)
Link to comment
Share on other sites

Sal , eu zic ca , axul nu se uzeaza asa usor precum cred unii , cel mai bine sa schimb tachetii + un ulei bun ( de preferat sa-ti aduca careva din germania : vorbeste cu un tirist) si mai ales sa ai incredere mare in mecanicul care tii schimba sa ii puna corect . Bafta Sal.

 

ps: si ai grija pe ce dai bani , daca nu te pricepi cautati un ajutor care stie bine ce inseamna tacheti de calitate buna ( eu am patiti ) :)

Link to comment
Share on other sites

din ce stiu eu la 1,6 si 1,8 ungerea axei cu came se face cu ajutorul unei tevi care sta prinsa deasupra axei si are niste gaurele destul de mici prin care tasneste ulei direct pe axa,datorita timpului si a uleiului (poate neschimbat la timp) se infunda respectivele gaurele si axa freaca culbutorul pe uscat si se duce pana la urma ,si de aici zgomotul de diesel.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca tzacanitul e din tacheti poti sa-i lasi sa bata mult si bine ca nu se intampla nimic... Daca tzacanitul e de la altceva trebuie remediata problema...

Cu debitmetrul n-ai nici o treaba.... Nu tzacane din debitmetru...

 

Nu vrea sa treaca de 5000 de ture pe loc sau in sarcina ?

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

de cand am cumparat masina o pisicuta din 93 am probleme cu tacanitul motorului,se aude ca un diesel si nu vrea sa treaca de 5000rpm .curand vreau sai schimb distibutia si vreau sa stiu daca de vina pot fii culbutorii hidraulici care sunt murdari sau este uzata axa

 

Sal, eu am un e36 m40b18, deci motor de 1.8.La fel si al meu bate ca un diesel.Problema vine de la tacheti pe care am de gand sa ii schimb dar momentan stau cam prost cu bugetu si e si prea frig ca sa ma mai apuc de mesterit. Am gasit tachetii cu 60 ron bucata, si ne trebuie 8 bucati.Pana atunci am sa cumpar un aditiv de ulei sa nu mai tacane asa de rau.

Iar problema cu turatia o am si eu. Nici al meu nu trece de 5200 de ture, adica trece dar apoi incepe sa trepideze si sa traga sa moara, asta la relantiu, in sarcina daca trec de 5000 si schimb in alta treapta nu mai trage ptr cateva secunde pana cand is da drumu din nou. Pana acum nu am gasit rezolvarea la problema.

Daca o gasesti inaintea mea te rog sa ma anunti si pe mine.

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

nici pe loc nici in sarcina nu trece de 5000..

 

Am mai auzit la cateva m40-uri problema asta (316 si 318) inclusiv eu o am la masina mea si fara rezolvare.

 

Ca si inceput poti sa schimbi tachetii si axa cu came ca sa rezolvi problema tacanitului ...

 

Iar pt faza cu 5000 rpm sa nu te pui sa schimbi debitmetre, bobine, calculatoare ca nu ii de acolo :)

 

Pompa de benzina ai putea sa probezi cu alta sa vezi cum reactioneaza, ii singurul lucru care nu l-am schimbat inca la a mea

Link to comment
Share on other sites

problema cu turatia poate fi din cauza jocului necompensat la distributie, acesta afecteaza unghiurile de deschidere si inchidere a supapelor raducand eficienta umplerii/golirii cilindrilor cu gaze si prin urmare poate produce, printre altele, si limitarea turatiei la val mai mici decat normal. jocul la distr se manifesta prin acea tacaneala
Link to comment
Share on other sites

sau..sonda lambda?daca o las cateva zile nepornita si apoi o pornesc tacanitul este mai puternic 2 sau 3 secunde apoi se amelioreaza insa nu tacane distributia cu siguranta pentru ca este pe curea si in plus daca era sarita un dinte de la punct motorul era praf pana acum.eu inclin sa cred ca din cauza ca nu functioneaza culbutorii bine admisia si evacuarea nu se mai fac normal iar motorul nu trece peste acea turatie..deja iam schimbat filtrele si bujiile dar problema persista.o sa verific si pompa de benzina..si daca face la fel scot sonda labda. Edited by cata precup
Link to comment
Share on other sites

da aia spuneam si eu tacane distributia din cauza jocului dintre cama si culbutor, existenta acestui joc iti afecteaza insa si unghiurile supapelor, nu ma refeream la faptul ca ar tacani lantul sau cureaua.

 

primul lucru pe care ar trebui sa-l faci e sa schimbi uleiul, sintetic cu prop detergentice cat mai bune ca sa-ti curete treptat canalele de alimentare cu ulei ale tachetilor hidraulici, pt ca e posibil sa nu fie tachetii defecti/blocati ci sa nu primeasca suficient ulei din cauza depunerilor acumulate in timp (intervale prea lungi intre schimburi, ulei de calitate slaba). eu am avut aceiasi problema dar nu asa grava ca in cazul tau (la mine tacaneau doar pana se incalzea uleiul) si am rezolvat-o cu ulei sintetic 5w40 si rabdare, acum nu mai tacane deloc doar uneori cateva sec la pornire dar asta e normal pt ca uneori se scurge o parte din uleiul aflat in tacheti si e nevoie de putin timp pt reumplere dupa restabilirea presiunii uleiului.

Link to comment
Share on other sites

Asa tzacane si la mine Tavix , doar vreo 3-4 secunde la pornire dimineatza in rest nu . Ce recomandare i-mi dati pt schimb de ulei ? ce fel si ce marca , care e cel mai bun ulei , si daca trebe si aditiv sau ceva sa curete canalele alea pt tacheti si altele :)
Link to comment
Share on other sites

fara aditiv ca strici proprietatile uleiului

ca ulei la e36 eu folosesc mobil1 5w50 de vreo 2000km pana acum imi pare mai bun decat 5w40 pe care l-am folosit inainte, insa eu am 251k km reali sau nu nustiu.

inainte am folosit total quartz 9000 5w40 (dupa mine un pic cam subtire pt un e36 cu peste 200k) si in aceasta perioada am scapat de tacaneala.

alt ulei ff bun este mobil1 0w40 (dc nu ai f multi km) sau mobil super 3000 5w40 (mai slab ca mobil1)

valvoline synpower 5w40 este putin mai gros la 100 grade dacat alte sintetice 5w40 ceea ce nu e rau avand in vedere ca toate e36 sunt deja masini cu o anumita vechime.

oricum uzura unui motor depinde de f multi factori nu doar de km, dar un lucru e sigur odata cu acumularea de km uzura mot creste mai repede sau mai incet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.