Jump to content

cateva probleme e36


spectrus

Recommended Posts

masina cu pricina, e36, 316/92.

 

cateva probleme pe care as dori sa le discutam, pana adun un ban s-o duc la un mecanic bun:

 

1. consum urban undeva in jur de 14-15l/100, fara sa imi bat joc de ea. adica incerc sa o plimb undeva intre 2 si 3 RPM. acu' stiu ca bmw nu e masina facuta pt consum mic, intrebarea e daca totusi nu e ceva defect?

 

2. intra greu in viteza 1 si 2. cand e de plecat de la semafor, intra putin mai greu in viteza. daca ma joc cu ea in timp ce e rosu- vit. 1-vit2- vit 1 isi revine. apoi la semaforul urmator se cam repeta povestea. oare sa fie cutia pe duca?

 

3. daca setez caldura la temperatura maxima si dau sa intre pe gurile... sa ma exprim pe romaneste.. care sunt pe orizontala cu volanul, intra doar aer rece. rece de te ingheata.

 

4. o sa zic din nou pe romaneste, caci ma pricep la mecanica de n-am aer :) deci, am ventilatorul acela (nu e termocupla am impresia ca se chema bimetal sau ceva de genu'), care se ocupa cu racirea motorului, legat pe direct. adica odata cu acceleratia, creste si turatia ventilatorului. asa am luat masina. intrebare: pot aparea probleme intimp? ma gandesc la faptul ca, probabil nu lasa motorul sa se incalzeasca la parametrii normali(?!). de exemplu imi poate creste consumul din cauza asta? daca mai e cineva in situatia asta? daca da, cresterea de consum e semnificativa? merita remediat defectul? ma gandesc la faptul ca nemtii nu sunt atat de prosti gandind sistemul de racire sa porneasca DOAR in momentul cand temperatura motorului e prea mare.

 

merci ca mi-ati citit postul acesta lung :lol: cu stima!

Link to comment
Share on other sites

tocmai asta am uitat sa mentionez, desi timisoara e un oras destul de aglomerat, in general evit cozile super lungi unde se merge bara in bara si cu piciorul pe ambreiaj. prefer sa o iau pe trasee uneori ocolite, tocmai ca sa scot un consum mediu, nu pentru ca m-as zgarci la benzina, ci pentru a intalni un trafic urban normal.
Link to comment
Share on other sites

masina cu pricina, e36, 316/92.

 

cateva probleme pe care as dori sa le discutam, pana adun un ban s-o duc la un mecanic bun:

 

1. consum urban undeva in jur de 14-15l/100, fara sa imi bat joc de ea. adica incerc sa o plimb undeva intre 2 si 3 RPM. acu' stiu ca bmw nu e masina facuta pt consum mic, intrebarea e daca totusi nu e ceva defect?

 

2. intra greu in viteza 1 si 2. cand e de plecat de la semafor, intra putin mai greu in viteza. daca ma joc cu ea in timp ce e rosu- vit. 1-vit2- vit 1 isi revine. apoi la semaforul urmator se cam repeta povestea. oare sa fie cutia pe duca?

 

3. daca setez caldura la temperatura maxima si dau sa intre pe gurile... sa ma exprim pe romaneste.. care sunt pe orizontala cu volanul, intra doar aer rece. rece de te ingheata.

 

4. o sa zic din nou pe romaneste, caci ma pricep la mecanica de n-am aer :) deci, am ventilatorul acela (nu e termocupla am impresia ca se chema bimetal sau ceva de genu'), care se ocupa cu racirea motorului, legat pe direct. adica odata cu acceleratia, creste si turatia ventilatorului. asa am luat masina. intrebare: pot aparea probleme intimp? ma gandesc la faptul ca, probabil nu lasa motorul sa se incalzeasca la parametrii normali(?!). de exemplu imi poate creste consumul din cauza asta? daca mai e cineva in situatia asta? daca da, cresterea de consum e semnificativa? merita remediat defectul? ma gandesc la faptul ca nemtii nu sunt atat de prosti gandind sistemul de racire sa porneasca DOAR in momentul cand temperatura motorului e prea mare.

 

merci ca mi-ati citit postul acesta lung :lol: cu stima!

 

 

Salut , 1. daca masina este 1992 mai mult ca sigur ai un motor m40 , eu am tot un m40 1,8 si imi consuma cam 12-13 in oras asta la drumuri scurte cu pauza suficienta sa se raceasca motorul complet, nu stiu ce sa zic mai exerseaza cu stilul de condus pt mers economic.

 

2. la mine intra greu in viteza I numai cand plec cu ea dimineata si este frig afara, poti incerca sa dai un spritz si dupaia sa bagi in viteza, banuiesc sincroanele.

 

3. si eu m-am speriat prima oara cand am dat drumu' la caldura si ea baga tot rece, daca te uiti atent la rotita de, directionare a aerului ai sa observi ca sageata pt ventilarea aerului frontal este pe fond albastru, deci aer rece, banuiesc ca inginerii de la bmw au facut treba asta sa nu te i-a somnul la volan:) nu este nimic defect

 

4. ventilatorul are un sistem de vasco cuplaj, care intra in functiune odata cu incalzirea motorului asta nu inseamna ca nu tre' sa se invarta elicia, daca nu poti invartii de ea cu usurinta cand ai motorul oprit inseamna ca este legata pe direct, ceea ce nu pre este bine , dar macar vajaitul acela mai astupa zgomotul tachetilor.

 

Bafta sa te bucuri de ea.

Link to comment
Share on other sites

1. Sincer imi pare cam mare consumul - eu inainte am avut 318 is si lua undeva la 11-12 in oras. Am un prieten cu 1.9 si ii consuma cam cat iti consuma tie. ( Totusi nu este o regula... De multe ori un motor mic consuma mai mult decat un motor ceva mai mare pt ca e solicitat mai mult. Concluzia o tragi tu...)

posibile cauze :

- debitmetru ars sau cu erori de parametri

- Sonda lambda defecta

- Filtre infundate

- Catalizator infundat

- toba infundata

 

 

2. In primul rand poate fi ambreiajul. E mai posibil sa fie uzat decat cutia. Daca ai schimbat uleiul la cutie nu insemna ca INCA il mai ai. Posibil sa ai pierderi de ulei la cutie.

 

Subiectul 1 poate fi in legatura cu subiectul 2. Cand ai ambreiajul dus iti consuma mai mult.

 

3. - Nu ma intereseaza subiectul...

4. - Daca vorbesti de "ventilatorul pe direct" adica de elicea cea mai vizibila se numeste Vascocuplaj si e normal sa se invarta mai repede cand accelerezi. Daca vorbesti de ventilatorul auxiliar pus in fata radiatorului ce este actionat electric, acela intra doar cand mergi foarte mult in aglomeratie.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

( Totusi nu este o regula... De multe ori un motor mic consuma mai mult decat un motor ceva mai mare pt ca e solicitat mai mult. Concluzia o tragi tu...)

posibile cauze :

- debitmetru ars sau cu erori de parametri

- Sonda lambda defecta

- Filtre infundate

- Catalizator infundat

- toba infundata

 

si M43 - 316, tot asa gurmand e.

in legatura cu consumul ai 2 variante, ori te obisnuiesti , ori o vinzi si iti iei alta.

Link to comment
Share on other sites

si M43 - 316, tot asa gurmand e.

in legatura cu consumul ai 2 variante, ori te obisnuiesti , ori o vinzi si iti iei alta.

 

:)

Ori schimbi motorul cu unul mai mare, daca tot esti obisnuit cu consumul asta :lol:

Link to comment
Share on other sites

si M43 - 316, tot asa gurmand e.

in legatura cu consumul ai 2 variante, ori te obisnuiesti , ori o vinzi si iti iei alta.

 

:)

Ori schimbi motorul cu unul mai mare, daca tot esti obisnuit cu consumul asta :lol:

 

sau asa cum a spus @pyu , un 2.0l merge perfect. :)

Link to comment
Share on other sites

si M43 - 316, tot asa gurmand e.

in legatura cu consumul ai 2 variante, ori te obisnuiesti , ori o vinzi si iti iei alta.

 

:)

Ori schimbi motorul cu unul mai mare, daca tot esti obisnuit cu consumul asta :lol:

 

sau asa cum a spus @pyu , un 2.0l merge perfect. :)

Pai merita efortul asta pentru un 2.0?

2.5 sau 2.8, cam tot aia e la consum.

Link to comment
Share on other sites

masina cu pricina, e36, 316/92.

 

cateva probleme pe care as dori sa le discutam, pana adun un ban s-o duc la un mecanic bun:

 

1. consum urban undeva in jur de 14-15l/100, fara sa imi bat joc de ea. adica incerc sa o plimb undeva intre 2 si 3 RPM. acu' stiu ca bmw nu e masina facuta pt consum mic, intrebarea e daca totusi nu e ceva defect?

 

2. intra greu in viteza 1 si 2. cand e de plecat de la semafor, intra putin mai greu in viteza. daca ma joc cu ea in timp ce e rosu- vit. 1-vit2- vit 1 isi revine. apoi la semaforul urmator se cam repeta povestea. oare sa fie cutia pe duca?

 

3. daca setez caldura la temperatura maxima si dau sa intre pe gurile... sa ma exprim pe romaneste.. care sunt pe orizontala cu volanul, intra doar aer rece. rece de te ingheata.

 

4. o sa zic din nou pe romaneste, caci ma pricep la mecanica de n-am aer :) deci, am ventilatorul acela (nu e termocupla am impresia ca se chema bimetal sau ceva de genu'), care se ocupa cu racirea motorului, legat pe direct. adica odata cu acceleratia, creste si turatia ventilatorului. asa am luat masina. intrebare: pot aparea probleme intimp? ma gandesc la faptul ca, probabil nu lasa motorul sa se incalzeasca la parametrii normali(?!). de exemplu imi poate creste consumul din cauza asta? daca mai e cineva in situatia asta? daca da, cresterea de consum e semnificativa? merita remediat defectul? ma gandesc la faptul ca nemtii nu sunt atat de prosti gandind sistemul de racire sa porneasca DOAR in momentul cand temperatura motorului e prea mare.

 

merci ca mi-ati citit postul acesta lung :lol: cu stima!

 

 

Salut

 

1. Pt info, eu am tot un E36 din 98 si daca am calculat bine prin bucuresti imi ia undeva in jur de 12, mers normal, si trafic destul de aglomerat avand in vedere ca fac naveta la servici cu ea. Cred ca problema la astea pe benzina cu consumul cam mare este ceva general.

2. si la mine dimineata intra mai greu in viteza I pana se incalzeste un pic uleiul in cutie, mai ales ca acum au mai scazut temperaturile. Totusi cred ca si la tine ar putea fi uleiul din cutie care ajunge sa fie destul de vascos. La fel de greu intra in viteza si dupa ce s'a mers cu masina o perioada buna ?

3. chiar daca setezi caldura la maxim, iar celalalt buton care directioneaza aerul pe diferite "guri" este orientat in zona albastra o sa iti intre tot aer rece.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.