Jump to content

Diy: Conversie de la clima manuala la clima automata (climatronic)


Calin

Recommended Posts

De la ora 11 la ora 17 sunt 5 ore? Zi-mi te rog cum faci si mie mi-ar conveni sa treaca 2 zile, dar de fapt doar una. Scuze de off, dar nu m-am putut abtine.

 

 

ai dreptate!dar vroiam sa zic ca a durat 5 ore lucrarea! cand am ajuns la garaj era ora 11 si la ora 17 stransesem sculele!o ora cred ca am pierdut o pe net ca nu imi iesea bordul afara!si nu mam grabit cineva care a mai desfacut cred ca o face mai repede!scuze de calcul meu eronat!asta sa fie problema.....

cu surubul de pe colaona de directie cel fara ''cap"" hexagon(trebuie sa fiu atent ce scriu ca imediat ma corecteza cineva)l am dat cu spray si l am ciocanit incet vreo 3 -4 min,apoi am luat un cleste si l am prin de partea de sus unde are filet(nu chiar de filet ai loc vreo 2 cm)si l am desurubat, dar prima oara il desurubati pe cel de langa el ca sa mearga mai bine asta fara cap!incercati sa bagati alt surub in loc care merge strans !altfel o sa trenure volanul!

scoateti doar gura de aerisire din mijloc cea dubla ,vedeti ca are un zbir de 30 cm care este prin intr o clama galbena si un alba ,trageti cu grija de ele si scoateti aerisisrea!

va stau la dispozitie!

masina este un 320 d din 2001!

si cu cadrul metalic dupa ce dai coloana in jos mai ai 2 suruburi la fiecare stalp langa cortina airbag,unul mare langa parbriz si apoi lasi panoul de sigurante in jos,doua suruburi langa panoul de clima trans un pic cu forta si dat afara !sunt la vedere toate !

!

Edited by bcoman
Link to comment
Share on other sites

Si vreau sa va zic ca este o diferenta totala !am avut masini cu clima deci stiu cum este dar asta am cumparat o de vreun an si aveea doar panoul digital de clima(SAMSARI de ROMANIA cica este a lui cumnatasu) si nu merge cum trebuie ,acuma parca este alta masina,se incalzeste instantaneu plus ca nu se mai aude ventilatorul tare si cand dai pe dezaburire este foarte tare!ma refer fata de cand aveeam doar panoul clima si aeroterma pt aer conditionat IHKR (acum am IHKA) Edited by bcoman
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Desi am citit posturile voastre, nu m-am lamurit cu o chestie

Vreau sa-mi montez doar panoul de la clima automata, chiar cu riscul de a avea unele dezavantaje.

Cum ar trebui sa procedez ca odata cu montarea panoului sa-mi mearga dezaburirea si incalizirea centrala (fara partea de jos) Am inteles ca la ceva trebuie sa renunti, deci sacrific incalizirea la picioare.

Recomandari?

Exista diferente intre panouri?

Link to comment
Share on other sites

Setezi din buton directionarea ventilatorului la mijlocul dinstantei dintre geam si partea din mijloc si o lasi acolo. Apoi pui panoul de climatronic si gata.

Dar o sa vezi ca nu te descurci deloc asa.

Mai bine faci toata conversia.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Setezi din buton directionarea ventilatorului la mijlocul dinstantei dintre geam si partea din mijloc si o lasi acolo. Apoi pui panoul de climatronic si gata.

Dar o sa vezi ca nu te descurci deloc asa.

Mai bine faci toata conversia.

 

Asta tine doar pana in momentul cand dai jos vreo borna de la baterie sau ai vreo cadere de tensiune mai mare la vreo pornire mai greoaie.

Cel mai bine se regleaza clapeta respectiva in pozitia in care iti convine si ii scoti parghia de actionare. Sau scoti mufa de la servomotor dar atunci ai erori.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma tot are de umblat la aeroterma. Daca tot umbla pe acolo, nu poate bloca toate clapetele pe deschis, sa ii scoata aer pe toate gurile de ventilatie, si apoi sa scoata parghia care le actioneaza?

 

Oricum, eu imi sustin in continuare ideea de a face conversia completa.

Link to comment
Share on other sites

o sa vezi cand il pui ca te enerveaza,!o sa ai nevoie de aer la picioare si vara si iarna!la drum lung ori iti ingheta bocna picioarele (iarna)ori iti transpira chiar si in papuci de vara !

daca chiar vrei sa faci asta te sfatuiesc sa mergi asa o perioada si apoi daca te enerveaza doar dai airbag ul pasager jos si vezi parghia de la moptorasul de la picioarescoate si lasa clapeta deschisa!

 

in orice caz nu o sa dezabureasca cum trebuie, nu o sa tina temperatura din masina cum trebuie,o sa se tureze aeroterma foarte tare fata de cea de la clima etc etc.....

 

 

este vorba de cateva ore de munca !

 

daca vrea cineva fac contra cost aceasta operatiune!

Edited by bcoman
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gata domnule, m-ai ambitionat fantastic. Saptamana viitoare trec si eu la treaba. Pana atunci mi-am adunat "cele necesare", si vreau sa va dau o lista actualizata de preturi:

- panou comanda clima - 150-200 lei

- aeroterma - 100-150 lei

- senzor solar + senzor AUC - 50-100 lei

- manopera - 150-250 lei

Repet, preturile sunt orientative, eu am avut noroc si le-am adunat din mai multe locuri. Investitia se merita, deoarece iarna este jale cu directionarea aerului cald catre picioare...

Multumiri!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Foarte tare! Deci a functionat, fara sa se dea jos toata aeroterma.

S-au folosit de la aeroterma cu clima automata (apropo, merge si de Anglia), cele 3 motorase (actuatoare); s-au inlocuit cu acestea cu motorasul existent pe aeroterma cu AC manual. S-au montat senzorii AUC si solar, apoi s-a facut codarea din AC manual in clima automata.

Works like a charm! :)

Cine este interesat, si trece prin Constanta, ii pot da indrumari catre Ovidiu, care mi-a facut acest montaj.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Raspuns final, pentru doritori.

Necesare si preturi estimative:

- aeroterma cu clima automata (poate fi si de Anglia) ~ 100-250 lei

- panou comanda clima automata ~ 100-300 lei

- senzor solar ~ 50-100 lei

- senzor AUC (recirculare automata) ~ 50-100 lei

- manopera montaj + codare = 300 lei

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Montati noua aeroterma pe masina. Montati in ordine inversa totul inapoi. Inainte de a monta bordul la loc va trebui sa fixati pe el senzorul solar. De la el pleaca 2 fire, galben negru si galben maro. Aceste fire vor trebui introduse in mufa alba de la comanda climatronic la pinu 1 si pinul 17. Asigurati-va ca totul e pus la punct si bine fixat, daca nu, ulterior vor aparea greierasi.

Porniti masina, dati drumul caldura la maxim si asteptati sa faca circuitul ( sa deschida termostatul) va mai trebui sa completati ceva antigel dupa, destul de putin. Faceti o tura cu masina, verificati daca caldura se distribuie perfect in habitaclu. Verificati daca baga sus, mijloc si picioare, verficati si recircularea aerului.

Pot sa va spun ca la mine functioneaza absolut perfect tot, mai putin aerul rece ca am dat drumul la freon.

Ii multumesc si lui GabiBmw pt niste sfaturi care daca nu le-as fi primit as fi muncit cel putin 2 ore in plus (coloana directie :lol: )

 

Operatiune a durat de la 10 fix (m-am uitat la ceas :) ) pana acuma la 18, deci e ceva de munca.

Acum beau niste beri, multumit de lucrul ce l-am facut.

 

 

Puteti sa ma intrebati orice, probabil is multe lucruri care le-am omis.

Buna ziua. De cateva zile sunt si eu mandrul proprietar al unui 318d Touring din 2003(facelift). M-ar interesa daca ati putea sa imi realizati si mie conversia de la AC la clima automata, contracost bineinteles. Eu nu am nici cunostintele, nici indemanarea necesara. Sunt de langa Oradea, deci nu ar fi nici o problema sa ma deplasez intr-o zi (eventual intr-o sambata) pana la Arad sa o rezolvam. Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Foarte tare! Deci a functionat, fara sa se dea jos toata aeroterma.

S-au folosit de la aeroterma cu clima automata (apropo, merge si de Anglia), cele 3 motorase (actuatoare); s-au inlocuit cu acestea cu motorasul existent pe aeroterma cu AC manual. S-au montat senzorii AUC si solar, apoi s-a facut codarea din AC manual in clima automata.

Works like a charm! :)

Cine este interesat, si trece prin Constanta, ii pot da indrumari catre Ovidiu, care mi-a facut acest montaj.

Adica doar a schimbat motorasele de la aeroterma ta cu cele de pe aeroterma pt climatronic si a montat senzorul solar + AUC si a tras cablurile lor apoi codare pt climatronic si gata?

 

PS: Motorasele se pot schimba daca dai jos torpedoul sau trebuie sa dai jos bordul?

Link to comment
Share on other sites

Am facut si eu conversia. Multumesc pt DIY.

 

Sugestii:

 

-surubul de la coloana de directie care nu are cap se desface foarte repede daca il lovesti in capul surubului putin intr-o parte cu o dalta si cu un ciocan pana il pornesti. De acolo merge cu mana. Nu are sens sa va chinuti sa il taiati cum au facut ceilalti colegi ;)

-dupa ce ai desfacut toate suruburile de la aeroterma, aceasta se scoate ridicand putin de partea de langa schimbator in sus si apoi, tragi de ea spre tine

 

Piese schimbate:

-panou climatronic

-aeroterma IHKA

-senzor AUC (se monteaza in fata pe radiator)

-senzor solar (se monteaza intr-una din gurile de ventilatie ce bat spre parbriz). O sa vezi ca este facut pe partea din interior a bordului o gaura in izolatie pe unde sa treci firele.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O singura nelamurire am.

 

Nu sunt 100% convins ca am montat coaja de bord corect.

 

Daca ma uit din interior la partea de jos a geamului parca in stanga sta cu 1-2mm mai bombata decat in dreapta. Si nu stiu daca asa trebuie sa fie la climatronic, dar daca selectez sa imi sufle aer si la mijloc si la geam si la picioare, la mijloc chiar si daca ventilatorul e la maxim nu sufla foarte tare. Asa trebuie sa fie?

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.