Jump to content

schimbare trepte turatie optima liniute e46 316i


Aditza

Recommended Posts

Tulai, Doamne, ce-am mai ras inca de cand am vazut titlul :roflmao:

 

Sa ai grija cu dieselurile de 90 de cai de la VAG ca s-ar putea sa plangi...

Am acasa AWX de la vag TDI 130 cai. Singurul care ma face.Restul de 90 101 si 115 le las in urma.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

WTF ?!?! ... liniuta cu 1.6 ... te intreci cu matiz sau 1310?? Am auzit ca exista niste dacii modificate rau prin Bucuresti.

 

Mai eram odata in trafic si vad un tip cu logan de 1.4 ca imi face semn si incepe sa-i dea in banana ... imi venea sa ma dau cu capu` de bord. Nu stiam daca sa rad pe moment sau sa rad pe urma :)

Cum inainte nu refuzam astfel de oferte ... l-am lasat sa miroasa putin fum de non-euro si s-a facut mic. Lumea asta innebuneste pe zi ce trece.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Tulai, Doamne, ce-am mai ras inca de cand am vazut titlul :roflmao:

 

Sa ai grija cu dieselurile de 90 de cai de la VAG ca s-ar putea sa plangi...

Da, bine, mari prastii sunt si alea, m-am dat eu cu unul involuntar(albanez fara minte) slabe sanse sa te faca.

Link to comment
Share on other sites

@Taz Brava ! Tine-o tot asa :)

Intr-adevar eu am batut campii si n-am fost la subiect.

 

Profit acum de aceasta ocazie si multumesc cunostintelor , prietenilor si familiei pt ca au fost alaturi de mine si userului Taz pt grija pe care a manifestat-o vis-a-vis de directia gresita in care ma indreptam in discutie.

 

In schimb tu ai fost extrem de punctual. Intr-adevar era foarte important si la subiect faptul ca tu mergi "nu mai mult de 70-80kmh". educativ dom'le , educativ... " Nu ca toti nebunii cu bolizii de sute de cai ..." Dar mai ai de lucrat... Nu stii ca bruscarea autoturismului sau necorelarea vitezei de deplasare cu treapta de viteza se sanctioneaza conform prevederilor codului rutier ? :) . Rushine tie pt asta. Sa nu se mai intample...

Fortza exemplului ! Vedeti domnilor ca se poate ?

Brava :lol:

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Tu asa faci ? Pleci cu 6000 de ture de pe loc ? WOW ce cool... :lol:

Cand te tii strans de volan trebuie sa strangi si din fund ? :)

 

Am făcut acum ceva ani când participam la curse legale/ilegale ... ĂŽncingeam cauciucurile ĂŽnainte de start pt aderenţă.

 

Dacă citeai mai atent postul meu anterior, vedeai că nu vorbeam despre mine :)

 

... şi ca să-ţi răspund la ĂŽntrebare, când te ţii strâns de volan, poţi să ţii şi ochii ĂŽnchişi ... dacă eşti mai "emotiv" ... :)

Edited by alex77xax
Link to comment
Share on other sites

Tulai, Doamne, ce-am mai ras inca de cand am vazut titlul :roflmao:

 

Sa ai grija cu dieselurile de 90 de cai de la VAG ca s-ar putea sa plangi...

Am acasa AWX de la vag TDI 130 cai. Singurul care ma face.Restul de 90 101 si 115 le las in urma.

 

Noh, ALH-ul meu de acasa, lasa mult in urma 316i e46. Probat cu vreo 5. Ce-i drept, ALH-ul e chipat...

Link to comment
Share on other sites

Tulai, Doamne, ce-am mai ras inca de cand am vazut titlul :roflmao:

 

Sa ai grija cu dieselurile de 90 de cai de la VAG ca s-ar putea sa plangi...

Am acasa AWX de la vag TDI 130 cai. Singurul care ma face.Restul de 90 101 si 115 le las in urma.

 

Noh, ALH-ul meu de acasa, lasa mult in urma 316i e46. Probat cu vreo 5. Ce-i drept, ALH-ul e chipat...

 

ALH-ul meu d'acasa e un TDI simplu, 90 de cai, dar cu chip. Si care acum face undeva la 127 de cai. Adica A4 de 131 si Passat la fel, au cate jumatate de masina, o masina maxim in fata ALH-ului meu pe 400 de metri. E drept si ca masina e un Leon din 2004 - ultima serie de productie a modelului 1m - si are cam 150 - 200 de kg sub A4 si Passat. Insa cu 316i-urile chiar n-am stat la discutii.

 

 

Dane, asta cum vine? Jur ca n-am inteles cum e cu ALH cod de motor ca la m43 n42? :)

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

La topicul asta cel mai bine a raspuns alex77xax,el chiar stie cum se face o plecare,când am citit la taz ca face romane si el pleaca cel mai bine la 2800 de ture imi venea sa imi dau cu capu de pereti,du-te si lasa-ne k vb mult si degeaba.

Tre sa pleci tare de pe loc ca daca nu nu rezolvi nimic mai ales ca si e46 e destul de greutz....

Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu ca musca-n....ca si eu tot 316i(e46 din 2000) am.La demaraj e varza,dar imi place ca sta bine la consum si viteza.Eu zic ca pentru drumurile noastre un 160-180 km/h e suficient,binenteles unde se poate.Pentru o plecare mai in forta sa zicem,pe la 2700-3000 de ture se poate.Dupa,mai mult galagie de scartait,mai jos iti da motorul in nas....Acum revenind la discutie,am auzit zvonuri cum ca daca ai un stil de a merge subturat se duc sau se infunda injectoarele????Chiar nu stiu ce sa zic...O parere???

Si ca fapt divers am vazut ca in ultimul timp pe langa faptul ca bmw-ul in general tinde sa devina o masina nationala devine intr-un mod neplacut si un etalon al prostilor!In sensul ca orice pacalici intr-o masina care se nimerestea langa un bmw la semafor (mai ales din astea "puternice" gen loganuri,cielo...etc,si cu numere de GR-ecia sau IF)incepe sa o tureze si sa plece cu scartait....Si sa vezi ce creste"batuca" in el daca nu-i intri in joc!!! Ce zice??Mama ce bun sunt l-am facut pe ala cu bmw-ul!!!!

Link to comment
Share on other sites

WTF ?!?! ... liniuta cu 1.6 ... te intreci cu matiz sau 1310?? Am auzit ca exista niste dacii modificate rau prin Bucuresti.

 

Mai eram odata in trafic si vad un tip cu logan de 1.4 ca imi face semn si incepe sa-i dea in banana ... imi venea sa ma dau cu capu` de bord. Nu stiam daca sa rad pe moment sau sa rad pe urma :)

Cum inainte nu refuzam astfel de oferte ... l-am lasat sa miroasa putin fum de non-euro si s-a facut mic. Lumea asta innebuneste pe zi ce trece.

 

 

pentru cei cu balele la gura cititi si comentariile facute mai sus e46-le meu model 2001 316i are motor 1895 cc nu 1.6 iar pe mine nu ma intereseaza liniutele ci cu totul altceva

Link to comment
Share on other sites

Am mers cu e46 si tre sa schimbi pe la 6000-6100 inainte sa se plafoneze sau sa decupleze cutia pt ca daca a decuplat adica sa ti se plimbe acu de sus in jos pe la 6150 6200 ai pierdut mult timp,tre sa o turezi mai mult ca sa nu ai dezavantaj cand dai a 2a,tre sa o tii pe ture sa pleci tare undeva la 5500 de ture tre sa o tii la plecare si sa scârtâi un pic.Incearca sa cronometrezi ce timp faci si ai sa-ti dai seama exact cam unde schimbi ca sa obtii performanta maxima.Altii destepti (afoni),spun ca daca scârtâi pierzi mult nu-i lua in seama,nici pe aia care iti zic sa pleci cu ea in 2700-2800,aia nu stiu cum e treaba cu liniutele.....
Link to comment
Share on other sites

e un timp pierdut in defavoarea advresarului....si a transmiteri fortei la sol deci de a impinge masina in fata...

 

In FAVOAREA adversarului !!!

 

Am citit tot topicul , cateva posturi sunt interesante , altele pierdere de vreme . La inceput era vb despre un 316i cu cuplul la 2500 rpm si puterea la 5300 rpm . Nu cumva era cuplul la 3500 rpm , 2500 fiind un cuplu aproape de diesel ???

Intr-adevar orice patinare este o pierdere de putere , dar nu poti compara pierderea de putere si aderenta unei masini de peste 400 CP cu una de 120 - 150 CP . Orice patinare la plecarea de pe loc este pierdere , dar nu orice patinare in viteza este tot o pierdere de putere !

Daca motorul are puterea maxima la 5300 , nu are rost sa-i dai mai mult de 5500 de ture , iar la schimbarea treptelor nu mai conteaza cuplul pt liniute , pt ca acolo conteaza mai mult puterea maxima unde este si nu cuplul .

In rest , turatia ideala la care dai drumul la ambreiaj este influentata de toti acei factori de care ati vorbit : conditii atmosferice , suprafata de contact , latimea si diametrul gumelor , puterea si greutatea masinii , pana si preiunea in pneuri ...

Link to comment
Share on other sites

Daca motorul are puterea maxima la 5300 , nu are rost sa-i dai mai mult de 5500 de ture

N-am inteles niciodata treaba asta. Sa o luam sistematic: La 5300 ai puterea maxima (sa zicem 105 cai). Daca o mai turezi, si schimbi abia la 6000, se spune ca puterea este prea mica si pierzi secunde (pe aceste 700 de ture). Dar daca schimbi chiar la puterea maxima (5300), turatia va scadea in 4000 (aprox). Oare de la 4000 la 4700 ai mai multi cai decat in cele 700 de ture dintre 5300 si 6000 pe care ai vrut sa le eviti "pentru ca e puterea prea mica"? Eu cred ca nu. Cred ca e mai eficient sa mergi pana la 6000 de ture, astfel incat la schimb sa cazi in vreo 4500 unde cam ai cuplu maxim care te ajuta sa tasnesti mai repede spre puterea maxima (5300).

 

Asta asa teoretic. Pentru un rezultat cat mai exact pentru o anumita masina, cel mai bine te uiti pe graficul puterii si al cuplului si vezi exact intre ce turatii, cat de mult se modifica cifrele.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.