Jump to content

schimbare trepte turatie optima liniute e46 316i


Aditza

Recommended Posts

offfff.....

 

 

fiind posesor de 1.6 ( e36 ) de 3 ani....am mai aflat si eu 2,3 lucruri despre masinuta mea.

 

masina de liniute NU e.

masina de curse NU e.

masina de rupt in 2 NU e.

masina de facut cerculete NU PREA e. ( iarna merge )

masina sa te dai in spectacol NU e.

 

 

acum ca e de 1.6 sau de 1.8 sau 1.9 cat o fi DAR daca e M43B16 codul motorului....ca sa scoti ceva ce nu prea e....ce sa zic....tinel intre 4500-5500 rpm pentru o depasire...pentru...nu stiu .

 

in rest....masina NORMALA.

 

pentru cei cu balele la gura cititi si comentariile facute mai sus e46-le meu model 2001 316i are motor 1895 cc nu 1.6 iar pe mine nu ma intereseaza liniutele ci cu totul altceva

 

 

ce te intereseaza Adita ?

 

tine-o in paleta de turatie unde ai cuplu' pana la turatia unde ai puterea maxima . ce e atat de greu.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Incearca sa-l chipuiesti, fa-i ITP-ul si apoi scoate-i catalizatorul... ( fara sa arunci catalizatorul )

Timp de 2 ani pana la urmatoarea inspectie te vei bucura de 5 cai in plus ( din dezafectarea catalizatorului ) 10 cai din chip si 10-15 NM in plus.... Asta insemna 200 de euro chipuirea si 50 de euro dezafectarea catalizatorului... La 100 de cai conteaza 15 cai in plus... Vei avea cam 120 de cai... Asta e investitia maxima pe care o merita motorul tau... dupa 2 ani poate o schimpb cu una care sa te satisfaca...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Daca motorul are puterea maxima la 5300 , nu are rost sa-i dai mai mult de 5500 de ture

N-am inteles niciodata treaba asta. Sa o luam sistematic: La 5300 ai puterea maxima (sa zicem 105 cai). Daca o mai turezi, si schimbi abia la 6000, se spune ca puterea este prea mica si pierzi secunde (pe aceste 700 de ture). Dar daca schimbi chiar la puterea maxima (5300), turatia va scadea in 4000 (aprox). Oare de la 4000 la 4700 ai mai multi cai decat in cele 700 de ture dintre 5300 si 6000 pe care ai vrut sa le eviti "pentru ca e puterea prea mica"? Eu cred ca nu. Cred ca e mai eficient sa mergi pana la 6000 de ture, astfel incat la schimb sa cazi in vreo 4500 unde cam ai cuplu maxim care te ajuta sa tasnesti mai repede spre puterea maxima (5300).

 

Ideea este urmatoarea : ajungi de la 5300 la 6000 de ture , apoi bagi in urmatoarea si "cazi" pe 4700 de ture si iar accelerezi , problema este ca merita mai mult sa schimbi la 5500 de ture si sa "cazi" pe 4000 de ture si apoi sa accelerezi decat sa o lungesti mai mult in inferioara . Sa nu uitam ca majoritatea care au puterea maxima la 5300 - 5500 , au cuplul pe la 3500 - 4200 de ture .

In primul rand ca aici este vorba de liniute , adica pe 400 de metri , cat ii poti da cat mai repede si aici se pune o problema si anume ca nu apuci sa-i mai dai a 4-a , ca nu mai ai loc , astfel incat a 2-a o dai pana in 5500 rpm , ai schimbat repede si te duci cu a 3-a si pana la 6000 daca e cazul , ca sa ajungi cat mai repede la termnarea celor 400 de metri . Daca sunt doar 400 de metri , NU iti mai faci probleme ce se mai intampla dupa ce ajungi la 6000 cu a 3-a ( pt ca nu ai loc sa ajungi ) , pt ca ar insemna ca ai peste 150 km/h , ceea ce sigur nu ai unde sa bagi in 400 de metri . La 800 de metri e alta mancare de peste si cred ca sunt pe forum multi baieti care stiu mai multe .

Edited by marius_eugen
Link to comment
Share on other sites

Eu am facut o liniuta cu un golf IV 1,9 TDI,sincer mai mult din curiozitate ,vroiam sa vad camin ce stare e masina mea (e36 316 i).Primele doua ture le-am pierdut ,dar a treia tura am iesit la egalitate sincer mai mult din cauza mea pentru ca nu cunosteam masina.Cred ca daca mai faceam una il faceam da nu a mai vrut .Ultima data am dat drumu la ambreiaj pe la 4000 de ture ,am jante de 16 si cauciucuri 215/55 pe spate.
Link to comment
Share on other sites

e un timp pierdut in defavoarea advresarului....si a transmiteri fortei la sol deci de a impinge masina in fata...

 

In FAVOAREA adversarului !!!

 

Am citit tot topicul , cateva posturi sunt interesante , altele pierdere de vreme . La inceput era vb despre un 316i cu cuplul la 2500 rpm si puterea la 5300 rpm . Nu cumva era cuplul la 3500 rpm , 2500 fiind un cuplu aproape de diesel ???

Intr-adevar orice patinare este o pierdere de putere , dar nu poti compara pierderea de putere si aderenta unei masini de peste 400 CP cu una de 120 - 150 CP . Orice patinare la plecarea de pe loc este pierdere , dar nu orice patinare in viteza este tot o pierdere de putere !

Daca motorul are puterea maxima la 5300 , nu are rost sa-i dai mai mult de 5500 de ture , iar la schimbarea treptelor nu mai conteaza cuplul pt liniute , pt ca acolo conteaza mai mult puterea maxima unde este si nu cuplul .

In rest , turatia ideala la care dai drumul la ambreiaj este influentata de toti acei factori de care ati vorbit : conditii atmosferice , suprafata de contact , latimea si diametrul gumelor , puterea si greutatea masinii , pana si preiunea in pneuri ...

 

conform specificatiilor tehnice cuplul maxim al acestui tip de motor este chiar la 2500 rpm spre deosebire de acelasi motor de pe 318 cu mici diferente care are cuplul maxim la 3500 rpm

 

offfff.....

 

 

fiind posesor de 1.6 ( e36 ) de 3 ani....am mai aflat si eu 2,3 lucruri despre masinuta mea.

 

masina de liniute NU e.

masina de curse NU e.

masina de rupt in 2 NU e.

masina de facut cerculete NU PREA e. ( iarna merge )

masina sa te dai in spectacol NU e.

 

 

acum ca e de 1.6 sau de 1.8 sau 1.9 cat o fi DAR daca e M43B16 codul motorului....ca sa scoti ceva ce nu prea e....ce sa zic....tinel intre 4500-5500 rpm pentru o depasire...pentru...nu stiu .

 

in rest....masina NORMALA.

 

pentru cei cu balele la gura cititi si comentariile facute mai sus e46-le meu model 2001 316i are motor 1895 cc nu 1.6 iar pe mine nu ma intereseaza liniutele ci cu totul altceva

 

 

ce te intereseaza Adita ?

 

tine-o in paleta de turatie unde ai cuplu' pana la turatia unde ai puterea maxima . ce e atat de greu.

 

e greu pana inveti

 

 

Incearca sa-l chipuiesti, fa-i ITP-ul si apoi scoate-i catalizatorul... ( fara sa arunci catalizatorul )

Timp de 2 ani pana la urmatoarea inspectie te vei bucura de 5 cai in plus ( din dezafectarea catalizatorului ) 10 cai din chip si 10-15 NM in plus.... Asta insemna 200 de euro chipuirea si 50 de euro dezafectarea catalizatorului... La 100 de cai conteaza 15 cai in plus... Vei avea cam 120 de cai... Asta e investitia maxima pe care o merita motorul tau... dupa 2 ani poate o schimpb cu una care sa te satisfaca...

 

stiu ca la diesel merge sa scoti catalizatorul, dar la benzina nu e musai ca cele doua sonde dinainte si de dupa catalizator sa citeasca niste valori care depind de catalizator?

 

Daca motorul are puterea maxima la 5300 , nu are rost sa-i dai mai mult de 5500 de ture

N-am inteles niciodata treaba asta. Sa o luam sistematic: La 5300 ai puterea maxima (sa zicem 105 cai). Daca o mai turezi, si schimbi abia la 6000, se spune ca puterea este prea mica si pierzi secunde (pe aceste 700 de ture). Dar daca schimbi chiar la puterea maxima (5300), turatia va scadea in 4000 (aprox). Oare de la 4000 la 4700 ai mai multi cai decat in cele 700 de ture dintre 5300 si 6000 pe care ai vrut sa le eviti "pentru ca e puterea prea mica"? Eu cred ca nu. Cred ca e mai eficient sa mergi pana la 6000 de ture, astfel incat la schimb sa cazi in vreo 4500 unde cam ai cuplu maxim care te ajuta sa tasnesti mai repede spre puterea maxima (5300).

 

Ideea este urmatoarea : ajungi de la 5300 la 6000 de ture , apoi bagi in urmatoarea si "cazi" pe 4700 de ture si iar accelerezi , problema este ca merita mai mult sa schimbi la 5500 de ture si sa "cazi" pe 4000 de ture si apoi sa accelerezi decat sa o lungesti mai mult in inferioara . Sa nu uitam ca majoritatea care au puterea maxima la 5300 - 5500 , au cuplul pe la 3500 - 4200 de ture .

In primul rand ca aici este vorba de liniute , adica pe 400 de metri , cat ii poti da cat mai repede si aici se pune o problema si anume ca nu apuci sa-i mai dai a 4-a , ca nu mai ai loc , astfel incat a 2-a o dai pana in 5500 rpm , ai schimbat repede si te duci cu a 3-a si pana la 6000 daca e cazul , ca sa ajungi cat mai repede la termnarea celor 400 de metri . Daca sunt doar 400 de metri , NU iti mai faci probleme ce se mai intampla dupa ce ajungi la 6000 cu a 3-a ( pt ca nu ai loc sa ajungi ) , pt ca ar insemna ca ai peste 150 km/h , ceea ce sigur nu ai unde sa bagi in 400 de metri . La 800 de metri e alta mancare de peste si cred ca sunt pe forum multi baieti care stiu mai multe .

 

 

foarte bun raspuns!

 

Eu am facut o liniuta cu un golf IV 1,9 TDI,sincer mai mult din curiozitate ,vroiam sa vad camin ce stare e masina mea (e36 316 i).Primele doua ture le-am pierdut ,dar a treia tura am iesit la egalitate sincer mai mult din cauza mea pentru ca nu cunosteam masina.Cred ca daca mai faceam una il faceam da nu a mai vrut .Ultima data am dat drumu la ambreiaj pe la 4000 de ture ,am jante de 16 si cauciucuri 215/55 pe spate.

 

 

1,9 tdi 90cp, 101cp,116cp,136cp???

 

incearca sa ii dai talpa ca lumea si daca cumva auzi vreo bubuitura puternica sa nu te opresti numai in cazul in care mai iasa si fum de sub capota :)

 

apropo,te-a suparat vreun logan si vrei sa il faci

 

cum ar putea sa ma supere un autovehicul?

P.S. stii de ce se stramba cuiul?

Link to comment
Share on other sites

am ras copios la citirea catorva replici din topicul asta.... bravo baieti, bravo atat initiatorului cat si celorlalti care au dat raspunsuri "pertinente"

 

uite asa ne mai distram si mai uitam de grijile zilnice.. de necazuri ..sau se ne luam copii de la scoala/gradinita (care au) :)

 

hai ca e bun si forumul asta la ceva

 

@aditza: pana la urma ai aflat? daca nu iti spun eu: exact la turatia la care ai putere maxima :lol: (asta ca fapt divers.. nu ca ti-ar folosi la ceva)

 

bafta multa si ai grija cu "liniutzele"

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut o liniuta cu un golf IV 1,9 TDI,sincer mai mult din curiozitate ,vroiam sa vad camin ce stare e masina mea (e36 316 i).Primele doua ture le-am pierdut ,dar a treia tura am iesit la egalitate sincer mai mult din cauza mea pentru ca nu cunosteam masina.Cred ca daca mai faceam una il faceam da nu a mai vrut .Ultima data am dat drumu la ambreiaj pe la 4000 de ture ,am jante de 16 si cauciucuri 215/55 pe spate.

 

 

1,9 tdi 90cp, 101cp,116cp,136cp???

 

 

 

Golf IV de 1,9 tdi de 105 CP(stiu ca mai e o varianta de 116 CP,tu despre ce vorbesti?)

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut o liniuta cu un golf IV 1,9 TDI,sincer mai mult din curiozitate ,vroiam sa vad camin ce stare e masina mea (e36 316 i).Primele doua ture le-am pierdut ,dar a treia tura am iesit la egalitate sincer mai mult din cauza mea pentru ca nu cunosteam masina.Cred ca daca mai faceam una il faceam da nu a mai vrut .Ultima data am dat drumu la ambreiaj pe la 4000 de ture ,am jante de 16 si cauciucuri 215/55 pe spate.

 

 

1,9 tdi 90cp, 101cp,116cp,136cp???

 

 

 

Golf IV de 1,9 tdi de 105 CP(stiu ca mai e o varianta de 116 CP,tu despre ce vorbesti?)

1.9tdi de la vag care s-au pus pe golf 4 / seat leon 1M sunt de 90, 101, 116, 131 si 150cai (ultimul s-a pus pe leon FR diesel si cred ca si pe golf) si era clar ca era vb de ala de 90cai pentru ca altfel nu prea ii facea fata cu e36 316... cel putin ala de 150 cai e nervos rau, cred ca de la e36 doar motoarele de la 2.5 in sus il fac

Link to comment
Share on other sites

O fi cum zici tu ,dar ala cu care m-am dat eu avea 101 CP si faceam sigur fata.Sa stii ca aparentele inseala ,si eu aveam impresia ca un golf de 1,9 TDI ar rupe un e36 316i dar sa stii ca nu e chiar asa.E o mica diferenta intre masini 316 are 1190 kg iar Golfu are 1400 kg . Edited by DEST
Link to comment
Share on other sites

Am facut niste sprinturi cronometrate cu 316 e46,cel mai bine pleci de pe loc undeva in jur de 3500-4000 de ture iar cel mai bun timp am scos cand am schimbat in 5700 de ture si am facut f multe incercari,am schimbat si in 5500 si in 6000,in 6000 totusi nu are rost sa ii dai daca puterea maxima e la 5300 pt ca se plafoneaza ca un diesel.am scos 11,5 cel mai bine...... Edited by vali23b
Link to comment
Share on other sites

Am citi mare pare din topic ca sa-mi dau seama in final ca: eu nu am turometru :).

 

De descurcat ma descurc ca nu e prima masina si sunt invatat cu "urechea" de la celelalte ... da al dreaq daca am habar cate ture are cand schimb. Eu ma gandeam ca am undeva la max 4000 nici gand ca ar avea 5000 ! ... trebe sa'mi pun neaparat un turometru sa ma conving - deocamdata ma uit pe bord cat este ora exacta :lol: (este un ceas in loc de turometru!).

Edited by byrev
Link to comment
Share on other sites

Am mers cu e46 si tre sa schimbi pe la 6000-6100 inainte sa se plafoneze sau sa decupleze cutia pt ca daca a decuplat adica sa ti se plimbe acu de sus in jos pe la 6150 6200 ai pierdut mult timp,tre sa o turezi mai mult ca sa nu ai dezavantaj cand dai a 2a,tre sa o tii pe ture sa pleci tare undeva la 5500 de ture tre sa o tii la plecare si sa scârtâi un pic.Incearca sa cronometrezi ce timp faci si ai sa-ti dai seama exact cam unde schimbi ca sa obtii performanta maxima.Altii destepti (afoni),spun ca daca scârtâi pierzi mult nu-i lua in seama,nici pe aia care iti zic sa pleci cu ea in 2700-2800,aia nu stiu cum e treaba cu liniutele.....

 

La topicul asta cel mai bine a raspuns alex77xax,el chiar stie cum se face o plecare,când am citit la taz ca face romane si el pleaca cel mai bine la 2800 de ture imi venea sa imi dau cu capu de pereti,du-te si lasa-ne k vb mult si degeaba.

Tre sa pleci tare de pe loc ca daca nu nu rezolvi nimic mai ales ca si e46 e destul de greutz....

Am facut niste sprinturi cronometrate cu 316 e46,cel mai bine pleci de pe loc undeva in jur de 3500-4000 de ture iar cel mai bun timp am scos cand am schimbat in 5700 de ture si am facut f multe incercari,am schimbat si in 5500 si in 6000,in 6000 totusi nu are rost sa ii dai daca puterea maxima e la 5300 pt ca se plafoneaza ca un diesel.am scos 11,5 cel mai bine......

Deci departe de 5500 rpm cum ziceai cand m-ai trimis la plimbare. Ti-ai dovedit singur ca ai fost PE LANGA SUBIECT si ca te-ai bagat in seama aiurea.

Daca la 5500 rpm tu scârtâi UN PIC inseamna ca chiar nu ai facut nici o plecare la 5500 rpm in viata ta.

Normal ca fac romane (va contrazic cu argumente fiecare afirmatie) cand vad ca cei mai aprigi dintre voi vorbesc total in necunostinta de cauza.

P.S. Astept sa apara cineva cu TDI maxim 115hp sa vadem ce iese.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Argumentarea pentru plecarea de pe loc cu 2800-3000 rpm: daca plec cu turatia mentionata anterior (pneuri goodyear eagle nct5 195/65r15) voi da scârt pana pe la aproximativ 4200-4500 rpm de unde rotile prind aderenta (se opresc din patinare) motorul are toti NM si da tot ce poate pana la 6000 rpm, pe scurt alunecarea rotilor se termina exact cand intru pe plaja de turatie de unde motorul da tot ce are mai bun impingand astfel masina nu rotile in gol :lol:

Astept sa fiu contrazis. :)

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Argumentarea pentru plecarea de pe loc cu 2800-3000 rpm: daca plec cu turatia mentionata anterior (pneuri goodyear eagle nct5 195/65r15) voi da scârt pana pe la aproximativ 4200-4500 rpm de unde rotile prind aderenta (se opresc din patinare) motorul are toti NM si da tot ce poate pana la 6000 rpm, pe scurt alunecarea rotilor se termina exact cand intru pe plaja de turatie de unde motorul da tot ce are mai bun impingand astfel masina nu rotile in gol :lol:

Astept sa fiu contrazis. :)

 

Scuza-ma nu vreau sa te contrazic dar cum ai tu toti NM la 6000rpm cand puterea maxima adica caii ii ai pe la 5500-5600 cuplu maxim il ai pe la 3500-3800,nu am vreo revista in fata dar acolo e sigur.Ca da tot ce poate la 6000 asta nu te contrazic chiar sunt de acord cu tine trage pana in 6000 k am mers si eu dar 316-le se plafoneaza de la 5700 la 6000 e ca si cum ai trage un diesel dupa 4500 adica degeaba il tii mai bine scimbi viteza k mai mult pierzi daca o tii asa,asta din cauza ca nu are atatia cai.

Daca plec de pe loc cu 6000 de ture nu scartaie de loc,dar daca plec cu 3500-4000 incepe un pic asta pt ca acolo are cuplu.

Tu in cat timp iei suta cu 318-le tau?

Link to comment
Share on other sites

Argumentarea pentru plecarea de pe loc cu 2800-3000 rpm: daca plec cu turatia mentionata anterior (pneuri goodyear eagle nct5 195/65r15) voi da scârt pana pe la aproximativ 4200-4500 rpm de unde rotile prind aderenta (se opresc din patinare) motorul are toti NM si da tot ce poate pana la 6000 rpm, pe scurt alunecarea rotilor se termina exact cand intru pe plaja de turatie de unde motorul da tot ce are mai bun impingand astfel masina nu rotile in gol :lol:

Astept sa fiu contrazis. :)

 

Scuza-ma nu vreau sa te contrazic dar cum ai tu toti NM la 6000rpm cand puterea maxima adica caii ii ai pe la 5500-5600 cuplu maxim il ai pe la 3500-3800,nu am vreo revista in fata dar acolo e sigur.Ca da tot ce poate la 6000 asta nu te contrazic chiar sunt de acord cu tine trage pana in 6000 k am mers si eu dar 316-le se plafoneaza de la 5700 la 6000 e ca si cum ai trage un diesel dupa 4500 adica degeaba il tii mai bine scimbi viteza k mai mult pierzi daca o tii asa,asta din cauza ca nu are atatia cai.

Daca plec de pe loc cu 6000 de ture nu scartaie de loc,dar daca plec cu 3500-4000 incepe un pic asta pt ca acolo are cuplu.

Tu in cat timp iei suta cu 318-le tau?

Am spus ca rotile prind aderenta pe la 4200-4500 unde am deja NM maximi si de unde incepe plaja de turatie in care motorul trage cel mai bine aceasta fiind 4000 - 6000. Am Nm (180.0 @ 3900 rpm) si caii putere (118) la 5700rpm. Deci in teorie cel putin ar fi o plecare buna. Oficial prind suta in 10.2 secunde.

P.S. Doamne cat a trebuit sa iti explic sa intelegi.

P.SS. Mai rau este ca desi nu stii incepi direct cu jigniri.

 

Prea multe vorbe , parametri bala ,bla,.Daca vrei sa scoti ce vrei mai mult dintr un motor trebuie sa il duci la maxim ..si cu asta basta.Nu schimbi in ...... schimbi la maxim ...cat poate motoru ala acolo e limita lui ...

Nu e chiar asa. Cand masinile sunt slabe conteaza orice. Daca aveam si noi launch control il actionam apasam acceleratia si asteptam sa fim catapultati.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Dacala 4000 -4200 ai cuplul maxim , atunci nu acolo este pucntul ideal de a PRINDE aderenta , pt ca acolo in mod normal este unul din intervalele unde se forteaza cel mai tare si ai sanse sa o pierzi , deci poate ca undeva mai putin cu cateva sute de rpm , 300 rpm , ai sanse mai multe sa ai aderenta si apoi treci prin cuplul maxim unde te propulseaza catre turatia maxima , unde ai puterea maxima , DAR toata problema cu aderenta este la treapta 1 , unde nu cred ca aceeasi masina daca se da de 10 ori va avea aceeasi sansa de reusita , altfel , daca s-ar da de 10 ori ar trebui sa scoata aceeasi timpi , ceea ce de fapt NU se intampla niciodata .

Deci nu numai ca aceeasi masina este "diferita" la fiecare plecare de pe loc , dar voi vreti sa stabiliti " o lege " pentru zeci si chiar sute de masini la plecare de pe loc , iar acest lucru mi se pare imposibil .

Una e sa dai un sfat despre cum ar fi bine sa plece un individ cu masina lui si alta e sa va certati pentru cum sa plece altul si cum e mai bine , pt ca fiecare isi cunoaste masina ( sau ar fi cazul sa o faca ! ) si nimeni nu este "mama omida" sa ghiceasca cum ar fi ideal sa o faca .

Taz - " CAND MASINILE SUNT SLABE , CONTEAZA ORICE " asta este cel mai adevarat lucru care l-am citit pe acest topic !

 

Pana la schimbarea optima a treptelor , conteaza f multe lucruri care ar fi bine sa le insire aici persoane care chiar se dau la liniute si stiu mult mai multe despre despre curse . Daca rezolvi din "variabilele" care iti fac masina mai puternica si mai rapida , acea schimbare de trepte poti sa nu o nimeresti de fiecare data optima , dar daca te ajuta optimizarile si "tuning-ul" masinii inainte de cursa poti sa obtii rezultate f bune .

Link to comment
Share on other sites

Deci nu numai ca aceeasi masina este "diferita" la fiecare plecare de pe loc , dar voi vreti sa stabiliti " o lege " pentru zeci si chiar sute de masini la plecare de pe loc , iar acest lucru mi se pare imposibil .

Una e sa dai un sfat despre cum ar fi bine sa plece un individ cu masina lui si alta e sa va certati pentru cum sa plece altul si cum e mai bine , pt ca fiecare isi cunoaste masina ( sau ar fi cazul sa o faca ! ) si nimeni nu este "mama omida" sa ghiceasca cum ar fi ideal sa o faca .

Taz - " CAND MASINILE SUNT SLABE , CONTEAZA ORICE " asta este cel mai adevarat lucru care l-am citit pe acest topic !

La fel, ai mare dreptate! Daca o sa citesti topicul in primul post omul intreaba la ce turatie trebuie sa plece de pe loc la o liniuta. Eu EXACT asta am explicat. Ca nu se poate spune o TURATIE exacta aceasta depinzand de foarte multi factori. Urmatorul post rifle m-a facut cu ou si cu otet explicandu-mi despre sistemele antipatinare si cum lucreaza motoarle la diferite altitudini (crede-ma stiu foarte multa teorie). Chestii total pe langa subiect. Citeste si vei vedea.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.