Jump to content

ce presiune trebuie iarna in anvelope?


doru_89

Recommended Posts

ionatan ar fi bine sa precizezi si ce greutate avea masina testata, altfel cifrele nu sunt relevante.

 

Masina din test erau un VW Golf IV care s-a testat cu anvelope 195/65/15 apoi 205/55/16 si 225/45/17 cu presine + si -: 1-persoana = un sac 75kg si bagajul aferent =un sac 25kg si apoi cu masina condusa doar de sofer. Pornind de la presiunile de baza scrise de constructor pentru fiecare situatie.

 

Un test asemanator am gasit si in Auto TEST o revista romaneasca dar testul era facut pentru anvelopele pe 13' cu Dacia 1310 - 165/70/13 si acolo tot presiunea superioara 0.2-0.3 bar era considerata mai buna decat cea standard.

 

De precizat ca si consumul este ceva mai mic o presiune superioara iar stabilitatea autovehiculului creste.

 

Un unchi din Italia merge pe fata cu presiune de 2.8 si pe spate cu 3.4 si la anvelope 205/55/16, circula numai pe autostrada in principal. Imi spunea ca se simte la consum si la stabilitate, asta fara sa ii fi zis nimic de test sau alte chestii inainte. Cand vine in Romania la prima vulcanizare isi face presiunea "standard" pentru ca altfel masina in cam "scutura". Mi-a zis ca multi italieni procedeaza asa si ca de la ei a invatat metoda.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Nu chiar....Se lasa moi pe zapada pe asfalt nu are rost sa le lasi moi deoarece nu castigi nimic ba din contra tocesti cauciucurile degeaba si cresti consumul si zgomotul. Presiunea mica e valabila doar pentru suprafete acoperite de zapada unde un cauciuc moale are aderenta mai buna decat unul umflat tare.

NU , aderenta este mai buna de la presiunea standard pana la + 0,2 - 0,4 bar !

 

Crezi ca vei simti diferenta celor 0.3 bari in comportamentul masinii pe drumuri publice?

Eu simt diferenta la gropi / denivelari de la 1,9 la 2,2 ! Ma zdruncina mai tare cu cat este mai multa presiune , dar la demaraj / viteza este mult mai bine cu ele umflate mai tare 2,4 aprox.

 

presiunea foarte mare e pentru drift si burn :)

Nu se umfla mai mult decat presiunea standard , DAR rotile se incalzesc f tare de la burn , ajungand la peste 3 bari ! La drift sunt apreciate cauciucurile cu parametrii optimi si

nu neaparat presiunea mare in ele . Nu poti face drift si burn bun cu orice fel de cauciuc , indiferent de presiune !

 

ionatan are dreptate cu acea documentatie . Eu am vazut intr-un manual de 320 ca difera foarte mult presiunea in functie de tipul anvelopei si anume , cu cat este mai lata , cu atat se baga mai multa presiune , de la 2,1 ajungand pana la 3,4 bar .

Cu cat este mai umflata o anvelopa , cu atat ai aderenta mai buna in conditii normale de aderenta si in curbe si la viteza , consum si zgomot .

Link to comment
Share on other sites

Nu chiar....Se lasa moi pe zapada pe asfalt nu are rost sa le lasi moi deoarece nu castigi nimic ba din contra tocesti cauciucurile degeaba si cresti consumul si zgomotul. Presiunea mica e valabila doar pentru suprafete acoperite de zapada unde un cauciuc moale are aderenta mai buna decat unul umflat tare.

NU , aderenta este mai buna de la presiunea standard pana la + 0,2 - 0,4 bar !

 

Crezi ca vei simti diferenta celor 0.3 bari in comportamentul masinii pe drumuri publice?

Eu simt diferenta la gropi / denivelari de la 1,9 la 2,2 ! Ma zdruncina mai tare cu cat este mai multa presiune , dar la demaraj / viteza este mult mai bine cu ele umflate mai tare 2,4 aprox.

 

presiunea foarte mare e pentru drift si burn :)

Nu se umfla mai mult decat presiunea standard , DAR rotile se incalzesc f tare de la burn , ajungand la peste 3 bari ! La drift sunt apreciate cauciucurile cu parametrii optimi si

nu neaparat presiunea mare in ele . Nu poti face drift si burn bun cu orice fel de cauciuc , indiferent de presiune !

 

ionatan are dreptate cu acea documentatie . Eu am vazut intr-un manual de 320 ca difera foarte mult presiunea in functie de tipul anvelopei si anume , cu cat este mai lata , cu atat se baga mai multa presiune , de la 2,1 ajungand pana la 3,4 bar .

Cu cat este mai umflata o anvelopa , cu atat ai aderenta mai buna in conditii normale de aderenta si in curbe si la viteza , consum si zgomot .

 

deci pana la urma in conditi de mers normal fara drifturi sau mai stiu eu ce, ca nu fac d-astea eu.....cat sa las in ele??/? nu e bine ca am lasat 2.0 sa mai pun??/

Link to comment
Share on other sites

Pune exact cat ai scris pe usa ! Cu siguranta ai undeva la 2,2 - 2,3 .

 

Discutia respectiva era pentru anvelope iarna / vara , in situatia in care nu se folosesc gume de iarna pt drift si nici de vara pt mers pe zapada !

 

Nu s-a discutat despre situatia in care se folosesc si lanturi de zapada , situatie in care se apre ca trebuiesc putin desumflate si atunci cred ca ajungi la 1,7 bar .

 

Si daca tot discutam de anvelope : am vazut in Cora si Carefura spray-uri pt aderenta mai buna pt iarna . A incercat cineva asa ceva ? Chiar are efect sau e o prostie pe care dai banii degeaba sau iti topeste cauciucul ???

Link to comment
Share on other sites

Interesanta discutia.

Ce scrie pe stalp e cel mai important.

Dar ati tinut cont sa masurati presiunea cu anvelopa rece ?

Si in plus, de multe ori manometrele folosite sunt uzate si arata mai mult decat este realul.

www.tigartyres.com - este mentionat ca durata de viata a anvelopelor scade cu 20% daca presiunea e mai mare sau mai mica cu 20%

si scade cu 60% la presiune cu 40% mai mica decat cea recomandata de fabricantul masinii.

Link to comment
Share on other sites

Eu am montat la e39 rotile de iarna. Cauciucurile sunt Dunlop Sport M3 205/65/15"

Pe stalp scrie ca presiunea pt cauciucurile de iarna de dimensiunea asta trebuie sa fie 2,3 (sau 2,2 - nu mai stiu exact) fata si 2,5 spate, daca umbli in general cu pana la 4 persoane in masina.

Atata am bagat.

 

Am citit mai sus ca sunt care spun ca trebuie sa fie presiune mai mica, din cauza ca bla bla...

Eu zic ca trebuie sa fie presiune mai mare, tocmai din cauza ca este vorba de un cauciuc mai moale. Se bazeaza pe presiunea din interior sa stea "bine" pe janta.

Link to comment
Share on other sites

Va atasez o poza cu eticheta de pe stalpul masinii mele (E36 316i Coupe)

Cauciucurile mele de vara 205/60/R15 91H, iar cele de iarna 185/65/R15

Clar scrie ca pe cele de iarna (HM+S) tre sa fie mai mare presiunea.

Inca ceva: Va recomand sa mergeti la o vulcanizare adevarata sa va masurati presiunea in roti, ca eu in Oradea am patit ca mi-am bagat o anumita presiune in roti, si de acolo m-am dus direct la alta vulcanizare si mi-a aratat presiune mai mare cu 0.6 atm. Si nu de la mine era problema ca tocmai imi pusesem cauciucuri noi.

 

post-26090-1257791852_thumb.jpg

Edited by MirceaRM
Link to comment
Share on other sites

Clar scrie ca pe cele de iarna (HM+S) tre sa fie mai mare presiunea.

 

Asta e clar dar motivul nu este ca sunt de iarna ci faptul ca sunt mai inguste. :)

 

Explica de ce intr-un cauciuc 205/65 R15" trebuie sa fie presiune mai mare ca in 225/55 R16?

Ignorand faptul ca primul ar fi de iarna si al doilea de vara...

Link to comment
Share on other sites

presiune e presiune, ca e lat de 205 sau 275 tot atata trebuie pus cat este recomandat pe stalpul masinii.cel mai bine e sa va reglati presiunea dupa ce ati parcurs cativa km ca pneul sa ajunga la temperatura normala de rulare si recomand OMV-urile pt ca sunt chiar f precise acele nanometre.inca ceva...la drumuri cu gropi presiunea mica=cu jante indoite mai bine o presiune mai mare,chiar daca scutura putin insa nu risti sa indoi janta.vorbesc din experienta :)
Link to comment
Share on other sites

presiune e presiune, ca e lat de 205 sau 275 tot atata trebuie pus cat este recomandat pe stalpul masinii.cel mai bine e sa va reglati presiunea dupa ce ati parcurs cativa km ca pneul sa ajunga la temperatura normala de rulare si recomand OMV-urile pt ca sunt chiar f precise acele nanometre.inca ceva...la drumuri cu gropi presiunea mica=cu jante indoite mai bine o presiune mai mare,chiar daca scutura putin insa nu risti sa indoi janta.vorbesc din experienta :)

Ai postat numai aiureli. Presiunea trebuie facuta cu cauciucurile reci si la OMV sunt manometre nu nanometre.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Interesanta discutia.

Ce scrie pe stalp e cel mai important.

Dar ati tinut cont sa masurati presiunea cu anvelopa rece ?

Si in plus, de multe ori manometrele folosite sunt uzate si arata mai mult decat este realul.

www.tigartyres.com - este mentionat ca durata de viata a anvelopelor scade cu 20% daca presiunea e mai mare sau mai mica cu 20%

si scade cu 60% la presiune cu 40% mai mica decat cea recomandata de fabricantul masinii.

 

treaa cu durata de viata e cam frectie la drumurile noastre!

se schimba cauciucurile mai repede din cauza deformarii , galmelor si din cauza ca bat, decat ca s-au tocit si numai poti merge cu ele .

Link to comment
Share on other sites

Clar scrie ca pe cele de iarna (HM+S) tre sa fie mai mare presiunea.

 

Asta e clar dar motivul nu este ca sunt de iarna ci faptul ca sunt mai inguste. :)

 

Explica de ce intr-un cauciuc 205/65 R15" trebuie sa fie presiune mai mare ca in 225/55 R16?

Ignorand faptul ca primul ar fi de iarna si al doilea de vara...

 

Ai bagat prea multe necunoscute, e complicat de explicat (calculat). In linii mari ceea ce sustine greutatea masinii este aerul din anvelope. Daca volumul intern al cauciucului este mai mare, la aceeasi presiune va incape mai mult aer (numar de molecule). De aici rezulta ca un cauciuc mai mare la presiune ceva mai mica sustine greutatea masinii la fel ca un cauciuc mai mic la o presiune ceva mai mare.

Ca exemplu verifica (si minuneaza-te) la ce presiune se umfla rotile de rezerva alea subtiri care evident nu sunt de iarna.

 

Ignorand faptul ca primul ar fi de iarna si al doilea de vara...

 

Sa inteleg ca tu ai vreun argument in acest sens (vara/iarna)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.