Jump to content

Noua serie 5? inca un topic pe aceasta tema


liviu_arh

Recommended Posts

  • Replies 654
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La prima vedere pare paradoxal ca in tarile cu autostrazi si unde se poate merge cu viteza sa nu ai nevoie de masini asa de puternice iar pentru Romania, datorita specificului circulatiei de la noi, e indicat ca si masura de siguranta rutiera sa ai o masina rezonabil de puternica si da, sunt de acord, nu sa fie nu stiu ce monstru de motor de jdemii de cm3 dar un motor pana in 3000cmc nu mi se pare un motor care sa fie impozitat suplimentar fata de un motor de 2000cmc pentru simplul motiv ca motorul 3.0d de la BMW polueaza mai putin decat majoritatea motoarelor diesel cu cilindree mult inferioara.

 

Deci as pune impozit in functie de emisii si nu de capacitate cilindrica.

Link to comment
Share on other sites

La prima vedere pare paradoxal ca in tarile cu autostrazi si unde se poate merge cu viteza sa nu ai nevoie de masini asa de puternice iar pentru Romania, datorita specificului circulatiei de la noi, e indicat ca si masura de siguranta rutiera sa ai o masina rezonabil de puternica si da, sunt de acord, nu sa fie nu stiu ce monstru de motor de jdemii de cm3 dar un motor pana in 3000cmc nu mi se pare un motor care sa fie impozitat suplimentar fata de un motor de 2000cmc pentru simplul motiv ca motorul 3.0d de la BMW polueaza mai putin decat majoritatea motoarelor diesel cu cilindree mult inferioara.

 

Deci as pune impozit in functie de emisii si nu de capacitate cilindrica.

 

Din pacate s-a tot discutat atat la tv cat si pe forum despre cum ar fi logic si firesc si normal sa fie impozitate masinile. Din pacate toate astea sunt doar vorbe iar realitatea e complet diferita:

impozit motor 2000cm3 = 180 ron

impozit motor 3000cm3 = 2200 ron

 

Sunt de parere ca F10 530 polueaza mai putin fiind un motor de generatie noua si stiu ca unele au si BluePerformance care din cate am citit ajuta la acest lucru.

 

Pentru strazile din Romania din pacate in cazul meu cel putin (E39 525i 192cp) pot sa spun ca nu ma folosesc de nici un sfert din masina ba chiar in ultimele luni ca sa simt ca merg am mers numai pe sport chiar daca asta mi-a crescut semnificativ consumul insa la stilul mort de aici am impresia ca mai mult stau pe loc decat merg si nu apuc sa simt nici adrenalina nici senzatie nici macar ca merge masina ! plus diferenta fiind exagerat de mare intre impozite ajung la concluzia trista din pacate ca un motor de 2000cm3 ar fi rentabil nici nu vreau sa ma gandesc la cei care platesc 5000-6000 ron doar pt impozite mi se pare cel mai mare cretinism care s-a intamplat in Romania dupa faza cu FNI. Hotie la drumu mare si japca curata chiar daca destii banii astia dar stai si te gandesti merita sa dai atat pt ca sa mergi cu masina ? Si nu va faceti griji fratii mei impozitele se vor mari sa nu aveti impresia ca aici se opresc majorarile ei au luat-o treptat ca sa nu socheze lumea pana la urma cine va considera ca merita sa dea sume atat de mari sa mearga cu masini vechi vor fi putini si tot mai multi se vor inclina spre motoare sub 2000. Acum F10 se prezinta bine la acest capitol si cred ca este cea mai buna alegere motorizarea 520d cu toate ca nu am mers cu ea am mers cu 530d care mi-a placut enorm de mult imi pot imagina ca si 520d se prezinta bine marele dezavantaj e lipsa de optiuni.

Link to comment
Share on other sites

In oras nu conteaza ce motorizare ai dar pe nationale, la depasiri, conteaza enorm. Uneori poate face diferenta dintre viata si moarte.

Stiu, stiu, or sa vina unii si vor zice, stii ca nu poti, nu te bagi in depasire. Ihi, dai de un tirist care accelereaza sau vreun frustrat care nu vrea sa se lase depasit dar nici nu merge cat de cat ok...

Link to comment
Share on other sites

In oras nu conteaza ce motorizare ai dar pe nationale, la depasiri, conteaza enorm. Uneori poate face diferenta dintre viata si moarte.

Stiu, stiu, or sa vina unii si vor zice, stii ca nu poti, nu te bagi in depasire. Ihi, dai de un tirist care accelereaza sau vreun frustrat care nu vrea sa se lase depasit dar nici nu merge cat de cat ok...

 

Adevarat ce zici dar atata timp cat reusesti sa mentii o viteza constanta de 150-160 cam tot ce trebuie sa faci in cazul depasirii e sa faci flash sa se dea ala din fata ta acuma nu cred ca motoru de 2000cm3 are probleme la viteze de genul ala, eu cu 525 nu merg mai tare de atat pt ca mi se pare stupid riscant si consum de sparg si e chiar fara de rost. Acum daca tu imi zici ca ai nevoie de motor de 3000 ca sa mergi cu viteze de genul ala sau ca la 160 ai nevoie de putere sa ca depasesti pe altu care merge cu 180 deja mi se pare o situatie ridicol motoarele alea n-au fost concepute pt drumurile astea nici nu vreau sa ma gandesc la uzura masinii sigur 530d se acelereaza asa repede ca nici nu simti am vazut ce poate e monstru dar cand m-am suit inapoi in a mea parca ma simteam mai normal.

Link to comment
Share on other sites

Ma refeream strict la depasiri normale, in limitele de viteza legala. Sa zicem de la 70 la 100km/h. Crede-ma, repriza aia conteaza foarte mult in tara noastra.

 

Asa, 150 atinge si un Golan (logan).

 

Am mers azi cu un Opel Astra, a trebuit sa-mi schimb stilul pur si simplu :twoup:

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Alex, cu cat mai multa putere, cu atat mai sigur la noi. Ei, exagerez si eu. Ideea e alta, motorul trebuie acordat cu masina. Daca la un seria3 motorul ideal mi se pare 2000, 2500 cmc, la 5 cred ca 3000 e cea mai buna alegere. Tehnic vorbind, agrement in conducere, etc.

 

Daca judeci 520d comparandu-l cu ce e pe piata, e o masina super ok.

Daca judeci comparand cu 530d sau motoare pe benzina superioare, e submotorizata. E ca vorba aia, depinde de ce parte a p...ii de afli :twoup: :)

 

P.S. nu te bagi deloc ca musca. Chiar e bine sa mai fie si alte pareri.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu ca musca,pana in 140 un diesel performant de 2.0 eu zic ca se descurca ok,sa faci o depasire gen 120-140 sau 100-120 sau 80-120.Mai sus de 140 sa depasesti si sa nu fie autostrada nu vad sensul, doar de fitze,n-ai unde sa te duci cu asa viteza...

 

Asta zic si eu mai ales ca atunci cand merg sunt in masina cu familia care vreau sa ajung cu ea intreaga acolo unde ma duc. Noroc ca e buna masina si nu se simte asa tare viteza la alte masini la 150 deja vomiti. Eu cand merg la drum merg cu cruise control sa mai fac economie si merg max 150 daca e strada libera si imi permite daca nu ma rezum si la viteze mai mici oricum e o placere sa mergi cu BMW chiar daca multe masini ating viteze mari doar cele de marca se pot compoara. Nu imi place la masinile diesel lag-ul in care intra turbina este nasol de tot insa economia are si ea dezavantaje e destul de aiurea sa stai si apoi sa simti cum o ia tare pe cand la benzina nu simti socuri la cele asipirate. Nici benzina cu turbina nu mi se pare fain decat F10 TwinTurbo restul de generatie veche au la fel un lag care mie nu imi place deloc si il consider discomfort.

Link to comment
Share on other sites

Da-le naiba ca sunt performante astia noi,m-am uitat la f10 si 520d are aproape 400 nm si 200 cai,eu zic ca pana in 140 te descurci onorabil in depasiri.Daca vrei sanchi la 180 sa depasesti si cand o calci sa se duca imediat in 220 atunci da ai nevoie de alte motorizari,dar in Romania unde sa te duci cu viteza asta,pe drumuri europene unde e plin de carute :twoup:)
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt uimit in sens negativ ce viteze medii scot in ultima vreme. Sa nu ma percepti ca pe unul care-i da talpa. Nu-i dau mai mult de 120-130 cand e drumul liber iar pe autostrada 140.

 

Cand am fost la test drive cu 530d am ramas uimit ce repede ajunge la 150-160 masina aia si nici nu-ti dai seama la diesel nu mi-a placut ca nu se simte viteza insa e alt tip de motorizare dupa parerea mea BMW raman pe benzina masini sportive cu motorizari aspirate dar asta e viata pt romanica noastra se pare a dieselul va fi viitorul trebuie renuntat la tangentele sportive daca ma voi descurca cu banii voi pastra 525i-ul meu si nu am sa il vand niciodata sunt convins ca peste ani si ani va fi o masina clasica super o intretin bine fac toate schimburile reviziile o verific mereu nu am grija de mine cum am de masina :twoup: asta imi aminteste ca sunt ani de cand n-am mai fost sa fac niste analize.

Link to comment
Share on other sites

Mai exista si alte semne de punctuatie ce merita (TREBUIE) folosite intr-o fraza de exemplu, virgula: " , ".

 

:twoup:

 

On topic, daca ne gandim ca e la moda downsizing-ul si vedem 740d cu 3000cmc in loc sa foloseasca un V8 de 4000cmc, pe un serie 5 e suficient si un 520d sau 525 d.

 

Dar pe de alta parte, cand te gandesti ca o masina noua nu o cumperi in fiecare zi si acea masina si costa o mica avere (cam cat o locuinta asa mai ieftina) parca ai vrea sa aiba un motor pe masura si nu unul cu o capacitate care sa o gasesti pe un model compact.

 

Personal mi-ar placea foarte mult un 520d, mai ales automat insa tot atat de mult mi-e clar ca nu mi-l permit. Iar daca ma gandesc ca ar trebui sa muncesc mai mult ca sa mi-l permit, foarte probabil ca atunci cand mi l-as permite, sa ajung sa fiu tentat sa cheltui banii pe altceva decat o masina scumpa.

 

Felicitari insa celor care au banii necesari pentru asa ceva si mai au si disponibilitate de a-i cheltui pe asa ceva.

Edited by clausio
Link to comment
Share on other sites

520d nu il poti numi submotorizat,poate doar daca te dai jos dupa o masina gen 535i,in rest nu prea ai cum,pana la urma are aproape 200cp si aproape 400Nm,chiar o poti numi sportiva fata de ce masina circula pe strada

 

nu inteleg de ce 520d 184cp este submotorizat si 320i 150cp nu sau 525d 163cp,etc

 

lag exista doar la dieselurile vechi,daca mergi cu ceva de ultima generatie nu exista lag,mai ales daca vb de un motor mare,trage de la 11-1200rpm si pana la 5000rpm

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

lag exista doar la dieselurile vechi,daca mergi cu ceva de ultima generatie nu exista lag,mai ales daca vb de un motor mare,trage de la 11-1200rpm si pana la 5000rpm

 

Lag exista pe toate modele cu turbina, chiar si pe cele noi chiar si pe cele twinturbo poate sa iti confirme d-rive are 530d F10 eu am mers cu masina aia si se simte lag-ul f putin insa se simte. Singurele masini unde nu exista lag absolut deloc este la benzina aspirat.

Link to comment
Share on other sites

Nu se compara cum se simte cand trage o masina turbo fata de una aspirata,incepand de la logan dci vs logan benzina si terminand cu audi r8 probabil,tdi vs benzina.Un turbo e clar superior.

 

E superior nu am zis nu insa are lag pana acum singurele masini turbo fara lag sunt cele gen Buggaty la care turbina intra deja stand la relanti. Chestia e ca eu o vad ca un mic disconfort sa apesi pedala si dupa o fractiune de secunda sa reactioneze si sa te traga mult mai frumos e la motoarele aspirate dar asta e si o chestie de gusturi poate altora le place boostul oferit de turbo eu sincer raman tot la ideea de benzina fara supra alimentare dar din pacate la diesel nu poate fi vorba de asa ceva fara turbo se comporta ca un melc turbat.

Link to comment
Share on other sites

Parelile sunt impartite, depinde foarte mult ce ai de cand si ce vrei sa faci cu masina pe viitor.

 

Din punctul meu de vedere, un motor de 2.0 litrii tdi este suficient pentru Romania. De acord si cu d-rive, in depasiri conteaza puterea care o ai "sub fund", doar cu gandul ca ai de unde, parca depasesti mai relaxat. Dar, la fel de mult conteaza si stilul fiecaruia de a sofa. Eu spre exemplu eu, ori ca e lumea prea grabita si vreau eu sa fiu invers, ori ca asa m-am obisnuit cu timpul, am un sofat in stil mai "batranesc", nu fortez unde nu e cazul, nu ma bag in depasire decat dupa ce ma asigur de 3 ori si tot asa, desi am o masina destul de puternica. Pentru mine, un 520d F10 mi se pare masina perfecta, nu ca nu mi-as dori 535i, dar de ce ? De ce sa dau 35-40 de milioane pe impozit, cand pot da 2 milioane, iar de restul mai ma si plimb cu masina sau pur si simplu ii folosesc pentru altceva. In fond, o masina trebuie sa mearga bine, sa te duca la destinatie relaxat, sa nu-ti faca probleme si sa-ti rezolvi treburile cu ea.

 

Referitor la F10, ca ramasesem dator cu un raspuns pentru d-rive, cu cateva (multe) pagini in urma, dar m-am cam dat la fund. Mi-am schimbat parerea fata de F10, la inceput mi se parea foarte hidoasa masina desi o vazusem live si nu am facut acea afirmatie vazand-o doar din poze, nu stiu de ce, poate era inainte sa-mi schimb conceptiile fata de masini. Interiorul mi se pare foarte frumos si reusit, desi nu foarte spatios in comparatie cu cel de E60, chiar daca la exterior F10 parca este 7-ar fata de E60. La exterior, incep sa ma impac cu ideea ca e o masina cu adevarat frumoasa. Cutia automata(ceva care deasemenea mi se pare necesar pentru Ro) parca are cam multe viteze, totusi 8 ? Inteleg, pentru un consum mai mic si poate un confort mai ridicat, dar totusi, nu schimba in continuu cutia aia ?! O sa ma programez la un test drive sa-mi fac o impresie mai clara.

 

Pe viitor, ma gandesc foarte serios sa trec si eu la noul model, evident 520d, dar sa vad cum decurg lucrurile.

Edited by GabiSap
Link to comment
Share on other sites

Practic sunt 7 viteze a 8 intra doar cand atingi viteza maxima si esti cu pedala la fund pentru economie. Se schimba des tocmai asta e si ideea ca motorul sa aibe mereu turatia optima e facuta pt asa ceva si consider ca e mult mai buna pt ro unde cutiile clasice cadeau tocmai ca nu erau facute sa schimbe foarte des. 520d intradevar este cea mai buna masina in momentul de fata raport pret/calitate o masina frumoasa imi place mai mult decat E60 fiind motor de 2000cm3 nici intretinerea nu-i foarte scumpa oricum per total este o masina super. Tocmai pt Romania este suficienta aceasta masina si se adreseaza si costurilor pe viitor cred ca va plin odata ce vor mai scadea preturile si se vor putea achizitiona sh. Pot spune despre interior ca are piese de foarte buna calitate comparativ cu seriile vechi si este foarte reusita. Nici eu nu conduc agresiv si ma asigur de 5 ori in depasiri iar in oras nu imi permit sa merg repede ca n-am unde deci best buy 4 me. Edited by Tetsuzan
Link to comment
Share on other sites

In oras nu conteaza ce motorizare ai dar pe nationale, la depasiri, conteaza enorm. Uneori poate face diferenta dintre viata si moarte.

Stiu, stiu, or sa vina unii si vor zice, stii ca nu poti, nu te bagi in depasire. Ihi, dai de un tirist care accelereaza sau vreun frustrat care nu vrea sa se lase depasit dar nici nu merge cat de cat ok...

Asta era s-o patesc eu. Drum liber in fata, aveam vizibilitate buna, vreo 150-200m si dau sa depasesc un logan. Si tristul accelereaza. Eu in 525i, 192 cai, el in dci care scotea norisori de fum negru cand accelera. Si chiar si asa, fiindca n-am venit lansat... uite ca n-am avut timp sa-l depasesc si a trebuit sa ma repliez. A doua ora m-am invatat minte si am venit un pic lansat, cu a 3-a la 4500 ture si asa am reusit sa-l depasesc (evident ca iar a accelerat). As fi zis ca am masina ok, ca trage bine... dar uite ca pana si un 1.5 dci poate sa-ti faca probleme.

Bineinteles, nu intalnesti tampiti din astia in fiecare zi pe strada, dar o data daca te-a luat prin surprindere si iti face o faza din asta... e de ajuns. De aia e bine sa ai si caluti, si cuplu... sa traga masina din orice turatie. Altfel... sa ai frane bune. Ma si gandesc ca daca insistam in prima depasire si nu puneam frana... ajungeam la stiri "Un tanar inconstient intr-un bolid BMW a intrat pe contrasens si a lovit frontal o masina" :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.