Jump to content

Noua serie 5? inca un topic pe aceasta tema


liviu_arh

Recommended Posts

Acuma in ideea de a parea "realisti" sa nu exagerati,totusi o masina care consuma foarte mult poate avea si probleme tehnice,nu e un motiv de lauda,mie mi se pare ca se cam si exagereaza dar in fine,poate chiar se circula, vorba vine se circula, prin Bucuresti in zonele extrem de aglomerate,unde faci 2 km in 1-2 ore,si atunci da asa consum de peste 20 la un 2500 cmc benzina, dar asta nu se considera trafic ci e o mare anomalie,nebun sa fii sa mergi cu masina in conditiile astea,practic nici n-ai cum sa mergi ca ajungi prea tarziu oriunde te-ai duce,lasi masina si iei metroul,deci e irelevant, cine merge cu masina 2 km in 1 ora inseamna ca se plictiseste rau si vrea sa treaca timpul,o iei pe jos si in 15 minute ajungi.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 654
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Masina nu are nimic, ce nu-i clar ? e testata la reprezentanta. Asta e consumul, la cat de mult se lauda unii cu 10% mers sportiv cred ca multi sunt rupti de realitate si nu au habar cat consuma o masina din asta de fapt. Iarna imi consuma 22 in Bacau deci nu vad nici o exagerare. Edited by Tetsuzan
Link to comment
Share on other sites

Ionut, ziceam mai sus, depinde din ce punct de vedere privesti lucrurile.

 

Totusi, sincer, dupa tine, ce motor crezi ca e cel mai potrivit pentru F10?

 

cu cat mai mare cu atat mai bine,insa 520d 184cp nu-l poti numi submotorizat,totusi face 0-100km/h in 8,1s; 0-1000m in 29s,la fel ca 525i e39 si totusi la reprize bag mana in foc ca 520d e superior

 

lag exista doar la dieselurile vechi,daca mergi cu ceva de ultima generatie nu exista lag,mai ales daca vb de un motor mare,trage de la 11-1200rpm si pana la 5000rpm

 

Lag exista pe toate modele cu turbina, chiar si pe cele noi chiar si pe cele twinturbo poate sa iti confirme d-rive are 530d F10 eu am mers cu masina aia si se simte lag-ul f putin insa se simte. Singurele masini unde nu exista lag absolut deloc este la benzina aspirat.

 

si eu pot sa iti confirm ca nu exista lag,3000cm diesel 306cp,in D poate sa ai un lag f mic pana schimba,asta daca ai in jur de 11-1200rpm,in S nu exista lag,trage constant fix pana la 5000rpm

 

la V8tdi bi-turbo 327cp la fel in S nu exista lag

 

nici la 2.0d 177cp nu prea am observat lag in S,poate doar in ture joase

 

la 2.0d 150cp,manual, cu peste 150k km exista lag sub 2000rpm,dar este un motor destul de vechi

 

 

Practic sunt 7 viteze a 8 intra doar cand atingi viteza maxima si esti cu pedala la fund pentru economie. Se schimba des tocmai asta e si ideea ca motorul sa aibe mereu turatia optima e facuta pt asa ceva si consider ca e mult mai buna pt ro unde cutiile clasice cadeau tocmai ca nu erau facute sa schimbe foarte des. 520d intradevar este cea mai buna masina in momentul de fata raport pret/calitate o masina frumoasa imi place mai mult decat E60 fiind motor de 2000cm3 nici intretinerea nu-i foarte scumpa oricum per total este o masina super. Tocmai pt Romania este suficienta aceasta masina si se adreseaza si costurilor pe viitor cred ca va plin odata ce vor mai scadea preturile si se vor putea achizitiona sh. Pot spune despre interior ca are piese de foarte buna calitate comparativ cu seriile vechi si este foarte reusita. Nici eu nu conduc agresiv si ma asigur de 5 ori in depasiri iar in oras nu imi permit sa merg repede ca n-am unde deci best buy 4 me.

 

daca mergi normal,cel putin la x6 4.0d poti folosi a8a incepand cu 80km/h in jur de 1200rpm,nu stiu cat consuma la 80km/h insa daca nu depasesti 110km/h masina consuma sub 7,5%

Link to comment
Share on other sites

Acuma in ideea de a parea "realisti" sa nu exagerati,totusi o masina care consuma foarte mult poate avea si probleme tehnice,nu e un motiv de lauda,mie mi se pare ca se cam si exagereaza dar in fine,poate chiar se circula, vorba vine se circula, prin Bucuresti in zonele extrem de aglomerate,unde faci 2 km in 1-2 ore,si atunci da asa consum de peste 20 la un 2500 cmc benzina, dar asta nu se considera trafic ci e o mare anomalie,nebun sa fii sa mergi cu masina in conditiile astea,practic nici n-ai cum sa mergi ca ajungi prea tarziu oriunde te-ai duce,lasi masina si iei metroul,deci e irelevant, cine merge cu masina 2 km in 1 ora inseamna ca se plictiseste rau si vrea sa treaca timpul,o iei pe jos si in 15 minute ajungi.

 

Nici vorbĂŁ, asta e de fapt realitatea.

 

Problema e cĂŁ tu eÂşti obiÂşnuit sĂŁ citeÂşti diverse cardeli ale unora care mai au un pic Âşi spun cĂŁ maÂşina lor merge pe aer Âşi apĂŁ platĂŁ.

 

Nu existĂŁ pe lumea asta motor otto de 2 litri sau mai mult care sĂŁ consume puĂžin ĂŽntr-un oraÂş aglomerat.

 

Cine crede cĂŁ existĂŁ va avea probabil o mare dezamĂŁgire.

Link to comment
Share on other sites

Uite eu iti spun ce am testat eu,chiar eram curios de consum,deci ford cougar motor 2.6 v6 benzina 170 cai,mers incet adica nu trecut de 3000 rot\min,consum pe BC 11,6 sau ,8 si consum la pompa 13 jumate,asta in Craiova in trafic normal adica nici mers doar prin centru la ora de varf dar nici mers doar pe centura cu 80 cu a 5-a,s-a mers si asa si asa deci combinat.

 

Nu vad de ce un bmw 525 ar lua mai mult,vorbesc strict de mers normal si de Craiova,si totusi sa fie asa mare diferenta adica 5 litri in plus in Bucuresti fata de un oras de provincie ? Tie 535-ul iti ia banuiesc in jur de 20 daca e traficul ok asta in Buc,daca e mai aglomerat 22,mers strict normal fara nebunii,daca e asa nu e cam mica diferenta,adica un 525i l6 sa ia aproape la fel ca un 535 v8,fiind aceeasi generatie.

Link to comment
Share on other sites

Iar mă obligi să te corectez. :twoup:

 

Consumul real nu este acela pe care-l obţii ĂŽncercând să mergi uşor ca să scoţi un consum mic ci este consum pe care-l obţii la mers normal, ĂŽntr-un anumit regim, urban sau extraurban.

 

Ca să fii sigur de rezultat, trebuie să mergi măcar 500 km.

 

A mea consumă 20% ĂŽn oraş doar dacă mergi normal.

Dacă mergi sportiv, consumul creşte destul de mult, este normal.

 

Un 525i consumă cam cu 2 litri mai puţin ĂŽn aceleaşi condiţii, şi este normal să fie aşa.

Nici diferenţa de consum ĂŽntre 320i şi 325i nu este atât de mare.

Un E46 320i consumă 15-16% ĂŽn Bucureşti, ĂŽn timp ce un E46 325i consumă 18%, ĂŽn ambele cazuri traficul fiind normal, nu foarte aglomerat.

 

Ştiu că sunt mulţi care nu vor să recunoască aceste consumuri, ĂŽnsă eu n-am nici un interes să mint sau să exagerez, spun lucrurile exact aşa cum sunt.

 

Chiar şi un E39 525d consumă 13-14% ĂŽn Bucureşti, cum ar putea oare un E39 525i să consume cam la fel când este pe benzină şi puterea este mai mare?

 

Să revenim totuşi la subiectul topicului, chestiile astea cu consumul sunt nişte discuţii fără sfârşit.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt deacord cu ciupa inainte sa imi iau masins am cautat multe despre 525i si 525d nu stiam ce sa aleg si eram ferm convins ca 525i nu consuma mai mult de 13 in oras singuru care a fost cinstit a fost ciupa care mia zis ca masina aia consuma 18 in bucuresti si la mine in oras 16.5 a fost pe aproape consums 17+ dar e singuru care a zis asta la toti posesorii de e39 525i auzeam numai 12.5 - 13 max etc. Deacord chestia cu, consumu nu se va termina niciodata daca si cei de la bmw dupa ce au facut inspectie pe tester si fizic plus proba de mers ai au ajuns la aceiasi concluzie inseamna k ala e consumi unu chiar mia spus ca are 330i acasa si ii consuma mai mult decat a mea. Asta e realitatea cine vrea o accepta cine nu nare de cat sa traiasca o fantezie. Referitor la 520d nici vorba de submotorizare cutia noua e foarte faina si rapida schimba net superior cutiei mele de pe e39 si nici nu se simte cand schimba plus ca face suta mai repede a mea are 8.9 in carte si 525i chiar nu e submotorizata deloc. Referitor la turbine si lag orice masina la care turbina se cupleaza la mai mult de 800rpm cat are motorul la relanti are lag asta e logic si evident pt ca momentul in care intra turbina este lag. Ah ca nu are in mers asta e altceva dar eu vb strict de momentul in care cupleaza 530d f10 are am mers cu ea si i-am spus si celui de la test chestia asta ca simt lag si mia confirmat ca exista unul f mic
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt deacord cu ciupa inainte sa imi iau masins am cautat multe despre 525i si 525d nu stiam ce sa aleg si eram ferm convins ca 525i nu consuma mai mult de 13 in oras singuru care a fost cinstit a fost ciupa care mia zis ca masina aia consuma 18 in bucuresti si la mine in oras 16.5 a fost pe aproape consums 17+ dar e singuru care a zis asta la toti posesorii de e39 525i auzeam numai 12.5 - 13 max etc. Deacord chestia cu, consumu nu se va termina niciodata daca si cei de la bmw dupa ce au facut inspectie pe tester si fizic plus proba de mers ai au ajuns la aceiasi concluzie inseamna k ala e consumi unu chiar mia spus ca are 330i acasa si ii consuma mai mult decat a mea. Asta e realitatea cine vrea o accepta cine nu nare de cat sa traiasca o fantezie. Referitor la 520d nici vorba de submotorizare cutia noua e foarte faina si rapida schimba net superior cutiei mele de pe e39 si nici nu se simte cand schimba plus ca face suta mai repede a mea are 8.9 in carte si 525i chiar nu e submotorizata deloc. Referitor la turbine si lag orice masina la care turbina se cupleaza la mai mult de 800rpm cat are motorul la relanti are lag asta e logic si evident pt ca momentul in care intra turbina este lag. Ah ca nu are in mers asta e altceva dar eu vb strict de momentul in care cupleaza 530d f10 are am mers cu ea si i-am spus si celui de la test chestia asta ca simt lag si mia confirmat ca exista unul f mic

 

 

PUNCTUATIE!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Consumul in oras este foarte subiectiv. Poate unii au de facut drumuri doar prin zone libere ale orasului sau o iau pe stradute tot timpul, in timp ce altii sunt obligati sa stea cate o ora pe zi in trafic ca n-au alte optiuni. La fel de mult conteaza si stilul de condus. Eu sunt destul de zbuciumat daca am liber in fata, dar daca nu am schimb la 2500rpm sau merg in frana de motor pana la semafor.

 

Eu cel putin am de mers zilnic vreo 2 Km pe sosele libere, fara semafoare, apoi am de strabatut Stefan cel Mare pe care il ocolesc si o iau pe stradute. Apoi ce mai ies seara sau in weekend cand se merge lejer. In aceste conditii am un consum de 16%, cel mai mic inregistrat a fost de 15,5% masurat la pompa, plin la plin.

 

Un E34 525i va consuma mai putin decat E39 525i. Motoarele sunt asemanatoare (cel de pe E34 are cu 5Nm mai mult, iar cel de pe E39 are dublu vanos), dar E34 este cu aproape 100Kg mai usoara. Iarasi, nu poti sa compari cutie manuala cu una automata. Cutia automata creste consumul cu 1-2%, mai ales daca se merge pe sport.

 

Mie mi se par perfect ok consumurile de 15,5% pt E34 si 17% pt E39 525ia. Din punctul meu de vedere nu este un consum mare pentru un oras precum Bucuresti. Ma gandesc doar ca de aceiasi bani pe care i-am dat pe E34 puteam sa-mi iau un cielo... care cred ca lua tot pe atat, dar la 90 cai, nu 190...

Link to comment
Share on other sites

bre nu va mai certati atat pe consum,tot timpul vor exista anumite persoane care vor spune ca masina lor consuma f putin,indiferent ca vb de o masina de 1.6-1.7t,indiferent ca vb de benzina 2,5-3,0 ; pt ei bucurestiul de la 2:00am sau de weekend este tot una cu traficul din cursul saptamanii

 

daca va uitati atenti pe anumite topicuri veti vedea consumuri de la 320d la 328i,doar un exemplu

Link to comment
Share on other sites

Un E34 525i va consuma mai putin decat E39 525i. Motoarele sunt asemanatoare (cel de pe E34 are cu 5Nm mai mult, iar cel de pe E39 are dublu vanos), dar E34 este cu aproape 100Kg mai usoara. Iarasi, nu poti sa compari cutie manuala cu una automata. Cutia automata creste consumul cu 1-2%, mai ales daca se merge pe sport.

 

Foarte puĂžin probabil din moment ce injecĂžia de pe E34 e mai primitivĂŁ.

DacĂŁ ambele maÂşini au manualĂŁ sau ambele au automatĂŁ, E39 trebuie sĂŁ consume mai puĂžin.

Link to comment
Share on other sites

Mai lasati bre omul in pace ca nu-i forum de limba si literatura romana... Daca vrei sa citesti ce scrie, citesti si cu siguranta ai sa si intelegi. Daca nu, just skip to next post :)

corect! doar ca atunci cand incep sa-i citesc reply-ul, nu mai trag aer in piept pana nu-l citesc pe tot...si uneori raman fara aer! :twoup: mai glumim...omul e si bine intentionat dealtfel si a si dat o explicatie plauzibila...back to topic

Link to comment
Share on other sites

mie mi se pare relavant. Si nu numai eu zic asta, si alti useri au raportat consumuri in jur de 14-17 la un 525i, fie el automat sau manual. In Bucuresti. Un consum de 20 de L cum spune Tetzuan este anormal pe orice parte ai privi, fie prin prisma ca are probleme tehnice, fie poate ca zilnic face un singur traseu cu conditii deosebit de dificile. iar asta e tot atipic, pentru ca in cazul asta iei naibii un scuter sau metroul. Asta e relevant doar pentru el nu pentru un consum in oras fie el si Bucuresti, unde traiesc cam 2.5 mil poate, inrestul tarii vreo 18 mil, si in Europa inca vreo 400 si ceva cu tot felul de orase, orasele si tipuri de trafic.

Din cate am vazut eu este primul om care sustine ca un consum de 20% e absolut normal,la masina aia care o are.. e39 525iA

Sunt curios si cati km pe an faci Tetzuan... ca daca zici ca faci si vreo 30k deja nu o mai cred, inseamana ca stai in masina mergand cu o viteza medie de 4km/h . 20h din 24. . cred ca de aia scrii tu numai de pe telefon, ca nu mai ajung acasa sau la birou niciodata..

Sincer iti zic, mergi cu masina aia la cineva care se pricepe, ca nu iti apre pe tester nici debitmetru nici sonda lambda. Si primele lor semne de defectiune sunt consumul marit. Apar pe tester abia cand sunt moarte complet, daca apar.. Degeaba mergi la reprezentata..

 

Mai era cineva care spunea ca el as stat pe podul Grant vreo 2h si ca a avut consum de 25% cu un 320i E asta relevant ? nu. Posibil, da. Poti avea un consum mediu de 25% cu un 320i . Se pare ca da. Tot ce trebuie sa faci e sa te invarti de 3 ori pe podul grant, te ntorci acasa si gata. Faci asta timp de o saptamana.. ai consum facul de la plin la plin si voila.... Atata consuma un 320i si aia care zic ca i-a 14-15% sunt niste mincinosi nerealisti care merg cu masinile numai la 2 dimineata..

Faptul ca e posibil un astfel de consum nu il face si relevant. Sau real.

Ai impresia ca in Paris sau Bruxelles se circula bine ? stai si 2 ha sa faci 4 km sa iesi din cloaca aia dar nimeni nu are consumuri de 20% medie facuta pe 500 sau 1000 km sau cat vrei tu cu o masina de cu motor de 2.5l.

iar daca ajungi sa ai asfel de consum si viteze medii, inseamna ca nu mai ai ce cauta cu masina pe drumurile alea. Pai cand mai muncesti, cand mai vezi si tu un film, mai stai cu nevasta, cand tu stai 4h / zi pe podul grant...

Link to comment
Share on other sites

De la 14 la 17 e cale lungĂŁ, adicĂŁ mie nu mi se pare cam acelaÂşi lucru.

 

17% e un consum ok atât pentru E39 525i cât ºi pentru E34 525i, Însã mai jos de atât demonstreazã cã nu mergi cu maºina zi de zi sau o foloseºti doar seara.

 

14% consumĂŁ un E34 520i, poate chiar 15%.

Link to comment
Share on other sites

De la 14 la 17 e cale lungĂŁ, adicĂŁ mie nu mi se pare cam acelaÂşi lucru.

 

17% e un consum ok atât pentru E39 525i cât ºi pentru E34 525i, Însã mai jos de atât demonstreazã cã nu mergi cu maºina zi de zi sau o foloseºti doar seara.

 

14% consumĂŁ un E34 520i, poate chiar 15%.

523 e39 steptronic, motoru...n-ai ce sa-i comentezi, mers in buc in toate conditiile-18%.

Link to comment
Share on other sites

DOMI Merg max 10.000km/an si eu am crezut ca e ceva in neregula cu masina insa m-am intalnit cu un prieten care si-a adus un 528i din anglia merge cu masina numai seara se plimba toata noaptea face drumuri lungi si fara opriri m-am suit la el in masina ca altfel nu cred nimic si m-am uitat la viteza medie + consum, consumul indicat pt ultimii 500 si ceva de km era de 15.4 eu de exemplu daca merg noaptea scot mult mai putin am scos 14 intr-o perioada cand am mers timp de o luna doar noaptea cu masina iar ziua am folosit alta masina ca sa ma conving de niste chestii. In alta ordine de idei cand am adus masina din Essen 2 zile in oras si am mers o gramada am avut de rezolvat acte am avut de luat oameni am avut de viziat plus am testat masina a trebuit sa imi duc un prieten in cateva locuri dupa care am mers le regensburg si am mai stat acolo inca o zi dupa care am plecat in Romania. Viteza medie pt cat am stat in ESSEN numai retin cati km am facut dar am facut destui numai in oras aveam o medie de 11.5 in drum spre Romania am restat si cand am ajuns in fata blocului aveam 8.5 consum cu 2 opriri Germania - Austria - Ungaria - Romania ( arad ) dormit noapte la hotel Arad - Deva - Brasov - Bacau consumul per total 8.5 am mers crusing la greu si chiar nu am fortat ca nu eram obisnuit cu masina plus era si iarna 120-130 chiar 140 in unele zone unde nu era alunecos. Deci o masina cu care scot 8.5consum in afara, 11.5 intr-un oras destul de aglomerat din Germania nu o consider defecta. Cu atat mai putin in Romania la trafic mixt cu f multe localitati scot 9.0 - 9.3 mers 130-140. Bacau - Iasi mers 160-170 am scos consum de 10.5. Bacau - Targu Neamt mers crusing 130-140 scos 8.7. Nu cred ca masina sa aibe vreo problema cei de la BMW au spus ca, consumul este normal mai mult unul deacolo zicea ca masina lui 330i consuma si mai mult. A-si fi banuit ca masina are ceva daca ar fi consumat mult si afara. De regula orele la care circul eu sunt cele mai proaste, in timpul zilei sunt f multi incepatori si soferi care nu stiu sa conduca daca e o trecere de pietoni si cineva da sa treaca cu toate ca da semne ca nu se grabeste si asteapta sa treaca intai masina ala din fata deja franteaza, daca cineva ia o curba o ia de parca intai opreste apoi da de volan apoi accelereaza iar, sute de treceri de pietoni din metri in metri, semafoare, idioti care fug pe strada si cu atat mai mult opresc de foarte multe ori pe distante relativ scurte. Ce rost are sa mapuc sa schimb sonde si debitmetru deaiurea ? mai bine dau bani pe benzina oricum daca se vor strica voi afli si voi inlocui atunci. Oricum Ciupanezu mi-a zis ca asta e consumu si la asta sa ma astept si a avut dreptate restu e can can 13-14 in oras la o masina din asta nu e posibil decat daca e stricat OBC-ul. Asa ca idee viteza mea medie de circulatie este 17.6KM cred ca asta explica consumul. Scuze inca odata pt greseli lipsa de semne si alte greseli care le fac am o viata zbuciumata si in putinul timp care il am incerc sa tin si eu legatura cu comunitatea deaici scriu cum pot si cand pot. Edited by Tetsuzan
Link to comment
Share on other sites

Un E34 525i va consuma mai putin decat E39 525i. Motoarele sunt asemanatoare (cel de pe E34 are cu 5Nm mai mult, iar cel de pe E39 are dublu vanos), dar E34 este cu aproape 100Kg mai usoara. Iarasi, nu poti sa compari cutie manuala cu una automata. Cutia automata creste consumul cu 1-2%, mai ales daca se merge pe sport.

 

Foarte puĂžin probabil din moment ce injecĂžia de pe E34 e mai primitivĂŁ.

DacĂŁ ambele maÂşini au manualĂŁ sau ambele au automatĂŁ, E39 trebuie sĂŁ consume mai puĂžin.

100Kg mai usoara.

 

Si ti-am zis ca obtin 15,5%-16% consum si merg zi de zi cu ea, doar in Bucuresti (nu prea fac drumuri pe afara). Daca folosesti frana de motor si nu mergi din blana in frana si ai grija sa nu stai in trafic cu orele, ci mai cauti niste stradute ceva... n-ai de ce sa ai consum 17%.

Link to comment
Share on other sites

Da' ce va mai pasa de cel consum, ia luati exemplu de la mine: tineti masina in curte, mergeti pe jos, si puneti fetele sa ia un taxi. Carati mobila cu vreun amic furios. Pana si costul reviziilor scade.

Revenind, totusi, la topic, sunt curios daca si generatia tanara are aceeasi senzatie ca mine, la vederea lui F10: masina asta, spre diferenta de seriile anterioare, pare... usor efeminata. Sau, mai bine zis, desi trebuie sa schimb registrul, masina de barbat insurat.

Link to comment
Share on other sites

100Kg mai usoara.

 

Si ti-am zis ca obtin 15,5%-16% consum si merg zi de zi cu ea, doar in Bucuresti (nu prea fac drumuri pe afara). Daca folosesti frana de motor si nu mergi din blana in frana si ai grija sa nu stai in trafic cu orele, ci mai cauti niste stradute ceva... n-ai de ce sa ai consum 17%.

 

BĂŁnuiesc cĂŁ ai un program atipic.

Dacã programul tãu te-ar obliga sã mergi la ore de vârf, ar fi imposibil sã-Þi consume atât de puÞin.

Link to comment
Share on other sites

Programul e cat se poate de tipic. 9-5. Nu e imposibil. Trebuie doar sa-ti cauti rute alternative daca vezi ca stai in trafic ca bou'. Chiar daca ocolesc cu 2 Km la un drum de 6, imi scade consumul mediu si stiu ca nu stau in trafic bara la bara sa ma enervez.
Link to comment
Share on other sites

In unele cazuri nu merita sa mergi cu masina daca ai un drum aglomerat pana la serviciu,nu vad de ce cineva s-ar complica,sa pierzi 2-3 ore zilnic pe un drum sau poate mai mult,bani dati pe benzina aiurea,nervi si timp pierdut,pentru ce? Scade interesul,chiar daca ai ferrari il ai degeaba daca mergi cu 20 iara pui frana,iara ajungi la 20 km\h iara pui frana,cand traiesti in asa anomalie de tara\oras trebuie sa te adaptezi.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.