Jump to content

Suspensie E36 316i coupe


Recommended Posts

Vreau/trebuie sa schimb(la anul) suspensia la bmw si nu stiu ce sa aleg. Nu o vreau super rigida si nici super joasa, ma gandeam undeva la 3 cm fata si 2 cm spate. Unde gasesc ceva de genul ? Eu am dat peste cea din poza, dar cat de rigida o sa fie cu asa ceva ? Suspensia care e acum pe masina e stock. Pe viitor vreau sa achizitionez jante pe 16" si sa pun anvelope 205/55 fata 225/50 spate. As dori sfaturi.
Link to comment
Share on other sites

Astepti degeaba un raspuns. Toti sunt pe topicurile "adevarate", de chat. Ia intreaba ce trebuie sa faci daca ti-a iesit un cos pe nas? O sa primesti 1000 de raspunsuri in 5 minute, pe sute de pagini. Ca doar e forum de BMW, nu?!

Eu as incerca pe forumurile de afara sa obtin un raspuns sau macar sa vad o prezentare a unei masini asemanatoare cu a mea si sa vad ce a pus ala pe ea.

Nu ma pricep la E36 la suspensii, pt ca nu am avut masina. Dar dupa mintea mea, singura recomandare pe care as face-o e sa pui una putin mai scumpa dar care sa aiba reglaje pe inaltime si duritate. Asta daca intentionezi sa tii masina o perioada de timp. Iti va rezolva toate problemele pe care le ai acum si-ti va usura viata de zi cu zi. Doar sa gasesti un compromis bun calitate/pret. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Dap ca bine zici chiar am observat si eu ca in ultimul timp lumea nu face altceva decat sa se bage in seama aiurea si sa faca offtopic, putini mai sunt cei care raspund la obiect si pe teme tehnice, restul chat si misto. Cam sec in ultimul timp, mie imi place demidulce.

Din cate am citit prin alte parti arcurile H&R sunt bune si ok la pret fata de altii, la fel si amortizoarele bilstein. Ca si calitate kitul la 350 zic ca e bun, pe mine ma interesa zgaltaiala de zi cu zi :).

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut pe un Astra Bertone Koni reglabile cu arcuri Eibach. Koni erau cu rotite reglabile, inaltime, duritate. Iti lua 10min sa schimbi pozitiile, in functie de ce voiai sa faci cu masina. Eu umblam la ele doar cand ieseam in afara si voiam suspensia mai dura si mai lasata. Banuiesc ca asta vrei si tu de la suspensie. Pana la urma tot se reduce la bani si la garantie. Eu as lua suspensia care-mi ofera cea mai mare garantie (pe bune, nu pseudo-garantie) la pretul pe care mi-l permit.
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut pe un Astra Bertone Koni reglabile cu arcuri Eibach. Koni erau cu rotite reglabile, inaltime, duritate. Iti lua 10min sa schimbi pozitiile, in functie de ce voiai sa faci cu masina. Eu umblam la ele doar cand ieseam in afara si voiam suspensia mai dura si mai lasata. Banuiesc ca asta vrei si tu de la suspensie. Pana la urma tot se reduce la bani si la garantie. Eu as lua suspensia care-mi ofera cea mai mare garantie (pe bune, nu pseudo-garantie) la pretul pe care mi-l permit.

Uite un exemplu: http://forum.4tuning.ro/462-arcuri-amortiz...-spax-maxx.html

Link to comment
Share on other sites

Stiu JOM-urile care se vand la 260 de euro - reglaj doar pe inaltime 0-80mm.

Eu am Weitec Ultra Gt fixa 40/40mm cam de un an de zile - pretul de catalog a ajuns undeva la 540 de euro.

 

JOM-urile, firma ieftina (probabil si slaba, pt bmw-uri vand sute de chestii) din partea mea, nu stiu cum sta cu fiabilitatea ... e cea mai ieftina suspensie reglabila pe care o gasesti pe la noi.

Desi cica e suspensie sport ... e fffff moale, am apasat cu mainile pe o aripa sus/jos si nu mi-a venit sa cred ce cursa lunga aveau. Suspensia era nou nouta. Am mers cu masina respectiva si parca era undeva intre o suspensie normala si una sport.

 

 

Weitec. din pacate e fixa, cand te lasi cu toata greutatea pe masina nu resusesti s-o misti mai mult de 1mm. Desi e dura nu-ti scoate pietrele de la rinichi, mie mi s-a parut foarte confortabila ... in schimb nu-mi place cum sta pe curbe are o usoara tenta de a se apleca masina(curba stransa la 40-50km/h) . Pe linie dreapta parca se lipeste de asfalt cand bagi piciorul in ea se vede cum face sus/jos exact dupa forma soselei, o chestie care nu o vezi la multe masini.

 

Eu anul trecut eram in dilema ca aveam toata suspensia praf, numai amortizoarele normale noi in magazin erau 200-250de euro. Mi-am luat sport fixa, acum deja vreau sa-mi iau reglabila, ma batea gandul sa iau jom-urile, am dat o tura cu masina unui prieten care avea exact suspensia in cauza si m-am razgandit

 

Mai exista Reglabila SS Sport tot pt bmw - 350 de euro.

Daca vrei sa-ti cumperi ceva ... sfaturile ia-le doar ca informative, stiu ca e greu dar incearca sa te plimbi cu o suspensie sa vezi daca iti place inainte sa o cumperi, (prieteni, forumisti, etc) nu e placut sa arunci 300 de euro si sa constati ca nu ce ce-ti doresti.

Link to comment
Share on other sites

Sincer cred ca niste suspensii in in stare buna si o inspectie atenta la ce probleme mai poti avea pe la bucsi si alte elemente de suspensie iti rezolva problema tinutei de drum.

Acum depinde si pe ce fel de drumuri mergi, daca in general sunt bune probabil ca merita coborata si pus o suspensie mai dura.

Nu uita ca daca faci un test cu una cu suspensie modificata, totusi pe termen lung se poate dovedi nepractica si lipsita de comfort, exacat ca tobele alea sport facute mai prost. . suna bine dar la un drum de 300 km te tampeste baraiala...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Daca pun arcuri sport si amortizoare standard banuiesc ca e ok. Cele mai ok arcuri gasite de mine sunt cele de la weitec 30/15, dar totusi as vrea 20/10. Se aplica regula si la cele sport, in sensul ca daca pun arcuri sport 30/15 de 320 se mai ridica putin ca la cele stock ? Amortizoare vreau sa pun blistein B4 gaz.
Link to comment
Share on other sites

Daca pun arcuri sport si amortizoare standard banuiesc ca e ok. Cele mai ok arcuri gasite de mine sunt cele de la weitec 30/15, dar totusi as vrea 20/10. Se aplica regula si la cele sport, in sensul ca daca pun arcuri sport 30/15 de 320 se mai ridica putin ca la cele stock ? Amortizoare vreau sa pun blistein B4 gaz.

Chiar nu stie nimeni nimic ?

Link to comment
Share on other sites

Ca proaspat posesor de suspensie sport fixa ,iti pot spune ca se merita 90% totusi cu mici excepti (te scutura putin pe piatra cubica si drum mai prost ).Dar eu nu as mai pune inapoi suspensia stock,imi place sentimentul de karting pe care o are masina.Plus ca este foarte stabila la viteze la care cea stock, se cam clatina mai ales in curbe.

 

Acuma depinde si de tine ce preferi ,comfort dar te simti ca pe valuri ,sau stabilitate marita ...

 

P.S daca ai grija pe unde mergi cu masina este si cea sport comfortabila (in felul ei )vorbele ca cele ca-iti sparge maselele sunt mituri!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.