Jump to content

Stie cineva cum se face?


JD_RFTR

Recommended Posts

Salut la toti! Poate va da-ti cu parerea.

Motoarele la BMW M52B25TU (technical upgrade) "detin" 170 de cai.

Cel mai mult montate pe 523i, 323i, 323ci.

Cilindreea de 2500, cum am mai scris 170 hp si 245 Nm.

Cum se face ca motorul M50B25 care e mai vechi are 192 hp, altul mai nou M54B25 are tot atitia, iar M52B25TU are 170?

La Onoserv & Tuning cineva mi-a zis ca daca ii schimb axele cu came ajung la cei 193 cai rivniti.

A facut cineva modificari la asa motoare sau are ceva idei referitoare?

Undeva pe net citisem ca la un E46 323Ci, a bagat ceva de genul Stroke-kit, adica internele de 3000 cm, plus admisie si evacuare schimbata, si chip, a scos

248 HP. Nu a scris insa cat l-a costat.

Ma intreb cat poate costa asa manopera in Brasov, sau in general Romania, si de unde fac rost de piese.

THX :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mergi inapoi la Gabi Onofrei, sunt sigur ca poate sa te sfatuiasca in linii mari si poate sa-ti dea ceva info si referitor la preturi..

 

 

Da stiu ca poate, dar el poate sa-mi propuna piese aftermaket de la nu stiu care companii de tuning, care costa.

Dar internele la BMW originale noi, sau SH sunt mult mai ieftine. E o alternativa cu buget redus, daca o sa am posibilitati mai mari atunci o sa merg direct la el.

Oricum sa fie si pe varianta care am scris-o, tot la el o sa merg sa-mi faca motorul.

Link to comment
Share on other sites

Admisie de M50B25, adica 2.5 non-vanos + remap= aproximativ 211cp. Ca si costuri, 40 eur admisia +2-300 eur remaparea= 240 sau 340 euro.

Fa-ti astea mai intai si dup-aia te apuci sa-ti bati capul cu alte axe cu "scame". Motoarele M52 sunt gatuite by default cu niste admisii de tot kktul, pentru a obtine cuplul de la turatii mai joase in detrimentul puterii din turele inalte. Cu alte cuvinte, masina incepe sa traga de la 1500-2000 rpm, insa distractia se termina pe la 5500 rpm...

 

Multumesc mult de sfat, ca sunt gatuite stiam, dar nu m-am ghindit ca e de la admisie toata problema.

Si vine admisia de pe M50 pe M52? Ca parca sunt din aliaje diferite motoarele, si gandesc ca si restu "atributii" la fel.

Cat despre cuplu pot sa-ti spun ca il am de la 3500 nu de la 1500-2000, iar CP sunt de la 5500 cam asa.

Am multe intrebari de adresat :) CUnosti un asemenea proiect care sa fi scos acesti 211 cai?

 

 

Turbo ?!

 

In ce suma vrei sa te incadrezi ?

 

 

Vreau sa ma incadrez intr-o suma cat mai mica :lol:

NU am dstule pentru turbo, plus la asta, ca s-o fac turbo nu va mai ramine masina de zi cu zi, ca maninca tot rompetrolul.

Link to comment
Share on other sites

Si cine scria ca mai e nevoie de nu stiu ce modificari pentru a o putea pune? Adica sa pui admisia de pe M50... pe M52B25TU (ca la mine de asta e).

Admisia e: doar colectorul ala de admisie sau mai e ceva care se ia de pe M50, daca ai putea sa imi dai o lista de piese care ar fi?

In ceea ce priveste resoftarea, ce se modifica? Doar cuplul si cp sau si diapazonul de turatii? Ca eu nu vreau sa moara pina la 5500 rpm si dupa sa ma bage in scaune.

Link to comment
Share on other sites

diapazonul de turatii

 

Ce e aia? :)

 

Sa ma scuzati daca cineva m-a inteles gresit sau m-am exprimat eu aiurea.

Turatii ale motorului, iar cuvintul ala care l-am scris eu mai inainte in engleza e "range"

sa-i zic altfel, de la 800 pina la 6500 ture e un diapazon, plm cam asa stiu eu

si ce am avut eu in vedere e ca as vrea sa dispun de putere sau cuplu cat mai mare la un diapazon intr-e 3000 si 6800 turatii.

Link to comment
Share on other sites

Si cine scria ca mai e nevoie de nu stiu ce modificari pentru a o putea pune? Adica sa pui admisia de pe M50... pe M52B25TU (ca la mine de asta e).

Admisia e: doar colectorul ala de admisie sau mai e ceva care se ia de pe M50, daca ai putea sa imi dai o lista de piese care ar fi?

In ceea ce priveste resoftarea, ce se modifica? Doar cuplul si cp sau si diapazonul de turatii? Ca eu nu vreau sa moara pina la 5500 rpm si dupa sa ma bage in scaune.

 

Deci, ai nevoie de colectorul ala (adica admisia)... in rest, am inteles ca pui o garnitura mai groasa unde se imbina clapeta de acceleratie cu admisia si mai schimbi si niste furtune care intra in admisie, mai bine zis iti faci pe comanda la o firma care produce asa ceva, si iesi mai ieftin si la calitate cam la fel... In rest, din cate stiu eu totul decurge OK. Treaba de cateva ore maxim.

Resoftarea consta in faptul ca motorul va primi ceva mai multa benzina ca sa echilibreze debitul marit de aer care il va primi (pentru a pastra raportul stoechiometric, cu alte cuvinte) si de aici rezulta arderi mai puternice si putere mai mare implicit. Totodata, se va urmari uniformizarea pe cat posibil a curbei de cuplu astfel incat masina sa traga progresiv si nu in "zvacuri" cel putin ciudate

 

Chiar iti sunt recunoscator pentru faptul ca iti gasesti timp sa-mi explici mie toate astea. Doar ca vroiam sa te intreb, de ce anume s-a luat de pe M50, adica nu mai erau alte motoare compatibile pentru asa ceva? Si ca sa-i bag internele de la un 2.8 e nevoie de altceva modificari la chiulasa, sau se schimba doar valul cotit, si pistoanele. Si cum ramine si cu axul cu came? Ca dupa cum am mai scris deficitul deputere ar fi din cauza axului. Se merita incercarea asta de ax, admisie (cred ca ar trebui si un kit cu filtru sport), si interne de pe M52B28, plus resoftare? Ma ghindesc cat de compatibile pot fi toate? Nu stiu cum ramine in cazul asta cu valvele, se schimba sau nu? Sper ca nu te-am obosit tare :)

Link to comment
Share on other sites

Sa ma scuzati daca cineva m-a inteles gresit sau m-am exprimat eu aiurea.

Turatii ale motorului, iar cuvintul ala care l-am scris eu mai inainte in engleza e "range"

sa-i zic altfel, de la 800 pina la 6500 ture e un diapazon, plm cam asa stiu eu

si ce am avut eu in vedere e ca as vrea sa dispun de putere sau cuplu cat mai mare la un diapazon intr-e 3000 si 6800 turatii.

 

Traducerea corecta pt limba romana este "Ambitus" nu diapazon si este un termen din muzica.

Ambitusul se refera la instrumentele muzicale iar definitia este asa : " Distanta dintre suntetul grav si sunetul acut" ... ( adica dintre sunetele groase si sunetele subtiri )

De pilda o muzicuta ( sau un fluier) are un ambitus cu mult mai redus decat un saxofon sau un pian...

Alta traducere ar fi "plaja de turatii "...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Sa ma scuzati daca cineva m-a inteles gresit sau m-am exprimat eu aiurea.

Turatii ale motorului, iar cuvintul ala care l-am scris eu mai inainte in engleza e "range"

sa-i zic altfel, de la 800 pina la 6500 ture e un diapazon, plm cam asa stiu eu

si ce am avut eu in vedere e ca as vrea sa dispun de putere sau cuplu cat mai mare la un diapazon intr-e 3000 si 6800 turatii.

 

Traducerea corecta pt limba romana este "Ambitus" nu diapazon si este un termen din muzica.

Ambitusul se refera la instrumentele muzicale iar definitia este asa : " Distanta dintre suntetul grav si sunetul acut" ... ( adica dintre sunetele groase si sunetele subtiri )

De pilda o muzicuta ( sau un fluier) are un ambitus cu mult mai redus decat un saxofon sau un pian...

Alta traducere ar fi "plaja de turatii "...

 

Ba voi sunteti timpiti?

Pe mine ma doare in p*la daca am gresit cu un cuvint care voi nu-l cunoasteti!

Ma bucur ca cunoasteti instrumentele si toate prostiile care tin de muzica, dar topicul este deschis pentru altceva, ce ma intereseaza pe mine de fapt, scrie si la titlu! Cititi, nu e legat nimic de muzica, puteti sa dati dovada de profetia voastra in muzica in alta parte, mai lasati-ma in pana mea cu creierii vostri straluciti.

:)

Link to comment
Share on other sites

tot aud povesti ca 328 zboara de langa 325. FAC TEST CU ORICINE de pe acest forum si nu numai cu 328. de la 0 la 220 GARANTEZ ca 328 nu poate lua distanta de langa 325 (in cel mai rau caz poate ajunge cu portbagajul la botul 325-ului).

PS: Abia 330 a reusit sa-mi dea o masina de la 40 pana pe la 130!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

astept si eu un 328 da pe uscat tot compact am si eu,fug destul de bine cazanele

on topic

 

http://www.vf-engineering.com/

 

supercharger asta as vrea sa pun pe cazan.

 

PS:jmenu cu admisia de M50 nu merge la E46 nu ma intrebati de ce,sau ma rog asa zic gagii aia pe e46fanatics

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

tot aud povesti ca 328 zboara de langa 325. FAC TEST CU ORICINE de pe acest forum si nu numai cu 328. de la 0 la 220 GARANTEZ ca 328 nu poate lua distanta de langa 325 (in cel mai rau caz poate ajunge cu portbagajul la botul 325-ului).

PS: Abia 330 a reusit sa-mi dea o masina de la 40 pana pe la 130!

Da, si eu cu 328i al meu, am facut 330ci.

n-ai cum sa-mi garantezi tu nimic.

Acum ai sa spui ca 330ci ala era cazan, nu era intretinut, etc...

masina era boboc.

 

daca faci 0-200 in mai putin de 26.5 secunde(atat fac eu) esti inaintea mea

Daca nu, stii rezultatul.

 

Poate tu vorbesti de un 328i stock... nu stiu ce sa zic...

 

Ziceai tu de zeperfs.com

 

pai acolo compactul tau scoate 0-200 in 28.6 sec.

stii ce inseamna 2 secunde diferenta la 0-200?

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.