Jump to content

Sonda Lambda sau Debitmetru?


Cosmin316

Recommended Posts

Va salut!

 

Am un e46, 316i, 1895 cmc, 105 cp. Prin august mi s-a aprins check engine`ul, insa pentru ca in mersul masinii nu se simtea nici o diferenta nu m-am grabit s-o duc pe tester sa vad ce are... pana cand a dat frigul afara..

Pana se incalzeste, in alea 15 min pana cand ajunge motorul la temperatura optima, masina nu se tureaza mai mult de 3000 rpm, da in nas, nu trage, turatia variaza intre 600 si 900 rpm, merge foarte prost.

Am dus-o pe tester sambata (50 de lei) si mi`au spus ca e sonda lambda... bine, sonda lambda, dar care din ele? Eroarea din bord mi-au sters-o, si mi-au spus sa nu ma grabesc sa schimb sonda, ca nu sunt nici ei sigur care e, si sa mai astept, iar daca se mai aprinde check engine`ul sa ma duc s-o las seara la ei in service s-o puna pe tester dimineata cand masina merge prost...

 

Dupa 80 km, eroarea a reaparut. Am citit pe forumuri ceva legat de debitmetru.. si am pus in practica... respectiv, dimineata dupa ce am pornit-o i`am scos mufa. Masina merge perfect, aproape ca uitasem ca poate sa traga si asa bine. Se tureaza pana la 6000 rpm, nu mai variaza turatia, nu mai da in nas...

 

Tinand cont ca am e46 de relativ putin timp, ce ma sfatuiti sa fac ? Spuneti-mi ce simptome ar trebui sa aiba masina cand e defecta o sonda lambda.

Astept parerile voastre inainte sa iau hotararea de a cumpara ceva... la service`ul asta unde am fost, sonda lambda (prima) e 245 lei, iar debitmetrul e 575 lei. E mult? Un prieten are un 318i din 2000 (dezmembrata), se potriveste debitmetrul de pe masina asta pe a mea?

 

Va multumesc anticipat, drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

Mie imi suna a debitmetru daca spui ca turatia nu sta constanta la relanti... asta e un simptom clasic de debitmetru dus. Oricum debitmetrul poate fi testat daca lucreaza in parametrii cu interfata de diagnoza daca raspunde la acceleratia motorului, caz in care ar trebui sa dea alt rezultat la debitul de aer detectat. Cand spui ca ai facut acea diagnoza, respectivul pe care l-ai paltit nu a verificat si acest lucru? Sau a verificat doar daca banii tai sunt buni? O alta varianta ar fi masurarea rezistentei (cu ajutorul unui multimetru electronic) care de asemenea poate spune daca mai este sau nu in parametrii.

Eventual merita incercat inainte sa cumperi alt debitmetru, demontarea acestuia si curatarea lui cu un spary de contacte electronice, urmareste acest filmulet, pare util :)

Link to comment
Share on other sites

Mie imi suna a debitmetru daca spui ca turatia nu sta constanta la relanti... asta e un simptom clasic de debitmetru dus.

 

Ceea ce nu se incadreaza in simptomele unui debitmetru dus e faptul ca, dupa ce motorul se incalzeste, turatia nu mai variaza, si masina merge in principiu ok.

 

o sonda lambda defecta duce de obicei la fluctuatii la ralanti,consum marit,si miros intepator la evacuare.

de regula se defecteaza sonda dinainte de catalizator.

 

Fluctuatii la ralanti exista, miros intepator la evacuare de asemenea... Numai RECE. Cat despre consum... nu cred ca`mi consuma exagerat... 10-12...

Link to comment
Share on other sites

Va salut!

 

 

Dupa 80 km, eroarea a reaparut. Am citit pe forumuri ceva legat de debitmetru.. si am pus in practica... respectiv, dimineata dupa ce am pornit-o i`am scos mufa. Masina merge perfect, aproape ca uitasem ca poate sa traga si asa bine. Se tureaza pana la 6000 rpm, nu mai variaza turatia, nu mai da in nas...

 

 

Cu debitmetrul defect merge cu mult mai prost decat fara debitmetru...

Si eu zic ca e defect debitmetrul. E normal ca dupa ce se incalzeste sa mearga mai bine daca e scoasa mufa de debitmetru...

Link to comment
Share on other sites

o sonda lambda defecta duce de obicei la fluctuatii la ralanti,consum marit,si miros intepator la evacuare.

de regula se defecteaza sonda dinainte de catalizator.

 

salut sper sa nu se supere detinatorul topicului ca postez aici , nu are rost sa fac alt topic ca am aceleasi simptome

am un 318i si la mine este la fel ca ce a postat cefi mai sus...dar la mine nu e numai la rece e tot timpul..am scos azi mufa de la debitmetru ( senzorul ) si am observat de fiecare data cand nu o mai acceleram dadea sa moara motorul si nu mai tragea la fel ma rugam de ea sa mearga... am fix aceleasi simptome ca la masina lui cosmin316 . cand am puso pe tester mia gasit Sonda lambda si debitmetru ca eroare. vreau sa stiu si eu cum trebuie sa se comporte masina dupa ce scoti senzorul de la debitmetru!!

 

multumesc!!

Edited by fitco
Link to comment
Share on other sites

Exact aceasi problema am avut-o si eu si cred ca am mai raspuns legat de asta de vreo 3-4 ori!!!! E debitmetrul!!!!!!!Am mers si eu fara debitmetru si dupa vreo 100 km am consumat jumate de rezervor!!! :) :lol: Aaaaa,si masina e tot un 316i din 2000! Edited by ceaun
Link to comment
Share on other sites

Daca il gasesti separat binenteles ca doar senzorul ca iesi mai ieftin....dar sfatul meu e sa-l iei original nu facaturi chiar daca ti se spune ca sunt de cea mai buna calitate nemteasca!!! Edited by ceaun
Link to comment
Share on other sites

Mie imi suna a debitmetru daca spui ca turatia nu sta constanta la relanti... asta e un simptom clasic de debitmetru dus. Oricum debitmetrul poate fi testat daca lucreaza in parametrii cu interfata de diagnoza daca raspunde la acceleratia motorului, caz in care ar trebui sa dea alt rezultat la debitul de aer detectat. Cand spui ca ai facut acea diagnoza, respectivul pe care l-ai paltit nu a verificat si acest lucru? Sau a verificat doar daca banii tai sunt buni? O alta varianta ar fi masurarea rezistentei (cu ajutorul unui multimetru electronic) care de asemenea poate spune daca mai este sau nu in parametrii.

Eventual merita incercat inainte sa cumperi alt debitmetru, demontarea acestuia si curatarea lui cu un spary de contacte electronice, urmareste acest filmulet, pare util :)

 

variatia relantiului nu este neaparat de la debitmetru.poate sa fie si de la valva de vacuum(pcv).dar daca nu se tureaza peste 3000 de ture cu debitmetrul legat si fara el se tureaza atunci s-ar putea sa fie debitmetrul.oricum parerea mea este sa mergi sa-i mai faci un test sa vezi ce eroare mai apare.

parerea mea este ca nu cred sa se duca si debitmetrul si sonda lambda.

daca iti schimbi debitmetrul eu cred ca ar trebui sa pui unul original.

bafta

Link to comment
Share on other sites

Daca il gasesti separat binenteles ca doar senzorul ca iesi mai ieftin....dar sfatul meu e sa-l iei original nu facaturi chiar daca ti se spune ca sunt de cea mai buna calitate nemteasca!!!

pai da unul original dar poate sa imi spuna un tester care este defect?

Link to comment
Share on other sites

Daca il gasesti separat binenteles ca doar senzorul ca iesi mai ieftin....dar sfatul meu e sa-l iei original nu facaturi chiar daca ti se spune ca sunt de cea mai buna calitate nemteasca!!!

pai da unul original dar poate sa imi spuna un tester care este defect?

 

mergi la reprezentanta si spune-le sa-ti verifice masina.normal ar fi sa-ti spuna ce este defect.eu am fost la ei si le-am spus ca daca nu edte debitmetrul defect si ma pun sa-l schimb degeaba fac un scandal cat casa.asa ca au verificat vreo 3 ore la masina au scos si filtrul de benzina au intors-o pe toate partile si mi-au spus ca este 100% debitmetrul si asa a fost.

Link to comment
Share on other sites

Exact aceasi problema am avut-o si eu si cred ca am mai raspuns legat de asta de vreo 3-4 ori!!!! E debitmetrul!!!!!!!Am mers si eu fara debitmetru si dupa vreo 100 km am consumat jumate de rezervor!!! :) :lol: Aaaaa,si masina e tot un 316i din 2000!

 

Parcă vorbeşti de maşina mea :)

Edited by alex77xax
Link to comment
Share on other sites

Cu debitmetrul defect merge cu mult mai prost decat fara debitmetru...

Si eu zic ca e defect debitmetrul. E normal ca dupa ce se incalzeste sa mearga mai bine daca e scoasa mufa de debitmetru...

 

I-am scos mufa de la debitmetru cat motorul era rece si masina functioneaza excelent fara mufa aia. Dupa ce se incalzeste, merge bine si cu mufa pusa, si fara...

Link to comment
Share on other sites

Daca ai scos mufa de la debitmetru si merge mai bine ( chiar si la rece ) eu zic ca e clar... Debitmetrul iti da alte valori deci e defect...

O perioada pana iti cumperi alt debitmetru poti merge fara mufa aia conectata...

 

Eu zic ca nu e de la sonda lambda...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Daca ai scos mufa de la debitmetru si merge mai bine ( chiar si la rece ) eu zic ca e clar... Debitmetrul iti da alte valori deci e defect...

O perioada pana iti cumperi alt debitmetru poti merge fara mufa aia conectata...

 

Eu zic ca nu e de la sonda lambda...

 

Pai mie mi`ar conveni sa merg fata mufa aia... Dar nu vreau sa imi consume 30%... Deci cum fac?

Link to comment
Share on other sites

urmareste acest filmulet, pare util :)

 

Oameni buni, am rezolvat problema... masina mergea atat de rau incat dimineata nu mai puteam sa merg decat fara mufa de la debitmetru, altfel se inneca si nu mai tragea...

In lipsa de bani, am facut exact ca in filmuletul de pe youtube de mai sus.

Debitmetrul de pe masina aia nu seamana cu al meu, dar ideea e aceeasi. Am desfacut senzorul cu imbusul si am cumparat un spray pe care scrie - solutie pentru curatat contactele electrice (14 lei de la magazin de piese auto) si am dat pe firul acela de platina al senzorului. L-am udat bine, la fel am facut si cu mufa. L-am lasat sa se usuce 10 min (se usuca foarte repede) si... spre surpriza mea... recunosc, si-a revenit.

Masina merge excelent, ce-i drept, nush pentru cat timp...

 

Va urez drumuri bune colegii!

Link to comment
Share on other sites

Daca e dus, poti sa-i faci si bai de carbid sau compot ca e degeaba...Curatirea aia se mai face daca ai constatat de exemplu ca filtrul de aer nu etanseaza...asa preventiv si anti-praf.

Uite ca mai este un filmulet:

(sunt 2 parti) si e vorba de un senzor de MAF ca al tau..presupun Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

bah da-l dreacu!!!!

si-a revenit dupa ce l-ai "sprayat"? hmmm...

Pai si-a revenit naibii de la spray ca putea rau!!!VVezi sa n-ai vreun ciorap vechi pe-acolo si de-aia sa faca asa :lol: :) :)..Oricum .e o solutie temporara cred eu...eu de exemplu am luat doar senzorul ,prin noiembrie anul trecut de la un magazin(daca vrei iti pe PM de unde sa nu fac reclama) care are si service...mi-au pus senzorul,m-am urcat cu sefuletul lor in masina,am facut o tura si l-am luat.....A zis ca daca nu e senzorul imi da banii inapoi!Da nu a mai fost cazul.... :)

Edited by ceaun
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
sall si la mine am cam aceias problema cu un e46 318i an 2000 , se tureaza singur in mers si cand scot mufa de la debitmetru aer merge normal fara sa se mai tureze doar ca nu mai are putere si pa testar nu da nici o eroare , am schimbat si alt debitmetru de pe alta masina si la fel :(
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.