Jump to content

Unitatea (valva) DISA


Recommended Posts

Am fost astazi la Filaret, pentru ca am constatat in ultima saptamana un zgomot ciudat la motor la relanti (sau cand accelerez usor pe loc). Ca un SUIERAT (ca atunci cand sunt rolele slabite) Verdict: Trebuie schimbata valva DISA. Piesa nu este pe soc, asa ca am dat comanda. La intrebarea:

"Mai merg cu masina pana vine piesa, sau o las pe dreapta?" am primit un raspuns naucitor:

-NU mai mergeti cu masina, pentru ca in aceasta valva sunt niste clapete care pot fi absorbite in motor prin galeria de admisie si pot afecta motorul iremediabil (schimbat pistoane)! Va recomand sa mergeti cat mai putin... eventual doar drumul pana la noi cand vine piesa!

 

CE ESTE IMPORTANT:

 

Sunt un om pasionat de masini... pentru cei care nu stiu am un E46 325 cu motor M54B25. Imi place ca din cand in cand sa ma dau jos din masina si sa fumez o tigara langa...ascultand motorul. Din cand in cand mai deschid capota cand ajung undeva si... ASCULT!

ACEST ZGOMOT NU SE AUZEA CU CAPOTA INCHISA si puteam sa merg asa bine mersi pana cand imi crapa acea valva de tot si eventual se ducea naiba motorul. Pentru ca masina NU ARE NICI UN SIMPTOM! Trage la fel, relantiul sta perfect, ce mai, merge impecabil! Singura chestie e ca a crescut consumul urban de cand cu zgomotul asta cu ~1.5%... acum am 14.3-14.5 urban (mers in general seara si week-end)!

 

Asadar, daca masina era a unei femei? Sau a unui om care pur si simplu nu sta sa asculte motorul, sau sa dea importanta la diferite "sunete"????? Sunt O GRAMADA... defapt formeaza majoritatea

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

nu esti singurul care asculta motorul cu/fara capota deschisa....din cand in cand :)

 

am spus odata o chestie pe care o repet:la cei care sunt indiferenti cu masinile lor(din nestiinta sau prostie) nu prea cad piesele.

 

iar cei care le "bibilesc" sansele de a pica ceva sunt mult mai mari.

 

trist,dar adevarat.

Link to comment
Share on other sites

Dar o intrebare la cei care "se pricep": Cat de mari sunt sansele ca acest lucru (aspirarea clapetei prin admisie) sa se intample?

 

Nu stiu ce-i cu valvele asta... acum 3 saptamani am schimbat valva ulei de sub galeria de admisie (~1.100 RON) si toate furtunele ( pe motiv ca pierdea 1 L de ulei la 1.000 KM). Problema cu uleiul s-a rezolvat (nu mai piede de loc). Acum aceasta valva (~700 RON)!

Oare cate valve mai sunt? :)

Link to comment
Share on other sites

eu am auzit de problema asta la primele modele de e60. Niste clapete in galeria de admisie erau prinse cu un pin de plastic, care ceda si erau aspirate in motor pe care il faceau praf. Le zice swirl flap parca si cica ar micsora emisiile la turatii mici sau ceva de genul. Din cate stiu e46 nu are ceva similar. .. cred ca face o confuzie mecanicul ala...
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, este practic imposibil ca sa ajunga clapeta in motor.

Oricum, in DISA este o singura clapeta, nu stiu de ce mecanicul vorbea la plural - clapete :) .

 

Nu confundati clapeta de la DISA cu clapetele de la motoarele diesel, nu exista absolut nicio asemanare.

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, este practic imposibil ca sa ajunga clapeta in motor.

Oricum, in DISA este o singura clapeta, nu stiu de ce mecanicul vorbea la plural - clapete :) .

 

Nu confundati clapeta de la DISA cu clapetele de la motoarele diesel, nu exista absolut nicio asemanare.

Mersi de raspuns, Paul. Este normal sa se auda ca un suierat cateodata iar uneori un carait ca un rulment stricat la ea?

DE CE nu are nici o probl masina si trage la fel, daca chestia aia e stricata? Pot deduce ca e degeaba...

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca s-a mai discutat despre influenta DISA.

 

Nu o privi ca pe o bujie sau ca pe o pompa de benzina, care atunci cand se strica ori nu-ti mai merge deloc motorul, ori merge foarte prost.

Rolul DISA este de optimizare doar. Optimizeaza fluxul de aer astfel incat sa imbunatateasca cuplul si puterea motorului. Motorul merge perfect si fara ea, doar ca pierzi cateva procente la cuplu, respectiv putere. Insesizabil.

 

Cand se strica se auda un zbarnait din ea. Poti sa-i scoti mufa si tace.

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca s-a mai discutat despre influenta DISA.

 

Nu o privi ca pe o bujie sau ca pe o pompa de benzina, care atunci cand se strica ori nu-ti mai merge deloc motorul ori merge foarte prost.

Rolul DISA este de optimizare doar. Optimizeaza fluxul de aer astfel incat sa imbunatateasca cuplul si puterea motorului. Motorul merge perfect si fara ea, doar ca pierzi cateva procente la cuplu respectiv putere. Insesizabil.

 

Cand se strica se auda un zbarnait din ea. Poti sa-i scoti mufa si tace.

Afecteaza si consumul? Imi consuma mai mult cu 1.5 l/%

Link to comment
Share on other sites

Prin 1,5% ce intelegi :) ? Consuma cu 1,5 litri mai mult la 100 de km (adica de la 10 l/100Km a ajuns la 11,5l/100Km), sau consumul a crescut cu 1,5% din 10l (adica de la 10l/100 km a ajuns la 10,15l/100 km) ?

 

Daca a cresut consumul cu 1,5 l /100km nu cred ca este de la DISA, e prea mare cresterea.

Link to comment
Share on other sites

Prin 1,5% ce intelegi :) ? Consuma cu 1,5 litri mai mult la 100 de km (adica de la 10 l/100Km a ajuns la 11,5l/100Km), sau consumul a crescut cu 1,5% din 10l (adica de la 10l/100 km a ajuns la 10,15l/100 km) ?

 

Daca a cresut consumul cu 1,5 l /100km nu cred ca este de la DISA, e prea mare cresterea.

a crescut cu ~1 litru la suta de KM!

@alex230 - face ca un diesel doar cand turez masina si coboara in ture la loc (in momentul in care incepe sa coboare si pana ajunge la ~700 RPM croncane)!

Incep sa cred ca suieratul pentru care m-am dus eu (iar ei au descoperit ca trebuie schimbata valva) nu era de la valva si de la un furtun care nu a fost bine pus cand au schimbat valva de la ulei!

Deasemenea, ce fel de mecanic bun ar spune ca poate fi trasa in motor clapeta daca este imposibil?

OF... service BMW Romania! :lol:

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

La e46 clapeta nu se poate sparge. E facuta dintr-un plastic destul de flexibil, nu-i casant ca sa poti zice ca sa faramitat si vreo bucata ar fi trasa in cilindru. Plus ca are diametru mare, e imposibil sa ajunga in motor. In plus fata de asta e fixata bine in 3 bucse.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=59313&hl= Asa arata Disa desfacuta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dar o intrebare la cei care "se pricep": Cat de mari sunt sansele ca acest lucru (aspirarea clapetei prin admisie) sa se intample?

 

Nu stiu ce-i cu valvele asta... acum 3 saptamani am schimbat valva ulei de sub galeria de admisie (~1.100 RON) si toate furtunele ( pe motiv ca pierdea 1 L de ulei la 1.000 KM). Problema cu uleiul s-a rezolvat (nu mai piede de loc). Acum aceasta valva (~700 RON)!

Oare cate valve mai sunt? :lol:

am intalnit chestia asta o data la un e36 ia aspirat bateria si roata de rezerva prin admisie. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.