Jump to content

Upgrade frane 328i


roco123

Recommended Posts

Deoarece stiu ca se poate mai bine in ceea ce priveste frânarea si din pricina faptului ca pe 328i s-au pus aceleasi discuri fata ca pe 318i, cred ca masina mea are mare nevoie de un upgrade.

Fata:

original: 286x22

330i: 325x25

 

Spate:

original: 280X10 (de 320i, nu am facut upgrade la discuri ventilate de 328i)

330i: 320X22

Deschid acest topic in speranta ca cineva ma poate ajuta cu niste sfaturi. Merge acest upgrade? trebuie sa schimb si placutele? Asa cred... Cum e cu wear sensor? se mai potriveste pe etrierul de e46? Se potrivesc etrierii de 330i pe fuzeta de pisica? Am vazut pe un forum ca cineva a pus discuri si placute de 330 pe pisica, nu stiu exact daca a facut modificari sau nu.

 

Rog a raspunde numai cei ce sunt in cunostinta de cauza, nu oameni ce presupun, au auzit, cred ei ca...

Multumesc in avans :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

de dimensiunea alor mele? sau un kit sport? am cautat, kitul sport nu e sub 1500euro. iar sport... am de dimensiunile alor mele... nu ajunge.

Cu astea, daca iau de la dezmembrari 4 etrieri, iar placutele si discurile le iau noi, chiar sport sa fie, ies mai ieftin decat cum spui tu...

Link to comment
Share on other sites

de dimensiunea alor mele? sau un kit sport? am cautat, kitul sport nu e sub 1500euro. iar sport... am de dimensiunile alor mele... nu ajunge.

Cu astea, daca iau de la dezmembrari 4 etrieri, iar placutele si discurile le iau noi, chiar sport sa fie, ies mai ieftin decat cum spui tu...

 

 

eu ziceam de dimensiunile ate

 

de ex ATE powerdisc+ ate powerpad

Link to comment
Share on other sites

pai am discuri gaurite, ventilate, placute sport. Daca am jante pe 17-18 si gume 225-235 pe fata, nu are putere sa-mi intre abs.. la o franare brusca de la 200-0(sa nu mai zic de a doua, a treia franare). adica nu are puterea de oprire a rotii, cum ar avea niste discuri mai mari. nu scartaie rotile la franare.

Daca pe 330i fac fata alea si eu stau cam acolo la putere cu un 330i, ar trebui sa am aceleasi frane. Defapt, daca se potrivesc, le voi avea. :)

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

pai am discuri gaurite, ventilate, placute sport. Daca am jante pe 17-18 si gume 225-235 pe fata, nu are putere sa-mi intre abs.. la o franare brusca de la 200-0(sa nu mai zic de a doua, a treia franare). adica nu are puterea de oprire a rotii, cum ar avea niste discuri mai mari. nu scartaie rotile la franare.

Daca pe 330i fac fata alea si eu stau cam acolo la putere cu un 330i, ar trebui sa am aceleasi frane. Defapt, daca se potrivesc, le voi avea. :)

 

 

ai luat placute powerpad la ele? sau DDF de la ferodo?

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

da, merge SIGUR! (pe fata)

 

cunosc pe cineva, membru si pe un alt forum, care are un e36 cabrio (motor mic) si a pus pe fata frane de 330i e46, s-au potrivit la fix, fara nicio modificare, ceva gen plug&play

cica s-a potrivit la fix etrierul cu tot cu suport pe fuzeta de e36, discul la fel, cica nu s-a efectuat absolut nicio modificare artizanala

 

franele de 330i sunt bestiale, ft mica diferenta fata de M3 ca dimensiune (3mm grosime) , incoveninetul cel mai mare e ca nu mai incap roti sub 17inch si asta nu ar fi o problema vara.... dar gumele de iarna pe 17" sunt destul de scumpe :)

 

 

am gasit si o poza:

 

post-176-1258157285_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mersi frumos de info :) Bine de stiut. Nu stiu cat de bine e daca pun numa pe fata... Insa fata conteaza cel mai mult. :lol:

 

17 minim? Jeez. Spectacol. Ce bine arata cu discu cat roata :))

Trebuie sa vand jantele de tabla pe 16 atunci :) no problem.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

pai cumpara si tu alea de fata, daca ai primit confirmare ca merg sigur....si pe alea de spate poate reusesti sa le iei doar de proba, sa vezi daca merge montat etrierul. gen ii lasi banii si pt alea de spate aluia de unde le iei, si vorbesti cu el ca daca nu se potrivesc sa i le aduci inapoi.
Link to comment
Share on other sites

in mod sigur e o imbunatatire , dar cred ca trebuie sa umbli si la partea din spate

Pai eu vreau sa iau complet, 4 etrieri, 4 discuri si placute.

Io's a zis ca a pus cineva pe pisica doar pe fata, ma gandesc ca daca a pus pe fata merge si pe spate, insa cine stie.

In cazul in care merg toate 4 puse, le pun, fara indoiala, daca nu, ma multumesc cu cele fata.

 

Ce probleme ai si tu... iar eu ma plang ca-mi intra ABS-ul instant la orice viteza as fi, si chiar imi puneam probleme daca nu cumva sistemul d efranare e defectuos :)

Mie-mi facea asa de la gume proaste... stiu insa ca si cu discuri mai mari, nu se depune un asa efort ca sa opreasca roata, deci abs poate intra mai devreme, insa in acelasi timp sunt foarte sigur ca franele nici nu se vor incalzi asa ca cele stock. Acesta e si motivul.

Am luate deja conductele de frana de otel, sa schimb porcariile alea de cauciuc, incet incet rezolv eu :lol:

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

si eu vreau sa imi schimb sistemul de franare pe fata cu unul de 330i :)

La tine e simplu, ai tot e46, trebuie protectia de disc, discul si etrierul si e gata o parte.

 

La proiectul ala de restaurare ce e pus pe forum arata ca pe fata e usor de montat, plug&play, insa pe spate, sabotii de la frâna de mana sunt diferiti la e46 si trebuiesc unele modificari. Mai greu, insa merge.

Am rasfoit si eu niste threaduri de afara, m-am cam lamurit, de meritat oricum se merita 100%

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Explică-mi te rog de ce sunt Ate Power Disc făcute pentru 328i (despre care roco spunea că sunt la fel ca pe 318i) mai sport decât discurile originale BMW de 330i?

 

Dacă urmăreşti estetica, e adevărat că nişte discuri ventilate cu găuri arată mai sport decât unele ventilate pline.

 

Ănsă, acele găuri nu fac maşina să se oprească mai repede.

 

Frânare mai bună din ce motiv? Din cauza unor găurele? :)

 

Gândeşte-te că diametrul mai mare al discurilor de 330i duce la răcire mai eficientă din cauza dispersării mai eficiente a căldurii.

 

Plus că discurile de E46 330i vin cu etrieri mai mari, deci forţa de frânare este mai mare.

 

Discurile ventilate sunt ĂŽntr-adevăr mult mai bune decât cele pline, ĂŽnsă adăugarea unor găurele este irelevantă, cel puţin ĂŽn cazul unor discuri de diametru mic folosite ĂŽn regim urban.

 

Kit-urile sport de frânare conţin nu doar discuri şi plăcuţe ci şi etrieri, şi costă o mică avere faţă de Ate Power Disc sau Zimmermann perforate.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Explicã-mi te rog de ce sunt Ate Power Disc fãcute pentru 328i (despre care roco spunea cã sunt la fel ca pe 318i) mai sport decât discurile originale BMW de 330i?

 

Dacã urmãreºti estetica, e adevãrat cã niºte discuri ventilate cu gãuri aratã mai sport decât unele ventilate pline.

 

ĂnsĂŁ, acele gĂŁuri nu fac maÂşina sĂŁ se opreascĂŁ mai repede.

 

Frânare mai bunã din ce motiv? Din cauza unor gãurele? :)

 

Gândeºte-te cã diametrul mai mare al discurilor de 330i duce la rãcire mai eficientã din cauza dispersãrii mai eficiente a cãldurii.

 

Plus cã discurile de E46 330i vin cu etrieri mai mari, deci forÞa de frânare este mai mare.

 

Discurile ventilate sunt Într-adevãr mult mai bune decât cele pline, Însã adãugarea unor gãurele este irelevantã, cel puÞin În cazul unor discuri de diametru mic folosite În regim urban.

 

Kit-urile sport de frânare conÞin nu doar discuri ºi plãcuÞe ci ºi etrieri, ºi costã o micã avere faÞã de Ate Power Disc sau Zimmermann perforate.

 

Si gaurelele alea tot rol de a raci discul au..sau de a disipa caldura...si unele probleme cu franarea apar atunci cand se incing discurile...

 

Oricum, pe realoem sunt diferite portfuzetele , in primul rand din modul cum se ataseaza amortizorul.

Masoara distanta intre gaurile suruburilor de fixare a suportilor etrierului unui 330, si daca sunt la fel ca ale tale , atunci se potrivesc etrierii.Daca etrierul e mai mare, sigur si suportul etrierului e mai mare.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05 gaurile unde intra suruburile numarul 3.

Suruburile vad ca sunt la fel si la E36 328 si la e46 330i.

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Explică-mi te rog de ce sunt Ate Power Disc făcute pentru 328i (despre care roco spunea că sunt la fel ca pe 318i) mai sport decât discurile originale BMW de 330i?

 

Dacă urmăreşti estetica, e adevărat că nişte discuri ventilate cu găuri arată mai sport decât unele ventilate pline.

 

Ănsă, acele găuri nu fac maşina să se oprească mai repede.

 

Frânare mai bună din ce motiv? Din cauza unor găurele? :)

 

Gândeşte-te că diametrul mai mare al discurilor de 330i duce la răcire mai eficientă din cauza dispersării mai eficiente a căldurii.

 

Plus că discurile de E46 330i vin cu etrieri mai mari, deci forţa de frânare este mai mare.

 

Discurile ventilate sunt ĂŽntr-adevăr mult mai bune decât cele pline, ĂŽnsă adăugarea unor găurele este irelevantă, cel puţin ĂŽn cazul unor discuri de diametru mic folosite ĂŽn regim urban.

 

Kit-urile sport de frânare conţin nu doar discuri şi plăcuţe ci şi etrieri, şi costă o mică avere faţă de Ate Power Disc sau Zimmermann perforate.

 

 

in primul rand ca ATE POWER DISC nu au gauri in ele; au niste santuri

acela santuri sau gaurele au rolul de a raci mai rapid discul si creste astfel eficienta franei

vad ca ai sarit peste partea cu placutele de frana sport ATE POWERPAD

 

ps la M au pus discuri cu gaurele asa sa dea bine, nu?

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.