Jump to content

Stiri intersezon 2009-2010 in F1


ionatan

Recommended Posts

Ferrari considerat cel mai puternic rival

 

Lewis Hamilton considera dupa testul de saptamana trecuta de la Barcelona ca Ferrari sunt cei mai puternici rivali ai McLaren in campanie 2010; britanicul se declara foarte multumit de ritmul de cursa pe care-l are McLaren-ul MP4-25.

 

Dupa ce duminica a reusit cel mai rapid tur al intregului test de pe Circuit de Catalunya, Lewis Hamilton a revenit la fabrica McLaren din Marea Britanie si a oferit un interviu. Britanicul s-a declarat multumit de felul in care s-a comportat monopostul McLaren de specificatie 2010: "In prima zi a testului n-a fost foarte impresionant, nu eram suficient de rapizi in comparatie cu Ferrari. Dar in ultima zi am adus cateva imbunatatiri masinii. In regim de cursa, daca privesti timpii, am facut o simulare de cursa si poti ghici care era cantitatea de combustibil din rezervor, iar timpii pe care i-am reusit au fost foarte competitivi - probabil cei mai competitivi in acea zi, asa ca asta ma incurajeaza" a spus Hamilton.

 

In ceea ce priveste principalii rivali la lupta pentru cele doua titluri din acest sezon, Lewis Hamilton i-a identificat pe cei de la Ferrari, insa ii nominalizeaza drept foarte competitivi si pe cei de la Force India: "Cred ca cei mai puternici rivali, in ceea ce priveste echipele, sunt Ferrari, Red Bull, Mercedes, Sauber si Force India. Dupa mine acestea sunt cele mai competitive echipe."

 

"In ceea ce priveste pilotii, il avem pe Felipe [Massa], Fernando [Alonso], Jenson [button] si probabil [sebastian] Vettel si Mark Webber pentru ca e evident ca au o masina rapida, Michael [schumacher] si Nico [Rosberg]" a continuat Campionul Mondial din 2008. "E foarte dificil sa spui care echipa este cea mai competitiva dintre toate, dar acum cred ca Ferrari par cei mai rapizi."

 

Hamilton a fost de asemenea intrebat daca asteapta cu nerabdare sa lupte cu Michael Schumacher si Fernando Alonso. "In ceea ce-l priveste pe Michael, este o reala placere sa ai pe pista o asemenea legenda. Sunt nerabdator sa ma aflu pe aceeasi pista cu el. Sunt sigur ca la un moment dat vom avea lupte frumoase si le astept cu nerabdare" a raspuns Lewis. "Sa speram ca vom putea lupta la varf cu Felipe si Fernando, ar fi fantastic pentru mine daca as reusi asta. In 2007 luptam cu Felipe si Kimi, iar acum il avem pe Fernando acolo, este un alt pilot incredibil si va lupta serios, va fi o lupta interesanta. E placut sa-i vezi din nou pe baietii astia in lupta de la varf."

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Statistici din sezonul de pregatire F1-2010

 

Tocmai ce s-a incheiat saptamana trecuta ultima sesiune de teste programata in 2010 inainte de startul sezonului; Bahrain gazduieste etapa de deschidere peste circa doua saptamani; iata cum s-au pregatit echipele de Formula 1 in presezon.

 

Monoposturile de specificatie 2010 au avut la dispozitie numai patru sesiuni de teste organizate pe trei circuite, iar unele dintre team-uri, cum ar fi Red Bull, Force India sau nou-intratele Lotus si Virgin Racing, n-au participat decat la trei dintre sesiuni. Ferrari, McLaren, Renault, Sauber si Toro Rosso au avut pregatite noile masini pentru primul test - 1/3 februarie la Valencia. 25 de piloti au participat la aceste teste, iar pe durata celor 15 zile de munca s-au completat 12.801 tururi totalizand 56.760 km.

 

McLaren-ul MP4-25 a reusit in trei randuri cel mai rapid tur per sesiune, in timp ce F10-ul celor de la Ferrari a facut-o o singura data; pilotii care se pot lauda cu un astfel de rezultat sunt Fenando Alonso, Lewis Hamilton si Jenson Button.

 

 

Data Circuit Echipe participante / Cel mai rapid tur

1-3 Feb 2010 Valencia Ferrari, McLaren, Mercedes, Renault, Sauber, Toro Rosso, Williams

1'11.470 (Fernando Alonso, Ferrari)

10-13 Feb 2010 Jerez Ferrari, Force India, McLaren, Mercedes, Red Bull, Renault, Sauber, Toro Rosso, Virgin, Williams

1'19.583 (Lewis Hamilton, McLaren)

17-20 Feb 2010 Jerez Ferrari, Force India, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull, Renault, Sauber, Toro Rosso, Virgin, Williams

1'18.871 (Jenson Button, McLaren)

25-28 Feb 2010 Catalunya Ferrari, Force India, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull, Renault, Sauber, Toro Rosso, Virgin, Williams

1'20.472 (Lewis Hamilton, McLaren)

 

Constructor Zile de teste Zile pe prima pozitie

McLaren 15 3

Mercedes 15 2

Red Bull 12 3

Ferrari 15 3

Williams 15 2

Renault 15 -

Force India 12 -

Toro Rosso 15 1

Lotus 8 -

Virgin 12 -

Sauber 15 1

 

 

Ferrari conduc in topul celor mai muncitori piloti, Felipe Massa si Fernando Alonso alergand practic in toate zilele de teste - Scuderia n-a folosit deloc pilotii de teste in presezon.

Pilot Total KM

1 Felipe Massa 3725

2 Fernando Alonso 3629

3 Rubens Barrichello 3417

4 Nico HĂźlkenberg 3384

5 Jaime Alguersuari 3307

6 Robert Kubica 3296

7 Michael Schumacher 3219

8 Nico Rosberg 3104

9 SĂŠbastien Buemi 2914

10 Jenson Button 2881

11 Lewis Hamilton 2862

12 Sebastian Vettel 2599

13 Pedro de la Rosa 2585

14 Kamui Kobayashi 2527

15 Mark Webber 2346

16 Vitaly Petrov 1891

17 Vitantonio Liuzzi 1851

18 Adrian Sutil 1763

19 Jarno Trulli 1425

20 Timo Glock 944

21 Lucas Di Grassi 837

22 Heikki Kovalainen 737

23 Fairuz Fauzy 690

24 Paul Di Resta 483

25 Gary Paffett 344

 

Daca Massa si Alonso conduc in clasamentul pilotilor, bineinteles ca Ferrari este echipa care a parcurs cel mai mare numar de kilometri in presezon, monopostul F10 fiind singurul de pe grila care a sarit de 7.000 de kilometri inainte de Bahrain. Conform statisticilor, cei de la Williams n-au stat deloc cu mainile in san, insa in cazul lor este de inteles avand in vedere ca in acest sezon au schimbat motoristul - 6801 km pentru echipa lui Sir Frank motorizata Cosworth in 2010. La polul opus se afla Virgin Racing; daca inginerii echipei au folosit mult mediul virtual pentru conceperea monopostului VR-01, iata ca nici perioada de pregatire n-a parut sa-i impinga prea tare spre asfalt - problemele tehnice i-au impiedicat sa adune kilometri.

 

Constructor Total KM

1 Ferrari 7353

2 Williams 6801

3 Mercedes 6323

4 Toro Rosso 6220

5 McLaren 6088

6 Renault 5187

7 Sauber 5112

8 Red Bull 4944

9 Force India 4097

10 Lotus 2852

11 Virgin 1782

 

Vom avea doar patru motoristi in 2010 pe grila de start; fiabilitatea va juca un rol important si acum, asa cum ne-am obisnuit deja, iar numele Ferrari apare din nou - cel mai rulat motor de pe grila inainte de startul sezonului, adica propulsorul cel mai solicitat si cu cele mai putine sanse de aparitie a unor probleme 'ascunse'; la revenirea in Formula 1 cei de la Cosworth au reusit sa adune deja mai multi kilometri decat Renault.

 

Motor Total KM

1 Ferrari 18686

2 Mercedes 16508

3 Cosworth 11434

4 Renault 10131

 

http://www.flickr.com/photos/12384272@N06/4401105933/ - Fotografii de la ultima sesiune de teste - Barcelona -2010

Link to comment
Share on other sites

Fernando Alonso nu are obsesia victoriei in Bahrein

 

 

Spaniolul Fernando Alonso, pilot al scuderiei Ferrari, a declarat cã nu are obsesia sã câºtige În Bahrein", prima cursã a campionatului mondial de Formula 1, programatã pe 14 martie, subliniind, totodatã, cã viitorul sezon al F1 va constitui un moment "istoric", prin prezenÞa a 3 piloÞi spanioli.

 

Formula 1: Fernando Alonso nu are obsesia victoriei in Bahrein "Sã câºtig În Bahrein este obiectivul meu prioritar, totuºi nu va fi o cursã pe viaÞã ºi pe moarte, nu mã obsedeazã. Cu toate acestea nu ºtim cum stau celelalte echipe, dar cred cã ne aflãm Între primele 4-5", a spus Fernando Alonso.

Link to comment
Share on other sites

Lewis Hamilton renunta la serviciile tatalui sau ca manager

 

Britanicul Lewis Hamilton, campion mondial de Formula 1 ĂŽn 2008 cu McLaren, a renunţat la serviciile tatălui său ca reprezentant al carierei sale sportive, conform unei declaraţii publicate pe site-ul Autosport.com.

 

F1: Lewis Hamilton renunta la serviciile tatalui sau ca manager Lewis, 25 ani, a explicat că maturizarea sa şi dorinţa sa de a cultiva mai degrabă o relaţie tată-fiu cu Anthony, care s-a lansat ĂŽntr-o serie de afaceri pe cont propriu, au stat la baza acestei decizii.

 

''Am 25 de ani acum şi cred că era inevitabil ca acest lucru să se schimbe la un anumit moment. În timp, mi-a plăcut că tatăl meu a devenit managerul meu şi a avut grijă de toate, pentru că aveam ĂŽncredere ĂŽn el. Dar, am discutat mereu despre posibilitatea de a aduce pe altcineva ĂŽn acest rol, dar nu am avut ĂŽncredere să fac acest pas. Cred că e momentul să fac acest pas, cred că va fi un pas pozitiv'', a declarat Lewis.

 

Fostul campion mondial a adăugat că nu se grăbeşte să-şi aleagă un nou manager.

 

Anthony Hamilton i-a ghidat cariera lui Lewis ĂŽncă de copil, de la cursele de karting până la titlul mondial din 2008.

 

P.S. Bravo tatalui! a reusit sa faca din copilul sau un campion nu e putin lucru.

 

Campionatul Mondial de Formula 1, 2010, debutează pe 14 martie ĂŽn Bahrein

 

Favorite la câştigarea titlului, conform rezultatelor ultimelor teste de iarnă, fiind echipele Ferrari, McLaren, Mercedes şi Red Bull.

 

Pe 14 martie se da startul in Campionatul Mondial de Formula 1, 2010 e altfel, această aşa-zisă ierarhie nu surprinde ţinând de cont de banii investiţi şi de rezultatele obţinute ĂŽn sezonul trecut. Mercedes, fostă Brawn GP, Red Bull, McLaren şi Ferrari sunt cele patru echipe care, ĂŽntr-o ordine diferită, deţin de departe cele mai mari bugete din Formula 1.

 

Pe circuitul din Catalunia, la Barcelona, unde se desfăşoară Marele Premiu al Spaniei, cele patru echipe şi-au confirmat promisiunile la ultimele teste dinaintea sezonului, ĂŽncheiate duminică.

 

Echipa britanică McLaren, care pare să dispună de cei mai buni piloţi, Jenson Button şi Lewis Hamilton, a stabilit şi cei mai buni timpi ai testelor. La rândul ei, Ferrari va miza pe serviciile lui Fernando Alonso, considerat unul dintre cei mai valoroşi, care va face echipă cu Felipe Massa. Pentru Mercedes, fosta Brawn GP, vor concura legendarul Michael Schumacher, septuplul campion mondial german, şi compatriotul său Nico Rosberg. La Red Bull, echipă care s-a dovedit foarte rapidă la Barcelona, vor alerga ĂŽn acest sezon Mark Webber şi Sebastian Vettel.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Schimbari in Formula 1: Eliminarea realimentarii si noul sistem de punctaj

 

 

Luni, 08 Martie 2010, ora 10:33, de Sorin Arotaritei

 

Eliminarea realimentãrii ºi schimbarea baremului de puncte - dupã un sezon 2009 marcat de o schimbare masivã a regulamentului, care a bulversat fizionomia campionatului, sezonul 2010 nu va avea decât douã.

 

Schimbari in Formula 1: Eliminarea realimentarii si noul sistem de punctaj Încetarea realimentãrii cu combustibil. Aceasta este marea mizã pentru echipe în acest sezon. Realimentãrile cu combustibil, practicat între 1993 ºi 2009, sunt de acum interzise. Monoposturile vor efectua cursele în întregime fãrã adãugire de carburant, implicaþiile fiind majore. În primul rând, a trebuit, normal, sã fie schimbatã capacitatea rezervoarelor maºinilor F1. De la 120 de litri, au trecut la 240 litri. Volumul, evident mai mare, a necesitat redesenarea tuturor maºinilor, de acum mai lungi.

 

Repartizarea greutãÞii fiind diferitã, FederaÞia internaÞionalã de automobilism (FIA) a impus noi cauciucuri, mai Înguste pe faÞã, ceea ce modificã Þinuta de drum. Monoposturile F1 din 2010 sunt, deci, În acelaºi timp mai grele ºi altfel la pilotat.

 

Schimbarea baremului de puncte. Pentru învingãtori vor fi atribuite 25 de puncte, 18 celui de-al doilea, 15 pentru locul 3, 12 (4), 10 (5), 8 (6), 6 (7), 4 (8), 2 (9) ºi 1 (10), în vreme ce baremul 2009 a fost de 10-8-6-5-4-3-2-1. ªi aici, ideea a fost de a valoriza primele locuri, în special victoria, pentru a determina piloþii ºi echipele sã se batã pe pistã. Dar acest 'morcov' va provoca mai multe depãºiri? Întrebare la care va rãspunde doar competiþia.

 

Sa inceapa spectacolul!

Link to comment
Share on other sites

"Anul asta se renunta la KERS sistemul care transforma energia frânãrii în cai-putere suplimentari pentru accelerare, s-a dovedit o gaurã financiarã pentru echipe, din care nu au ºtiut, sau nu au putut, sã tragã profit. Doar Ferrari ºi McLaren au utilizat acest surplus de putere pentru a efectua câteva interesante depãºiri în debutul cursei. Dar Kers nu a ºtiut sã se dovedeascã indispensabil, din contra. Renault ºi BMW Sauber l-au abandonat la mijlocul sezonului. În fapt, Kers nu a fost interzis, dar echipele, reunite în Fota, asociaþia lor, au cãzut pur ºi simplu de acord în 2008 sã nu-l mai utilizeze în acest sezon. Probabil în ideea cã anii viitor se va ajunge ºi la limitarea bugetelor".

 

Deci fara KERS!

 

Oricum s-a incercat introducerea lui din perspective ecologice, pentru a impinge in fata cercetariile in domeniul energiei regenerabile pe autovehicule era cu un fel de tema de casa data echipelor de FIA. Se pare ca nu ii intereseaza totusi ecologia pe cei din F1.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.