Jump to content

320i pornire proasta si ciudata


CatuXXX

Recommended Posts

Salut!!! Se pare ca anul acesta a fost si inca este anul in care masina cere bani. Ca sa explic problema fac mai intai o prezentare la simtome, ce am facut pana acum la masina si simtome noi aparute. Este vorba de un 320i de 125kw din 2001, 230000km. primele simtome la pornire au fost de genu ca dadeam la automat si nu pornea, dupa 2-3 incercari dadea sa porneasca si se oprea, parca nu se tura in momentul in care trebuia sa porneasca. Facea asa mai mult la rece. La cald cam prima cheie nu pornea iar a doua era oarecum OK adica pornea dar cu greutate nu se tura singura.

Revizia este facuta de 2000km cu tot ce trebuie.

Primul lucru care l-am facut a fost sa schimb bujiile (NGK). Nici o ameliorare nu s-a vazut. De mentionat ca masina in mers nu are absolut nimic, se infige,trage doar pornirea e cum e.

Am inceput sa caut pe forum si l-am rascolit din toate pozitiile. A urmat curatarea regulatorului de relanti : intradevar era negru tuci dar nimic schimbat la pornire.

Am verificat toate sigurantele din torpedou, nimic ars.

Am ascultat mai departe daca pompa de benzina merge : se aude la punerea contactului si am desfacut si la filtru de benzina furtunele dupa care m-am umplut de benzina pe maini.

A urmat testerul : becul de check engine era si este aprins in bord, pe tester mi-au iesti drept erori sondele lamda toate 4 si "abatere amestec - prea bogat". NU a iesit nimic de genul senzor ax came, senzor de punct sau cum ii mai zice la asta. Mai departe pe "VALORI REALE" s-a verificat de la releu pompa combustibil, mers in gol etc. cam toti parametrii. Pe tester am pus masina de cel putuin 5 ori si testere diferite si pe toate la fel doar sonde lamda si abatere amestec ( care amestecul se face dupa pornire ).

Un singur lucru am gasit aiurea pe test : temperatura aer admisie 60 de grade pe plus. Acum ideea a fost sa schimb debitmetru dar pana sa il schimb am probat pornirea cu un altul de pe un alt 320i si nimic schimbat, aceesi pornire.

Ieri am schimbat senzorul de temperatura admisie foarte usor si de aici problema se schimba putin. Senzorul l-am pus seara si astazi i-am dat cheie si a pornit din prima, s-a si turat singura. Am crezut ca totul e gata si am remediat insa acum patesc ceva de genu : pun contactu si pornesc imediat dupa stingerea becurilor din bord si in momentul ala porneste iar daca intarzii sa dau cheie dupa ce toate becurile se sting adica o secunda doua sau mai mult nu prea mai vrea sa porneasca, la fel daca pornesc fara sa astept sa se stinga becurile porneste. E o chestie de genu, bine cam exagerata comparatia, are moment de pornire cam cum as vrea sa dau scart cu a doua si nu imi iese mereu, ma repet o comparatie grosolana.

Ca o ultima idee acum un an am schimbat ambreiajul iar electromotorul nu mi l-a centrat iar la pornire are un zgomot ciudat insa nu am avut probleme la pornire niciodata decat acum dupa un an.

Va rog pe cei care au pareri de spus ce as putea sa mai fac sau ce sa verific sau ce sa schimb sa posteze si stiu ca am scris mult si probabil multi nu o sa aibe rabdare sa citeasca dar am facut asta pentru a evita opiniile care deja le-am gasit pe forum si le-am verificat dar fara succes. MUltumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca pe forumul asta sunt multi useri care pur si simplu nu au ce face si raspund numai la probleme de genu "mi s-a ars un bec, ce becuri am pe masina?" sau "trebuie sa imi schimb bujiile ce recomandati?".

Nu vreau sa supar pe nimeni dar am postat problema mea foarte bine detaliata si timp de 3 zile nu am avut nici un reply.

Problema s-a rezolvat cine e interesat si are aceleasi simtome ca la mine si ma refer la benzina sa imi dea PM si ii spun ce si cum.

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca pe forumul asta sunt multi useri care pur si simplu nu au ce face si raspund numai la probleme de genu "mi s-a ars un bec, ce becuri am pe masina?" sau "trebuie sa imi schimb bujiile ce recomandati?".

Nu vreau sa supar pe nimeni dar am postat problema mea foarte bine detaliata si timp de 3 zile nu am avut nici un reply.

Problema s-a rezolvat cine e interesat si are aceleasi simtome ca la mine si ma refer la benzina sa imi dea PM si ii spun ce si cum.

Va multumesc.

 

Salutare, nu trebuie sa te superi ca nu ti-a raspuns nimeni in 3 zile de cand ai postat. Aici in general se rezolva problemele usoare pe care le poti rezolva fara mecanic. Si eu am avut o problema si abia dupa 3-4 luni am rezolvat-o. Daca spui ca ai rezolvat-o de ce nu spui si ce a fost, poate un user cu aceeasi problema ca a ta ii poate fi folositoare. Oricum cred ca la tinje a fost de sondele lamda :)

Link to comment
Share on other sites

Probabil debitmetrul .Nu vad de ce tii secret daca ai rezolvat problema .Poti sa te faci tu util daca nu ti-a sarit nimeni in ajutor .Si poate alta data ai sa citesti undeva aiurea pe un topic ceva ce te intereseaza si te-ai scos . Nu trebuie sa plangi ca o fata mare ca nu a sarit nimeni cu sfaturi . Eu unul nici nu am vazut topicul tau :) Edited by MYX
Link to comment
Share on other sites

hai sa fim seriosi ca are dreptate CatuXXX, nu e prima data cand se intampla asa. eu unul sunt bâta la probleme tehnice, dar sunt unii care chiar stiu.

 

CatuXXX ai putea sa pui si rezolvarea, gandeste-te ca intra cineva ca tine, cu o problema asemanatoare sau identica si da peste topicul tau, o sa ii fie f folositor.

Link to comment
Share on other sites

Probabil debitmetrul .Nu vad de ce tii secret daca ai rezolvat problema .Poti sa te faci tu util daca nu ti-a sarit nimeni in ajutor .Si poate alta data ai sa citesti undeva aiurea pe un topic ceva ce te intereseaza si te-ai scos . Nu trebuie sa plangi ca o fata mare ca nu a sarit nimeni cu sfaturi . Eu unul nici nu am vazut topicul tau :)

Nu plang ca o fata mare eu am spus ca am gasit tot felul de aberatii pe forum iar discutii despre probleme reale la masinile noastre mai putin. Jos palaria pentru cei care au cu adevarat habar despre anumite probleme des intalnite la bmw. Nu am postat care a fost cauza la mine pentru ca am asteptat sa vad o parere doua pentru ca eu stau pe problema asta pe forum si am cautat rezolvari sau posibile cauze de o luna si m-am indepartat de la cauza reala urmand cateva aberatii gasite(nu vorbesc in nume de rau dar asa e).

Link to comment
Share on other sites

Nu am postat care a fost cauza la mine pentru ca am asteptat sa vad o parere doua pentru ca eu stau pe problema asta pe forum si am cautat rezolvari sau posibile cauze de o luna si m-am indepartat de la cauza reala urmand cateva aberatii gasite(nu vorbesc in nume de rau dar asa e).

 

Si ce astepti sa te roage cineva sa pui rezolvare ? Pastreaza secret acolo , nu cumva sa faci un bine gratuit :) Romaneste vorbind .

Edited by MYX
Link to comment
Share on other sites

Problema mea a fost simpla. A fost nevoie de un tester bun si un mecanic priceput. Dupa cum am mai spus eu unul citind pe forum m-am indepartat de la cauza problemei. Pe tester nu aveam nici o eroare legata de pornire imi iesea eroare doar la sondele lamda. La axele cu came nu am abatere de la valoarea nominala de fabrica in 240000 de km nici 1% ca sa excludem vesnicii senzori de la axa cu came care i-am gasit ca rezolvare peste tot si poate la unii chiar au fost.

Eu facusem revizia cu 2 saptamani inainte sa imi apara problema. La atelierul unde am fost mecanicul mi-a testat pornirea pe robot(pentru electromotor) apoi cu un alt debitmetru si nimic. Apoi si-a adus aminte ca am facut revizia la el si mi-a verificat presiunea de benzina in rampa deinjectoare. Presiune zero. Mi-a desfacut filtru de benzina BOSCH nou pus si era mort, adica filtru la mine este cu regulator de presiune in el care dupa 2 saptamani de functionare a "cedat nervos". Mi-a comandat alt filtru intr-o ora masina mea era gata.

Presiunea in rampa se verifica foarte usor vorbesc de 6cilindri benzina se da capacul din dreapta la o parte si in fata motorului pe o tija nichelata se afla o supapa ( stil supapa de bicicleta ) apasati pe ea si obligatoriu trebuie sa curga benzina chiar si dupa o saptamana de nepornire. Daca curge benzina doar in momentul in care puneti contactul foarte putin si pana cand se sting becurile din bord deja nu mai curge benzina este clar vorba de presiune in rampa de injectoare.

 

Ca un alt aspect al problemelor. Pe un tester profesional cum am facut eu testarea cu siguranta ies in caz de este vorba despre ei senzori de la axa cu came+releul de la pompa de benzina+temperatura de aer admisie+senzori impulsuri volanta...etc., absolut orice poti verifica abaterile pe care le are masina de la valoarea nominala de fabrica de cand avea 0 km, probabil ca unii stiu dar mai zic si eu inca o data.

Link to comment
Share on other sites

Si ce astepti sa te roage cineva sa pui rezolvare ? Pastreaza secret acolo , nu cumva sa faci un bine gratuit :) Romaneste vorbind .

Prietene am pus rezolvarea concreta in cazul meu. Poate ca si la alte masini este la fel ca la mine si baietii cauta la senzori de le sar capacele...in toate topicurile am gasit treaba asta si hai sa fim seriosi un senzor e un senzor si ala sigur iese pe test. Nu stiu daca pana la urma ai inteles ce m-a deranjat pe mine si poate nici nu te inereseaza ca nu ne cunosteam doar avem o marca de masina comuna dar scuzama parerea mea e ca pe forum sunt multe aberatii. Eu sunt din 2006 pe forum si sunt catalogat incepator dar la masina mea inafara de ansamblul motor strict, am desfacut si vazut cam tot iar cand cineva de pe forumul asta cand are o problema si cere un sfat ar trebui sa-i dam acel sfat nu sa postam ca sa ne aflam in treaba.

Link to comment
Share on other sites

am mai postat o data dar un admin zelos probabil mi-a sters reply-ul.

ma bucur ca ti-ai rezolvat problema ca ma disperasei si pe mine cu ea :).....pe forum gasesti raspuns la probleme marunte in general, pentru ca foarte putini au habar de masinile personale....oricum multi au diesel si din cei cu benzinare, cei mai multi fug la bavaria pentru orice chestie, asa ca slabe sanse sa gasesti raspunsuri pertinente. mai probabil de la baietii cu e36 sa primesti cate un raspuns.

Link to comment
Share on other sites

 pe tester mi-au iesti drept erori sondele lamda toate 4 si "abatere amestec - prea bogat".

 

si le-ai schimbat?!  :)

decat una la motor care nu indica nimic in VALORI REALE era practic blocata.

 

Probabil ca erorile erau cauzate de filtru nu? iar dupa ce ai schimbat filtrul a fost ok

Da acum, nu mai am erorile de abatere amestec nici BANC 1 nici BANC 2. Doar sondele lamda de dupa catalizator au mai iesit,care le am oricum de mult si stiam de ele.

 

am mai postat o data dar un admin zelos probabil mi-a sters reply-ul.

ma bucur ca ti-ai rezolvat problema ca ma disperasei si pe mine cu ea :lol:.....pe forum gasesti raspuns la probleme marunte in general, pentru ca foarte putini au habar de masinile personale....oricum multi au diesel si din cei cu benzinare, cei mai multi fug la bavaria pentru orice chestie, asa ca slabe sanse sa gasesti raspunsuri pertinente. mai probabil de la baietii cu e36 sa primesti cate un raspuns.

Pai aduti aminte ca ti-am zis sa verific filtru de benzina si tu "nuuu batman, batman". Si normal ca te disperasem ca trebuia sa o fac din moment ce Peugeot-u "e tunat dupa TIR".

Link to comment
Share on other sites

lasa ca e bine, cel putin altii cand vor avea o problema similara, sa se gandeasca mai intai la chestiile simple,ca eu chiar ma gandeam ca e de la electromotor, senzori de la axa cu came, senzor volanta, etc, stii doar :)

 

nu ma gandeam la filtru nici batut, din moment ce in mers masina chiar nu intrerupea si tragea frumos :lol:

 

@buldy.....erorile alea de la sondele de dupa catalizator le are la masina de peste 1 an, si a mers perfect , nu au afectat cu nimic functionarea. de tras a tras, consum foarte bun, mers rotund al motorului , doar ca pe tester ii apareau erorile alea. acum, cand avea un amarat de filtru blocat, ii consuma si foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.