Jump to content

E36 318is, mi-am facut un cadou!


mihai_antony

Recommended Posts

Salut

 

Dupa 550 de ore petrecute pe acest forum si parcurgerea ieri a topicurilor lui roco123 despre Montare frane 330i pe e36 si Acvaristica a lui el_fefe , am decis sa prezint masina pe care am achizitionat-o in luna Septembrie. Inainte de a discuta despre masina mea, doresc sa spun cateva cuvinte si despre impresia pe care mi-am format-o legat de acest forum. Este un post lung dar am simtit nevoia sa fac ceva ok, in care sa imi exprim si opiniile.

 

1. Interactiune cu bmwclub

 

Cand m-am decis asupra marcii, am cautat informatii si am gasit 3 site-uri care tratau subiecte despre BMW; diferenta intre ele este destul de evidenta si pot spune ca aici(pe bmwclub) m-am simiti cel mai bine. Am observat ca este interzisa amintirea numelor acestor site-uri chiar daca cu unul dintre ele se mai colaboreaza, existand useri pe care ii poti intalni si acolo. Cu celalalt forum, relatiile sunt practic inghetate.

Comunitatea este formata din useri de calitate, de la care am avut ce invata. Persoane passionate, utilizatori cu experienta in masini si in particular BMW. Exista si utilizatori a caror calitate este indoielnica, sau mai rau au ganduri de imbogatire rapida pe spatele unor colegi mai…naivi. Pe scurt este vorba de samsari, apreciez atitudinea moderatorilor si a colegilor mai vechi care incearca sa curete clubul de aceste persoane.

Nu am postat foarte mult, in schimb am citit f mult, m-am documentat si am interactionat direct cu bmw_utu (care este si persoana cu care am rezolvat pb mecanice); e_emu3 (mi-a montat OBC-ul); roco123 (amandoi pasionati de linia OEM la o masina); 4ucom si grozadan (piese); zeky si dan316i(sfaturi); si nu in ultimul rand Bogdan (Ciupanezu) cu care am avut “linie directa” :) pentru diverse situatii. Tin sa le multumesc pe aceasta cale.

De asemenea am parcurs cu atentie mesajele moderatorilor care erau postate pe topicurile pe care le parcurgeam; am citit cu deosebit interes mesajele lui poleposition; florin83 si alexmaniacu si imi plac interventiile lui the rifle care sunt documentate (experienta isi spune cuvantul) dar si uneori delicioase (am ras copios cand am vazut felul in care i-a transmis unui coleg din zona Ardealului, ce folosea f des formula de salut “Buna”, intrebari pertinente ce duceau catre orientarea sexuala :lol:.

 

 

2. Masina mea

 

In primavera am luat decizia de a cumpara o masina. Tinand cont ca era prima mea masina personala (pana atunci am condus masina de serviciu) si tinand cont de formula succesului (PPA) am actionat in consecinta. Aveam buget 5-6000eur si imi doream o masina intretinuta cat mai bine, care sa aibe dotari si proprietarul sa-i fi pastrat linia originala.

 

a) OPEL – ultima masina de servici a fost un Opel VECTRA 1,8 16V 140CP, model 2008, cosmo edition – mi-a placut aceasta masina, mai ales dupa ce am condus-o pana la Tg Mures si inapoi. Statea f bine pe serpentine, motorul scotea un sunet demential dupa 4000rpm. Totusi ceva ca aceasta era peste 10.000eur asa ca am cautat altceva acordat cu bugetul meu.

 

b FIAT – modelul era Stylo; coupe. O masina frumoasa; dar capricioasa si cu multe pb de electronica. Am cautat, negasind ceva ok si avand in inima teama de a cumpara un FIAT cu probleme am renuntat dupa 2-3 saptamani, si am plecat mai departe. Mentionez ca pentru fiecare masina mi-am facut cont si am inceput sa ma documentez pe site-urile specializate.

 

c) MERCEDES – modelul C180, am vazut cateva modele care aratau bine, pretul era in jur de 4500-5000 dar la Mercedes nu mi-a placut bordul…butoanele mari, dreptunghiulare contrastau puternic cu dorintele mele. Asa ca am cautat altceva

 

d) SEAT – aici am fost foarte aproape. Modelul Leon MK1 imi place si acum. Linia de la modelele Audi se observa, cautam ceva cu scaune sport, linie audio AURA (cum este la noi BMW BUSINESS) si motor pe benzina. Am cautat mult, dar ori erau alergate, ori erau impopotonate cu diverse elemente de tuning grotesti…f greu am gasit ceva sa fie si intretinut, cu km rezonabili si cu dotari. In final am gasit un Leon albastru, din 2003 la 5300eur (neinmatriculat)_motorul de 1600; 8v m-a facut sa caut mai departe…

 

e) VW – Golf Mk4_am zis hai ca asta cred ca va fi, dar varianta a picat rpd din cauza spatiului interior

 

f) BMW – intr-un final am ajuns la aceasta marca. Recunosc ca nu ma gandeam la un BMW, pentru mine era o marca inaccesibila, feeling generat de preturile acestor masina, parerile amicilor (f scumpe la intretinere) samd. Am inceput sa prind gustul acestei marci in momentul in care am vazut un e46 de vanzare care costa 4800eur si pe care am testat-o dar am avut o senzatie ciudata cu acea masina..arata prea bine exterior si f nasol interior. La ceva timp, senzatia avuta s-a adeverit, acea masina avea complicatii f mari..

 

Trebuia sa ma decid asupra unui model, intrucat oscilam intre E46 si E36. La E36 mi-a placut f mult forma bordului (forma regasita si pe AUDI R8) si faptul ca este o masina ce necesita un buget mai mic de intretinere. Nu eram convins, ma uitam pe strada dupa ambele modele…eu inclinam catre E36 iar prietena mea catre E46, spunandu-mi ca E36 este o “fosila pleistocenica” si o mai deranjau toate masinele jalnice de acest fel pe care le vezi conduse de catre “brazilieni”.

Atunci am decis sa fac un short list cu masinile care imi placeau si care indeplineau criteriile mele. Am ales 10 masini, din acestea 10 au ramas doua: un e46 si evident un e36.

 

E46-le care mi-a placut, este inca de vanzare si acum. Masina fabricata in 12/2000, 318i 118cp, cu dotari peste medie si intretinuta exemplar. Este masina lui mik15 pe care am testat-o. Vanzarea nu s-a realizat pentru o diferenta pe care efectiv nu mai aveam de unde sa o scot (scosesem la vanzare inclusiv un laptop de 17” nou…) si gandul ca o cumpar dar nu mai am bani pentru eventuale probleme m-au facut sa caut un e36. Recomand 100% aceasta masina.

 

La e36 trebuia sa fiu si mai atent intrucat aici ai nevoie de multa rabdare, bafta sa mai gasesti ceva ok in anul 2009 tinand cont de vechimea acestui model. Dupa cum am spus doream un model cu motor M43 sau M42/M44 si cu ceva dotari. Ba gaseam model cu dotari dar avea motor de 1600, sau motor ok dar nu avea nici macar AC sau gaseam o masina inclusive cu KIT ///M dar era alergata, ulei schimbat la 20k si proprietarul spunea ca este tzipla(urasc cuvantul acesta) urmand sa cada toate la mine…intr-un final am gasit-o! Cred ca a fost cel mai scump e36 aparut la vanzare in ultimul an.

 

Este un 318is, fabricatie 02/1994 adusa in 2008 din Germania cand avea 136.000km, un singur proprietar acolo si unul singur aici. Masina a pastrat linia oem, f bine intretinuta si cu dotari decente. Pretul pe care l-am dat pare mare pentru pretul mediu al unui e36 dar l-am considerat justificat tinand cont de starea masinii si istoricul ei. Fostul proprietar (care a mai avut si 520i-ul lui pole) i-a montat radiocass BMW BUSINESS si magazie cd. In septembrie 2009 am cumparat-o eu si urmeaza sa pun poze, sa detaliez ce s-a mai intamplat cu ea de atunci si pana acum + planuri de viitor. De asemenea, astept sugestiile dvs constructive.

 

Multumesc

 

Mihai ANTON

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

foc e masina simpla si intretinuta, trusa de scule si eu o am completa si e extrem de utila, interesanta magazia de cd-uri, e pusa de tine ? din ce stiu trebuia sa fie in dreapta unde e pozitionat triunghiul :), singurul lucru care l-as face la masina as vopsi pragurile, spoilerul spate in culoarea masinii si punei un set de covorase in cazul in care nu ai, multi km cu ea fara incidente

 

P.S - nu am de ce sa ma supar, masina e prezentata pe un forum public.

Link to comment
Share on other sites

Salut Mihai,in primul rand sa o porti sanatos si fara....incidente...,am observat ca ai o suspensie inalta,vroiam sa stiu cum e pe denivelari,gropi?lanseaza bine?eu am tot un coupe si ma va urmari cosmarul asta al unei masini joase si rigide pana cand nu o s-o mai am,cand ma urc la volan si incepe sa ma zdruncine simt ca incep sa explodez de nervi,la opritoarele de la trecerile de pietoni, ma termina pur si simplu,mecanica nu-mi place.....si mai ales complicatiile ei si pt. asta exit sa scap de cancerul asta de suspensie sport care imi transforma sofatul intr-un stres,ai un coupe ok,lasa-l asa,mici modificari o folie,un stop de m poate,un eleron bmw si cam atat,dai folosinta masinii ca de aceia este masina,imbina utilul cu placutul ca ai cu ce,asa imi doream coupeul e36 cum al ai tu,nu a fost sa fie,asta e......,te salut.
Link to comment
Share on other sites

Dotari:

 

1. Climatronic manual

2. Xenon 6000k pe faza scurta si proiectoare

3. Cass bmw si magazine cd bmw business

4. Covorase vara-iarna :)

5. Diferential carcasa mare 3,45 open (nu stiu cat este de important sau cat este mai bun fata de grupul mic, dar l-am trecut ca un plus fata de standard)

 

Ce am adaugat:

1. OBC full + maneta

2. Cotiera piele (am cautat f mult una in stare cat mai buna, se va monta saptamana aceasta)

3. Alarma Viper

 

Ce am achizitionat si intentionez sa adaug:

1. Discuri fata perforate Zimmerman (atasez poza)_se vor monta din primavara

2. Jante 17" oem BBS (atasez poza)_se vor monta din primavara

3. Oglinzi ///M Coupe (atasez poza)_aici ma mai gandesc daca le montez sau nu, va voi spune de ce

 

Ce mi-ar placea:

1. Oglinda cu senzor anti-orbire_lucru realizabil pe termen scurt

2. Interior ///M, dar nu din piele. Imi plac f mult scaunele fata. Daca nu gasesc ceva ok, ma voi multumi si cu scaune sport_lucru realizabil pe termen mediu(functie de buget si de ofertele care vor fi). Aici intra si schimbator ///M iluminat; costa destul dar cand imi intra ceva in cap, greu mai scap de obsesie_lucru realizabil pe termen scurt daca exista oferta in acest sens; daca nu asteptam

3. Kit exterior ///M_tinand cont de ce se intampla cu aceste kit-uri si de faptul ca nu am un garaj in care sa tin masina, am devenit destul de reticient intrucat nu doresc ca masina sa devina cobai pentru hotii de asa ceva, care sa-si experimenteze tehnicile de furat

4. Angel eyes (culoare oem)_lucru realizabil pe termen scurt, cu un coleg de pe acest forum

5. Motor cu 6 cilindrii. Nu am avut ocazia sa merg cu asa ceva dar din ce am citit inteleg ca este altceva. Daca ar fi sa fac acest schimb as alege ori M50b25; ori M52b25 (de pe 323i) ori M52b28(de pe 328i). Conteaza f mult starea sa, intrucat nu as schimba motorul meu care functioneaza si este intretinut excelent pe unul chinuit...in fine aici mai vedem, probabil ca voi discuta si cu roco123 care si-a montat un astfel de motor_lucru realizabil pe termen mediu sau lung.

post-27026-1258986657_thumb.jpg

post-27026-1258986720_thumb.jpg

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

Dotari: - punctul 5 - de ce ai montat un diff carcasa mare tot open pe o masina care vine cu diff carcasa mica de fabrica??? rapoartele sunt aceleasi pe 318is tot 3.45 e differentialul + de asta ai schimbat planetare si cardan pentru a pune acel diferential, plus de performanta NU ai castigat, in fine.

Ce am achizitionat si intentionez sa adaug: - punctul 5 - ai grija ca oglinzile sa nu fie de pe masina de anglia, se regleaza dierit fata de cele UE

 

Ce mi-ar placea: - punctul 1 - asta imi doresc si eu la masina mea, am gasit si as vrea sa-mi pun, faza e ca nu e plug& play, trebuie trase fire la o sursa de curent continu (cel mai probabil in plafon) si e ceva santier

- punctul 5 - sfat prietenesc, daca vrei si esti hotarat sa faci trecerea, ia in calcul 2.5 24v sau 2.8 24v, 2.3-ul ala nu e nici cal nici magar, nu este prea impresionant fata de un 2.0, cel mai bine mergi cu cele 2 motoare mentionate daca ai ocazia ( daca ai drum pe la cta iti arat eu cu merge un 2.5 ) si iti poti forma o parere.

 

mult succes

Link to comment
Share on other sites

@bogdyy - pentru inceput vreau sa iti spun ca imi cer scuze dar nu am inteles f bine mesajul tau... dar cred ca este vorba de nemultumirea ta fata de suspensia masinii tale. Avand suspensia normala iti dai seama ca este ok din punt de vedere al confortului. Dezavantajul este cand ii ceri mai mult pe curbe si pe serpentine (aici recunosc ca imi place, doar daca drumul este uscat) pt ca are balans stanga-dreapta. Daca ai suspensie sport si nu iti place, atunci stii ce ai de facut, mai ales daca ai si jante de17"...am impresia sau chiar te-a marcat rularea pe suspensii sport? :)

Suspensia sport are atuurile ei clare, de aceea a fost si creata dar tb sa iei o decizie pt ca fiecare alegere are avantaje si dezavantaje pe care ti le asumi.

 

@dan316i - multumesc de urari, sa te bucuri si tu de pisica ta; mai ales ca este rosie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Salut Mihai,da ma marcat suspensia sport de greu mai suport masina,de serpentine..........ce sa mai zic.......never,apropo de modificarile care vrei sa i le faci,sincer vrei sa faci cam multe modificari dar daca vroiai un e36 mai ''dotat'' de ce nu ti-ai cautat unul de-a gata?Referitor la kitul de m la e36,ai auzit cred ca de pe e36 dispar multe accesorii,la nici o marca nu am pomenit asa ceva,defat asta e.....Romania,sti cat costa niste bandouri de bara m fata?noi parca 5 mil si lista poate continua cu bandourile usi m tech,etc,in al doilea rand bara de m este atat de firava incat oriunde ai poti pune capat,eu am avut bara de m tech fata completa si am dat-o pe una originala cu proiectoare si o mica diferenta,poate suna ciudat dar imi era necaz cand vedeam un e36 cu bara normala pe fata,o consider mult mai aspectoasa,mai rezistenta,accesoriile ieftine,bandourile toate fata noi 42 ron(ti-am dat ex. ca pret accesoriu),mi-a placut intodeauna ideia mai bine sa previi,decat sa intervii,acum tu sti ce e de facut.....,a fost o parere,te salut.
Link to comment
Share on other sites

@alex_multumesc de info!

 

@bogdyy; sincer m-ai lasat fara cuvinte....

:)

f frumoasa masina ,multi km cu ea :) daca vrei pachet M sa cauti original ca spoilerele sunt maleabile ,nu se sparg ca alea ieftine.de asta altii le schimba pe un spoiler normal :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.