Jump to content

e 36 - 1993 praff


radu_gipy

Recommended Posts

Auaeleu.. deci.. despre acest sc electronic.. nu stiu daca i spune asa.. asa am auzit eu ca i zice.. mecanicu la numit altfel.. da nu mai tin minte. parca valva de mers in gol.. ceva de genu... e vorba de un butoias mic argintiu situat aprximativ la 10-15 cm pe langa debitmetru in care intra 2 furtune si o mufa si rolul acelei piese din cate am aflat eu tine motorul la relantiv; practic regleaza relantivul.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rin tin tin am si eu o intrbare ca am urmarit post-urile.

Pe unde tragea "aer 100% fals" ?!?! prin calculator ?!?! hmmm f ciudat :)

Link to comment
Share on other sites

nu e aceasi chestie

idle valve dupa cum ii spune si numele controleaza functionarea in regim de idle(relanti) al motorului, este practic o valva electromagnetica care face bypass peste clapeta de acc(care e inchisa complet la relanti) permitand unei cantitati controlate de aer sa intre in motor pt a tine motorul in functie. deci nu are nici o legatura cu functia vechiului soc.

practic in afara de clapeta de acc tot sistemul de admisie aer si formare amestec carburant este complet diferit la injectie fata de carburatie. orice comparatie gen "soc electronic" este complet aiurea, un mecanic bun nu are voie sa trateze asa superficial problema ca un necalificat.

+1

 

LE: asa e la bmw-uri mai moderne. Stiu ca sunt si sisteme care au o valva sau motoras pas cu pas care nu mai face nimic cand motor e cald. Asa ceva a fost *parca* si pe L-jetronic folosit de BMW in aniilor 80. Deci acolo soc electric exista oarecum.

 

din cate stiu eu exista un soc electronic

altfel cum porneste mashina mai turata apoi revine la ralanti?

nu stiu sigur dar asa mi se pare logic sa existe un soc electronic

Socul vechi de fapt facea 2 chestii: crestere turatie prin marire de aer admis in motor si amestec mai bogat pentru compensare de ardere mai proaste din cauza ca motor e rece. Acele 2 lucruri sunt preluate acuma de calculator care comanda 'idle valve' care o sa sta un pic mai mult deschis cand motor e rece fata de cand e clad, si care comanda injectoarele sa sta un pic mai mult deschis cand motor e rece fata de motor cald pentru a mari cantitate de benzina. Asa ca socul ca device separat a disparut, si functionalitate a fost distribuit catre alte componente existente in sistem de injectie.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Ce zici de asta,prietene cu banda adeziva? :)

 

 

Rin tin tin am si eu o intrbare ca am urmarit post-urile.

Pe unde tragea "aer 100% fals" ?!?! prin calculator ?!?! hmmm f ciudat :lol:

 

 

Cu riscul de a fi suspendat 10 zile va spun pe fatza sa n-aveti dubii...

 

Pare-mi-se sunteti doi BOI... N-ati inteles nimic... ( si boul este un animal binecuvantat de dumnezeu deci nu e o insulta.Boul e chiar animal biblic... Din cate stiu asemuirile nu se sanctioneaza...)

A fost din debitmetru ! deci din amestec aer benzina... dar cum spusese ca tocmai schimase debitmetrul ( care s-a stricat intr-o luna dupa cum zice el ) am dedus ca poate trage aer fals.

Deci oricum am avut dreptate in rationament.

Acum probabil imi iau suspend dar nu mai ma frecatii la icre...

Acum e mai bine ?

Edited by Rin_Tin_Tin
Link to comment
Share on other sites

Cu riscul de a fi suspendat 10 zile va spun pe fatza sa n-aveti dubii...

 

Sunteti doi BOI... N-ati inteles nimic...

A fost din debitmetru ! deci din amestec aer benzina... dar cum spuse-se ca tocmai schimase debitmetrul ( care s-a stricat intr-o luna dupa cum zice el ) am dedus ca poate trage aer fals.

Deci oricum am avut dreptate in rationament.

Acum probabil imi iau suspend dar nu mai ma futeti la icre...

Acum e mai bine ?

 

Pana la urma nu a vazut nimeni de fapt cum sa manifesta problemele la masina aia. Si din calculator poate sa vine gramada de probleme. Si poate chiar tragea aer fals si s-a remediat din greseala cand a inlocuit iar debitmetru. Sunt mult factori nesigura aici. Important e ca om isi a rezolvat problema. Si noi trebuie sa incercam sa distilam informatia utila aici. Daca vrem. Nu te supara, nu trebuie luat personal tot ce sa zice pe forum asta.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Si din calculator poate sa vine gramada de probleme.

ieri am schimbat calculatorul la pisica,era foarte oxidat dedesubt,l-am desfacut si am urmat un DIY de pe un forum din afara.

 

simptomele ralantiului meu erau asemanatoare,fluctuatii,nu se accelera liniar,dadea in nas...se oprea.

 

3 luni m-am chinuit sa-i dau de cap,schimbasem tot,cand spun tot inseamna aprindere,alimentare,aer,vacuum,senzori,electrice,tot.

Link to comment
Share on other sites

Si din calculator poate sa vine gramada de probleme.

ieri am schimbat calculatorul la pisica,era foarte oxidat dedesubt,l-am desfacut si am urmat un DIY de pe un forum din afara.

 

simptomele ralantiului meu erau asemanatoare,fluctuatii,nu se accelera liniar,dadea in nas...se oprea.

 

3 luni m-am chinuit sa-i dau de cap,schimbasem tot,cand spun tot inseamna aprindere,alimentare,aer,vacuum,senzori,electrice,tot.

Da-mi si mie linkul, te rog :)

Link to comment
Share on other sites

Baieti haideti sa nu ne mai certam...ca nu rezolvam nimic...am intrat si eu in topicul asta intr-o polemica fara rezultat. Deci socul electric de care spune initiatorul topicului ca l-a schimbat, dupa descrierea lui trebuie sa fie regulatorul de ralanti. Eu l-am curatat la masina mea, de ce a trebuit sa il schimbi nu mergea curatat?
Link to comment
Share on other sites

Mai multi vad ca spuneti ca ati schimbat calculatorul,ca si cum schimbi jantele, eu stiu ca pentru al schimba ai nevoie si de contact si cheie.

Sau se poate rescrie ecu pentru contactul vechi? Mi-as lua unul de rezerva, in caz de probleme. Am gasit ieftin pe ebay. Numai ca eu am Siemens MS 41.0 si alea sunt de pe america si sunt Siemens MS 41.1

Link to comment
Share on other sites

Ce zici de asta,prietene cu banda adeziva? :)

 

 

Rin tin tin am si eu o intrbare ca am urmarit post-urile.

Pe unde tragea "aer 100% fals" ?!?! prin calculator ?!?! hmmm f ciudat :lol:

 

 

Cu riscul de a fi suspendat 10 zile va spun pe fatza sa n-aveti dubii...

 

Pare-mi-se sunteti doi BOI... N-ati inteles nimic... ( si boul este un animal binecuvantat de dumnezeu deci nu e o insulta.Boul e chiar animal biblic... Din cate stiu asemuirile nu se sanctioneaza...)

A fost din debitmetru ! deci din amestec aer benzina... dar cum spusese ca tocmai schimase debitmetrul ( care s-a stricat intr-o luna dupa cum zice el ) am dedus ca poate trage aer fals.

Deci oricum am avut dreptate in rationament.

Acum probabil imi iau suspend dar nu mai ma frecatii la icre...

Acum e mai bine ?

hai ca te-ai racorit bine

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am revenit. am schimbat calculatorul, debitmetru, si socul ala si a mers masina bine.. si acuma.. merge de 1000 de ori mai rau decat inainte. nu mai are rst sa mai scriu ce face... ca oricum nimeni se pare ca nu stie ce ar putea sa aiba atata.. ca e naspa rau de tot sa mergi cu acceleratia pana in podea si masina sa mearga turata asa la 500-600 de ture.. si motorul sa faca ca o masina de spaat sau ca o locontiva. Inca o faza faina.. am mers cu ea pe panta in jos... scoasa din viteza si am prins ceva viteza... asa.. s-a facut drum drept.. am bagat in viteza.. da nu am accelerat... nu s-a intamplat nimic doooar ca o crescut turatia pana pe la 3000..... si am bagat picioru in acceleratie pana in capat sa i dau pana in 4000 4000 si umpik de ture sa i dau treapta superioara.. si ghiciti ce s-a intamplat? in loc sa creasca turatia ... a scazut.. da nu asa.. frumos.. o scazut urat de tot pana la 0 si s-o oprit motoru.. fainn.. am ramas fara cuvinte... off oofff...si asta s-a intamplat de mai multe ori.. sa ajung cu ea la o turatie normala 3000-4000 de ture.. si cand sa o accelerez.. sa scada turatia pana imi moare motorul... si .. da poate va intrebati cum am ajuns cu ea la turatie mare.. mai are mici scapari cand merge bine.. rarrr.... in general merg cu ea pe strada.. cu acceleratia calcata pana in podea cu 3-4 km/h... turata pe la 400-500 de ture. da e interesant si fenomenul ca.. daca las acceleratia nu mai tinde sa moara motorul.. si creste turatia pe la aproape de 1000... si cand o accelerez scade turatia.. exact invers de ce ar trebui sa se intample... am sa incerc sa merg cu ea la mecanic.. din nou.. cand o sa am timp.. si sa vdm .. va tin la curent.. dar intre timp ... orice sfat e bine primit..:) va salaut cu respect..
Link to comment
Share on other sites

Nasol. Cauta un mechanic bun, nu e bine ca mergi cu masina chiniut.

A propos de mufe oxidate, cum a scris cineva mai sus, ia-ti un spray de curatat contacte electrice si curata toate mufe la toate sonde (temperatura, sonda lambda, ... ), debitmetru, releu-uri, chiar sigurante, si mufa de motronic. Orice mufa ce gasesti. Cine stie. Daca e ceva intermitent poate s-a oxidat ceva la un contact.

 

Daca nu gasesti spray specializat pot sa folosesti si WD40.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
La fel mi-a facut si mie acum 2 saptamani...o calcam la maxim si nu atingea 3000 de ture...nici nu tinea relantiul ba 400 de ture ba 1000 numai asa facea...se mai si oprea...am verificat si filtre pana la urma am gasit buba...POMPA DE BENZINA mi-a dat semn ca e pe duca...acum merge okei..dar tre sa fac rost de alta...saraca are 300.000 de km :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.