Jump to content

e 36 - 1993 praff


radu_gipy

Recommended Posts

Ai zis supapa, dar este un surub. Nici o interpretare. Omul a avut dreptate. Care e problema?

Stricati topic aiura, e cineva acolo care chiar va a cerut ajutor.

 

LE: recomand PM pentru astfel de discutii.

Ca sa fiu consegvent am cautat in dictionar (dictionare.com) vent= supapa,iesire ---- to give vent to= a da frau liber----

screw= a insuruba

 

Poftim dreptate.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

capacul la radiator are intr-adevar o supapa care elibereaza presiunea cand aceasta e mai mare de 1.4 sau 2 bar.acela din poza este un surub de aerisire din plastic cu ajutorul caruia se poate aerisii radiatorul..sistemul de racire nu are nici o treaba cu oscilatiile de turatie.alternatorul poate avea o influenta oarecare asupra turatiei de ralantii dar nu este atat de mare ca in cazul celui cu problema.dupa experienta mea cu un m20 care facea exact la fel iti recomand sa mai incerci un debitmetru,dar sa te asiguri ca este bun.la mine asta a fost problema.motorul nu mergea deloc cu mufa de la debitmetru scoasa iar cu debitmetrul vechi avea exact simptomele tale.poti sa scoti bujiile si sa vezi ce culoare au..daca sunt albe este clar..amestec foarte sarac in benzina si bogat in aer.daca sunt negre..amestec bogat in benzina si motorul merge innecat,iar daca sunt caramizii..ceea ce este exclus in cazul tau motorul merge in parametrii buni..succes
Link to comment
Share on other sites

mm.. da.. hai ca revin cu mici noutati. am bagat azi benzina :) mai multa asa.. vreo 10 litri (nu mai multa ca nu are rost ca daca se stica de tot sa nu fac risipa) si am iesit pe DNu si am mers cu ea putin mai aspru. pana in 5500-6000 de ture pana in treapa a 4a si am ajuns la 150 vroiam sa i dau si viteza a 5 a da se termina drumu si am fost nevoit sa franez. dupa asta am observat ca altfel trage motoru. am oprit la stop s-a facut verde si am plecat foarte bine nici o trepidatie motorul a tras perfect.. asta pana cand am ajuns acasa. si turmetru a inceput sa isi faca iara de cap. fluctua intre 500 si 1500. Am observat ca intre timp ce se tureaza singura si farurile scad in intensitate in funcitie de cum se tureaza motorul. Da oricum tot nu pot sa imi dau seama de ce da asa de multe rateuri pe filtru de aer. am sa mai ies umpik in seara asta cu ea sa vad cum se mai comporta iar sambata sper sa reusesc sa va urmez sfaturile si sa verific ce miati spus.

Poate sa fie si de a pompa de benzina. sa fie defecta si sa nu traga bine benzina si acolo sa fie baiu?? A si app am scos mufa de la debitmetru si merge fara ea.. dar destul de rau. tinde motorul sa moara dar isi revine. si se tureaza aiurea sub 500 si peste 1500. Va tin la curent cu ce descoperiri mai fac si pe sambata .. luni poate poate sa gasesc buba.

Link to comment
Share on other sites

capacul la radiator are intr-adevar o supapa care elibereaza presiunea cand aceasta e mai mare de 1.4 sau 2 bar.acela din poza este un surub de aerisire din plastic cu ajutorul caruia se poate aerisii radiatorul..sistemul de racire nu are nici o treaba cu oscilatiile de turatie.alternatorul poate avea o influenta oarecare asupra turatiei de ralantii dar nu este atat de mare ca in cazul celui cu problema.dupa experienta mea cu un m20 care facea exact la fel iti recomand sa mai incerci un debitmetru,dar sa te asiguri ca este bun.la mine asta a fost problema.motorul nu mergea deloc cu mufa de la debitmetru scoasa iar cu debitmetrul vechi avea exact simptomele tale.poti sa scoti bujiile si sa vezi ce culoare au..daca sunt albe este clar..amestec foarte sarac in benzina si bogat in aer.daca sunt negre..amestec bogat in benzina si motorul merge innecat,iar daca sunt caramizii..ceea ce este exclus in cazul tau motorul merge in parametrii buni..succes

Foarte corect doar ca prietenu asta al meu in momentu cand masina se incalzea la ralanti avea momente, 3-4, cand oscila fara sa-i faca nimic iar cand apa ajungea la jumatate nu mai oscila deloc, acum nu stiu probabil sunt mai multe la mijloc.( a schimbat odata cu vent screw-avnd un surub normal in locul respectiv- si termostatu dar cred ca ne abatem de la subiect) Cred ca ar trebui sa probezi si alternatorul printre toate celelalte chestii care ti s-au mai spus. SI ca o alta remarca masina prietenului meu avea momente in care mergea binisor si momente cand mergea foarte foarte prost si asta nu la interval de o zi doua adica intr-o ora de plimbat prin oras putea sa mearga 10 min bine si restu groaznic.

Link to comment
Share on other sites

Supapa este piesa 8 (se afla in acel capac). Tu poti sa repari in continuare bmw-ul tau cu banda izolatoare si tot felul de improvizatii dar lasa-ne pe noi sa le reparam cum trebuie. Habar nu ai cum functioneaza un motor cu aprindere interna si ne dai noua sfaturi.
Link to comment
Share on other sites

Am observat ca intre timp ce se tureaza singura si farurile scad in intensitate in funcitie de cum se tureaza motorul. Da oricum tot nu pot sa imi dau seama de ce da asa de multe rateuri pe filtru de aer. am sa mai ies umpik in seara asta cu ea sa vad cum se mai comporta iar sambata sper sa reusesc sa va urmez sfaturile si sa verific ce miati spus.

 

ok, nu am vrut sa ma bag in astfel de discutii da ma mananca pielea, asa ca uite sfatul meu:

 

Ai spus ca iti scad farurile in intensitate, din punct de vedere electric inseamana ca in momentul ala tensiunea in baterie scade sub 12v si asta poate insemna 2 lucruri:

1) bateria e aproape goala, dar automat ar trebui sa ai si probleme la pornire in cazul asta

2) ceva e oxidat, si cel mai probabil o borna de baterie, se recomanda in cazul asta: scoaterea bornelor, spalarea lor in APA (pentru ca dizolva oxidul instant) si poate un pic de curatare mecanica cu o perie de sarma

In ambele cazuri trebuie sa ai si probleme cu incarcare (alternatorul sau releul alternatorului)

 

ca sa imping un pic mai departe ceea ce ma gandesc eu acum:

ar fi poisibil sa ai una din problemele mai sus mentionate si din cauza asta sa nu ai destul curent care sa iasa din baterie, si in acelasi timp daca ai probleme cu alternatorul atunci automat ai putea sa ai probleme cu aprinderea la motor....cand o turezi incapi sa ai rateuri din ce in ce mai multe si chestii de genul, cel mai simplu ar fi sa cureti bateria, pornesti masina, pui un aparat de masura pe baterie, si o turezi in timpul asta (binenteles ca ar trebui sa se intample acesc lucru cand motorul nu merge bine) iar daca tensiunea este undeva sub 12v atunci ai o problema (cand turezi motorul ar trebui sa ai intre 13.5 si 14.5v la bornele bateriei daca totul merge bine)

 

Mi-am dat si eu cu parerea si as prefera sa nu fiu spanzurat pentru asta :)

Link to comment
Share on other sites

...

Ai spus ca iti scad farurile in intensitate, din punct de vedere electric inseamana ca in momentul ala tensiunea in baterie scade sub 12v si asta poate insemna

...

Mi-am dat si eu cu parerea si as prefera sa nu fiu spanzurat pentru asta :)

Ma gandeam ca daca merge motor ala atat de aiura in cat scade turatie sub 500 de rotatii/minut, ca este normal sa nu mai face fata alternatorul, si va fi o scadere de tensiune de la ~14 pana la ~12. Daca acele variatii de tensiune apare si la turatii normale, sau variatie este mai mare decat cativa volti, atunci da, existe motive de ingrijorat.

Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am masuratu saptamana trecuta caloarea de incarcare a bateriei pe tester si indica 13,4 V, baterie de 70 si ceva am nu stiu exact, am masurat ca aveam probleme la pornire si la service mi s-a spus ca daca in momentul pornirii tensiunea scade sub 10 masina nu porneste deloc. Deci baietii au dreptate dar tu nu ai zis nimic de pornire, doar de mersul masinii si masurarea poate ar trebui sa o faci in mers sa vezi ce tensiune ai in momentele in care masina o ia razna.

 

Supapa este piesa 8 (se afla in acel capac). Tu poti sa repari in continuare bmw-ul tau cu banda izolatoare si tot felul de improvizatii dar lasa-ne pe noi sa le reparam cum trebuie. Habar nu ai cum functioneaza un motor cu aprindere interna si ne dai noua sfaturi.

Da intradevar NR.8 si daca nu ma insel trebuie sa deschida la 1.4 bar la modelul lui. Cu vent screw pur si simplu a fost o remarca si am facut o paralela la ce a facut baiatu de care zic eu...si ce probleme are initiatorul topicului plus alternator/baterie zic eu de verificat.

Link to comment
Share on other sites

Si... intr-un final am gasit problema. am fost la un mecanic foarte bun si am descoperit ce are. 1-calculatorul de injectie, 2-socul electronic si 3-deitmetru binenteles. am montat toate aceste trei piese si masina rupe asfaltu, deci nu imi vine sa cred cat de bine poate merge. toata investitia costa 350 lei.
Link to comment
Share on other sites

Si... intr-un final am gasit problema. am fost la un mecanic foarte bun si am descoperit ce are. 1-calculatorul de injectie, 2-socul electronic si 3-deitmetru binenteles. am montat toate aceste trei piese si masina rupe asfaltu, deci nu imi vine sa cred cat de bine poate merge. toata investitia costa 350 lei.

 

bravo, bine ca acum esti fericit, deci nu mai este praffff. :)

Link to comment
Share on other sites

Si... intr-un final am gasit problema. am fost la un mecanic foarte bun si am descoperit ce are. 1-calculatorul de injectie, 2-socul electronic si 3-deitmetru binenteles. am montat toate aceste trei piese si masina rupe asfaltu, deci nu imi vine sa cred cat de bine poate merge. toata investitia costa 350 lei.

Toate 3 au costat 150 lei?

Link to comment
Share on other sites

nu exista soc electronic pe masinile cu injectie, dc mecanicul asta ti-a spus asa ceva inseamna ca ti-a reparat masina din gresala (se mai intampla).

probabil asa s-a exprimat mecanicul respectiv si piesa are acest rol de soc electronic. Dar ce face practic socul asta are legatura cu aprinderea?

Link to comment
Share on other sites

Probabil s-a referit la valva de relantiu. Idle valve.

La motoarele pe carburatie cand e motorul rece se trage asa zisul soc ... modificare debit benzina/aer manual.

La astea peinjecte IDLE VALVE (controleaza debitul de aer) e aceasi chestie, doar ca e electronica toata treaba.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

nu e aceasi chestie

idle valve dupa cum ii spune si numele controleaza functionarea in regim de idle(relanti) al motorului, este practic o valva electromagnetica care face bypass peste clapeta de acc(care e inchisa complet la relanti) permitand unei cantitati controlate de aer sa intre in motor pt a tine motorul in functie. deci nu are nici o legatura cu functia vechiului soc.

practic in afara de clapeta de acc tot sistemul de admisie aer si formare amestec carburant este complet diferit la injectie fata de carburatie. orice comparatie gen "soc electronic" este complet aiurea, un mecanic bun nu are voie sa trateze asa superficial problema ca un necalificat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.