Jump to content

probleme la trecerea la jantele de iarna


Recommended Posts

salut, am fost azi si am pus pe masina jantele de iarna(R17, iar cele de vara erau R18) si acum cand merg drept volanul imi sta putin spre dreapta, are cineva idee daca trebuie refacuta geometria odata cu schimbarea jantelor?

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

nu are nici o treaba geometria daca a mers bine cu celelalte

 

echilibrate sunt?

 

da, le-am si echilibrat....si problema nu am observat-o la viteza ci pur si simplu cand merg prin oras si vreau s-o tin tot inainte tre sa inclin putin de volan in dreapta ca sa mearga drept....altfel are tendinta s-o ia usor pe contrasens!

Link to comment
Share on other sites

exact asa am patit eu cu roti echilibrate aiurea

 

le-am echilibrat a doua zi la alta vulcanizare si s-a rezolvat

posibil nu zic nu....dar totusi de ce am deviatie cand merg cu 5 la ora?.....ca o janta neechilibrata corect face figuri la viteze mari ca acolo se simte diferenta.....!(cel putin asa cred....nu aruncati cu pietre daca gresesc:D)

P.S: repet....nu e chestia ca trage dreapta.....ci ca volanu mi-e deviat cu cateva grade spre dreapta.....adica eu ca sa o fac sa mearga drept pe drum tre sa rotesc cu cateva grade spre deapta volanul....asta mi-e necazul!

Edited by tnk
Link to comment
Share on other sites

hai ma dati-o dracului de geometrie. ce tot bagati aiurea din top.dimensiunea rotii nu modifica geometria directiei. are el o uzura undeva la suspensia fata sau spate si la reasezareamasinii s-a modificat ceva. ar trebui verificata geometria fata spate dac masina nu trage si sta volanul altfel dar nu e din cauza rotilor.
Link to comment
Share on other sites

hai ma dati-o dracului de geometrie. ce tot bagati aiurea din top.dimensiunea rotii nu modifica geometria directiei. are el o uzura undeva la suspensia fata sau spate si la reasezareamasinii s-a modificat ceva. ar trebui verificata geometria fata spate dac masina nu trage si sta volanul altfel dar nu e din cauza rotilor.

 

inclin sa cred varianta ta cu suspensia pentru ca in urma cu o sapt am schimbat amortizoarele fata...dar am fost asigurat de catre service-ul respectiv ca nu e nevoie de refacerea geometriei!

Oricum....dupa cum bine zici si tu....un volan care sta intr-o parte n-are legatura cu jantele sau cu, cauciucurile, eu doar am deschis postul sa ma lamuresc.....

O sa ma duc sa refac geometria pentru ca e singurul leac pe care-l stiu pentru o pozitie corect a volanului!

Link to comment
Share on other sites

Pe naiba...unui prieten cu e46 ii tragea masina dreapta ca naiba si motivul l-a gasit la o vulcanizare. Janta dreapta spate era stramba. A pus alte jante si acum merge perfect, a zis ca parca e alta masina, si nu a umblat deloc la directie sau articulatii.
Link to comment
Share on other sites

cauze pot fi multe, fiecare o sa iti spuna o cauza si o va sustine sus si tare ...

si eu tind spre geometria rotilor sau suspensii, in nici un caz rotile! o roata stramba(deformata) o simti la viteze mici,5-10 km/h -> masina are o miscare specifica din cauza asta; o roata neechilibrata face ca volanul sa "tremure", sa "danseze" la viteze sau sa "bata" la viteze mari.

deci ... geometria

Link to comment
Share on other sites

cauze pot fi multe, fiecare o sa iti spuna o cauza si o va sustine sus si tare ...

si eu tind spre geometria rotilor sau suspensii, in nici un caz rotile! o roata stramba(deformata) o simti la viteze mici,5-10 km/h -> masina are o miscare specifica din cauza asta; o roata neechilibrata face ca volanul sa "tremure", sa "danseze" la viteze sau sa "bata" la viteze mari.

deci ... geometria

 

Adjudecat...Geometria sa fie....ma duc saptamna viitoare sa o corectez, multumesc tuturor pentru interventii!

Link to comment
Share on other sites

cauze pot fi multe, fiecare o sa iti spuna o cauza si o va sustine sus si tare ...

si eu tind spre geometria rotilor sau suspensii, in nici un caz rotile! o roata stramba(deformata) o simti la viteze mici,5-10 km/h -> masina are o miscare specifica din cauza asta; o roata neechilibrata face ca volanul sa "tremure", sa "danseze" la viteze sau sa "bata" la viteze mari.

deci ... geometria

 

Cand spui geometrie te referi la faptul ca rotile nu sunt circulare ca urmare a unor lovituri de exemplu (forma geometrica) sau te referi la unghiurile directiei?

Echilibrarea tine tot de geometrie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.