Jump to content

Alarma pe E36


Recommended Posts

Salut. Am incercat sa montez o alarma pe un e36 si mi-am cam prins urechile la inchiderea centralizata, am vazut ca are un calculator care lucreaza numai cu mase, am masurat firele la fiecare portiera dar degeaba.. nu gasesc firele cu care sa ma leg cu alarma.. care a mai pus si cum a reusit sa se lege la centralizata.. va rog putin ajutor:). Mentionez ca alarma e aftermarket un Hornet 740t. Multumesc
Link to comment
Share on other sites

vezi ca ai un modul de inchidere pe stalpul dreapta fata(deasupra boxei), il desfaci si vezi pe placa de integrate unde da impuls de inchide si deschidere

lipesti 1 fir pentru inchidere si 1 pentru deschidere care la randul lor le legi la modulul alarmei

spor la munca

Link to comment
Share on other sites

- Pentru inchidere se da semnal direct pe pinii 24 si 25 din modulul de inchidere pe mufa alba

- detectare deschidere usi fata (pinii 2 si 4) , de preferat sa se foloseasca si diode (deschiderea usii pune firul la masa)

- detectare deschidere usi spate (pinul doi din mufa neagra, cea cu 4 pini) - (deschiderea usii pune firul la masa)

- inchidere geamuri - comanda prin punere la masa pe pinul 9 din modul (mufa alba) --- nu este verificat ptr ca personal nu am geamuri electrice.

- detectare capota si portbagaj deschise e mai complicat ptr ca nu toate modelele au posibilitatea de a trage un fir de sub bord ptr asta. Cele care au modul de alarma din fabrica firul de la portbagaj ajunge sub bord intr-o mufa cu 12 pini (nu stiu exact unde ca nu am). Daca insa firul de portbagaj este in bord va avea 12V+ cand este inchis si 0V cand este deschis. Pentru capota nu am nici un fel de contact inchis/deshis , dar se poate monta unul de preferat un push-button in partea dreapta pe bara cu incuietoarea (este deja o gaura acolo unde se poate pune). Se trage fir direct pe sub baterie (de sub capota); Sub bord (in dreapta) se va observa o gaura cu un manson de cauciuc cu multe gaurele care face legaura cu compartimentul motor. Tot pe acolo se trage si firul ptr sirena.

 

si intradevar ... ai nevoie de un electrician :)

Edited by byrev
Link to comment
Share on other sites

Multumesc radu, nu stiam exact de unde sa ma leg, dadusem jos mocheta din partea soferului si vazusem ca am 2 fire ( alb si albastru ) pe alb primeam impuls ptr. deschidere si pe albastru ptr. inchidere, iar pe centrala alarmei aveam la fel 2 fire care dadeau + si - pe acelasi fir ceva de genu ( white/blue +unlock -lock si green/white -unlock +lock ) si incercasem sa le leg impreuna cu alea 2 fire care imi dau impuls la centralizata dar nu merge sa deschid din telecomanda, necesita 2 relee prin care sa ma leg. Deci desfac modulul de centralizata si masor pe care imi vine inchis/deschis dupa care ma leg cu 2 fire acolo si la randu lor leg celalalte 2 de la alarma, corect? Vazusem ca are si relee acolo.. iar ptr. geamuri electrice am vazut care e.. am sa pun si modulul mai acush:) mi-am pus un "homelights" legat la pozitii:) se vede dragut doar daca ai angel eyes:). Multumesc de sfat.. byrev multumesc ptr. info.. lucrez in domeniu de 5 ani doar ca ptr. alta marca:) iar e36 a fost "febletea" mea dintotdeauna, recunosc ca e prima data cand incerc sa pun o alarma pe asa ceva si mi s-a parut frumos ca neamtu a pus preechipare ptr. orice si asta te scapa de improvizatul firelor. Thanks again
Link to comment
Share on other sites

Multumesc radu, nu stiam exact de unde sa ma leg, dadusem jos mocheta din partea soferului si vazusem ca am 2 fire ( alb si albastru ) pe alb primeam impuls ptr. deschidere si pe albastru ptr. inchidere, iar pe centrala alarmei aveam la fel 2 fire care dadeau + si - pe acelasi fir ceva de genu ( white/blue +unlock -lock si green/white -unlock +lock ) si incercasem sa le leg impreuna cu alea 2 fire care imi dau impuls la centralizata dar nu merge sa deschid din telecomanda, necesita 2 relee prin care sa ma leg. Deci desfac modulul de centralizata si masor pe care imi vine inchis/deschis dupa care ma leg cu 2 fire acolo si la randu lor leg celalalte 2 de la alarma, corect? Vazusem ca are si relee acolo.. iar ptr. geamuri electrice am vazut care e.. am sa pun si modulul mai acush:) mi-am pus un "homelights" legat la pozitii:) se vede dragut doar daca ai angel eyes:). Multumesc de sfat.. byrev multumesc ptr. info.. lucrez in domeniu de 5 ani doar ca ptr. alta marca:) iar e36 a fost "febletea" mea dintotdeauna, recunosc ca e prima data cand incerc sa pun o alarma pe asa ceva si mi s-a parut frumos ca neamtu a pus preechipare ptr. orice si asta te scapa de improvizatul firelor. Thanks again

 

Nu trebe sa masori nimic, iata pozele: pe spate sunt lipte fire pentru pinii de detectare a usilor inchis/deschis , pe fata placii sunt firele ptr inchidere.

Pinul incercuit e ptr inchiderea geamurilor.

 

Bafta.

post-30898-1259530204_thumb.jpg

post-30898-1259530214_thumb.jpg

Edited by byrev
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam sunt doua tipuri de module pentru inchidere pentru e36 (daca nu ma insel chiar 3)

 

Eu cand am legat alarma de inchidere, modul inchis l-am pus sa-l faca direct pe dead-lock, daca-ti sparge cineva geamul sa nu poate deschide usile, Si pentru cei care au ceva muzica (woofer, statoe, etc) cel mai important sa nu-ti deschida portbagajul orice ar incerca.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam sunt doua tipuri de module pentru inchidere pentru e36 (daca nu ma insel chiar 3)

 

Eu cand am legat alarma de inchidere, modul inchis l-am pus sa-l faca direct pe dead-lock, daca-ti sparge cineva geamul sa nu poate deschide usile, Si pentru cei care au ceva muzica (woofer, statoe, etc) cel mai important sa nu-ti deschida portbagajul orice ar incerca.

 

Foarte probabil sa fie asa cum zici. E nevoie de manualul cu electrica pentru anul din care e facuta masina pentru a sti 100% cum se face.

Link to comment
Share on other sites

si eu am o problema .. am fost la un eletrician si mi-am pus o alarmat maat 679 pe un bmw e36 coupe ..

dar cand incui masina din alarma observ ca capacu la rezervor nu se inchide , in schimb din centralizata ( cheie) merge . unde ar fi buba?

merci mult

 

Curios , asa ceva nu ar trebui sa se intample, din electrica masinii (le mine) inchiderea este in paralel, adica firele sunt pur si simplu legate toate intr-un singur nod, si se inchid toate simultan, fara nicio exceptie.

 

Daca faci rost de manualul cu partea electrica ptr modelul tau, putem sa gasim buba :)

Link to comment
Share on other sites

si eu am o problema .. am fost la un eletrician si mi-am pus o alarmat maat 679 pe un bmw e36 coupe ..

dar cand incui masina din alarma observ ca capacu la rezervor nu se inchide , in schimb din centralizata ( cheie) merge . unde ar fi buba?

merci mult

de unde a luat semnalul pt usi? cumva de la plafoniera? ca la mine fix de acolo l-a luat si am aceeasi problema cu capacul de la rezervor.

Link to comment
Share on other sites

maro = masa? (-)

 

nu nu ... acolo nu este nicio masa. Firele de masa se iau de pe sasiu :). Acolo sunt firele de comanda Inchidere/Deshidere , pe unul se inchide si pe altul se inchide.

 

Ca sa te convingi de asta, faci lipiturile corect ca in poza si dai un impuls scurt de 12V+ pe unul dintre fire, usile se vor inchide/deschide in functie de care fir este folosit.

 

NOTA: Sa ai contactele la usi pe inchis , altfel nu se va intampla nimic. La portierele din fata contactul este chiar in incuietoare metalica, un buton mic din plastic. Ca sa'l blochez am folosit un maner de patent in locul respectiv si se bloca butonul (cand tineam usa deschisa ca sa pot lucra mai usor).

Link to comment
Share on other sites

E bine legata comanda de inchis/deschis in modulul masinii, atat doar ca mai trebuia sa pui doua diode pe firele inchis/deschis ce vin de la modulul de alarma.

Fara acele diode, daca cineva forteaza incuietoarea de la usa si o deschide alarma nu va suna fiindca va fi dezactivata de switch-ul din usa.

Link to comment
Share on other sites

E bine legata comanda de inchis/deschis in modulul masinii, atat doar ca mai trebuia sa pui doua diode pe firele inchis/deschis ce vin de la modulul de alarma.

Fara acele diode, daca cineva forteaza incuietoarea de la usa si o deschide alarma nu va suna fiindca va fi dezactivata de switch-ul din usa.

 

Nu este adevarat. Diodele nu se pun pe comenzile de inchis/deschis (nu este necesar) ci pe contactele inchis/deschis. Se pun diode pe acele contacte pentru ca toate contactele se vor lega intr-un singur punct si ptr a proteja echipamentele de eventuale greseli umane (curenti care pot sa ajunga acolo unde nu trebuie). Contactele ptr usile fata sunt pe pini 2 si 4 din mufa alba iar pentru usi spate sunt pe pinul 1 din mufa neagra cea cu 4 pini. Exista si pentru portbagaj insa nu la toate modelele si firul nu ajunge chiar in modulul de inchidere.

 

Alarma se dezarmeaza numai si numai din telecomanda, nu exista o alta solutie decat una "fortata" sau "secrteta" si este diferita de la alarma la alarma.

 

Pentru orice tentativa de a deschide usa se va porni alarma. Contactele de la usi se pun la masa cand se deschide o usa, iar alarma va sesiza asta. Insa daca alarma nu are alimentare nu va porni motorul (daca este instalata si protectia antifurt). Protectia antifurt se poate pune pe alternator, pe pompa de benzina, pe comanda electronica a bujiilor, etc ... exista multe metode de a impiedica masina sa porneasca sau sa mearga mai mult de 3s :)

 

Cel putin la mine orice incercare de a deschide usile fara sa porneasca alarma a fost sortita esecului. Alarma porneste si la vibratii adica aproape la orice atingere, inclusiv introducerea normala a cheii in contact. Daca atingerea este persistenta alarma va urla fara oprire, altfel doar ptr scurt timp. Daca un contact de usa este deschis alarma nu se mai opreste decat din telecoamanda sau taierea alimentarii. Chiar daca se introduce cheia in usa atat de fin incat alarma sa nu sesizeze o vibratie usoara, ea tot va porni in momentul in care actuatoarele deschid usile pentru ca vibratiile detectate sunt foarte mari.

 

O alarma care se dezarmeaza cand se deschid usile fortat aia nu e alarma :lol:

Link to comment
Share on other sites

cred ca da .. ca zicea ceva de plafoniera ... maine daca am timp ma duc la el sa vada de la ce e ..

 

Asa se trage comanda de inchidere:

 

post-30898-1259530204_thumb.jpg

 

Din alta parte nu-i garantat ca merge 100%

Firele alb si maro fiind de la centrala alarmei.. nu? Le lipesc direct pe integrat? Si o sa dea direct impuls in modulul masinii, la care la randul lui va activa centralizata?

Edited by rec
Link to comment
Share on other sites

cred ca da .. ca zicea ceva de plafoniera ... maine daca am timp ma duc la el sa vada de la ce e ..

 

Asa se trage comanda de inchidere:

 

post-30898-1259530204_thumb.jpg

 

Din alta parte nu-i garantat ca merge 100%

Firele alb si maro fiind de la centrala alarmei.. nu? Le lipesc direct pe integrat? Si o sa dea direct impuls in modulul masinii, la care la randul lui va activa centralizata?

 

CORECT !

 

Exista si variante cu intreruperea firelor care vin de la actuator etc ... o interconectare mai complexa care nu-si are rostul cand se poate fff simplu cu 2 fire lipite :)

Link to comment
Share on other sites

nu de furat dar a venit la service un e60 530d cu rezervoru plin de zahar ...

mie mi-au furat suportu de nr de la bara fata cu tot cu nr si bandou ..

 

uh, bun zaharul ca are putere calorica mare :) ... ca sa nu'ti mai fure suportul prinzi numerele cu suruburi cu cap stea/imbus, in cel mai rau caz vo stramba numaru dar macar ramane tot acolo :lol:.

Niste nenorociti, ar trebui sa ne punem si niste camere video sa inregistreze nonstop cine-si face veacul pe langa masini !

Link to comment
Share on other sites

Dap nasol, cand am adus masina in tara am lasat-o la bacau si peste noapte am ramas fara oglinzi si semnalizari, avea farurile stoc:) pana la iasi m-au oprit 5 echipaje:) eram cu nr. provizorii si fara semnale:) numa bun de agatat. Daca tot vorbim de e36, detin un motor 1.6, vreau sa intreb daca la cald, ma refer la vremea de afara sa traga greu si la rece sa rupa.. am o problema mare cu asta si consumul e marisor atunci cand merg cu ea la cald sau eventual la temp de 90, la rece stiu ca fluxul de benzina e mai mare dar e diferenta mare intre cald si rece.. trage nasol:(.. debitmetru, vreo sonda ceva.. ce sa fie?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.