Jump to content

cutie 6 trepte pe e39


Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

diesel-urile nu sunt puturoase :)

 

cel putin generatia noua. am si un diesel de la vag (al doilea pe care in decurs de 5 ani) si pentru mine reprezinta un raport echilibrat de consum si putere. sa nu mai vorbim de cele cu litraj mare de la 3l in sus. in fine asta e o alta discutie.

 

tu in mare ai dreptate, o cutie cu 6 viteze ar fi de preferat, insa sincer nu cred ca merita investitia, timpul etc.etc. daca te hotarasti totusi, pune si tu un DIY

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

intreb si eu

 

cutia de pe e39 520d 136 seamana cu alta cutie in 6 trepte? 320d sau ceva?

 

 

am avut un e46 320d cutie manuala 6 trepte inainte de e39 si sincer era mult mai obositor fata de 5 trepte pentru ca schimbi mai des.

la e39 cu 5 trepte, treptele sunt mai lungi si schimbi mai rar, valabil doar pt bucuresti

 

in rest la drum lung e super

Edited by ahiile
Link to comment
Share on other sites

am mers cu o cunostinta cu un e-klasse dinala cu 7-gtronic, motorul era un CDI de vreo 2 l si ceva, nu mai tin minte.... cica nu e nici o sfaraiala la consum, cel putin la stilul si drumurile care le face el nu se simte mai nimic fata de versiunea anterioara care a avut-o. Era chiar dezamagit, cica o gramada de bani optiunea pentru niste marketing ...

Cred ca se merita doar pe autostrada cand rulezi distante mari la viteze de peste 140 km/h si mers constant.. ca oricum nu se accelereaza treapta a 6... daca ai motor mic

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu vad rostul unei cutii manuale in 6 trepte. Poate ca sa mesteci mai mult in cutie.

Singura masina cu 6 trepte manual pe care am condus-o e golf 4 1.9 tdi, si mi s-a parut o mare pocnitoare cutia. A-1-a e foarte scurta, mai mult inutila, pleci de pe loc si dupa jumatate de secunda tragi a-2-a.

 

Utilitatea ar fi probabil consumul, sau sa tii un motor mic in banda de putere. In loc sa mearga lumea cu a-5-a la 60-70 km/h or sa mearga cu a-6-a si 700 ture.

 

Utilitatea la viteza maxima nu o vad deloc, atata timp cat un 530d e39 automat in 5 se duce 200 cu a-4-a, iar in D pleaca 90% din cazuri cu a-2-a de pe loc.

Am ocazia sa fac comparatie intre e39 530d automat in 5 si 545i automat in 6. Mai mult imi place cea in 5 . Cel putin la benzinar e aiurea rau pentru ca ii da a-6-a in D la mers linistit la 100-120, si vreo 1300-1400 ture, si cand o calci brusc coboara 3-4 viteze ( la kickdown) ca sa urce la 4000 ture. Bineinteles ca schimbarea asta dureaza ceva timp. Daca nu o calci la kickdown, e si mai rau, coboara 2 , accelereaza putin, dupa aia mai coboara inca una, si se duce in 6000. Oricum 250 prinde in a-5-a si dupa aia e limitata, deci nu vad utilitatea a 6 viteze.

 

Am mers un camaro de prin 76 cu cutie automata in 3 sau 4 rapoarte si nu mi-a dat deloc impresia ca ar avea nevoie de vreun 7-gtronic la ce cuplu avea.

 

Banuiesc ca la motoare mai mici e si mai rau pentru ca sunt rapoartele mai scurte. Eu unul prefer sa schimbe 2 viteze pana la 100, decat vreo 3-4 .

 

De unde le-o fi dat lor consum mai mic nu stiu pentru ca special m-am uitat la indicatorul de consum la 530d si la 120 intr-a 5-a (2000 ture) , consumul e identic ca intr-a 4-a si 2400 -2500 ture.

S-ar putea sa fie diferit la cutia manuala.

 

Nu stiu de unde a aparut obsesia asta cu cat mai multe viteze. Cand eram pustan si nu erau atatea ozn-uri pe strada imi aduca aminte ca nu te tineai cu dacia in 5 viteze pe langa aia in 4 pana la 80-100 km/h. :)

Link to comment
Share on other sites

Sa dam un benzinar 530i sa zic, 231 de cai

Cu 5 trepte, la 180km/h are 5500rpm, iar cu 6 trepte are cam 4500.

Se simte la consum de nu te vezi.

la cutiile cu 6 trepte manuale, (cele pe care le stiu eu) primele 5 trepte sunt identice ca la cutia in 5, iar a 6-ea e doar pentru regim de autostrada.

Sincer, eu prefer ca la 140km/h sa rulez cu 2000 rpm, decat cu 3000.

Uzura motorului, consumul, de ce sa tin motorul turat aiurea? il tin turat cand ma pregatesc pentru talpa, dar la mers normal afara, as merge si la 1200-1500rpm cu a 6-ea.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca pleaca de la premiza ca o treapta in plus scade turatia si odata cu ea si consumul. De aici uzura mai mica, consum mai mic, etc. Insa s-ar putea ca premiza sa fie gresita: de obicei treapta 5 e in zona raportului de 0.8. La cele cu 6 trepte, a 6-a cred ca e mai jos de atat, iar daca masina nu are putere mare si merge si cu viteze mari, efortul de a impinge intr-a 6 e mai mare decat intr-a 5 din cauza raportului in cutie. Zic si eu.... :)

Daca te ajuta Mondeo 2.2tdci are aprox. 3500ture in treapta 6 la 200. Laguna 2 1.9dci cam tot pe acolo daca-mi aduc aminte bine.

Link to comment
Share on other sites

Cele 5 trepte credca is identice, a 6 nu prea cred ca ai sa o folosesti prea des.

La 320d : ultima treapta este identica la cele 2 cutii (cam 115km/h la 2000rpm, pe ceas)

Diferenta este ca pentru un mers mai sportiv nu trebuie sa omori motrul la fel de mult.

De asemenea la mers constant nu mai pici "intre trepte", ca sa zic asa, la cea cu 6.

De ex la cea cu 5 , la depasire de la la 90km/h e cam ciudat: cu a 3-a nu mai ai mult si ajungi la limitare, cu 4-a parca nu ai destula rezerva de putere.

 

Comparatiile le-am facut intre un 320d 2002 5 trepte si 320d 2004 6 trepte, ambele fiind in stare buna de functionare.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.