Jump to content

cutie 6 trepte pe e39


Recommended Posts

Cele 5 trepte credca is identice, a 6 nu prea cred ca ai sa o folosesti prea des.

La 320d : ultima treapta este identica la cele 2 cutii (cam 115km/h la 2000rpm, pe ceas)

Diferenta este ca pentru un mers mai sportiv nu trebuie sa omori motrul la fel de mult.

De asemenea la mers constant nu mai pici "intre trepte", ca sa zic asa, la cea cu 6.

De ex la cea cu 5 , la depasire de la la 90km/h e cam ciudat: cu a 3-a nu mai ai mult si ajungi la limitare, cu 4-a parca nu ai destula rezerva de putere.

 

Comparatiile le-am facut intre un 320d 2002 5 trepte si 320d 2004 6 trepte, ambele fiind in stare buna de functionare.

nu cred ca 320d are 115km/h la 200 ture nici daca ma impusti. 525d-ul meu are aproape 105km /h la 2000 si e dat cu viteza de varf mai mare cu min 10 km/h

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai ar trebui sa fie invers, cea in 6 sa aiba treptele mai scurte. Sa mesteci mai mult la ea.

Pai asa este: 1 - nu stiu, 2, 3, 4 - mai scurte, 5 de la cea cu 6 trepte este intre 4 si 5 de la cea cu 5 trepte

 

 

 

nu cred ca 320d are 115km/h la 200 ture nici daca ma impusti. 525d-ul meu are aproape 105km /h la 2000 si e dat cu viteza de varf mai mare cu min 10 km/h

Faci pariu?

Am zis pe ceas, real probaibil ceva peste 110, nici un caz 105, intr-a 5-a am 95 pe ceas la 2000

 

Nu mi se pare foarte aiurea - ai un raport putere/masa cu 2% mai bun dar ai o suprafata frontala cu 5% mai mare

 

P.S. Eu am vazut ca vitezele maxime sunt 216 respectiv 219, nu sustin ca e corect.

Link to comment
Share on other sites

faza e ca nu poti merge constant la viteze mari si mesteci la ea, chiar si la moatoare mai mari se simte si trebuie sa te dai jos vreo 2 trepte ca sa poti demara de la 140 km/h.

Pe mine ma fac sa rad chestiile astea.. are consum mai mic la 180 km/h sau la 200. Sa fim seriosi.. nu poti tine 200 km/h mai mult de 5 min constant nicaieri in lume. E imposibil sa nu dai de ceva trafic si pe cel mai pustiu autobahn din Germania... asta inseamna franat .. redus la un 160-140.. urcat iar..si tot asa..

Si la viteza aia nu te omora consumul daca reusisesti sa o tii constanta, se simte mai mult daca accelerezi de 15 ori pe h sa ajungi inapoi de la 140 la 200...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pai ar trebui sa fie invers, cea in 6 sa aiba treptele mai scurte. Sa mesteci mai mult la ea.

Pai asa este: 1 - nu stiu, 2, 3, 4 - mai scurte, 5 de la cea cu 6 trepte este intre 4 si 5 de la cea cu 5 trepte

 

 

 

nu cred ca 320d are 115km/h la 200 ture nici daca ma impusti. 525d-ul meu are aproape 105km /h la 2000 si e dat cu viteza de varf mai mare cu min 10 km/h

Faci pariu?

Am zis pe ceas, real probaibil ceva peste 110, nici un caz 105, intr-a 5-a am 95 pe ceas la 2000

 

Nu mi se pare foarte aiurea - ai un raport putere/masa cu 2% mai bun dar ai o suprafata frontala cu 5% mai mare

 

P.S. Eu am vazut ca vitezele maxime sunt 216 respectiv 219, nu sustin ca e corect.

pai mai devreme aveai si cu a5-a la cea cu 5 ( la care ti-am facut obiectia) si intr-a sasea la cea cu 6 aceeasi viteza de 115 km7h la 2000. fa o poza cu ce viteza ai tu la 2000 in ce treapta vrei si garantez ca nu ai 215.

 

pedro: ai pus cutia de 6 trepte ?

inca nu mi-a oferit nimeni asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

E la mintea cocosului sa nu inteleaga careva, ca prefer ca la 120 sa am 2500 de ture, in loc de 3500, na. si un consum in loc de 7, 6.

Oricine cam prefera cutia in 6 fata de cutia in 5.

Eu cand am avut un 320d de vanzare, prima intrebare a fiecarui posibil client a fost: ''are cutia in 6 nu?''

Ce rost mai au discutiile, o cutie in 6, prinde mai bine ca una in 5, e un upgrade.

 

Poate la diesel e diferit, desi n-as crede, ca, cutia in 5, treapta 5 sa aibe acelasi raport ca treapta 6 la cutia in 6.

 

La benzinar, treapta 6 e mai lunga ca treapta 5, evident. Ca doar nu e pusa acolo, doar sa fie. Si celelalte trepte, sunt identice.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Pedro nu iti iteleg confuzia? Unde m-am contrazis?

 

Eu am cu 6 trepte.

 

Pe ceas, la 2000rpm am 95 intr-a 5-a, 115 intr-a 6-a, probabil ca real e cu 2-3% mai putin, nu stiu sigur.

 

Asta vara am avut ocazia sa compar la una cu 5 trepte si am tras concluziile de mai sus printre care si ca a 5-a e la fel ca a 6-a de la mine.

 

 

OFF

@Roco Si eu tot intrebam, dar mai mult din alt motiv: cutia cu 6 era un indicator ca masina a fost facuta dupa oct 2003, cand s-au facut niste modificari la turbina, galerie de admisie si s-a bagat si Euro 4.

Link to comment
Share on other sites

Au rost cutiile cu 6 trepte insa nu la orice motor, in anumite situatii producatorii dezvolta cutii cu 6 trepte facand compromisuri la raportele de multiplicare pe treptele inferioare I - II (care sunt aproape identice) insa folosesc avantajele de la demultiplicarea treptelor superioare V - VI si astfel obtin turatii reduse la viteze mari in functie puterea motorului @ turatia la care acel motor dezvolta cuplul maxim. Nu la orice motor caruia ii pui cutie cu 6 trepte obtii reducerea consumului !!! Edited by holby
Link to comment
Share on other sites

Pedro nu iti iteleg confuzia? Unde m-am contrazis?

 

Eu am cu 6 trepte.

 

Pe ceas, la 2000rpm am 95 intr-a 5-a, 115 intr-a 6-a, probabil ca real e cu 2-3% mai putin, nu stiu sigur.

 

Asta vara am avut ocazia sa compar la una cu 5 trepte si am tras concluziile de mai sus printre care si ca a 5-a e la fel ca a 6-a de la mine.

 

 

OFF

@Roco Si eu tot intrebam, dar mai mult din alt motiv: cutia cu 6 era un indicator ca masina a fost facuta dupa oct 2003, cand s-au facut niste modificari la turbina, galerie de admisie si s-a bagat si Euro 4.

asa da .

 

Cele 5 trepte credca is identice, a 6 nu prea cred ca ai sa o folosesti prea des.

La 320d : ultima treapta este identica la cele 2 cutii (cam 115km/h la 2000rpm, pe ceas)

Diferenta este ca pentru un mers mai sportiv nu trebuie sa omori motrul la fel de mult.

De asemenea la mers constant nu mai pici "intre trepte", ca sa zic asa, la cea cu 6.

De ex la cea cu 5 , la depasire de la la 90km/h e cam ciudat: cu a 3-a nu mai ai mult si ajungi la limitare, cu 4-a parca nu ai destula rezerva de putere.

 

Comparatiile le-am facut intre un 320d 2002 5 trepte si 320d 2004 6 trepte, ambele fiind in stare buna de functionare.

uita-te ce ai scris mai sus.

Edited by pedro
Link to comment
Share on other sites

Adica in viteza a 5-a la 320d cu 5 trepte, ai 115km/h la 2000 rpm, si la 320d 6 trepte cu a 6-ea ai la fel?

Pai care mai e scopul la 6 trepte atunci... la diesel o fi asa... ciudat.

La benzinar nu e asa, avea dreptate holby, pentru fiecare motor s-a facut partajarea la cutie dupa nevoi...

Link to comment
Share on other sites

Am spus mai sus:

La mers constant pici mai greu "intre" trepte.

La demaraje nu mai trebuie turata asa mult ca sa jungi in urmatoarea treapta la un cuplu bun.

Mie mi se pare cea mai utila treapta a 5-a pe drumurile nationale 100kmh la 2000 si un pic. La cea cu 5 se simte o diferenta destul de mare intre 4 si 5, de exemplu 100-110 (pe drumuri nationale unde nu poti merge constant ) e o viteza prea mica pt a 5-a, prea mare pt a 4-a.

La cea cu 6, 100-110 e perfect cu a 5-a.

Asta e senzatia dupa ce vii de pe una cu 6 trepte, probabil ca te obisnuiesti si ori mergi mai tare ori mai incet

Link to comment
Share on other sites

In ce sens? Ai vrea ca ultima sa fie mai lunga? Sau cutia altfel etajata?

E doar o sugestie: intereseaza-te de cutiile de pe e46. Avand motoare comune cred ca au si cutii.

sunt cutii in 6 trepte pe 320i e46?

Eu simt turatii prea mari in viteza a 5-a pe la 120-130km/h.

Pe mine nu m-ar interesa consumul ci zgomotul turatiilor care ma cam enerveaza,merg mult pe autostrada.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca unii vanzatori zic ca au... acum nu stiu de unde le au, ma documentez si revin.

Ce turatie ai acum la 120 de exemplu?

Scuze!exact nu stiu pentru ca eu schimb frecvent vitezele dor din ce aud si crede-ma ca am condus multe masini si ma inspir la schimbare doar dupa auz.

MS mult!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.