Jump to content

verificare bobine


Rin_Tin_Tin

Recommended Posts

De cateva zile sunt cam activ pe forum... Asta insemna ca am probleme cu masina...

 

Cum testez bobinele cu voltmetrul ?

(Procedura)

Ce valori trebuie sa am ?

 

Motor M50B25

Nu le poti testa cu voltmetrul daca este vorba de bobinele de la aprindere. Tensiunea de acolo este de peste 10000 de volti. Cel mai simplu le poti testa cu o bujie. Bobinele respective merg in regim de impulsuri. Ii dai un impuls de 12v pe intrare si in momentul ala trebuie sa dea scanteie bujia. Sa nu o ti alimentata continuu la 12v ca o poti arde.

Edited by bdani
Link to comment
Share on other sites

Da... N-am inteles nimic...

Trebuie sa scot bobina de pe motor ? Si daca o scot ii pun o bujie in capata sa vad daca scoate scanteie? ii dau impulsuri de curent de la baterie adica tin foarte putin contactul pus ?

Sau daca nu o scot cum vad ca da scanteie bujia ?

 

Daca poti sa-mi zici pas cu pas ce am de facut...

Merci mult.

Link to comment
Share on other sites

in general dau erori daca sunt stricate,daca ti neaparat exista tester pentru bobine

 

http://www.autoscan.ro/COP_Tester_de_aprindere.htm

 

ce an e masina ta?

 

sau poti deconecta fiecare bobina in parte si sa vezi ce se intampla(motorul ar trebui sa mearga mai prost ) daca la vreuna nu isi schimba mersul aia e cu probleme.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

in general dau erori daca sunt stricate,daca ti neaparat exista tester pentru bobine

 

http://www.autoscan.ro/COP_Tester_de_aprindere.htm

 

ce an e masina ta?

 

sau poti deconecta fiecare bobina in parte si sa vezi ce se intampla(motorul ar trebui sa mearga mai prost ) daca la vreuna nu isi schimba mersul aia e cu probleme.

 

 

Deja merge prost pt ca o bobina nu merge sau cred ca nu merge. Motorul merge in 5 pistoane iar asta ar putea fi o cauza din multe altele asa ca am nevoie de ceva clar . E de la bobine sau de la altceva !

( am fise si bujii noi... )

 

 

M-am uitat pe Link.... E util un tester de-asta la casa omului... Momentan nu e pe stoc... Am sa urmaresc siteul respectiv.

Merci

 

( motorul e M50B25 din 92 )

 

daca la vreuna nu isi schimba mersul aia e cu probleme.

 

 

Buna idee :)

 

Da' bobinele alea nu curenteaza ? Scrie " Achtung " :lol:

Edited by Rin_Tin_Tin
Link to comment
Share on other sites

Daca te pricepi cat de cat la electronica este simplu sa le testezi. Fiecare bobina este practic un transformator ridicator de tensiune. Pe intrare vin impulsuri de 12v iar pe iesire are fisa care merge la bujie si a doua legatura la masa. Conectezi bobina prin intermediul fisei la o bujie pe care o ai la indemana si filetul bujiei il pui la masa. Pe intrarea bobinei bagi un impuls scurt de 12 v (deconectezi bobina de la instalatia masinii ) si in momentul ala trebuie sa dea scanteie bujia.
Link to comment
Share on other sites

nu e asa!

pe primarul (bornele de joasa tensiune) se aplica un impuls de 250-300V ca sa dea in sec tensiuni de 15-20kV si sa produca scanteie la bujie.

mai simplu poti verifica cele doua infasurari dc nu sunt intrerupte cu un ohm-metru (orice multimetru are si aceasta functie), setezi pe gama 0-200 ohm sau 0-1k si masori primarul, apoi pui pe o gama mai mare 200k de ex si masori secundarul.

acuma exista diverse tipuri de bobine de ind care au bornele plasate in diverse feluri.

aceasta metoda simpla de masura iti parmite sa detectezi doar dc infasurarile sunt intrerupte (un defect frecvent) insa nu itit permite sa detectezi dc infasurarile au strapungeri intre spire (un defect si el relativ frecvent).

 

o metoda alternativa: scoate fisele de la bujii, punele sa stea stabil cu capatul conductorului la 5-10 mm fata de masa (blocul motor), actionaza demarorul si vezi dc fac toate scantei. motorul nu va porni ca nu are scanteie la bujii. dc fac toate scantei at sistemul de apr e ok.

Link to comment
Share on other sites

eu iti recomand sa incepi prin a verifica daca nu este deterioarata vreo fisa.....este partea aceea de cauciuc care face legatura intre bobina si care vine peste bujie....sa nu fie strapunsa si astfel sa canalizeze scanteia cu peretii laterali ai capacului de la culbutori...din cauza caldurii acel cauciuc se intareste in timp si datorita faptului ca este parcurs de curent de mare voltaj se pot strapunge...cum se observa daca aceste fise mai sunt bune sau nu? in primul rand sa nu aiba aspect casant sau urme de strapungere....laterale...daca sunt ok atunci...poti trece la verificarea inductiei: scoti ansamblul bobina+fisa+bujie il asezi in asa masura incat capatul bujiei sa faca contact cu blocul motor sau cu masa...si dai scurt la automat, daca da scanteie inseamna ca e ok ansamblul respectiv....sau varianta mai simpla e un mecanic priceput sau un tester bun...spor la treaba
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.