Jump to content

bmw e36 compact 2.5L


Ruffryder_dmx

Recommended Posts

Sal everybody, as incepe prin a spune ca posed un e36 compact care pana akuma 1 luna era un 316i.... in prezent el este un 325i motor m50b25 fara vanos :lol: .

Am ales schimbarea asta pt ca un compact are exact aceeasi greutate cat un urs... pt ca "dedesubt" este tot urs si ma refer la grup.. punte.. bascule, si pana la urma tot un e36 este din fata. :)

Acum sa vb putin si despre motor pt ca am mai citit niste posturi pe aici despre compacturi cu 2.5 si tot felu de intrebari legate de motor. :) Motorul meu provinde de pe un e34 (s-a schimbat baia de ulei si sorbul pt a putea intra pe jugul de e36) cutia este ZF. akuma intervin modificarile

in primul rand puntea spate trebuie schimbata pt ca obligatoriu trebuie discuri, traseul de esapament trebuie modificat (e bun si cel de coupe dar trebuie scurtat intre intermediara si finala) cardanul trebuie scurtat si echilibrat dinou.. timoneria se schimba si aceasta (in functie de cutia aleasa) ... ceasurile de bord de la 4-pistoane la 6-pistoane.

Urmeaza si cateva poze peste cateva zile.. deoarace masina akuma este intr-o mica oparatiune de planat _chiulasa_ (pt o compresie marita). Si sper sa prin si eu intalnirea de sambata asta (daca e gata masinutza :) )

Astept si eu parerile voastre sugestiile si eventualele intrebari pt cei care vor sa incerce un proiect asemanator.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit o poza in tel... cand inca era in lucru

post-31202-1259782469_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

cardanul trebuie scurtat si echilibrat dinou

Unde faci asta si cat te costa?

 

Un proiect frumos. Multa bafta in continuare.

 

 

Totul fara manopera m-a dus la vreo 700 de Euro. Cardanul l-am scurtat si l-am echilibrat la un strungar pe care (Dany_laf-ul) mi l-a recomandat si m-a costat 50 Ron toata treaba la cardan. a fost scurtat cu 23 de mm

Link to comment
Share on other sites

Nu am un numar de tel al lui, dar iti pot spune pe unde este pana trec eu pe akolo sa fac rost de nr lui de tel. este in spatele spitalului "Budimex" este un sevice pe un colt si intraba akolo de el in caz ca ai nevoie urgenta (asta pana fac eu rost de nr lui)

 

SI am si eu o intrbare la toto cei care cistsc acest post. ARE CINEVA un grup 3.25 - 3.15 carcasa minca (pot fi chiar si open), dar am nevoie de un grup ca sa pot profita de intraga capacitate a masinii. sunt limitat de grup :)(

Link to comment
Share on other sites

salut

 

vreau sa fac un transplant asemanator cu ce ai facut tu.

mi-ar placea sa stam de vorba mai pe larg despre subiect.

 

daca ti-ar facea placere, ti-am dat add pe mess, putem vb mai mult.

 

 

tot pe compact ?!?! sau ce timp de caroserie !?!?!

Link to comment
Share on other sites

Puntea spate merge de urs in mod normal,iar diferentialul tot de urs .

 

puntea da dar nu si basculele si bara stabilizatoare cu bieletele-antiruliu. pe mine ma interesa grupu cu carcasa mica (ex grup de urs) care sa aiba min 3.25 sau chiar mai mic si poate sa fie si open. Stiu despre ce e vb la masina mea mai ales ca am cautat punte si mi-am adus tocmai din germania o punte spate completa cu discuri in 5 prezoane (asa cum are pisica)

Link to comment
Share on other sites

salut

 

vreau sa fac un transplant asemanator cu ce ai facut tu.

mi-ar placea sa stam de vorba mai pe larg despre subiect.

 

daca ti-ar facea placere, ti-am dat add pe mess, putem vb mai mult.

 

 

tot pe compact ?!?! sau ce timp de caroserie !?!?!

pe sedan, 316 din 96. am o gramada de intrebari, in mare stiu ce-mi trebuie, dar e vb de fineturi, de detalii.

ai reusit sa-l treci in acte sau "mai astepti"? :)

Link to comment
Share on other sites

salut

 

vreau sa fac un transplant asemanator cu ce ai facut tu.

mi-ar placea sa stam de vorba mai pe larg despre subiect.

 

daca ti-ar facea placere, ti-am dat add pe mess, putem vb mai mult.

 

 

tot pe compact ?!?! sau ce timp de caroserie !?!?!

pe sedan, 316 din 96. am o gramada de intrebari, in mare stiu ce-mi trebuie, dar e vb de fineturi, de detalii.

ai reusit sa-l treci in acte sau "mai astepti"? :)

 

 

nu e trecut in akte pt masina e pe bulgaria si nu am nev ca nu ma verifica arr-ul daca am omologarea facuta in bulgaria :lol:

Link to comment
Share on other sites

Legal nu se poate decat cu f multa spaga asta pe compact deoarece nu s-a mai pus motor de 2.5 192CP dar pe o caroserie pe care s-a pus se poate

si costa aproximativ 5 mil. totul

Link to comment
Share on other sites

din 316i ti-a omologat 325?

daca se poate legal va rog sa ma informati

Se pot omologa absolut orice motoare vrei , difernta consta in taxele/testarile pe care le ai de platit...

poti pune orice cilindree doresti , bani sa ai...

 

Ca sa inlocuiesti un motor , la RAR nu sunt necesare alte acte in

afara actului prin care se demonstreaza ca motorul a fost inlocuit

intr-un service autorizat.

Ca abordare si tarifare sunt mai multe situatii:

-daca motorul nou este in gradul de motorizare a autoturismului si

puterea motorului nou este cu sub 40% mai mare decat puterea

motorului vechi, omologarea se poate face la oricare reprezentanta

RAR, iar tariful este in jur de 400 ron.

 

-daca motorul nu este in gradul de motorizare dar apartine unei

aceleiasi variante constructive de motor(acelasi constructor,folosind

acelasi bloc,cu aceeasi cilindree), puterea motorului nou este cu sub

40% mai mare decat puterea motorului vechi, omologarea se poate face

la oricare reprezentanta RAR, iar tariful este in jur de 400 ron.

 

-daca motorul nou este in gradul de motorizare si puterea nu creste

cu mai mult de 40% dar se modifica numarul sau dispunerea

cilindrilor,omologarea se incepe la orice reprezentanta RAR, dar

autovehiculul este testat suplimentar la laboratorul din

Voluntari, cu plata unui tarif suplimentar de 768 ron.

 

-daca motorul nou provine de la o alta marca, in cazul in care

puterea nu creste cu mai mult de 40%,omologarea se incepe la orice

reprezentanta RAR, dar autovehiculul este testat suplimentar la

laboratorul din Voluntari, cu plata unui tarif suplimentar de

aprox. 1800 ron.

 

-si in fine, daca motorul nou are o putere cu mai mult de 40% mai mare decat

puterea motorului vechi,omologarea se incepe la orice reprezentanta

RAR, dar autovehiculul este testat dinamic suplimentar la laboratorul

din Voluntari, cu plata unui tarif suplimentar de aprox. 4100 ron

 

 

sper sa va fie de folos, preturile erau valabile in vara 2008... realizati, de faprt, ce inseamna acea testare suplimentara, nu ? :)

 

 

mult succes !

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu pe cineva care a trecut de la 1.6 m40 la 2.5 m52b25 cu aproximativ 5 mil si trecut in carte motorul. a dat o declaratie la notar pe propria raspundere in care a precizat ca motorul vechi s-a spart si s-a dus la rar sa ii treaca noul motor in acte. i-au testat franele si amortizoarele (le schimbase pe toate pt 2.5) si transmisa si a fost ok. l-a costat declaratia de la notar si rar-ul. aprox 5 mil. f important motorul e piesa de schimb !!!!
Link to comment
Share on other sites

nu chiar... ca si axele cu came sunt piese de schimb dar una e sa pui axe cu alt ungi de atac si alta e sa pui axele stock.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
up.........
Link to comment
Share on other sites

LOL :)

Ai un UP si de la mine...

Perla zilei iti apartine :)

 

 

Vezi ca initiatorul topicului nu poate da mai mult de un UP la 7 zile... Poti sa citesti si in regulament.

Stai linistit ca te ajutam noi cu Up-urile...

 

 

5. Initiatorul topicului poate da un singur UP la 7 zile de la ultima sa postare. Nu se admit UP-uri date mai repede de 7 zile de la ultima postare :lol:

 

 

( Scuze pt offtopic :) )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.