Jump to content

Pierderea aderentei pe timp de iarna


bdani

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu e o regula, asa spune si in manual. In anumite conditii e posibil ca distantele pe nisip sau zapada sa creasca. Pe zapada sau pe polei eu personal evit sa blochez franele si sa intre ABS-ul.

In cazul masinilor fara ABS teoria spune ca in momentul blocarii rotilor stratul de zapada care se aduna in fata rotilor mai ajuta si ala la franare. Eu nu m-as baza pe asta.

Eu nu stiu de ce faceti atata caz pe marginea acestui subiect, doar ca sa aveti motiv de disputa? Pt ca aveti ambii dreptate.

Cand e zapada pe jos, la viteze mari ABS-ul oricum nu te ajuta sa eviti mare lucru, e inertia prea mare sa poti schimba traiectoria asa ca nici pe ABS nu m-as baza chiar oricand. Pe asfalt alta e aderenta. Daca intelegi principiul de functionare a ABS-ului intelegi si faptul ca are un minus, faptul ca micsoreaza presiunea in instalatia de franare pe o perioada scurta nu poate decat mari distanta. Iar atunci cand blocarea rotilor are loc foarte usor din cauza aderentei scazute sistemul poate da rateuri. De aia e bine ca pe zapada sau polei sa eviti sa blochezi rotile, fie chiar si cu ABS.

In rest, ramane cum am stabilit!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Masinile care participa la cursele pe zapada au ABS-ul dezactivat, asta poate spune ceva...

Ar trebui sa fim mai deschisi la minte si sa realizam ca multe din deciziile constructorilor de masini nu sunt tocmai cele mai bune pentru utilizatorul general. Este evident ca deciziile sunt generate pe considerente financiare iar nivelul de securitate oferit noua este in concordanta cu profitul pe care il aduce companiei si nimic mai mult.

 

Taz, chiar daca e cam tarziu, sunt deacord cu tine si apreciez ca ti-ai dat interesul sa faci acel test.

Link to comment
Share on other sites

Foarte bune reflexele soferului :)

A gresit cu o singura chestie. Cand a reusit sa redreseze prima data, la primul derapaj, trebuia sa ii dea treapta inferioara si sa acelereze.

(Treaba e valabila doar la masinile cu tractiune fata sau quattro. Cel din videoclip e Audi)

In felul ala nu mai derapa si in celalalt sens....

Edited by bknight73
Link to comment
Share on other sites

Odata cu ninsoarea asta m-am mai antrenat (fara voia mea) un pic. Cu BMW-ul a fost chiar ok sambata seara. Duminica a fost penal cu clio... cum puneam o frana mai tare se ducea curu' in stanga... si stai si fa drifturi pana o pui din nou pe drum.

Cu BMW-ul am patit-o miercuri... am accelerat ca bou' in curba si s-a dus la vreo 45 grade fata de drum... am reusit s-o redresez abia din a 3-a miscare (si am evitat la limita o masina parcata).

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Masinile care participa la cursele pe zapada au ABS-ul dezactivat, asta poate spune ceva...

Ar trebui sa fim mai deschisi la minte si sa realizam ca multe din deciziile constructorilor de masini nu sunt tocmai cele mai bune pentru utilizatorul general. Este evident ca deciziile sunt generate pe considerente financiare iar nivelul de securitate oferit noua este in concordanta cu profitul pe care il aduce companiei si nimic mai mult.

 

Taz, chiar daca e cam tarziu, sunt deacord cu tine si apreciez ca ti-ai dat interesul sa faci acel test.

Ma bucur ca sunt unii care au inteles ce am vrut sa evidentiez.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

e o placere sa conduc masinuta pe zapada , merg cu dtc-ul activat si ma joc mereu cu ea cand e strada libera ! cred ca e cel mai smecher sistem inventat vreodata ... mai greu e cand raman impotmolit ... atunci incep sa oftez dupa vechiu golf ... care era serif pe zapada fiind 4x4 ... Edited by MateiBarbu
Link to comment
Share on other sites

Nu vin sa sprijin parerea nimanui, insa daca ca sofer, esti foarte bun, extrem de obisnuit cu o masina fara abs, sa o stii, exact, cat, cum sa apesi pedala de frana, distanta de franare va fi mai redusa decat la o masina echipata cu abs.

 

Insa asta nu este cazul decat la 5% din conducatorii auto.

Abs isi face treaba perfect la mers normal sau sportiv in cam orice conditii, insa daca esti expert in ale condusului, cu abs poti controla franarea mult mai eficient.

 

Nu mai explic eu, poate multi dintre voi nici nu cititi.

 

pun un video, explica perfect acolo de ce fara abs opresti mai bine daca cunosti masina...

 

 

 

P.S.

Acest video trebuie urmarit complet, pentru a se trage o concluzie pertinenta.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

E adevarat ce scrie acolo, fiindca zice "ABS doesn't allow to regulate the braking force" si mai zice si '' If you release it to the point ABS is no longer active, you might not be braking at all'' asta e chiar pe bune, ca o data ce ABS intra, pana nu ridici piciorul de pe pedala aproape de tot, el tot acolo activeaza, ca sa scapi de abs, trebuie sa dai drumul de tot la pedala apoi sa apesi dinou, e clar ca in situatii limita, cum a fost cea din filmulet, lucrul asta ar fi facut ca masina sa intre direct in camioneta.
Link to comment
Share on other sites

Problema cea mai mare este aparitia brusca a obstacolului. Atunci omul reactioneaza din reflex (chiar daca cunoste foarte bine masina instinctul actioneaza prima secunda) fiind foarte greu sa isi controleze piciorul sa nu blocheze rotile mai ales daca este in curba. Si mai este si problema diferentelor de aderenta (nisip, asfalt uscat, udeala pe marginea drumului) cand chiar nu mai poti controla nimic. Atunci e bun ABS. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Pai clar, nimeni nu contesta ABS aici, insa in unele situatii, la unii soferi, e mai bine fara abs. :)

Explica-i asta lui Ciupanezu. Unii asta au inteles (mai ales ca in film cel care a filmat afirma ca ABS-ul este degeaba) desi am spus de 100 de ori ca sistemul este foarte folositor. Eu doar am facut o demostratie din care multi nu au inteles nimic. (nu este cazul tau)

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Pai clar, nimeni nu contesta ABS aici, insa in unele situatii, la unii soferi, e mai bine fara abs. :lol:

Explica-i asta lui Ciupanezu. Unii asta au inteles (mai ales ca in film cel care a filmat afirma ca ABS-ul este degeaba) desi am spus de 100 de ori ca sistemul este foarte folositor. Eu doar am facut o demostratie din care multi nu au inteles nimic. (nu este cazul tau)

 

Taz, chiar credeai ca Ciupanezu o sa afirme el vreodata ca a gresit? Daca a facut el odata chestia asta pe forum va rog sa-mi aratati :)

 

In conditiile in care pe un topic de iarna, el afirma:

 

Este evident cã ABS-ul micºoreazã distanÞa de frânare.

 

Dacã Þi se blocheazã roÞile În condiÞii de aderenÞã scãzutã, e clar cã distanÞa de frânare va fi mai mare tocmai din cauza absenÞei ABS-ului.

 

 

Apoi cateva posturi mai incolo o da la intors si zice despre teren uscat si se contrazice singur prinvind distanta de franare pe zapada.

Link to comment
Share on other sites

Explica-i asta lui Ciupanezu. Unii asta au inteles (mai ales ca in film cel care a filmat afirma ca ABS-ul este degeaba) desi am spus de 100 de ori ca sistemul este foarte folositor. Eu doar am facut o demostratie din care multi nu au inteles nimic. (nu este cazul tau)

 

Taz, chiar credeai ca Ciupanezu o sa afirme el vreodata ca a gresit? Daca a facut el odata chestia asta pe forum va rog sa-mi aratati :)

 

Apoi cateva posturi mai incolo o da la intors si zice despre teren uscat si se contrazice singur prinvind distanta de franare pe zapada.

 

PĂŁpuÂşi mici, Âşi desigur, sexoase, voi oricum nu aveĂži nici o treabĂŁ cu subiectul. :lol:

 

@Taz: BagĂŁ tatĂŁ niÂşte cursuri de englezĂŁ dacĂŁ nu ai ĂŽnĂželes ideea filmului.

 

@siulian: Am recunoscut În mai multe rânduri cã am greºit, oricum nu o sã stau eu sã-mi pierd vremea sã-Þi arãt unde.

Pe de altĂŁ parte, aici nu greÂşesc deloc Âşi am 100% dreptate.

 

ABS-ul este Întotdeauna util, singura situaÞie În care mãreºte distanÞa la frânare este cazul În care frânezi pe zãpadã sau polei ºi viteza este micã, situaÞie În care te-ar ajuta blocarea roÞilor ºi maºina s-ar opri mai rapid. Chiar ºi aºa, e mai bine cu ABS pentru cã ai controlul direcÞiei, În timp ce dacã nu ai ABS, direcÞia e pa, prin urmare nu ai cum evita un obstacol În caz cã este nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Hooopaaaa! :)

Explica-i asta lui Ciupanezu. Unii asta au inteles (mai ales ca in film cel care a filmat afirma ca ABS-ul este degeaba) desi am spus de 100 de ori ca sistemul este foarte folositor. Eu doar am facut o demostratie din care multi nu au inteles nimic. (nu este cazul tau)
Link to comment
Share on other sites

hahhaha Tu te-ai uitat la filmul pus de roco inainte sa postezi? In primul rand ala este un montaj virtual realizat pe calculator.Eu vorbeam de filmul pus de mine in care imi sustin afirmatiile. Nu filmeaza nimeni acolo si nici nu spune nimeni ca ABS-ul este degeaba. In schimb tu dovedesti din nou ca esti pe langa subiect si ca iti place sa te contrazici aiurea si sa faci pe desteptul.

P.S. Papusi sexoase de sex masculin gasesti pe un forum gay. Aici se vorbeste despre masini :)

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

hahhaha Tu te-ai uitat la filmul pus de roco inainte sa postezi? In primul rand ala este un montaj virtual realizat pe calculator.Eu vorbeam de filmul pus de mine in care imi sustin afirmatiile. Nu filmeaza nimeni acolo si nici nu spune nimeni ca ABS-ul este degeaba. In schimb tu dovedesti din nou ca esti pe langa subiect si ca iti place sa te contrazici aiurea si sa faci pe desteptul.

P.S. Papusi sexoase de sex masculin gasesti pe un forum gay. Aici se vorbeste despre masini :)

Şi rocco a ĂŽnţeles că la acel clip te referi, e problema ta dacă nu te exprimi coerent.

Eu am fost ontopic, ĂŽnsă ai rămas cu sechele pentru că n-ai primit recenzii pozitive pentru mica ta cercetare. :lol:

 

Credeam că ĂŽnţelegi o ironie...

 

O seară plăcută ĂŽţi doresc, e clar că vorbim degeaba.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

ÂŞi rocco a ĂŽnĂželes cĂŁ la acel clip te referi, e problema ta dacĂŁ nu te exprimi coerent.

Eu am fost ontopic, ĂŽnsĂŁ ai rĂŁmas cu sechele pentru cĂŁ n-ai primit recenzii pozitive pentru mica ta cercetare. :)

 

Credeam cĂŁ ĂŽnĂželegi o ironie...

 

O searĂŁ plĂŁcutĂŁ ĂŽĂži doresc, e clar cĂŁ vorbim degeaba.

Din ce in ce mai multi oameni care stiu "cu ce se mananca masinile" sunt in asentimentul meu. Cei care au fost contra in general erau bagatori de seama.

P.S. Ironiile de genul asta sunt exagerate.

Bafta iti urez!

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.