Jump to content

Pierderea aderentei pe timp de iarna


bdani

Recommended Posts

Ce-mi plac mie oamenii astia care-s mai tari decat ABS-ul. :)

 

Daca la controlul tractiunii mai e cum mai e (ca iti taie gazu'), la ABS e clar. Pana si Stig conduce cu ABS-ul pornit. :lol:

Nu am zis ca nu e bun! NU ma intelegeti gresit!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

toate sistemele au rolul lor bine definit..un producator auto stie ce monteaza si de ce...

revenind la subiect...ideea nu e rea deloc cu partea de a-ti cunoaste masina

ca sa scapi de un accident cauzat de polei,zapada, etc ai mare nevoie de cunostinte in ale volanului si mult noroc

poti sa ai ce cauciucuri vrei daca prinzi mai ales intr-o curba gheata,polei....te salveaza doar tehnica de condus si norocul...eu is patit...cauciucuri de iarna(fara cuie) si ...totul a fost degeaba....dovada

 

 

 

 

ps: poza e facuta la locul accidentului

post-27029-1260799389_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tocmai de asta este si ABS-ul. In situatii limita actionezi din reflex si atunci sigur apesi frana foarte tare si te duci sanie. Aici intervine ABS-ul un sistem FOARTE folositor si bun. Dara fara el te opresti ceva mai repede :lol:dar cum pe noi nu ne intereseaza oprirea brusca e mai bine cu el! Vedem in test. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Eu am firele taiate de la abs si incerc pe cat pot de mult in situatiile limita sa nu sar pe frane , incerc sa pun frana asa progresiv , sa apas din ce in ce mai mult pedala , pana la limita blocarii rotilor. Asta la viteze mari ca la viteze mici se opreste oricum in timp util , am observat.
Link to comment
Share on other sites

Eu am firele taiate de la abs si incerc pe cat pot de mult in situatiile limita sa nu sar pe frane , incerc sa pun frana asa progresiv , sa apas din ce in ce mai mult pedala , pana la limita blocarii rotilor. Asta la viteze mari ca la viteze mici se opreste oricum in timp util , am observat.

 

Ai dreptate,pe zapada se opreste mai greu cu ABS, in schimb nu te 'fura'

 

Si pe mine ma enerveaza ABS-ul, mai ales zgomotul ala,mai mult ma sperie.

Edited by katlin
Link to comment
Share on other sites

Exista tehnica de evitare si pt masinile fara ABS, nu trebuie sa te duci tarash pana se opreste masina. Ca doar nu ne-am nascut in masini dotate cu ABS si ESP. Depinde si de experienta si vechimea la volan. Niciodata un sofer cu experienta nu va astepta sa-l scoata doar frana, fie ea si cu ABS, din kk.

Insa aparitia ABS-ului e indiscutabil un mare plus pe masina, ca de altfel si ESP-ul.

Link to comment
Share on other sites

Eu am firele taiate de la abs si incerc pe cat pot de mult in situatiile limita sa nu sar pe frane , incerc sa pun frana asa progresiv , sa apas din ce in ce mai mult pedala , pana la limita blocarii rotilor. Asta la viteze mari ca la viteze mici se opreste oricum in timp util , am observat.

 

Ai dreptate,pe zapada se opreste mai greu cu ABS, in schimb nu te 'fura'

 

Si pe mine ma enerveaza ABS-ul, mai ales zgomotul ala,mai mult ma sperie.

Nu pot sa zic ca ma enerveaza. De multe ori imi place sa iau un viraj mai brusc in franare ( cand fac dreapta/stanga pe cate o straduta) si imi place ca ma tine pe traiectorie. Acu 1 ora in drum spre prietena mea am facut 2 opriri de la 80 kmh in acelasi loc fara sa scot siguranta de la ABS. Primul am apasat brusc foarte tare frana si a 2 a oara am apasat cat sa nu imi tremure pedala. Rezultatul: M-am oprit cam cu jumatate de metru mai repede. Cei care nu cred va rog sa incercati.

Link to comment
Share on other sites

De ce sunt tĂŁiate firele?

Asa am cumparat-o , nu stiu ce a fost in capul fostului proprietar , si sunt taiate fix din senzori , nu stiu daca sunt 2 milimetrii de cablu la locul lor , restu-mi flutura pe langa roata.

Am avut situatii in care m-au scos din rahat , am avut situatii in care am avut noroc ca am putut ocolii , evita , ca altfel se lasa cu pagube , asta e , oricum la vara am in proiect reactivarea abs-ului .

Link to comment
Share on other sites

Am avut situatii in care m-au scos din rahat , am avut situatii in care am avut noroc ca am putut ocolii , evita , ca altfel se lasa cu pagube , asta e , oricum la vara am in proiect reactivarea abs-ului .

 

Eu zic sã o faci cât mai curând ... nu ºtii când te uiÞi aiurea ºi faci buba mare ... :)

Link to comment
Share on other sites

Sunt destul de scumpi , si momentan sarbatori , si luna ianuarie e afectata , am de pus filtrele , uleiul , sper la primavara , si ca tot venii vorba se potrivesc senzorii cu cabluri cu tot de pe orice e36 ? Ca ma gandeam sa apelez la dezmembrari daca o sa stau prost cu banii.
Link to comment
Share on other sites

Eu am firele taiate de la abs si incerc pe cat pot de mult in situatiile limita sa nu sar pe frane , incerc sa pun frana asa progresiv , sa apas din ce in ce mai mult pedala , pana la limita blocarii rotilor. Asta la viteze mari ca la viteze mici se opreste oricum in timp util , am observat.

 

Ai dreptate,pe zapada se opreste mai greu cu ABS, in schimb nu te 'fura'

 

Si pe mine ma enerveaza ABS-ul, mai ales zgomotul ala,mai mult ma sperie.

Nu pot sa zic ca ma enerveaza. De multe ori imi place sa iau un viraj mai brusc in franare ( cand fac dreapta/stanga pe cate o straduta) si imi place ca ma tine pe traiectorie. Acu 1 ora in drum spre prietena mea am facut 2 opriri de la 80 kmh in acelasi loc fara sa scot siguranta de la ABS. Primul am apasat brusc foarte tare frana si a 2 a oara am apasat cat sa nu imi tremure pedala. Rezultatul: M-am oprit cam cu jumatate de metru mai repede. Cei care nu cred va rog sa incercati.

Poate o fi cum zici tu, insa eu n-am simtit asta. La mine e mai moale pedala de frana si daca nu-ti bagi piciorul in ea nu franeaza ca de urgenta, un pic din cursa fiind fix cat sa opresti incet si lin la semafor. Astfel ca eu chiar daca bag piciorul in ea, are un moment cand franeaza incet si apuca sa prinda aderenta si abia apoi te da cu capul de bord.

 

EDIT: Si ontopic, aseara si azi am avut ocazia sa imi testez un pic reflexele. Aseara am facut stanga pe o straduta, cu a doua la turatie (viteza) mica si era o balta in mijlocul intersectiei. Ce n-am realizat eu e ca balta era inghetata si am prins-o fix cu rotile din spate... A derapat un pic, doar am dat de volan s-o corectez si a fost destul.

Azi am putut sa fac asta mai controlat. Fiindca-s lenes si am amanat prea mult, m-a prins ninsoarea cu cauciucuri de vara (tocite). Astfel incat pe o strada cu un picut de mazga era de ajuns intr-a 2-a la 1500 ture sa accelerez putin ca sa dea in gol si s-o ia usor spre stanga (usor de corectat). Cu ocazia asta am observat si ca eu desi aparent am reflexe si dau din volan suficient de repede cat sa nu ajung perpendicular pe sosea... masina totusi parcurge ceva distanta lateral. Si asta la 30 Km/h. La viteza mai mare nu stiu ce faceam.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

cu E34 imi aduc aminte cand plecam de la vreun semafor din Brasov , pe timp de iarna intai dansa putin stanga dreapta si apoi plecam de pe loc. Bagam tr.II la 1000 rpm ca sa nu rupa aderenta in I. Dar nu am ramas niciodata inzapezit cu el. Nu aveam pneuri de iarna pe atunci.....
Link to comment
Share on other sites

Ce-mi plac mie oamenii astia care-s mai tari decat ABS-ul. :)

 

Daca la controlul tractiunii mai e cum mai e (ca iti taie gazu'), la ABS e clar. Pana si Stig conduce cu ABS-ul pornit. :lol:

Iata ca a venit mult asteptatul moment in care voio dovedi ca "sunt mai tare ca ABS-ul"

Franare fara ABS:

Franare cu ABS:

Sa vad ce mai spune-ti acum!

Cu ABS-ul dezactivat (am scos 3 sigurante) vitezometrul nu functioneaza asa ca reperul pentru viteza a fost turometrul: 1500 rpm in treapta a2a.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Daca ai citi manualul de utilizare ai vedea ca scrie acolo despre acest lucru. E normal, dat fiind modul in care functioneaza ABS-ul. Senzorul nu va sti care e limita de aderenta si atunci presiunea pe roata blocata se micsoreaza foarte mult pt a fi deblocata. Asta se traduce prin timpi morti, cand placutele nu sunt apasate cu putere. Insa pleci de la o premisa gresita, ca in cazul unei frane bruste, pedala trebuie apasata la maximum. Daca ai fi facut testul incercand sa pui frana atat cat sa nu intre ABS-ul ai fi avut distanta cea mai mica. Daca pe asfalt, in cazul unei frane bruste poti apasa frana la maximum si cu ajutorul electronicii (EBD de exemplu) ai putea evita un impact, fara ca masina sa se dezechilibreze. Pe zapada e alta poveste. Se franeaza la limita pierderii aderentei, astfel incat sa nu aveti nevoie sa intre ABS-ul care pe zapada clar mareste distantele. Daca tot faci teste, ceea ce e foarte bine, incearca sa franezi cat poti de tare fara a pierde aderenta. Apoi incearca sa franezi la limita pierderii aderentei prin pomparea pedalei (apesi repede si tare pedala iar cand se blocheaza roata dai drumul foarte putin la pedala si tot asa pana la oprire - e o versiune mai veche a ABS-ului :) ) Spor!
Link to comment
Share on other sites

Adica eu ce sa inteleg, ca cei ce au inventat abs-ul, trebuie sa returneze banii pe inventie? Adica ABS,ESP,DSC,ASC si ce dracu sisteme mai sunt... sunt degeaba? Sa trimiteti filmuletele si la fraierii astia de la BMW sa le aratati ca sunt prosti rau. Pfuuu ce oameni! :)
Link to comment
Share on other sites

Ce-mi plac mie oamenii astia care-s mai tari decat ABS-ul. :)

 

Daca la controlul tractiunii mai e cum mai e (ca iti taie gazu'), la ABS e clar. Pana si Stig conduce cu ABS-ul pornit. :)

Iata ca a venit mult asteptatul moment in care voio dovedi ca "sunt mai tare ca ABS-ul"

Franare fara ABS:

Franare cu ABS:

Sa vad ce mai spune-ti acum!

Cu ABS-ul dezactivat (am scos 3 sigurante) vitezometrul nu functioneaza asa ca reperul pentru viteza a fost turometrul: 1500 rpm in treapta a2a.

Vezi ca ai pus acelasi link. :lol:

Link to comment
Share on other sites

http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm

 

In what circumstances might conventional brakes have an advantage over ABS? There are some conditions where stopping distance may be shorter without ABS. For example, in cases where the road is covered with loose gravel or freshly fallen snow, the locked wheels of a non-ABS car build up a wedge of gravel or snow, which can contribute to a shortening of the braking distance.

 

Se pare ca ai dreptate. Oricum avantajul numarul 1 al ABS e ca iti permite sa folosesti directia in timp ce franezi, nu ca scurteaza distanta de franare.

Link to comment
Share on other sites

egal cu zero :), ia viteza mai mare, si vezi cum fara ABS il lovesti pe ala ce filmeaza, sau lovesti parapetu din stanga...

Serios? daca citeai tot topicul vedeai ca am recunoscut asta. Eu doar am zis ca distanta de franare e mai mare cu ABS si toti mi-au sarit in cap ca nu e asa. Ei bine dupa dovada toti au invocat chestia cu pierderea controlului cu care sunt de acord fiind o chestiune EVIDENTA. Repet: Am zis DOAR ca opresti mai greu cu ABS. ATAT!

P.S. Ai mai facut un post.

 

Daca ai citi manualul de utilizare ai vedea ca scrie acolo despre acest lucru. E normal, dat fiind modul in care functioneaza ABS-ul. Senzorul nu va sti care e limita de aderenta si atunci presiunea pe roata blocata se micsoreaza foarte mult pt a fi deblocata. Asta se traduce prin timpi morti, cand placutele nu sunt apasate cu putere. Insa pleci de la o premisa gresita, ca in cazul unei frane bruste, pedala trebuie apasata la maximum. Daca ai fi facut testul incercand sa pui frana atat cat sa nu intre ABS-ul ai fi avut distanta cea mai mica. Daca pe asfalt, in cazul unei frane bruste poti apasa frana la maximum si cu ajutorul electronicii (EBD de exemplu) ai putea evita un impact, fara ca masina sa se dezechilibreze. Pe zapada e alta poveste. Se franeaza la limita pierderii aderentei, astfel incat sa nu aveti nevoie sa intre ABS-ul care pe zapada clar mareste distantele. Daca tot faci teste, ceea ce e foarte bine, incearca sa franezi cat poti de tare fara a pierde aderenta. Apoi incearca sa franezi la limita pierderii aderentei prin pomparea pedalei (apesi repede si tare pedala iar cand se blocheaza roata dai drumul foarte putin la pedala si tot asa pana la oprire - e o versiune mai veche a ABS-ului :lol: ) Spor!

Daca citesti postul 59 vei observa ca deja am facut ce spui tu. Crede-ma ca stiu foarte multa teorie si dupa cum vedeti reusesc sa o aplic si in practica.

 

http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm

 

In what circumstances might conventional brakes have an advantage over ABS? There are some conditions where stopping distance may be shorter without ABS. For example, in cases where the road is covered with loose gravel or freshly fallen snow, the locked wheels of a non-ABS car build up a wedge of gravel or snow, which can contribute to a shortening of the braking distance.

 

Se pare ca ai dreptate. Oricum avantajul numarul 1 al ABS e ca iti permite sa folosesti directia in timp ce franezi, nu ca scurteaza distanta de franare.

Cand m-a contrazis Ciupanezul si restul unde erati toti cei care sunteti de acord cu mine?

 

Adica eu ce sa inteleg, ca cei ce au inventat abs-ul, trebuie sa returneze banii pe inventie? Adica ABS,ESP,DSC,ASC si ce dracu sisteme mai sunt... sunt degeaba? Sa trimiteti filmuletele si la fraierii astia de la BMW sa le aratati ca sunt prosti rau. Pfuuu ce oameni! :)

Nu ai inteles nimic!

 

Vezi ca ai pus acelasi link. :)

Il gasesti pe al 2 lea la alte filme ale mele dar pentru orice eventualitate:

P.S. Cel care cu tarie a facut fata crivatului de afara este userul si totodata colegul nostru de forum Black Rider GVG.

P.S.S. Gata am dovedid ce am avut de dovedit nu mai intru in polemica cu nimeni. Imi cer scuze daca cineva s-a simtit lezat sau ofensat de catre mine.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Adica eu ce sa inteleg, ca cei ce au inventat abs-ul, trebuie sa returneze banii pe inventie? Adica ABS,ESP,DSC,ASC si ce dracu sisteme mai sunt... sunt degeaba? Sa trimiteti filmuletele si la fraierii astia de la BMW sa le aratati ca sunt prosti rau. Pfuuu ce oameni! :)

 

 

 

...da, da, si sa nu'i uitam si pe ãia ce produc gumele de iarna. ma tãt mir cum de n'o dat faliment pana acum. auzi frate gume de iarna , doamne ce inventie inutila :lol:

Link to comment
Share on other sites

Adica eu ce sa inteleg, ca cei ce au inventat abs-ul, trebuie sa returneze banii pe inventie? Adica ABS,ESP,DSC,ASC si ce dracu sisteme mai sunt... sunt degeaba? Sa trimiteti filmuletele si la fraierii astia de la BMW sa le aratati ca sunt prosti rau. Pfuuu ce oameni! :)

 

 

 

...da, da, si sa nu'i uitam si pe ãia ce produc gumele de iarna. ma tãt mir cum de n'o dat faliment pana acum. auzi frate gume de iarna , doamne ce inventie inutila :lol:

 

wete tata si eu azi am scos matza la plimbare cu cauciucurile de vara pe ea pe vremea care e acum in Cluj si s-a dus fara sa am emotii. Si nu am nimic pe spate care sa ma ajute. A vrut ea de vreo 2 ori sa o ia razna da i-am zis ca nu e loc de curvasaraie de data asta :) Se poate cu grija si atentie. Oricum in afara orasului nu ma incumet desi sambata trebuie sa ajung in Mures. Sper sa se mia indrepte vremea pana atunci. Cel putin sa nu mai ninga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.