Jump to content

Pierderea aderentei pe timp de iarna


bdani

Recommended Posts

Adica eu ce sa inteleg, ca cei ce au inventat abs-ul, trebuie sa returneze banii pe inventie? Adica ABS,ESP,DSC,ASC si ce dracu sisteme mai sunt... sunt degeaba? Sa trimiteti filmuletele si la fraierii astia de la BMW sa le aratati ca sunt prosti rau. Pfuuu ce oameni! :)

 

 

 

...da, da, si sa nu'i uitam si pe ãia ce produc gumele de iarna. ma tãt mir cum de n'o dat faliment pana acum. auzi frate gume de iarna , doamne ce inventie inutila :lol:

 

wete tata si eu azi am scos matza la plimbare cu cauciucurile de vara pe ea pe vremea care e acum in Cluj si s-a dus fara sa am emotii. Si nu am nimic pe spate care sa ma ajute. A vrut ea de vreo 2 ori sa o ia razna da i-am zis ca nu e loc de curvasaraie de data asta :) Se poate cu grija si atentie. Oricum in afara orasului nu ma incumet desi sambata trebuie sa ajung in Mures. Sper sa se mia indrepte vremea pana atunci. Cel putin sa nu mai ninga.

Ca sa mai pun paie pe foc :) aseara am pus jante cu cauciucuri de iarna pe spate. Doar 2 cauciucuri de iarna am. Dupa o tura le-am pus inapoi pe cele de vara deoarece am stricat toata tendinta de supravirare a masinii. Mari probleme nu am avut decat la plecarea de pe loc si o usoara durere de gat deoarece mai mult m-am uitat pe geamurile laterale decat prin parbriz. Daca e sa plec la drum mai lung fara discutie le pun pe cele de iarna. Pentru joaca asa cum a fost aseara sunt perfecte cauciucuri de vara.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Adica eu ce sa inteleg, ca cei ce au inventat abs-ul, trebuie sa returneze banii pe inventie? Adica ABS,ESP,DSC,ASC si ce dracu sisteme mai sunt... sunt degeaba? Sa trimiteti filmuletele si la fraierii astia de la BMW sa le aratati ca sunt prosti rau. Pfuuu ce oameni! :)

 

 

 

...da, da, si sa nu'i uitam si pe ãia ce produc gumele de iarna. ma tãt mir cum de n'o dat faliment pana acum. auzi frate gume de iarna , doamne ce inventie inutila :lol:

 

wete tata si eu azi am scos matza la plimbare cu cauciucurile de vara pe ea pe vremea care e acum in Cluj si s-a dus fara sa am emotii. Si nu am nimic pe spate care sa ma ajute. A vrut ea de vreo 2 ori sa o ia razna da i-am zis ca nu e loc de curvasaraie de data asta :) Se poate cu grija si atentie. Oricum in afara orasului nu ma incumet desi sambata trebuie sa ajung in Mures. Sper sa se mia indrepte vremea pana atunci. Cel putin sa nu mai ninga.

Ca sa mai pun paie pe foc :D aseara am pus jante cu cauciucuri de iarna pe spate. Doar 2 cauciucuri de iarna am. Dupa o tura le-am pus inapoi pe cele de vara deoarece am stricat toata tendinta de supravirare a masinii. Mari probleme nu am avut decat la plecarea de pe loc si o usoara durere de gat deoarece mai mult m-am uitat pe geamurile laterale decat prin parbriz. Daca e sa plec la drum mai lung fara discutie le pun pe cele de iarna. Pentru joaca asa cum a fost aseara sunt perfecte cauciucuri de vara.

Sa stii ca nu am inteles nimic. Dar mi-a placut la tine ca ai pus pasiune pe treaba asta: scoate-pune sigurante,schimbat cauciucuri.. :) Multa treaba ai avut!Nu vreau sa te jignesc ca n-am nici un interes,dar multa treaba ai mai avut si timp. Oricum cand mai faci teste din astea mai spune-ne si noua ,macar sa ne minunam daca nu intelegem nimic! Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Asta cu schimbatul cauciucurilor nu a avut nici o treaba cu testul de franare. Am facut-o ca sa ma pot distra. Ce nu ai inteles este ca eu am vrut sa demonstrez ca franezi mai greu si atat. Nu ca ai control sau nu. Asta cred ca am zis-o de 1000 de ori si totusi mai primesc comentarii de genul: da dar daca aveai viteza te duceai in parapet. De asta am raspunsuri acide.

P.S. Pentru mine este o placere sa lucrez la masina. Chiar de 3 ani incoace in prima seara cand ninge pun cauciucurile de iarna si apoi ies la plimbare. O placere!

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Adica eu ce sa inteleg, ca cei ce au inventat abs-ul, trebuie sa returneze banii pe inventie? Adica ABS,ESP,DSC,ASC si ce dracu sisteme mai sunt... sunt degeaba? Sa trimiteti filmuletele si la fraierii astia de la BMW sa le aratati ca sunt prosti rau. Pfuuu ce oameni! :)

 

Cei care au inventat ASC sa le de-a Dumnezeu muuuuuuulta sanatate, in ultimele zile sincer am ajuns la concluzia ca este un sistem perfect.....parerea mea....

Link to comment
Share on other sites

Cand m-a contrazis Ciupanezul si restul unde erati toti cei care sunteti de acord cu mine?

 

PĂŁi Âşi acum aberezi, nu s-a schimbat nimic. :)

 

Crezi cĂŁ revoluĂžionezi tu totul ĂŽn 2009?

 

Pneurile de iarnĂŁ sunt inutile, ABS-ul la fel, bravo tatĂŁ, bagĂŁ-te Âşi la niÂşte cercetĂŁri de fizicĂŁ nuclearĂŁ, sunt sigur cĂŁ o reuÂşeÂşti sĂŁ rĂŁstorni toate teoriile cunoscute.

Link to comment
Share on other sites

De aberat ai aberat tu zicand ca opresti mai repede cu ABS. Habar nu ai cum se comporta o masina cu ABS. Te comporti de parca esti sofer de ieri. Ori poate nu ai franat niciodata mai tare. In fine oricum vad ca nu am cu cine vorbi. Sunteti indoctrinati ca pe vremea lui Ceausescu. Spirit de turma. Desii am dovedit clar ca distanta de franare e mai scurta voi vorbiti de cauciucuri de iarna si de alte chestii. De ce nu dati dovada de demnitate sa recunoasteti ca am oprit mai repede? Ca asa ati invatat voi ca ABS opreste masina mai repede. Teorii de dacioti.

P.S. Uite tata si pneurile de iarna.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Eşti ĂŽn eroare pentru că ai ĂŽncercat doar frânări de la viteze mici.

 

Ia vezi care-i diferenţa de la viteze mai mari?

 

Cu siguranţă te duci sanie fără ABS la viteză mare.

 

Bănuiesc că ştiu cum se comportă o maşină cu ABS, doar am una de vreo 3 ani. :)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eºti În eroare pentru cã ai Încercat doar frânãri de la viteze mici.

 

Ia vezi care-i diferenĂža de la viteze mai mari?

 

Cu siguranÞã te duci sanie fãrã ABS la vitezã mare.

 

BĂŁnuiesc cĂŁ Âştiu cum se comportĂŁ o maÂşinĂŁ cu ABS, doar am una de vreo 3 ani. :)

La viteze mai mari facem dar pe uscat. Si pe pariu daca vrei. Daca nu traieste cu ideile tale si nu accepta nimic nou fata de ce stii tu.

L.E. Nu am revolutionat nimic. Am aratat publicului larga care habar nu au cum functioneaza unele chestii pe care le folosesc zilnic.Fii sigur ca cei care au creat ABS-ul stiu de lucrul asta.

P.S. Nu ma asteptam sa fii asa de las, sa nu poti recunoaste un fapt evident.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Păi de ce pe uscat?

 

Dacă tot ai ĂŽncredere ĂŽn ceea ce zici, ia fă o ĂŽncercare la vreo 70 km/h.

 

Hai că mor de râs. :)

 

Tu ai arătat publicului larg, tu fiind parte din acea 0.1% dintre oameni care sunt ĂŽn stare să gândească şi care nu acceptă nimic fără să raţioneze. :lol:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

PĂŁi de ce pe uscat?

 

DacĂŁ tot ai ĂŽncredere ĂŽn ceea ce zici, ia fĂŁ o ĂŽncercare la vreo 70 km/h.

 

Hai cã mor de râs. :)

 

Tu ai arãtat publicului larg, tu fiind parte din acea 0.1% dintre oameni care sunt În stare sã gândeascã ºi care nu acceptã nimic fãrã sã raÞioneze. :lol:

Pe uscat pentru ca pe zapada as derapa. Aici este FOARTE bun ABS-ul. Numai ca distanta de franare este ceva mai mica. De cate ori trebuie sa repet ca sunt de acord cu sitemul si ca este foarte bun? Nu cred ca nu ai inteles ce am vrut sa arat.

 

Sa stii ca ai dreptate desii esti ironic. Am fost de aceeasi parere cu voi pana cand am franat de cateva ori si m-am convins. Daca tu iei lucrurile de-a gata fara sa mai gandesti inseamna ca ma lupt cu morile de vant si esti tipul de persoana care isi va implanta cip sub piele ca au auzit ei ca asa e bine. Accepti sau nu asta e realitatea.

Hai Sarbatori fericite si sa lasam raca de o parte macar in aceasta perioada a anului.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Singura situaţie ĂŽn care ABS-ul măreşte distanţa de frânare este la viteză mică, pe zăpadă sau polei, atunci când maşina s-ar opri puţin mai repede dacă roţile s-ar bloca.

 

Ăn rest, ABS-ul micşorează distanţa de frânare şi oferă controlul direcţiei.

 

Sărbători fericite!

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Singura situaÞie În care ABS-ul mãreºte distanÞa de frânare este la vitezã micã, pe zãpadã sau polei, atunci când maºina s-ar opri puÞin mai repede dacã roÞile s-ar bloca.

 

Ăn rest, ABS-ul micÂşoreazĂŁ distanĂža de frânare Âşi oferĂŁ controlul direcĂžiei.

 

SĂŁrbĂŁtori fericite!

HHAAHAHAHA Ok! O sa revin cu un nou test la primavara! Vrei sa zici ca daca franezi fara ABS la limita blocarii rotilor opresti mai greu decat cu ABS?

Link to comment
Share on other sites

TrezeÂşte-te la realitate, tu nu ai fĂŁcut nici un test, ĂŁla nu e un test.

 

Nu ºtii exact ce vitezã ai avut ºi nici nu ne poÞi demonstra ce vitezã ai avut, nu am vãzut deloc cât de mult ai apãsat pe frânã În cele douã situaÞii, nu a existat un marcaj, o mãsurãtoare adecvatã.

Acesta nu este un test ci o joacĂŁ, o glumĂŁ.

 

Cu siguranÞã! Tu de ce crezi cã ABS-ul este montat din fabricã pe orice maºinã civilizatã? ABS-ul este mult mai eficient pe o suprafaÞã uscatã, mãreºte distanÞa de frânare doar pe zãpadã sau macadam la viteze reduse.

 

Gândeºte-te cã ABS-ul este pentru situaÞiile de frânare de urgenÞã, nu pentru teste fãcute cu bãeÞii În spatele blocului.

Adicã acea situaÞie În care tu, un ºofer Începãtor sau cu experienÞã medie, ai apãsa tare pe frâne, astfel acestea s-ar bloca ºi distanÞa de frânare ar fi mult mai mare.

Ăn timp ce ABS-ul, deÂşi tu apeÂşi la maxim pe pedalĂŁ, distrubuie forĂža de frânare ĂŽn mod egal Âşi progresiv, astfel ĂŽncât roĂžile nu se blocheazĂŁ Âşi maÂşina se opreÂşte mai rapid.

Cum ÎÞi explici cã pânã ºi motocicletele moderne Încep sã fie dotate cu ABS?

Link to comment
Share on other sites

Chiar si in articolul ala se spunea ca doar in circumstante foarte speciale franarea fara ABS e mai rapida (atunci cand se creeaza un 'val' de nisip sau zapata in fata rotii).

In legatura cu testele astea empirice, pot sa spun ca n-au nicio valoare, ci mai rau induc lumea in eroare. Si explicatia e simpla: nimeni nu poate sa isi controleze cati milimetri apasa pe pedala de frana in momentul in care vede venind din fata un stalp, sau un camion sau un pieton. Chiar si anii de soferie pot doar sa iti dea niste reflexe de manevrare a masinii, dar nu de dozare a efortului de franare..

Link to comment
Share on other sites

Discutia s-a indepartat de subiect. Daca pui frana cand pierzi aderenta indiferent ca ai abs sau nu roaga-te sa nu ai un pom in fata. Am incercat un viraj strans intr-o parcare pe zapada la 40 la ora punand frana si cu abs si fara si masina s-a dus pe aceeasi directie adica inainte.Am incercat apoi calcand ambreajul cand am pierdut aderenta dupa care am accelerat puternic in reprize tinand-o din ambreaj a fugit spatele spre exteriorul curbei am virat pentru a compensa derapajul si am reusit sa urmez traectoria pe care mi-am propus-o. Eu am tras concluzia ca nu conteaza abs-ul cand pierzi aderenta, conteaza doar experienta si reactia de moment.
Link to comment
Share on other sites

TrezeÂşte-te la realitate, tu nu ai fĂŁcut nici un test, ĂŁla nu e un test.

 

Nu ºtii exact ce vitezã ai avut ºi nici nu ne poÞi demonstra ce vitezã ai avut, nu am vãzut deloc cât de mult ai apãsat pe frânã În cele douã situaÞii, nu a existat un marcaj, o mãsurãtoare adecvatã.

Acesta nu este un test ci o joacĂŁ, o glumĂŁ.

 

Cu siguranÞã! Tu de ce crezi cã ABS-ul este montat din fabricã pe orice maºinã civilizatã? ABS-ul este mult mai eficient pe o suprafaÞã uscatã, mãreºte distanÞa de frânare doar pe zãpadã sau macadam la viteze reduse.

 

Gândeºte-te cã ABS-ul este pentru situaÞiile de frânare de urgenÞã, nu pentru teste fãcute cu bãeÞii În spatele blocului.

Adicã acea situaÞie În care tu, un ºofer Începãtor sau cu experienÞã medie, ai apãsa tare pe frâne, astfel acestea s-ar bloca ºi distanÞa de frânare ar fi mult mai mare.

Ăn timp ce ABS-ul, deÂşi tu apeÂşi la maxim pe pedalĂŁ, distrubuie forĂža de frânare ĂŽn mod egal Âşi progresiv, astfel ĂŽncât roĂžile nu se blocheazĂŁ Âşi maÂşina se opreÂşte mai rapid.

Cum ÎÞi explici cã pânã ºi motocicletele moderne Încep sã fie dotate cu ABS?

Tocmai de asta este foarte bun ABS-ul. Dar intr-o situatie ideala cand apesi pedala perfect fara sa blochezi roata forta de franare este continua pe cand la ABS are intreruperi care MARESC distanta de franare. Nu are legatura unde a fost facut testul chiar tu ai recunoscut ca distanta de gfranare e mai mare pe suprafete alunecoase. Crezi ca intr-un laborator ar fi fost alt rezultat. CA o paranteza asta imi aduce aminte cand am sunat la Bavaria sa imi activeze BC si m-au intrebat de unde am maneta si unde am montat-o. Raspuns: De la dezmembrari si am montat-o eu. Raspunsul lor: mmmmmm. La Filaret nu m-a intrebat nimic si a functionat imediat.

Motocicletele sunt dotate cu ABS pentru ca sa nu se blocheze roata (mai ales cea din fata) si sa cazi, mai ales pe suprafete alunecoase.

Unii parca ati fi legati la ochi frate.

De ce crezi ca la multe dintre masinile noi s-a inlocuit lantul de la distributie cu curea? E un lucru bun nu?

Link to comment
Share on other sites

SituaÞiile În care frânezi mai bine fãrã ABS sunt situaÞii particulare, În 90% din cazuri este mai bine cu ABS.

 

Observ cĂŁ un dialog cu tine este inutil, nu-Ăži dai seama cĂŁ eÂşti ĂŽn eroare Âşi nu ĂŽncerci / nu poĂži sĂŁ ĂŽnĂželegi argumente care au fost ĂŽnsirate pe topic.

 

Tu nu ai facut un test adevĂŁrat din motivele pe care Ăži le-am enumerat mai sus.

 

De ce e un lucru bun sĂŁ ai curea ĂŽn loc de lanĂž de distribuĂžie? :)

 

Ai idee ce costuri sunt din acest motiv?

 

Ia fĂŁ o comparaĂžie ĂŽntre BMW Âşi Audi din acest punct de vedere.

Link to comment
Share on other sites

SituaÞiile În care frânezi mai bine fãrã ABS sunt situaÞii particulare, În 90% din cazuri este mai bine cu ABS.

 

Observ cĂŁ un dialog cu tine este inutil, nu-Ăži dai seama cĂŁ eÂşti ĂŽn eroare Âşi nu ĂŽncerci / nu poĂži sĂŁ ĂŽnĂželegi argumente care au fost ĂŽnsirate pe topic.

 

Tu nu ai facut un test adevĂŁrat din motivele pe care Ăži le-am enumerat mai sus.

 

De ce e un lucru bun sĂŁ ai curea ĂŽn loc de lanĂž de distribuĂžie? :)

 

Ai idee ce costuri sunt din acest motiv?

 

Ia fĂŁ o comparaĂžie ĂŽntre BMW Âşi Audi din acest punct de vedere.

Nu ai adus nici un argument sustinut.

Tocmai asta vroiam sa scot in evidenta cu cureaua in loc de lant. Hotie pe fata.

Bine.....nu ma mai contrazic. Sunt de acceasi parere. Nu o sa intelegi niciodata. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Daca ai citi manualul de utilizare ai vedea ca scrie acolo despre acest lucru. E normal, dat fiind modul in care functioneaza ABS-ul. Senzorul nu va sti care e limita de aderenta si atunci presiunea pe roata blocata se micsoreaza foarte mult pt a fi deblocata. Asta se traduce prin timpi morti, cand placutele nu sunt apasate cu putere. Insa pleci de la o premisa gresita, ca in cazul unei frane bruste, pedala trebuie apasata la maximum. Daca ai fi facut testul incercand sa pui frana atat cat sa nu intre ABS-ul ai fi avut distanta cea mai mica. Daca pe asfalt, in cazul unei frane bruste poti apasa frana la maximum si cu ajutorul electronicii (EBD de exemplu) ai putea evita un impact, fara ca masina sa se dezechilibreze. Pe zapada e alta poveste. Se franeaza la limita pierderii aderentei, astfel incat sa nu aveti nevoie sa intre ABS-ul care pe zapada clar mareste distantele.

Deci iti urez somn usor. :)

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

BĂŁnuiesc cĂŁ ceea ce a spus rmg nu este literĂŁ de lege pentru tine. :)

 

Are parÞial dreptate, Însã nu este o regulã clarã ceea ce a spus, nu Înseamnã cã dacã frânezi fãrã ABS pe zãpadã te vei opri mai repede, este valabil doar În anumite situaÞii, pe macadam sau pe zãpadã la anumite viteze, dupã pãrerea mea, mai reduse.

Link to comment
Share on other sites

BĂŁnuiesc cĂŁ ceea ce a spus rmg nu este literĂŁ de lege pentru tine. :lol:

 

Are parÞial dreptate, Însã nu este o regulã clarã ceea ce a spus, nu Înseamnã cã dacã frânezi fãrã ABS pe zãpadã te vei opri mai repede, este valabil doar În anumite situaÞii, pe macadam sau pe zãpadã la anumite viteze, dupã pãrerea mea, mai reduse.

Este unul din acei cu parere ca a mea care anuleaza vechea zicala romaneasca. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.