Jump to content

E60 problema greu de diagnosticat


Maddog

Recommended Posts

Salut BMW-istilor,

 

Va solicit ajutorul intr-o problema ff complicata, am un E60 2004 2500d manual. Intr-o zi am fost sa alimentez de la PetromV, precizez ca mai aveam un sfert de rezervor si am facut completare pana la plin. Toate bune si frumoase, am alimentat in Militari la PetromV pe Sos. Virtutii un pic mai sus de Mc Donalds si am plecat spre Autostrada Soarelui...in intersectia de la Dristor la semafor, la culoarea verde cand am demarat normal, masina a inceput sa trepideze ff tare in momentul in care acceleram. Am tras imediat pe dreapta si am oprit motorul, am facut o inspectie vizuala a masinii si a motorului...nimic in neregula...pornesc, si las motorul la relanti, observ ca masina nu trepideaza ff tare decat in momentul in care o turez....mi-am dat seama imediat ca functiona in 5 pistoane intrucat tampoanele motorului erau intacte inclusiv cele ale cutiei de viteze. Nu se pune problema ambreiajului si nici a vreunei componente de transmisie intrucat masina face la fel si in mers si pe loc cand o turez. Am crezut ca s-a infundat un injector sau in cel mai rau caz a murit. A doua zi m-am dus la cel mai apropiat service din zona in care locuiesc...acolo mi-au facut o diagnoza la care a iesit o problema legata de injectorul 5...l-au demontat si probat pe bancul de teste....surpriza functiona impecabil...au scos un alr injector (4) si au facut rocada...aceeasi problema tot in locul injectorului 5...au presupus apoi ca e pe parte electronica... au probat in toate felurile posibil si nu au identificat problema...au chemat un electrician auto si a masurat si el valorile pe care le dadea fiecare bobina pe capul de injector...la toate dadeau valori de genul -0.01 - -0.05 ceva de genul iar la cel cu pricina valori cu +4. Singura lor explicatie a fost ca e calculatorul de bord de vina. Spuneau ca are 6 punti de alimentare, cate 1 pentru fiecare injector si ca e posibil ca puntea injectorului 5 sa se fi avariat.

 

S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema? Oare e posibil sa fiu pasibil de inlocuirea calculatorului de bord? :)

 

Please i need your help!

 

 

P.S desi nu am alta solutie maine ma vad nevoit sa apeles la MHS Motors pt ca sunt in zona mea si nu vreau sa tarasc masina mutli chilometrii pt ca face ca un tractor, poate chiar mai rau....va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine sã faci rost de un alt calculator (eventual de la un parc auto din dezmembrãri) ºi sã vezi dacã este vreo diferenÞã.

 

Nu are rost sã cumperi unu` pânã nu eºti sigur ...

 

 

Maine ma duc la baietii de la MHS, stiu ca nu e bine sa merg la ei insa sunt disperat...daca confirma si ei ca e calculatorul apelez la voi poate si ma puteti sfatui la cine sa apelez pentru un calculator de test.

 

Multam de raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, nu am mai auzit asa ceva la modelele noi de computere.In general eepromurile sunt lipite pe placa.

Chiar daca se poate nu cred ca este o proba buna, poate sa fie defect un tranzistor de exemplu, si ala se afla pe placa de baza.

Oricum, daca cei de la un service BMW ti-au spus asa ceva ar fi bine sa le urmezi sfatul, in definitiv acolo sunt specialistii.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, nu am mai auzit asa ceva la modelele noi de computere.In general eepromurile sunt lipite pe placa.

Chiar daca se poate nu cred ca este o proba buna, poate sa fie defect un tranzistor de exemplu, si ala se afla pe placa de baza.

Oricum, daca cei de la un service BMW ti-au spus asa ceva ar fi bine sa le urmezi sfatul, in definitiv acolo sunt specialistii.

 

 

Nu erau specializati BMW cei de la service, am scris mai sus ca erau ff aproape de zona in care locuiesc si nu vroiam sa tarasc masina mult prin oras. Maine nu am de ales si ajung pana la MHS intrucat locuiesc in Militari si sunt mai aproape. Tipul care a lucrat pe masina era un electrician auto care parea ca se cam pricepe la computere de bord, a pus si o diagnoza pe masina...in fine.... va tin la curent cu evolutia.

 

Multam de interventie.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Revin cu completari asupra problemei. Am dus masina in service la MHS Motors. Abia luni se vor apuca de ea. Ca o prima constatare facuta de ei ar fi doua probleme posibile:

 

- una ar fi ceva de genul (cunoscuta problema cu aspirarea clapetei din galeria de admisie in blocul motor) problema des intalnita la E60 variante pana in 2005 (aviz amatorilor care vor E60 SH mai jos de 2005, sa va ganditi bine inainte de achizitie pt. ca exixta peste 50% sanse sa aveti parte de o asa nenorocire). Vor demonta admisia si apoi _chiulasa_ daca e nevoie ca sa verifice in ce stadiu este pistonul, in cazul in care aceasta placuta a fost aspirata.

- cealalta problema ar fi de genul calculatorul de mortor sa fi suferit o avarie...implica inlocuirea si programarea lui.

 

Toata afacerea ma duce in prima varianta undeva la 15000 Ron iar a doua varianta undeva la 4-5000 Ron.

 

Sunt atat de fericit intrucat nu am Casco la ea iar cu finantele m-a gasit pe val cu criza asta. :)

 

Rog pe cei care au avut probleme similare sa posteze ce costuri au avut si cum au remediat problemele, ma refer la cei care au avut nefericitul noroc chior sa treaca prin una din variante.

 

Mentionez ca inainte sa ajung eu la ei, in fata mea ara un domn cu aceeasi problema (ne-am consolat unul pe celalalt) :lol:

 

Va tin la curent cu ce raspunsuri voi primi luni (daca ma vor suna bineinteles)...ma bate gandul s-o vand desi sunt indragostit pana peste cap de ea.

 

Sa auzim de bine.

Link to comment
Share on other sites

dragostea trece si prin burta...tocmai daia am optat si eu pt modelul 2006 , in urma discutiilor de pe forum in legatura cu problema cu admisia ... si bine imi pare ca am renuntat la anumite mofturi de confort (scauna smechere si piele) pt un model cu an bun de fabricatie ... sper sa fie a 2-a varianta pt tine ! oricum e rau cel mai mic...BAFTA !
Link to comment
Share on other sites

daca e varianta cu clapeta poti solicita/incerca sa negociezi cu cei de la BMW sa iti plateasca macar partial reparatia. Ma indoiesc ca vei avea succes totusi. In Anglia si Germania cei insistenti si-au scos banii. Depinde si pe unde ai reviziile facute. Ce model ai ? 520D ?
Link to comment
Share on other sites

daca e varianta cu clapeta poti solicita/incerca sa negociezi cu cei de la BMW sa iti plateasca macar partial reparatia. Ma indoiesc ca vei avea succes totusi. In Anglia si Germania cei insistenti si-au scos banii. Depinde si pe unde ai reviziile facute. Ce model ai ? 520D ?

 

 

Model 525D 03-2004, gri titan pachet M exterior-interior, trapa sticla, transmisie manuala. Ma indoiesc ca pot recupera ceva bani, doar traim in Romanica.

Ma gandesc la un buy-back daca treaba e ff groasa. Analizez oferta lor si vad ce iese.

Link to comment
Share on other sites

Maddog, intradevar simptomele aratate de tine duc cu gandul la o clapeta aspirata, cine a patit asa ceva stie cum e.

INSA, recitind din postul tau, si avand in vedere si experientele mele destul de amuzante, in sensul ca de fiecare data mi se recomanda schimbarea aiuristica a unei piese pentru, eventual, vreun contact imperfect, eu ti-as recomanda asa:

 

- tu ai scris: "masina a inceput sa trepideze ff tare in momentul in care acceleram", "mi-am dat seama imediat ca functiona in 5 pistoane", "a iesit o problema legata de injectorul 5...l-au demontat si probat pe bancul de teste....surpriza functiona impecabil", si "observ ca masina nu trepideaza ff tare decat in momentul in care o turez", or tot ce ai scris tu aici ma duce cu gandul la o patanie de-a mea, masina mea avand simptome identice, recomandandu-mi-se cam ce ti s-a spus si tie, insa eu, mai capos din fire si neavand capacul ala de plastic de deasupra motorului, am inceput sa trag de firele/cablurile alea care intra in injectoare. Pana am ajuns la unul care, daca-l miscam putin, aproape disparea tremuratul si "grohaitul" ala la motor. Drept urmare, m-am dus victorios la un service (iarasi, haideti sa curatam injectoarele pe banc :) ) si i-am rugat sa-mi lipeasca firul ala la loc, pe pozitie. A durat cam 5 minute, mi-au pus nu stiu ce mastic pe acolo, si, iata, dupa vreun an de zile masina n-a mai facut..., merge bine mersi.

 

Pur si simplu un contact imperfect. Nu sunt priceput in ale tehnicii auto, insa ce ti-am sugerat eu merita a fi incercat, in definitiv poti sa faci si tu treaba asta, la o tigara. :lol:

 

Repet, aveam aceleasi simptome descrise de tine, masina facea ca un tractor/locomotiva, abia schimbasem tampoanele la motor...

Link to comment
Share on other sites

Maddog, intradevar simptomele aratate de tine duc cu gandul la o clapeta aspirata, cine a patit asa ceva stie cum e.

INSA, recitind din postul tau, si avand in vedere si experientele mele destul de amuzante, in sensul ca de fiecare data mi se recomanda schimbarea aiuristica a unei piese pentru, eventual, vreun contact imperfect, eu ti-as recomanda asa:

 

- tu ai scris: "masina a inceput sa trepideze ff tare in momentul in care acceleram", "mi-am dat seama imediat ca functiona in 5 pistoane", "a iesit o problema legata de injectorul 5...l-au demontat si probat pe bancul de teste....surpriza functiona impecabil", si "observ ca masina nu trepideaza ff tare decat in momentul in care o turez", or tot ce ai scris tu aici ma duce cu gandul la o patanie de-a mea, masina mea avand simptome identice, recomandandu-mi-se cam ce ti s-a spus si tie, insa eu, mai capos din fire si neavand capacul ala de plastic de deasupra motorului, am inceput sa trag de firele/cablurile alea care intra in injectoare. Pana am ajuns la unul care, daca-l miscam putin, aproape disparea tremuratul si "grohaitul" ala la motor. Drept urmare, m-am dus victorios la un service (iarasi, haideti sa curatam injectoarele pe banc :) ) si i-am rugat sa-mi lipeasca firul ala la loc, pe pozitie. A durat cam 5 minute, mi-au pus nu stiu ce mastic pe acolo, si, iata, dupa vreun an de zile masina n-a mai facut..., merge bine mersi.

 

Pur si simplu un contact imperfect. Nu sunt priceput in ale tehnicii auto, insa ce ti-am sugerat eu merita a fi incercat, in definitiv poti sa faci si tu treaba asta, la o tigara. :lol:

 

Repet, aveam aceleasi simptome descrise de tine, masina facea ca un tractor/locomotiva, abia schimbasem tampoanele la motor...

 

Salut,

 

Multam pentru interventie, mai ca imi vine sa ma imbat (desi nu beau si nu fumez), Luni o sa ma duc peste cei de la MHS, ei au spus ca e posibil sa fie ceva pe instalatia electrica. I-as lasa totusi sa demonteze galeria de admisie pt ca am vazut ceva ulei aruncat pe acolo...cu ocazia asta as schimba si placutele.

 

Daca imi spun ca nu e de la placute si e calculatorul mororului?

 

Cert e ca am incercat fiecare mufa care intra in injectoare, le-am scos pe rand in timp ce functiona motorul si am vazut cum decupla injectorul si recupla...pe injectorul 5 nu facea nimic cand cuplam si decuplam... nu cred ca e un contact imperfect...sau o fi?

Sunt in dubii...cred ca ma duc si iau masina de la ei si ma duc la un alt service....m-ati speriat prea tare cu intamplarile petrecute la MHS.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea ca daca ar fi aspirata clapeta ar avea alte simptome,incearca cum au spus si colegii pe partea electrica :)

 

si eu tind sa cred ca daca ar fi aspirata clapeta as avea un zgomot si o bataie infernala in cilindru, cred ca nici nu ar mai porni, cred ca ar ramane blocat cilindrul...sunt supozitii personale.

 

referitor la injectoare...acestea pica ff rar la E60 mai ales cele diesel.

Link to comment
Share on other sites

.pe injectorul 5 nu facea nimic cand cuplam si decuplam... nu cred ca e un contact imperfect...sau o fi?

Sunt in dubii...cred ca ma duc si iau masina de la ei si ma duc la un alt service....m-ati speriat prea tare cu intamplarile petrecute la MHS.

 

Probabil este o problema la cablajul de la motor sau la computerul de injectie.Poate fi si o problema mecanica, insa mai bine elimini prima varianta.

Link to comment
Share on other sites

maddog, referitor la injectoare te inseli amarnic. chiar pica foarte des :-)

 

Nu sunt injectoare de Saviem sau mai stiu eu ce Raba....sunt totusi injectoare BMW, unele din cele mai fiabile componente din motoarele BMW...sustin asta cu tarie pentru ca am citit mult despre ele in ultimul timp (de cand cu problema de fata)... durata de viata a unui motor ar fi in jurul a 1000000 km de functionare fara schimb in prealabil a vreunei componente. Ca atare cred ca injectorul face parte din componentele fiabile ale motorului. Am stat si mi-am stors creierii in toate felurile....ideea e ca dupa ce am masurat parametrii pe fiecare injector, nu pot decat sa cred ca e pe parte electrica pentru ca numai pe injectorul 5 imi da valori anormale fata de restul. Stau si ma gandesc ca daca ar fi clapeta aspirata in cilindru as avea o bataie infernala in cilindru iar masina ar da sa se opreasca pe cand la mine ea lucreaza constant la relanti, nu are variatii si nici zgomote ciudate nu se aud....am tot ascultat cu urechea in dreptul fiecarui cilindru...

 

si uite asa m-am apucat eu de invatat mecanica motoarelor...imi cumpar scule si imi deschid un atelier, dlumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.