Jump to content

valori compresie


pyu

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci la mine la diesel e raportul de 22:1 , deci un litru de motorina il arde cu 22 de kg de aer? :)

Am inteles bine sau am ramas corijent?

 

Da. ai inteles perfect.

Daca stam si ne gandim, incepem sa ne imaginam cat de rau poluam planeta asta...

 

Deci la 1 litu de motorina consumi cam 22 de litri de aer si elimini 2-400 de grame de bioxid de carbon in functie de model...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce dar am senzatie vaga ca nu aveti dreptate...

Daca benzina arde singura cu cat aer are nevoie de ce ar mai fii nevoie de debitmetru ?

Debitmetrul stabileste raportul aer benzina...

In functie de cat aer trage, atata benzina ii baga pompa si injectoarele...

 

Asa vad si eu lucrurile.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce dar am senzatie vaga ca nu aveti dreptate...

Daca benzina arde singura cu cat aer are nevoie de ce ar mai fii nevoie de debitmetru ?

Debitmetrul stabileste raportul aer benzina...

In functie de cat aer trage, atata benzina ii baga pompa si injectoarele...

Tu vorbesti serios sau postul e la misto ? :)

Link to comment
Share on other sites

Vorbesc serios. debitmetrul are un filament din wolfram ca la bec care sta incandescent cand motorul e pornit.

In functie de cat de repede se raceste acel filament cu aerul care trece pe langa el ,Calculatorul motorului interpreteaza valorile trimise de debitmetru iar in functie de acele valori da benzina in injectoare. In momentul in care debitmetrul are filamentul ars ( intrerupt ) benzina este bagata la cota de avarie ca si cand masina e la -40 de grade ( automat cu aer cu densitate mult mai mare).In acest scenariu motorul merge cu debitul maxim de benzina pe care poate sa-l arda.

 

Nu m-am exprimat prea coerent ca ma grabesc... intelegeti voi ce am vrut sa zic.... Bye

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Deci la 1 litu de motorina consumi cam 22 de litri de aer si elimini 2-400 de grame de bioxid de carbon in functie de model...

Habar nu aveam , sunt uimit , ce pot sa mai zic , ma bucur ca aerul nu costa , ca altfel ....... :)

Link to comment
Share on other sites

Exact. Buna precizare.

 

Chiptuningul cu asta lucreaza. Cu schimbare parametrii debitmetru, sonda lambda, senzor de temperatura etc.( aici nu vorbesc de schimbare ECU , harti de consum , injectie secventiala etc etc... ).

 

De pilda la chiptuning daca "pacalesti" senzorul ala de temperatura si-l faci sa creada ca e mai frig afara , va baga mai multa benzina sau va trage in cuplu mai mare in plaje mai joase de turatie...

 

Mai pe scurt , daca ai mai multa benzina si mai mult aer ai putere mai mare... E simplu.

Ce mi se pare interesant e ca de pilda pt un motor de 318is in 2400 de ture ai 40-50 de cai... (doar la motorul asta stiu )... Am ramas shocat cand am auzit...

 

probabil la 2,5 in 2400 de ture sunt undeva la 60 de cai... Incredibil de putin...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Niciodata n-am inteles valorile alea din graficele de dyno.... Niste linii in sus si-n jos.... Nu se intelege la ce turatii, nimic... Ori erau proaste pozele unde m-am uitat eu ori imi e neclara treaba...

 

Nu se intelege care sunt valorile vechi care cele noi , care sunt caii care e cuplul care sunt turatiile ... NIMIC... Ma depaseste problema...

Link to comment
Share on other sites

DAca vrei sa-ti resegmentezi motorul sunt interesaqt de acest subiect... Din ce oras esti ?

Sunt din Suceava :lol:

Dar nu merita sa resegmentez un motor de 1.6.

Cand o sa crape, imi caut unul de 1.8 sau unul de 1.8is.

 

 

Cum adica o sa crape :) e din sticla ? :) L-ai segmentat si ai motor calumea, sau iei altul sh si risti sa file la fel de praf...daca vrei altul si vrei o treaba buna il cumperi, il desfaci, il faci si il pui...

Link to comment
Share on other sites

DAca vrei sa-ti resegmentezi motorul sunt interesaqt de acest subiect... Din ce oras esti ?

Sunt din Suceava :lol:

Dar nu merita sa resegmentez un motor de 1.6.

Cand o sa crape, imi caut unul de 1.8 sau unul de 1.8is.

 

 

Cum adica o sa crape :) e din sticla ? :) L-ai segmentat si ai motor calumea, sau iei altul sh si risti sa file la fel de praf...daca vrei altul si vrei o treaba buna il cumperi, il desfaci, il faci si il pui...

Unde poti sa faci la noi in Sv o reconditionare a motorului, dar care sa fie facuta bine?Este la noi un mecanic super bun care sa-ti dea o garantie cat de cat pe treaba facuta, si mai ales sa se priceapa la BMW?

Daca da, cine e si unde e?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce dar am senzatie vaga ca nu aveti dreptate...

Daca benzina arde singura cu cat aer are nevoie de ce ar mai fii nevoie de debitmetru ?

Debitmetrul stabileste raportul aer benzina...

In functie de cat aer trage, atata benzina ii baga pompa si injectoarele...

Tu vorbesti serios sau postul e la misto ? :)

+1

Link to comment
Share on other sites

Deci la mine la diesel e raportul de 22:1 , deci un litru de motorina il arde cu 22 de kg de aer? :)

Am inteles bine sau am ramas corijent?

Deci tu ai intrat pe topic si ai citit printre posturi! Daca te intereseaza discutia, citeste la rand!

 

Pt cei care au citit si sunt interesati cum sta treaba la diesel:

 

Pt diesel, pe romaneste se cheama masa de aer minim necesara - si este in jurul valorii de 14.6 si asa cum spune si denumirea,

este masa de aer MINIMA, adica dieselul are nevoie de mai mult aer in practica.

TOATE diesel-urile functioneaza cu exces de aer, parametrul care-l defineste numindu-se chiar asa: COEFICENT DE EXES DE AER notat cu ALPHA in calcule

 

Deci la mine la diesel e raportul de 22:1 , deci un litru de motorina il arde cu 22 de kg de aer? :lol:

Am inteles bine sau am ramas corijent?

 

Da. ai inteles perfect.

Daca stam si ne gandim, incepem sa ne imaginam cat de rau poluam planeta asta...

 

Deci la 1 litu de motorina consumi cam 22 de litri de aer si elimini 2-400 de grame de bioxid de carbon in functie de model...

 

1 litru de motorina + 22kg (de fapt sunt in jur de 9-10) de aer cred ca rezulta ceva mai mult de 200g de CO2...

Valorile de care zici sunt date pe km.

Link to comment
Share on other sites

Deci la mine la diesel e raportul de 22:1 , deci un litru de motorina il arde cu 22 de kg de aer? :)

Am inteles bine sau am ramas corijent?

 

Da. ai inteles perfect.

Daca stam si ne gandim, incepem sa ne imaginam cat de rau poluam planeta asta...

 

Deci la 1 litu de motorina consumi cam 22 de litri de aer si elimini 2-400 de grame de bioxid de carbon in functie de model...

 

Am uitat sa zic ca ati inteles perfect amandoi!

Daca ati fi citit topicul din 3 in 3 posturi si tot vedeati legatura intre 22:1 si fuel-air ratio - nici una!

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Unde poti sa faci la noi in Sv o reconditionare a motorului, dar care sa fie facuta bine?Este la noi un mecanic super bun care sa-ti dea o garantie cat de cat pe treaba facuta, si mai ales sa se priceapa la BMW?

Daca da, cine e si unde e?

Nu stiu daca sunt oameni competenti. Dar motorul tau din 99 sigur nu necesita asa ceva.

 

Cum adica o sa crape :) e din sticla ? :) L-ai segmentat si ai motor calumea, sau iei altul sh si risti sa file la fel de praf...daca vrei altul si vrei o treaba buna il cumperi, il desfaci, il faci si il pui...

Nu, nici chiar asa.

Vroiam sa spun ca pana vor sari pistoanele prin capota, la ce turatii merge uneori :lol:

Daca vezi ce preturi au motoarele, ai impresia ca sunt consumabile. Si sigur se mai gasesc motoare bune.

 

Esti dispus sa dai peste 1000 de euro sa refaci un motor de 1,6 ?

Eu unul, pentru un 318is, as da 1000 euro, daca as avea, sa-l stiu aproape nou :)

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

mai bine iei una cu nr de anglia pe care dai putin si ai si piese pt eventuale schimburi. vezi cum merge, cum trage, daca e cat de cat in parametri. daca iei unul dat jos de pe masina, pana nu-l pui la tine si nu-l pornesti nu stii ce-i cu el. poti sa ai noroc sau poti sa te tot duci inapoi cu mototrul; pana gasestin unul bun. e o loterie cu sanse 50-50.
Link to comment
Share on other sites

mai bine iei una cu nr de anglia pe care dai putin si ai si piese pt eventuale schimburi. vezi cum merge, cum trage, daca e cat de cat in parametri. daca iei unul dat jos de pe masina, pana nu-l pui la tine si nu-l pornesti nu stii ce-i cu el. poti sa ai noroc sau poti sa te tot duci inapoi cu mototrul; pana gasestin unul bun. e o loterie cu sanse 50-50.

Da, sau asa.

Dar trebuie sa fii foarte atent la motor... Daca e unul forjat si rupt... :)

Link to comment
Share on other sites

1 litru de motorina + 22kg (de fapt sunt in jur de 9-10) de aer cred ca rezulta ceva mai mult de 200g de CO2...

Valorile de care zici sunt date pe km.

 

 

Daca faci un km in 17 ore cu motorul pornit ramai fara combustibil... Daca mergi cu 180 Km/h un Km il faci in 20 de secunde.....

 

Imi pare extrem de neverosimil ca in 20 de secunde la 180/h sa ai aceleasi emisii poluante ca in 17 ore timp in care parcurgi acelasi kilometru...

 

Poate te mai gandesti un pic...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.