Jump to content

valori compresie


pyu

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu stiu ca raportul de 9 la 1 reprezinta volumul de aer si benzina luate simultan....

Adica la 9 parti de aer intra o parte benzina...

Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva....

Ce zici tu acolo nu ar trebui sa fie amestecul stoechiometric? Adica 1.47:1 la orice masina pe benzina?

 

pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund

Nu se duce ambreiajul daca face asa ?

Ce treaba are calcatul ambreajului cu pornirea?

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca raportul de 9 la 1 reprezinta volumul de aer si benzina luate simultan....

Adica la 9 parti de aer intra o parte benzina...

Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva....

Ce zici tu acolo nu ar trebui sa fie amestecul stoechiometric? Adica 1.47:1 la orice masina pe benzina?

 

 

Ce treaba are calcatul ambreajului cu pornirea?

 

Eu asa cred ca sta treaba.... Cred ca e vorba de 14 nu de 1,4 ca altfel ar consuma enorm masoina respectiva...

Deci ai odaata raportul asta benzina aer dupa care mixtura respectiva e comprimata la valoarea de 9 la 1 sau 10 la 1 in functie de motor... Nu stiu exact dar cam asa cred eu ca sta treaba... :)

 

 

Si mai cred ceva .... daca compresia e mai mare decat datele date de producator , inseamna ca pierde ulei pe undeva.... Teoretic (si practic ) nu ai cum sa ai o compresie mai buna decat in momentul in care a iesit pe portile fabricii....

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate, 14.7 :)

Asa ceva cred si eu. Totusi daca e 9 : 1... 9 parti de mixtura, la o parte de ce? Sau 9 parti de ce, la o parte de mixtura? Tot nu inteleg.

 

Si mai cred ceva .... daca compresia e mai mare decat datele date de producator , inseamna ca pierde ulei pe undeva.... Teoretic (si practic ) nu ai cum sa ai o compresie mai buna decat in momentul in care a iesit pe portile fabricii....

Stai putin, dar cum ar influenta pierderea de ulei cresterea compresiei?

 

9 : 1 nu se refera la volum? Adica "," cat de tare este comprimat aerul + vaporii de benzina?

Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate, 14.7 :lol:

Asa ceva cred si eu. Totusi daca e 9 : 1... 9 parti de mixtura, la o parte de ce? Sau 9 parti de ce, la o parte de mixtura? Tot nu inteleg.

 

Si mai cred ceva .... daca compresia e mai mare decat datele date de producator , inseamna ca pierde ulei pe undeva.... Teoretic (si practic ) nu ai cum sa ai o compresie mai buna decat in momentul in care a iesit pe portile fabricii....

Stai putin, dar cum ar influenta pierderea de ulei cresterea compresiei?

 

9 : 1 nu se refera la volum? Adica "," cat de tare este comprimat aerul + vaporii de benzina?

 

Pai ai inteles perfect.... Da se refera la cat de tare este comprimat volumul... Vaporii de aer si benzina sunt comprimati intr-un volum de 9 ori mai mic decat volumul in care ar fi stat necomprimat...

Adica sa zicem ca ai aerul dintr-o cutie de 1 m cub pe care-l comprimi de 10 ori in asa fel incat sa intre intr-o cutie de 10 cm cubi....

 

 

"Stai putin, dar cum ar influenta pierderea de ulei cresterea compresiei? "

 

Pai daca uleiul patrunde pe langa segmenti in camera de ardere automat capacitatea cilindrica va fi mai mica cu exact cat ulei a intrat si automat vaporii de benzina si aer vor fi comprimati intr-o cavitate mai mica...

 

Sa zicem ca ai o cantitate dei mixtura care trebuie sa intre intr-un cilindru de 100 cm cubi....

Daca intra 10 grame de ulei aceeasi cantitate de mixtura va trebui sa fie comprimata intr-un cilindru care mai are doar 90 cm cubi pt ca cele 10 grame de ulei ocupa 10% din interiorul camerei de explozie....

Nu stiu cat de coerent am fost dar sper sa se intelega ideea... Eu asa vad lucrurile... Altfel nu are nici o logica ca un motor uzat sa aiba o compresie mai mare decat cand e nou...

 

Asta mi-a explicat odata un mecanic... sau cel putin asa am inteles eu ca stau lucrurile... Ce am retinut , asta ti-am spus si tie... Nu stiu cat de corect e dar mi se pare o explicatie buna.

 

 

DAca vrei sa-ti resegmentezi motorul sunt interesaqt de acest subiect... Din ce oras esti ?

 

Eu cand am luat compresia aveam o compresie mult mai varza decat la tine.... Cel mai mult avea 14, cel mai putin 6.... :)

 

Diferenta dintre cilindri trebuie sa fie maxim de 0,5....

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

pana la urma cum se masoara compresia.

dati un exemplu complet pt cei care nu stiu.

 

eu am facut la a mea cu un manometru pus in locul unei bujii. am dat la automat cateva secunde - nu pornea. sub indrumarea unui prieten am facut operatiunea iar valorile mi-au iesit aproape egale, intre 11.5 si 12. motorul era destul de cald.

Link to comment
Share on other sites

Ai procedat corect. Cel mai bine e sa iei compresia si la rece si la cald si sa compari valorile... Cu motorul cald compresia va fi mai buna pt ca se dilata toate chestiile la cald... La rece compresia trebuie sa fie in jur de 10.... Eu asa stiu...

 

si diferenta de 0,5 intre pistoane e foarte buna !!!

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund

Nu se duce ambreiajul daca face asa ?

 

Acceleratia se apasa ca sa aiba pe unde sa traga aer (nu doar prin regulatorul de relanti) si ambreiajul ca sa nu chinui electromotorul degeaba (eu calc ambreiajul oricum cand dau la cheie din reflex).

Link to comment
Share on other sites

pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund

Nu se duce ambreiajul daca face asa ?

 

Acceleratia se apasa ca sa aiba pe unde sa traga aer (nu doar prin regulatorul de relanti) si ambreiajul ca sa nu chinui electromotorul degeaba (eu calc ambreiajul oricum cand dau la cheie din reflex).

 

 

Asta e o mare elucubratie mecanica buna de pus la "Perla Zilei ".... Pai cand apesi pe ambreiaj decuplezi electromotorul ? :) Oricum cand e scoasa din viteza nu cupleaza asa ca daca apesi sau nu pe ambreiaj e FIX acelasi lucru !

Link to comment
Share on other sites

Raportul de compresie este definit in fizica de liceu si nu are legatura cu amestecul dintre aer si benzina. Inainte de a face testul de compresie trebuie obligatoru deconectata pompa de benzina (se scoate siguranta) si bateria sa fie foarte bine incarcata. Mecanicul care face testul de compresie trebuie sa stie cum sa-l faca si sa stie sa interpreteze valorile obtinute. Un test facut gresit poate provoca si alte defecte motorului respectiv.
Link to comment
Share on other sites

Un test facut gresit poate provoca si alte defecte motorului respectiv.

ce defecte?

 

chiar daca scoti siguranta de la pompa mai ramane benzina in rampa de injectie.

 

singura chestie este ca nu face bine catalizatorului.

Vaporii de benzina pot ajunge si in baia de ulei sau in evacuare, poti inneca motorul, poti sparge catalizatorul, se pot intampla multe in functie de ce greseli faci. Daca scoti siguranta nu ai presiune in rampa.

Link to comment
Share on other sites

... Vaporii de aer si benzina sunt comprimati intr-un volum de 9 ori mai mic decat volumul in care ar fi stat necomprimat...

Adica sa zicem ca ai aerul dintr-o cutie de 1 m cub pe care-l comprimi de 10 ori in asa fel incat sa intre intr-o cutie de 10 cm cubi....

 

 

Corect.Banuiesc ca te referi la motoarele pe benzina cu aprindere prin compresie. :)

 

Asta e o mare elucubratie mecanica buna de pus la "Perla Zilei "....

 

 

Daca ar fi puse numai perle tehnice nu cred ca ar avea loc de tine.

Glumesc :lol:

Link to comment
Share on other sites

pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund

Nu se duce ambreiajul daca face asa ?

 

Acceleratia se apasa ca sa aiba pe unde sa traga aer (nu doar prin regulatorul de relanti) si ambreiajul ca sa nu chinui electromotorul degeaba (eu calc ambreiajul oricum cand dau la cheie din reflex).

 

 

Asta e o mare elucubratie mecanica buna de pus la "Perla Zilei ".... Pai cand apesi pe ambreiaj decuplezi electromotorul ? :) Oricum cand e scoasa din viteza nu cupleaza asa ca daca apesi sau nu pe ambreiaj e FIX acelasi lucru !

 

Cand apesi ambreiajul decuplezi cutia si scutesti electromotorul de un efort suplimentar, obtinand in acelasi timp o turatie usor marita, scos din viteza nu inseamna decuplat total, TOATE pinioanele se invart si fiind uleiul rece inseamna un efort cat de cat oricum nu e deloc FIX acelasi lucru

Nu te grabi sa arunci cu calificative ca poti gresi...sau cand zici "elucubratie" te referi la randurile ce urmeaza in postul tau

 

Nu mai confundati raportul STOECHIOMETRIC cu raportul de COMPRESIE (volumetric)!!!!

 

Raportul de compresie cu presiune de compresie are legatura si ar fi perfect egale daca compresia ar fi IZOTERMA, dar nu e , de aia in foto pus mai sus e specificat raport de compresie si presiune separat

 

PMI - Punct mort interior

PME - Punct mort exterior

 

adica fostele

 

PMS - PUNCT MORT SUPERIOR

PMI-PUNCT MORT INFERIOR

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca ne contrazicem mai sus...compresion ratio nu e presiunea la test...ci raportul intre volumele corespunzatoare PMI si PME

Si... beton - beton dar prea "variata"

 

 

Nu stiu ce reprezinta PMI si PME.... Eu stiu ca raportul de 9 la 1 reprezinta volumul de aer si benzina luate simultan....

Adica la 9 parti de aer intra o parte benzina...

Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva....

 

 

( Si... beton - beton dar prea "variata" ) Da ai dreptate.... M-am gandit la o valoare egala pe toate pistoanele...

 

NU. Raportul aer-benzina e dat de combustibil . Uite cateva exemple pt alti combustibili:

 

Gasoline: 14.7

 

Natural gas: 17.2

 

Propane: 15.5

 

Ethanol: 9

 

Methanol: 6.4

 

Hydrogen: 34

 

Toate se refera la MASA si nu la VOLUM, adica 1 litru de benzina arde cu cca 9.5 metri cubi de aer nu cu 14.7 litri

Link to comment
Share on other sites

Toate se refera la MASA si nu la VOLUM, adica 1 litru de benzina arde cu cca 9.5 metri cubi de aer nu cu 14.7 litri

Confirm :lol:

14.7 Kg aer / 1 kg benzina.

Denzitatea aerului uscat este 1.2 kg / m3.

Denzitate benzina 730 kg/m3.

 

1 litru = 1dm3, deci 1kg benzina are 1.36 litri.

 

masa = vol * densitate => 14.7 = x * 1.2 => x = 12.25 metri cubi

Deci 1 litru de benzina arde cu ~9 metri cubi de aer.

 

Pai daca uleiul patrunde pe langa segmenti in camera de ardere automat capacitatea cilindrica va fi mai mica cu exact cat ulei a intrat si automat vaporii de benzina si aer vor fi comprimati intr-o cavitate mai mica...

 

Sa zicem ca ai o cantitate dei mixtura care trebuie sa intre intr-un cilindru de 100 cm cubi....

Daca intra 10 grame de ulei aceeasi cantitate de mixtura va trebui sa fie comprimata intr-un cilindru care mai are doar 90 cm cubi pt ca cele 10 grame de ulei ocupa 10% din interiorul camerei de explozie....

Nu stiu cat de coerent am fost dar sper sa se intelega ideea... Eu asa vad lucrurile... Altfel nu are nici o logica ca un motor uzat sa aiba o compresie mai mare decat cand e nou...

 

Asta mi-a explicat odata un mecanic... sau cel putin asa am inteles eu ca stau lucrurile... Ce am retinut , asta ti-am spus si tie... Nu stiu cat de corect e dar mi se pare o explicatie buna.

Am inteleg ideea.

Oare care este volumul camerei de ardere la motoarele astea?

 

DAca vrei sa-ti resegmentezi motorul sunt interesaqt de acest subiect... Din ce oras esti ?

Sunt din Suceava :)

Dar nu merita sa resegmentez un motor de 1.6.

Cand o sa crape, imi caut unul de 1.8 sau unul de 1.8is.

 

Eu cand am luat compresia aveam o compresie mult mai varza decat la tine.... Cel mai mult avea 14, cel mai putin 6.... :)

 

Diferenta dintre cilindri trebuie sa fie maxim de 0,5....

 

O sa caut un manometru (pentru ulei) care sa duca pana la 14-15 bari.

Ma duc la strungar si fac o mufa, care sa intre in loc la bujie, si o mai masor eu odata, si la rece, si la cald.

Si voi adauga putin ulei, sa vad daca se schimba ceva.

Vroiam sa fac asta din prima, dar am zis ca pentru 40 lei cat e un test, nu merita.

Si uite ca degeaba l-am facut.

 

Daca aflu ca e din segmenti, si nu din supape sau tacheti, nici nu ma complic sa schimb tachetii, semeringul la arbore si garnitura la distributie.

Cat dau manopera, imi gasesc alt motor.

 

 

 

Si oricum am alte belele acum, mi se opreste in trafic uneori, cand o apuca.

Suspectez sonda.

 

Sa iau de aici oare ? http://www.worldcarparts.co.uk/Default.asp...p;ProductID=197

Link to comment
Share on other sites

Am facut o mare gresala si imi cer mii de scuze ... 9 mc!

 

Initial am vrut sa scriu un post lung cu valori ale densitatii aerului la diferite temperaturi care apropo - standard e 1.217kg/mc iar densitatea benzinei pt autovehicule eu am gasit-o 0 .739

Dar de fapt mi-am dat seama ca cine a vrut, a inteles ideea. Nu cred ca exactitatea calculelor este f importanta aici , e aum facut ala ora aia un calcul grosier.

 

Desi ma gandesc ca imi dai iar cu postul in cap, iti zic totusi: daca faci ceva asa ..homeade.. cauta furtune cat mai scurte, cu sectiune mica si de inalta presiune,nu doar cat sa reziste la 14 bari. Volumul camerei de ardere f mic (la tine cca 41cmc nu incepe iar cu corectarile :) ) si pierderile de volum duc la masuratori incorecte.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Am facut o mare gresala si imi cer mii de scuze ... 9 mc!

 

Initial am vrut sa scriu un post lung cu valori ale densitatii aerului la diferite temperaturi care apropo - standard e 1.217kg/mc iar densitatea benzinei pt autovehicule eu am gasit-o 0 .739

Dar de fapt mi-am dat seama ca cine a vrut, a inteles ideea. Nu cred ca exactitatea calculelor este f importanta aici , e aum facut ala ora aia un calcul grosier.

 

Desi ma gandesc ca imi dai iar cu postul in cap, iti zic totusi: daca faci ceva asa ..homeade.. cauta furtune cat mai scurte, cu sectiune mica si de inalta presiune,nu doar cat sa reziste la 14 bari. Volumul camerei de ardere f mic (la tine cca 41cmc nu incepe iar cu corectarile :lol: ) si pierderile de volum duc la masuratori incorecte.

 

Succes!

Nu am zis ca ai gresit, si nu ti-am dat cu postul in cap :). Daca ai vazut, am pus ~9 (aproximativ 9), nu era un calcul exact exact, nu-s fizician.

Pentru ca nu am calculat cu prea multe zecimale. Si oricum in functie de temperatura, pot fi si mai putin de 9 metri cubi, sau peste 9 metri.

Furtune gasesc, dar nu stiu daca sa iau de la o bujie partea care se infileteaza, sau sa o fac la un strungar.

 

valorile astea se pot modifica in functie de temperatura?

Da. La -25 grade, aerul are 1.42.

Iar la 150-200 grade, in jur de 0.8-0.9 :)

 

LE: densitatea, bineinteles.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce dar am senzatie vaga ca nu aveti dreptate...

Daca benzina arde singura cu cat aer are nevoie de ce ar mai fii nevoie de debitmetru ?

Debitmetrul stabileste raportul aer benzina...

In functie de cat aer trage, atata benzina ii baga pompa si injectoarele...

Pai debitmetrul nu asigura ca debitul de aer este cel corect?

Link to comment
Share on other sites

Pai nu... Debitul e corect si daca e mare si daca e mic ca e aer tras din natura... Benzina se baga in functie de cat aer trage...

 

De pilda daca are filtru sport trage mai usor aerul si automat trage mai bine pt ca are si un consum mai mare...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.