Jump to content

Problema in mers in conditii de umezeala la un e36


Recommended Posts

de anul trecut, de cand am luat masina, in conditii de umezeala excesiva(ploi abundente, zapezi etc - si mai nou dupa spalatoria auto), are momente cand efectiv pierde puterea, da sa moara dar nu moare, oscileaza intre 500 si 600 rotatii, nu raspunde la acceleratie decat cu pedala la podea si atunci dupa 2-3 secunde, toate aceste simptome tin cam un minut, dupa care isi revine.

in toamna asta am schimbat filtrul de benzina la ea, au urmat vreo 3 zile in care a plouat neincetat in timisoara, dar nu a mai facut aceste simptome, eu, mai naiv de felul meu am considerat ca poate era din cauza filtrului, tragea pe undeva umezeala care o baga mai departe in rampa de injectie samd ... si de-aia facea asa. dar au revenit simptomele.

au mai fost care si-au dat cu parerea si au spus ca ar fi sonda lambda ... dar nu stiu ce sa zic. ma gandesc si eu ca poate fi ea de vina, poate sunt izolatiile de pe fire coapte, prinde umezeala, fac scurt intre ele si astfel calculatorul nu primeste informatii(calculand total aiurea amestecul aer/benzina) sau poate primeste informatii eronate, nu stiu ce sa zic.

mai are si momente cand consumul creste inexplicabil, de la 11-12 in oras la 15-16, fara ca eu sa schimb stilul de condus intr-unul mai agresiv.

 

am uitat sa specific:

masina e un bmw e36 318is, an 1993, 140 CP - 273000km -> daca are vreo relevanta!

Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

unde e localizat??? cat te-a costat schimbul lui?

este cea mai tampita locatie pt ca intra apa f usor la modelele din '94 incoace.este in spatele bateriei,daca ai bateria in compartimentul motor.vrei sa pun o poza?

 

 

Yea, I know what the problem is... The rain is the problem in this case. Ok, let's get to the fix then. Hopefully you didn't waste another DME. We will see as I explain... Let me give you a little history on the E36 and then you will know why you are having the problem and then I will give you the way to fix and prevent it from happening again.

 

The BMW engineers in there infinant wisdom put the DME on a platform behind the firewall right? Right and that was a good start. But from there it went south. The DME sits in a box but not a weather or I should say a waterproof box that connects to the fresh air cowl (under the winshield wipers) what happens is over years the drainage plugs at the bottom of the cowl eventually become plugged with debris and then guess what... when it rains or you take it through the wash the cowl fills with water and overspills into the compartment where the DME rests. Well, last time I checked water and electronics don't mix very well and this is where your problem lies. Now for the fix...

Link to comment
Share on other sites

nu e nevoie sa ai scurgerile infundate sa ia apa calculatorul.

 

ai desfacut sa vezi?

 

Daca nu sunt scurgerile infundate este mai greu, bine, daca masina este inclinata cu botul in sus este posibil. :)

Exista insa o modificare facuta de BMW, niste suporturi de fixare diferite, care sustin computerul mai sus.

Link to comment
Share on other sites

masina nu sta cu botul in sus, ba mai mult, botul e cu vreo 2, maxim 3 cm mai jos decat spatele(asa am reglat eu suspensiile la ea)

ingineru pune totusi te rog o poza, sa vedem despre ce e vorba ... sa ma pun sa verific cand am timp.

multumesc!

o sa verific si sonda lamda!

 

sunt mai novice si nu stiu chiar atata de multe, dar daca acel calculator era ars ... nu aiba tot timpul simptomele astea, sau ba mai rau ... sa nu ma mearga??? poate ca daca e intr-adevar problema cu umezeala la acel calculator, sa fie doar un scurt undeva care nu a produs stricaciuni mari ...

Link to comment
Share on other sites

nu e nevoie sa ai scurgerile infundate sa ia apa calculatorul.

 

ai desfacut sa vezi?

 

Daca nu sunt scurgerile infundate este mai greu, bine, daca masina este inclinata cu botul in sus este posibil. :)

Exista insa o modificare facuta de BMW, niste suporturi de fixare diferite, care sustin computerul mai sus.

Asa e la mine, am desfacut sa trimit computerul la AA. Acolo e uscat, dar nu sta direct pe tabla... are un suport ce-l tine putin mai sus. Din câte am inteles, la masinile pre 1995 computerul sta direct pe tabla....

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

unde e localizat??? cat te-a costat schimbul lui?

este cea mai tampita locatie pt ca intra apa f usor la modelele din '94 incoace.este in spatele bateriei,daca ai bateria in compartimentul motor.vrei sa pun o poza?

 

 

Yea, I know what the problem is... The rain is the problem in this case. Ok, let's get to the fix then. Hopefully you didn't waste another DME. We will see as I explain... Let me give you a little history on the E36 and then you will know why you are having the problem and then I will give you the way to fix and prevent it from happening again.

 

The BMW engineers in there infinant wisdom put the DME on a platform behind the firewall right? Right and that was a good start. But from there it went south. The DME sits in a box but not a weather or I should say a waterproof box that connects to the fresh air cowl (under the winshield wipers) what happens is over years the drainage plugs at the bottom of the cowl eventually become plugged with debris and then guess what... when it rains or you take it through the wash the cowl fills with water and overspills into the compartment where the DME rests. Well, last time I checked water and electronics don't mix very well and this is where your problem lies. Now for the fix...

 

poti pune te rog acea poza? sau link-ul de unde ai luat textul in engleza???

multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

nu, inca. astept sa treaca sarbatorile, si sa mai tina putin vremea cu mine, sa pot desface masina. la jumatatea lunii ianuarie o sa schimb franele pe fata, si sper ca o sa schimb si sonda lamda tot atunci, daca si asa pun masina pe butuci. oricum o sa o desfac si la DME, sa vad ce se intampla si acolo.

dar sa treaca sarbatorile ...

voi reveni cu informatii la momentul oportun.

 

simptomele care le face dureaza cateva secunde, in care turatia scade complet, oscileaza intre 400 si 7-800, masina tremura de o ia dracu' ... nu raspunde la acceleratie, nici cu pedala la capat ... dupa ce prinde iarasi ... pleaca mai departe fara probleme ... pana cand o apuca iarasi toanele. 90% sigur nu e de la DME, pentru ca face gesturi de-astea si cand de sus nu pica nimic(ploaie,zapada etc) - care sa se scurga pe acolo, dar daca este umezeala pe jos, sau trec prin vreo balta de ex, e clar ... ma astept la figuri!

Link to comment
Share on other sites

Exista insa o modificare facuta de BMW, niste suporturi de fixare diferite, care sustin computerul mai sus.

poti detalia,te rog.vreau sa fac si io apgreid :lol:

 

Pai nu am ce sa detaliez, trebuie sa comanzi la BMW suporturile respective.Daca nu le gasesti incearca sa improvizezi ceva astfel incat computerul de injectie sa nu mai stea lipit de tabla masinii.

In general este bine sa nu parchezi un E36 in rampa. :)

Link to comment
Share on other sites

Ai incercat sa bagi masina pe tester ?Eu suspectez sonda lambda la mine,din cauza consumului.Acu 2 zile a facut o faza exact cum ai explicat si tu, am plecat de pe loc si cand am ajuns in intersectie am vrut sa plec de pe loc dar apasam acceleratia degeaba,plus ca mi-au scazut turatiile la motor si dadea sa se opreasca .Acu nu stiu ce sa fac sa schimb sonda intai ,sau sa o bag pe tester??
Link to comment
Share on other sites

Am incercat aseara sa merg cu ea...abia am reusit.Mergea urat de tot,nu se accelera nici cu pedala la fund.A murit si motorul de vreo 2 ori :) .Cand m-am intors spre casa parca si-a mai revenit ,dar ramanea turata pe la 1500 de rotatii.Am fost dimineata intr-un service si au zis ca pot fi mai multe cauze si ca nu mi-ar conveni sa schimb piesele pe care ei le-ar banui...Pe langa toate astea am mai gasit-o si lovita in parcare in usa din partea stanga .:lol:

Ce ma sfatuiti sa fac?unde sa merg? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.