Jump to content

Ajutor ! Semne de cedare a turbinei ?!


flavius.paul

Recommended Posts

Dupa cum spune si titlul, de curand , de fapt de ieri dimineata am constatat cu stupoare ca dimineata, imediat la pornire pe evacuare 3-4 secunde, iese un fum dens de culoare alb-usor albastrui. Pe loc nu mi-am dat seama de la ce o fii, dar mai tarziu mi-am dat seama ca turbina se afla in pericol.

 

Sincer nu stiu ce sa fac, imi este teama sa mai ies cu ea in afara orasului. Motorul merge ok, trage ok, nu simt nici o lipsa de putere, nu fluiera nimic, din cand in cand se mai aude un fel de zdranganit semi-metalic cand accelerez usor ( dar asta cred ca ii din injectoare).

 

Ce ma sfatuiti sa fac? Chiar sa fie turbina pe duca? Se mai poate face ceva sa o salvez in caz ca ea este vinovata pt. acel fum?

 

Masina este un 318d din 2004 cu 154,000km , specific ca are chiptuning facut acum 8-9,000km.

 

Si inca ceva...i-am facut revizia acum 800km, i-am pus ulei de bmw 5w30, iar ca paradox i-am mai bagat si un flacon de dura lube, gandindu-ma ca trebuie sa imi protejez mai bine motor-ul/turbina, dar se pare ca de ce imi era frica nu am scapat. Totusi cum se face ca turbina cade imediat dupa ce a primit un nou schimb de ulei?

 

LE: exista posibilitatea sa ma insel spre bucuria mea, si sa fie altcineva vionvatul? ( tin sa mentionez ca am ceva scurgeri de ulei pe langa filtru epurator cu decantor, o sa il rezolv maine, ar fii super daca ar fii din injectoare....se pot rezolva cu aditivi)

Edited by Justme13
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spune si titlul, de curand , de fapt de ieri dimineata am constatat cu stupoare ca dimineata, imediat la pornire pe evacuare 3-4 secunde, iese un fum dens de culoare alb-usor albastrui. Pe loc nu mi-am dat seama de la ce o fii, dar mai tarziu mi-am dat seama ca turbina se afla in pericol.

 

Sincer nu stiu ce sa fac, imi este teama sa mai ies cu ea in afara orasului. Motorul merge ok, trage ok, nu simt nici o lipsa de putere, nu fluiera nimic, din cand in cand se mai aude un fel de zdranganit semi-metalic cand accelerez usor ( dar asta cred ca ii din injectoare).

 

Ce ma sfatuiti sa fac? Chiar sa fie turbina pe duca? Se mai poate face ceva sa o salvez in caz ca ea este vinovata pt. acel fum?

 

Masina este un 318d din 2004 cu 154,000km , specific ca are chiptuning facut acum 8-9,000km.

 

Si inca ceva...i-am facut revizia acum 800km, i-am pus ulei de bmw 5w30, iar ca paradox i-am mai bagat si un flacon de dura lube, gandindu-ma ca trebuie sa imi protejez mai bine motor-ul/turbina, dar se pare ca de ce imi era frica nu am scapat. Totusi cum se face ca turbina cade imediat dupa ce a primit un nou schimb de ulei?

 

 

chestia cu "iar ca paradox i-am mai bagat si un flacon de dura lube, gandindu-ma ca trebuie sa imi protejez mai bine motor-ul/turbina," nu ai facut bine de loc insa aici parerile sunt impartite

 

BMW nu recomanda foloirea aditivilor de ulei, nu sunt reprezentant BMW

 

mai bine schimbi uleiul de la 5w40 la 10w40 si faci schimbul la 10->12 mii

 

 

ai schimbat epuratorul de gaze ? piesa 11 din link

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

 

turbina o poti verifica si tu doar ca trebuie sa demontezi furtunul 1 din link-il de mai jos

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40

 

si verifici jocul de la ax -> nu trebuie sa fie mai mare de jocul unei piulite de 6mm pe surub

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Ai curatat pana acum filtrul epurator vre-odata?

 

 

Filtrul epurator este cu decantor din plastic ( trebuie schimbat?).

Inca o chestie, pe tester imi arata ca am toate bujiile arse, dar motorul porneste oarecum ok. Ce-i dret, dimineata dureaza cu 1-1.5 sec mai mult cand dau la cheie, fata de cum l-as pornii la cald.

Edited by Justme13
Link to comment
Share on other sites

Nu e turbina, relax. Zanganitul pe care il auzi la accelerare usoara este de la racordul flexibil al evacuarii. Trebuie sa-l schimbi pt ca la un moment dat, cand o sa stai pe loc cu motorul pornit o sa simti miros de gaze in masina. Fumul ala de care spui e mai delicat dar nu grav. Ori iesi cu ea ( daca ai unde) si o tii macar o ora in mers cu pedala la blana ( asta doar daca ai o autostrada la dispozitie) sau daca nu, te apuci si schimbi epuratorul ( daca are modelul tau asa ceva), cureti EGR-ul si lasi bujiile in pace. Nu cred ca ai fost cu ea la BMW la tester. Pacalicii cu testere universale sa ma lase. Eu am cumparat carsoft de la bmw, il am pe laptop si fac cu el ce nici nu-ti trece prin cap. Chip-tuningul dupa parerea mea e o greseala uriasa a celor care pun botul ( no offence), dar crede-ma vorbesc in cunostinta de cauza. Cati kw ai castigat? Ai puso pe un stand Dyno? Stii cat avea inainte de resoftare? Ti-au spus cumva ca resoftarea nu se observa ulterior la testerul BMW? Ti-au spus ca s-a marit cuplul? Ti-ai salvat parametrii inainte de resoftare? Te intreb ca sa-mi pot face o parere corecta sa te sfatuiesc corect dupa.
Link to comment
Share on other sites

Bogdan, mersii mult de sfaturi, asadar revin cu un feedback referitor la nelamuriile tale...

O sa arunc o privire la service la acel racord dupa catalizator, desii nu prea imi dau seama cum imi dau seama ca el ar fii vinovatul. Zdranga -zdranga nu face, acel sentiment de rontaiala metalica banuiesc ca ar fii din cauza motrinei de slaba calitate....banuiesc

 

De mers turat, stai calm, saracul motor vede prea multe turatii, conduc sportiv, vede des in oras 4000 de ture cu a 2-a. Acum 2 zile i-am dat si o blana la iesire din Iasi ( 215km/h max, daca mai aveam si a 6-a treapta era alta viata)

 

La revizia de acum 2 saptamani, am curatat si egr-ul ( erau depuneri de 2-3 mm de funingine pe acolo) , dupa s-a cunoscut ca motorul tragea altfel, posibil sa fii fost si un efect placebo datorita reviziei per total...

 

La bujii o sa mai cercetez situatia, ma tem sa nu am 1 defecta si sa nu ma anunte....

 

Cat despre chip, l-am facut la dimsport, si am ales o varianta ce-i drept mai agresiva, si ca sa ma asigur ca imi ofera ceea ce zic si pe hartie m-am dus si la singurul dyno din iasi, am facut test default ( inainte) si unul dupa remapare, default am obtinut cat scria si in carte 115cp /276Nm dupa resoftare, 155cp si 361Nm. In viata reala se simte destul de bine....deci e facut ok, dar cam scoate fum negru la blana....era si de asteptat. ( parametrii originali nu stiu daca mi-au fost salvati dar sincer sa fiu nici nu o sa imi mai doresc softul original vreodata)

 

Ps: m-am mai gandit la o varianta, ar putea sa fie si garnitura de _chiulasa_ crapata? stiu ca ea are un rol esential pt. aparitia acelui fum...

Edited by Justme13
Link to comment
Share on other sites

Scoate fum numai la prima pornire ? E prima iarna de cand o ai ?

 

Ca si eu m-am speriat anul trecut tot asa , cand o porneam prima data scoatea un fum asa alb albastrui pt. cateva secunde si mi s-a zis la service ca este de la condens , frig afara , diferente de temperatura , nici o problema mai pe scurt , si am lasat-o moarta nu am mai insistat pe problema aceasta si nu am avut nici o problema. Tin sa precizez ca acel fum il scoate doar la rece cand o pornesc , atata , in rest nimic nu mai scoate.

Link to comment
Share on other sites

stai linistit zic eu. si masina mea din semnatura scoate fum alb-albastrui de cand am luat-o din germania : doar toamna-iarna cand e frig afara dimineata pana se incalzeste motorul. e mai mult condens decat fum. ulei vei gasi oricum in intercooler dar putin. toate au. sa-mi arate unu care are intercooleru curat. egr-ul poti sa-l cureti dar oricum ala tine de fumul negru la talpa (pentru euro3), dar tu oricum ai euro 4 si nu ai fum (sper).

daca pe tester ti-au dat bujiile toate moarte atunci ti mort computerul de bujii, problema des intalnita la multi pe forum. eu l-am schimbat si e ok, dar nu prea se vede diferenta. de ce zicea colegul mai sus stai linistit ca nu e adevarat : testerele dau bine, nu aiurea in general carsoft si INPA. si completez ca el e pacaliciu care si-a pus prostia aia de carsoft :).

sunetul acela ciudat la accelerare l-am constantat si eu. e de la injectoare si lantul de distributie.

eu zic ca in afara de a-i schimba computerul de bujii, momentan nu ai ce-i face. e ok.

Link to comment
Share on other sites

Scoate fum numai la prima pornire ? E prima iarna de cand o ai ?

 

Ca si eu m-am speriat anul trecut tot asa , cand o porneam prima data scoatea un fum asa alb albastrui pt. cateva secunde si mi s-a zis la service ca este de la condens , frig afara , diferente de temperatura , nici o problema mai pe scurt , si am lasat-o moarta nu am mai insistat pe problema aceasta si nu am avut nici o problema. Tin sa precizez ca acel fum il scoate doar la rece cand o pornesc , atata , in rest nimic nu mai scoate.

 

si la mine face la fel, chiar ieri ma uitam, era frig afara, abia pornisem masina si scotea f mult fum. dupa cateva minute, dupa ce s-a incalzit, nu mai scotea deloc. eu zic ca e din ciclu: "asa face toate"

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor de sfaturi si pareri, m-ati linistit, azi dimineata am fost foarte atent cum s-a comportat evacuarea....si spre uimirea mea, azi s-a incapatanat sa scoata acel fum alb, nu a scos absolut deloc, chiar nu stiu care e explicatia ( e prima iarna cu bmw-ul)....inclin sa cred ca e vorba de condens, in orice caz maine o sa trec cu ea pe la un service sa imi rezolv scaparea de gaze pe langa filtru epurator si sa vad care e treaba cu bujiile ( daca calculatorul mi le confirma are, desii sunt ok, influenteaza fizic pornirea mai lunga?). Edited by Justme13
Link to comment
Share on other sites

De ce nu schimbi tu filtrul epurator ?

 

Este cu decantor (plastic, si nu contine pasla), o sa il trec printr-o spalare macar...

 

Scoate fum numai la prima pornire ? E prima iarna de cand o ai ?

 

Ca si eu m-am speriat anul trecut tot asa , cand o porneam prima data scoatea un fum asa alb albastrui pt. cateva secunde si mi s-a zis la service ca este de la condens , frig afara , diferente de temperatura , nici o problema mai pe scurt , si am lasat-o moarta nu am mai insistat pe problema aceasta si nu am avut nici o problema. Tin sa precizez ca acel fum il scoate doar la rece cand o pornesc , atata , in rest nimic nu mai scoate.

 

Exact asa se manifesta si la mine....si da , e prima iarna cu 318d-ul...de aceea zic, am mai vazut condes la rece, dar parca nu in halul asta...

Edited by Justme13
Link to comment
Share on other sites

sa vad care e treaba cu bujiile ( daca calculatorul mi le confirma are, desii sunt ok, influenteaza fizic pornirea mai lunga?).

 

eu aveam calculatorul stricat de cand am luat-o din germania si am trecut o iarna fara bujii... am fost la munte la -20 si a pornit peste noapte la prima cheie...

se pare ca nu influenteaza asa mult ca is sau nu bujiile duse, cel putin cat e masina in mintile ei si are compresie buna.

ar fi bine sa schimbi ala oricum

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi in service sa vad ce si cum....

S-au luat bujiile la testat pe rand ( testare prin alimentare cu 12V )....una din ele mi-a zis mecanicul ca era nefunctionala, una era foarte buna si 2 numai aveau mult de trait....asadar le-am schimbat pe toate. Cost total cu manopera : 250lei

De pornit la cald porneste cam la fel, dar o idee mai rapid.

Acum astept sa se faca dimineata sa vad cum stau cu pornirea si fumul:D

 

Alt bug pe care il am cu masina, ar mai fii un senzor de parktronic ce a decedat de curand si incerc sa il resuscitez....daca apas mufa in anumite directii incepe sa mearga, eu am zis ca e din contact, dar nu e, am desfacut mufa, curatat bine si senzorul si mufa cu o solutie speciala de curatare contacte, si nimic...mi-a zis mecanicul ca atunci cand se tensioneaza fizic senzorul pe o anumite directie incepe sa o ia....asadar trebuie sa caut unul. De unde imi recomadati sa il procur?

 

PS: Turbina mi-a zis omul ca e in stare foarte buna si nu are absolut nimic :) ( inca)

Edited by Justme13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.