Jump to content

Intrebare pneuri


r0n1n

Recommended Posts

Va salut.

Care este diferenta dintre un pneu R si un pneu ZR?

Eu am pe fata Michelin 225/45/ZR17 si pe spate 245/40/R17.

Intreb asta pt ca vreau sa am presiunea corecta in pneuri.

Dupa cum am vazut eu pe stalp, recomandat ar fi 2.1 fata si 2.5 spate.Corect?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt link, foarte edificator.

Pe spate indicele este W, mult prea mult pt viteza maxima a masinii.

In legatura cu presiunile, pe stalp , la 245/40/r17 pe spate trebuie 2.5 bari.

Dar tipul de la o vulcanizare mi-a supus ca e mult si ca el recomanda 2.1.

Diferenta foarte mare dar totusi zic sa respect presiunile de pe stalp.

Link to comment
Share on other sites

as avea si eu ceva de intrebat...mi-am schimbat de curand jantele cu tot cu cauciucuri si am pe toate 4 225/45/R17...cei de la service cand mi le-au montat mi-au facut presiunea de 2.3 pe toate...dar in stalp daca nu ma insel scrie ceva de genu 2.2 pe fata si 2.7 pe spate...eu le-am pus 2.2 pe fata si 2.5 pe spate...gresesc cumva??
Link to comment
Share on other sites

Daca e integrala le faci egale pe toate,mai moale nu inseamna neaparat mai bine daca mergi pe autostrada ba dimpotriva iti va creste consumul si va scade dinamica masinii.

IN functie de tractiune se face mai tare axul care propulseaza masina,eu bag mereu 2.5 spate si 2.4 fata ,pe stalp mai scrie si a presiunea va creste proportional cu gradul de incarcare al masinii.Deci daca ai 4 pasageri + bagaje necesita presiune mai mare si daca nu presiune ceva mai mica.

Link to comment
Share on other sites

De fapt as mai avea o intrebare.

De ce la BMW rotile de pe spate sunt mai late decat cele de pe fata? La alte marci sunt toate la fel.

Pentru o stabilitate mai buna nu trebuie sa fie si rotile de pe fata late?

Link to comment
Share on other sites

pai nu sunt obligatoriu mai late pe spate, decat in cazul jantelor mari, iar diferenta cred mai degraba ca este pentru estetica, din moment ce cele care vin cu jante pe 15/16 au dimensiuni identice fata-spate.

diferente de latime eu am vazut doar de la 17 in sus.

daca era ceva tehnic, cred ca si la cele pe 16 se putea face o diferentiere la latime

Link to comment
Share on other sites

Acum revin la presiune.

Am observat ca dupa ce merg un pic cu masina presiunea din roti creste probabil din cauza ca se incalzesc pneurile.

Presiunile de pe stalp sunt la "rece" sau la "cald"?

Am obs o crestere de presiune de aprox. 2 psi.

Link to comment
Share on other sites

De fapt as mai avea o intrebare.

De ce la BMW rotile de pe spate sunt mai late decat cele de pe fata? La alte marci sunt toate la fel.

Pentru o stabilitate mai buna nu trebuie sa fie si rotile de pe fata late?

Pai rotile spate sunt mai late pentru ca rotile motoare sa nu rupa aderenta(de exemplu cand accelerezi in curbe sau cand pleci mai tare de pe loc).Pe fata sunt mai subtiri pentru a nu avea o rezistenta aerodinamica foarte mare la rulare.Asta e parerea mea!

Link to comment
Share on other sites

Salut.In primavara cand mi-am pus jantele pe 16 cu cauciucuri de 205/55/R16,mi-a pus idiotu'de la vulcanizare 2.5 fatza si 2.8 spate :)

Si mi se parea mie ca masina reactioneaza cu totul diferit de ceea ce stiam eu cu alea pe 15(185/65/R15 de iarna).Am mers le-am echilibrat din nou,si am facut si presiunea din nou si cand a vazut ala ce presiune aveam a ramas masca...cica nici la Jeep'uri nu se pune la toate presiune asa mare...dar nah...

De atunci am 2.2 la toate rotile,ca nu incarc masina cu 4 persoane decat foarte rar(o data pe saptamana):lol:

Link to comment
Share on other sites

Eu am 2,3 pe roti... am citit undeva ca e indicat sa pui 0,1 mai mult decat recomanda producatorul.... Aveam si argumente dar mie cam lene... Ceva de genul, consum mai mic, trage mai bine ( cand erai mic si mergeai cu bicicleta daca aveai rotile moi dadeai la pedale de-ti iesea limba... asa si cu masina ) uzura cauciucului e mai mica pt ca nu flexeaza asa mult etc...

Iarna totusi nu te sfatuies deoarece pierzi aderenta daca sunt cauciucurile moi...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
pai nu sunt obligatoriu mai late pe spate, decat in cazul jantelor mari, iar diferenta cred mai degraba ca este pentru estetica, din moment ce cele care vin cu jante pe 15/16 au dimensiuni identice fata-spate.

diferente de latime eu am vazut doar de la 17 in sus.

daca era ceva tehnic, cred ca si la cele pe 16 se putea face o diferentiere la latime

 

Si pe 16 se pot pune roti inegale: 225/50R16 fata si 245/45R16spate, arata excelent masina, mai ales cu niste cauciucuri sport Michelin. Problema este sa pui jante cu latimea de minim 7,5" (necesar la cauciucul de 245/45), am gasit niste jante Ronal nemtesti pentru BMW multi spitate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.