Jump to content

Cine si-a resegmentat motorul


the_rifle

Recommended Posts

Nu scriu pt tine!

 

Scriu pt cei ce inteleg ideea de forum si care facand uz de ratiune si de cunostinte minime de fizica mecanica pot intelege

 

Puterea absorbita pt a misca un obiect cu o anumita viteza = forta x viteza (liceu)

 

Masina nu va consuma aceeasi putere daca mergi cu 6000 intr-a 2-a

 

 

Puterea disponibila, respectiv cuplu disponibil sunt date de niste grafice pe care multi le-au vazut la dyno - acolo motorul este incercat la adevarata lui capacitate

 

Exact de aia trage mai bine la 90:

- masina absoarbe o anumita putere (~20-30 Cp) ca sa se deplaseze iar restul e disponibila pentru acceleratie.

Pt calcule - evident - totul in SI

 

Pe asta se bazeaza o metoda foarte valabila de a calcula puterea unui motor , pe plaja de turatii fara a avea acces la dyno

 

Stiu ca nu am ani de forum dar am 5 ani de scoala de specialitate si 6 de practica in domeniu...

 

Daca totusi ai citit - chiar nu scriu pt tine ci pt "damage control" :)

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

@ lucian81v "La 160 NU folosesti nici jumatate din puterea pe care o folosesti la 230 "

 

Habar n-ai pe ce lume te afli.

Orice producator da cuplu si puterea la anumita turatie nu viteza.

 

 

 

Orice explicatii dai sunt nule la asemenea ineptie ce ai scos din tine.

 

 

"Puterea disponibila respectiv cuplu disponibil sunt date de niste grafice " - Spui numai tampenii...

Forta e data de motor nu de grafice. Graficele sunt niste reprezentari pt puterea motorului cap patrat.

Mai ne si spui ca ai nu stiu cati ani de scoala si de practica...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

sigur ca da.... Cand pui masina pe un stand de probe doar te uiti la ea si-ti apar graficele... Nici nu folosesti puterea motorului pt a o masura.....

 

 

Nimic n-ai inteles din scoala si practica.... Ai tu niste notiuni dar nu le legi deloc bine intre ele si nu le intelegi nici din punct de vedere mecanic si nici logic...

 

Te lasa sa te joci pe forum... Sa fii cuminte.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

@the_rifle : Te-am mai rugat sa combati ideea NU persoana!

 

In afara de faptul ca folosesti un ton agresiv si pe alocuri jignitor - total nepotrivit pentru o discutie pe forum - mi-e teama ca te ambalezi degeaba, sunt destule chestii care iti scapa.

 

Analizand discutiile si posturile tale, sunt sigur ca ai fi mult mai castigat incercand sa intelegi ce ti se spune. Daca te repezi mereu cu capul inainte nu o sa inveti nimic, si, crede-ma, mai ai destul de invatat!

 

Documenteaza-te nitel si explica-ne chiar tu de ce urmatoarea afirmatie este gresita :) :

La 90 in 6000 de ture ai aceeasi putere ca si la 230 in 6000 de ture !!!

 

PS : Din pacate am vazut de abia acum posturile tale de pe acest topic. Iti zic sincer ca daca as fi primit un report la timpul potrivit, primeai intre 60 si 90 de zile suspend, nefiind la prima abatere.

Iti repet pentru ultima oara: Renunta la tonul agresiv, la tonul superior, la jigniri. Vrem sa ne relaxam pe forum si este o reactie fireasca sa ne protejam de cei ce strica atmosfera.

Link to comment
Share on other sites

Ce discutii.... Luciane, nu ai luat in considerare ca masina trage mai bine cu a 2-a decat cu a 5-a din pricina rapoartelor cutiei, si nu a puterii motorului?

 

Puterea si cuplul este evident ca se masoara la o anume turatie.

Nu ai sa vezi cat traiesti vreun producator care sa zica:

 

135CP la 120km/h

110CP la 145km/h

70CP la 200km/h

 

 

Ci va zice 150cp la 5500rpm si cuplu 200nm la 3500rpm. INDIFERENT DE TREAPTA DE VITEZA.

Intelegi ideea?

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine este evident. DA

 

Indiferent daca motorul invarte in gol, sau in sarcina, produce la 6000rpm, aceasi putere.

 

Motoarele sunt testate din fabrica ''at the crank'' asta inseamna la volanta, fara cutie, fara nimic. deci cu motorul liber, la ralanti.

 

Ca in sarcina ajunge mai greu la turatia aia, iarasi este evident, fiindca una e sa invarta in gol, si una sa sa mai traga 1.5 tone dupa el.

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine este evident. DA

 

Indiferent daca motorul invarte in gol, sau in sarcina, produce la 6000rpm, aceasi putere.

 

Motoarele sunt testate din fabrica ''at the crank'' asta inseamna la volanta, fara cutie, fara nimic. deci cu motorul liber, la ralanti.

Banuiam ca asa vei raspunde, intrebarea mea a fost, recunosc, o intrebare capcana :) .

Ar fi util daca, dupa ce te documentezi, ai posta aici informatiile relevante ca sa nu mai faca si alti useri aceeasi greseala! Indreapta-ti atentia in special pe relatia dintre cuplu, turatie si putere si pe producerea cuplului motor.

Link to comment
Share on other sites

@paul

Roco123 a dat exact acelasi raspuns pe care l-as fi dat si eu.

 

 

Cat despre consum , in 6000 de ture daca stai pe loc fii convins ca ai un consum pe masura celor 6000 de ture. Turatie mare insemna aer in plus. Aer in plus egal benzina mai multa.

 

Aer+benzina+compresie+explozie = putere

 

Simplu.

Pai daca dezvolta aceeasi putere inseamna ca si consumul e acelasi?

 

DA

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Roco123 a dat exact acelasi raspuns pe care l-as fi dat si eu.

Am remarcat. Asteptam in continuarea raspunsul corect si eventual niste lamuriri :).

 

PS: Lucian81 nu s-a luat de tine ca persoana, asa cum ai facut tu ! Cata vreme tonul este civilizat si nu sunt atacuri la persoana, oricine isi poate exprima o parere. Bine, in anumite limite, daca spune prapastii trebuie adus pe calea cea dreapta, pastrand insa un ton civilizat. Dar nu mi s-a parut ca lucian81 ar fi spus prapastii ...

 

PS2. Crede-ma pe cuvant ca faci o eroare si nu mai persista in explicatii amuzante :lol:

Link to comment
Share on other sites

va spun eu ceva, daca nu va enervati:

pe deal in sus la 6000 de tur in viteza 5 consuma dublu ca si la 6000 de ture in vit 5 pe deal in jos.

de asta ce ziceti?

de ce va chinuiti atat sa vorbiti despre niste consumuri instantanee care difera asa mult in functie de o multitudine de factori cum ar fi. esti in acceleratie , deceleratie sau mers constant ; tii pedala in blana sau apasata suficient cat sa accelerezi treptat sau sa mentii viteza si altele. iar despre putere nici un constructor nu specifica nimic legat de treapta de viteza: spune doar x cp la y turatii / min.dar sa nu uitam spune putere max optinuta ceea ce inseamna ca nu oricand la y turatii/ min specificate in fisa tehnica vom avea x cp.

Link to comment
Share on other sites

Am revenit...

Da' de ce sa urc un deal intr-a 5 ?

In aceeasi ordine de idei pot sa-mi dezumflu rotile si voi consum mai mult pe acelasi deal.... si eventual sa-mi leg si o parashuta in spate...

Asta e scopul topicului ? Sa vedem in ce conditii consum mai mult ?

 

 

Daca nu ma insel eu am deschis acest topic cu titlul " si-a resegmentat cineva motorul ? "

 

Toata discutia a luat-o razna.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Discutia era despre consumul in gol si in sarcina.

In gol, orice motor consuma mai putin decat in sarcina. Neavand sarcina este nevoie de foarte putin amestec carburant pentru invingerea frecarilor.

Pe masura ce creste sarcina, ca sa nu se reduca turatia trebuie sa facem cumva sa crestem cuplul produs de motor. Cuplul este proportional cu cantitatea de combustibil ars, vrei mai mult cuplu, arzi mai mult combustibil, deci consumul creste.

 

Se poate observa ca in gol motorul ajunge la 5000 rpm deschizand foarte putin clapeta de acceleratie. In sarcina insa trebuie sa apesi cu nadejde pedala daca vrei sa ajungi la aceeasi turatie. Mai mult aer >> mai multe benzina >> consum mai mare.

Link to comment
Share on other sites

exact.nu si-a resegmentat motorul nimeni. l-au segmentat cativa dar de resegmentat nu. au mai apucat ca a trebuit sa bage set complet.

in fabrica nu se face segmentare. acolo se construieste motorul.

cand e gata pana la urma schimbarea ta de motor si cat te va costa?

Link to comment
Share on other sites

mda...ce sa zic... in fabrica cand se pun segnentii pe pistoane se numeste pictarea pistoanelor...

 

Eu nu am sesizat ca in sarcina apas pedala mai greu si nici nu m-am uitat in mers la 5000 de ture la clapeta de acceleratie dar ii las pe cei ce au facut-o sa ne impartaseasca aceasta incredibila experienta...

.

Pai motor si manopera 400 de euro. E pus pe masina, trebuie sa ma duc sa o iau...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

segmentare se cheama atunci cand se inlocuiesc doar segmentii fara pistoane. poate mai intrebi in stanga sau dreapta la aia care ti-au cerut 1500 lei pt max 6 ore de munca.

pretul la care ai iesit nu e rau daca ai si putina garantie pe motor si daca nu costa prea mult trecerea lui in acte

Edited by pedro
Link to comment
Share on other sites

Ok . Atunci am sa spun si eu tot segmentare ca sa avem un limbaj comun .

 

Nu trebuie sa-l trec in acte pt ca e acelasi tip de motor iar la mine in talon scrie "fara serie "

Garantia e una verbala ca ma cunosc cu mecanicul...

 

 

Aia care mi-au cerut 15 milioane au zis ca doar sa scoata motorul sa-l desfaca si sa-l puna la loc 15 milioane.

Eu am dat 2 milioane in alta parte sa dea motorul vechi jos si sa-l puna pe cel "nou"...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Sper sa consume mai putin... Cel vechi imi lua 23 in oras... :)

Cel vechi era trecut "fara serie " pt ca l-am omologat la RAR ( aveam 318is si am trecut 325 in acte ) si am fost "dragutz" cu "domnul inginer" :lol: . 50 de euro si o friptura :) Norocul tine de abilitate :)

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.