Jump to content

Ajutor instalare A/C pe e36 320i


Recommended Posts

Intentionez sa cumpar o instalatie de A/C(manual,cel cu rotite) de la un coleg forumist si sunt un pic nelamurit ce ar trebuit sa contina o instalatie completa gata de a fi montata pe masina.

 

Daca imi poate enumera(cu liniuta) componentele(exact), cineva care a montat,as fi recunoscator.

 

Si in al doilea rand ma intereseaza niste chestii tehnice care imi v-or folosi in cazul in care ma apuc eu de montat sau daca ma duc la un mester sa stiu ce are de facut sa nu ma umfle la piese si manopera.

 

Sa incepem :):

 

1. Trebuie sa schimb musai si radiatorul masinii ?

2. Trebui sa fac modificari asupra instalatiei electrice existente a masinii ? sau vine pe cablajele existente ale aerotermei.

3. Trebuie sa dau jos coaja de bord pentru a avea access full ?

4. Este cineva din IASI care ma poate ajuta ?

5. Din schitele de pe OEM vad o gramada de piese,dar nu stiu care le am deja pe masina si care trebuie adaugate.

5. Alte chestii despre care ar trebui sa stiu...

 

multumesc

Edited by Sorin Maxim
Link to comment
Share on other sites

Salut,

eu am trecut printr-o astfel de operatiune si iti pot spune ca a fost foarte dificil. Ce-i drept in cazul meu situatia era muuult mai complicata decat o sa fie la tine (spun asta deoarece eu am un Z3 si nu am avut instalatia originala fiind obligat sa improvizez dintr-o instalatie de E36 plus inca una de E30 :) )

Hai sa-ti raspund la intrebarile tale pt inceput:

1. Trebuie sa schimb musai si radiatorul masinii ? - NU, radiatorul de clima vine in fata radiatorului tau de apa si se prinde in puncte separate de cel de apa.

2. Trebui sa fac modificari asupra instalatiei electrice existente a masinii ? - Oh da :lol: iti trebuie un om foarte priceput la electrica sa-ti iasa bine (relee, fire, senzori, siguranta, ECU, etc. - asta daca vrei sa fie ca de fabrica, altfel daca vrei improvizatii se poate mai simplu dar... mai bine nu te mai apuci)

3. Trebuie sa dau jos coaja de bord pentru a avea access full ? - DA, trebuie dat jos airbag-ul, volanul, ceasurile, butoanele de la aeroterma veche, consola, coaja de bord si aeroterma veche (care ulterior zboara la gunoi)

4. Este cineva din IASI care ma poate ajuta ? aici nu pot sa spun nimic, daca erai in bucuresti era alta treaba desi la o adica poti face o vizita sa stai o noapte la motel pentru ca in maxim doua zile full daca ai toate piesele ar trebui sa fie gata operatiunea

5. Din schitele de pe OEM vad o gramada de piese,dar nu stiu care le am deja pe masina si care trebuie adaugate. - Pe masina nu prea poti avea decat o parte din fire trase si suportii pentru relee in tabloul de sigurante dar asta doar daca masina a fost preechipata pt AC - putin probabil dar nu exclus

5. Alte chestii despre care ar trebui sa stiu... - in primul rand - ai dat de dracu, :) o sa-ti vezi masina mutilata cum nu ai vazut-o niciodata si o sa te iei cu mainile de cap cand o sa vezi dezastrul din interior. Partea buna este ca rezultatul final merita tot efortul :) In rest ce sa-ti spun, sa ai grija sa iei absolut toate piesele de pe masina donatoare si mentionez aici: compresor cu suport, suruburi aferente suportului de compresor, fulia de pe vibrochen (+ suruburi), rola intinzatoare de pe suport, cureaua daca o vrei SH (noua e 31Ron), tevi de freon (4 bucati)(+suruburile speciale inbus + garnituri), sonda de presiune (se afla pe una din tevi, de asemenea sa iei si mufa sondei), dry-er (butelia de freon cum i se spune in popor), radiator AC (condensator mai corect spus)(+suruburi sau cleme de fixare), ventilator AC (eventual cu masca suport aferenta daca are)(mai are rost sa spun de suruburi?), sonda de temperatura a apei din radiatorul de racire (daca are trebuie sa fie in partea dreapta)(+mufa), relee(+socluri), garnitura de etanseizare dintre compartimentul motor si habitaclu - am cam terminat cu piesele de la motor. Acum la interior difera ceva de Z3 si sper sa nu omit ceva: - aeroterma completa, panoul de comanda si tevusca de scurgere a condensului.

La final sa nu uit, sa ai pregatit un tarod sa refaci gaurile de pe blocul motor unde vine suportul de compresor, mai mult ca sigur ca sunt ruginite deoarece nu ai avut nimic montat pana acum si daca incerci sa bagi direct surubul risti ca in timp sa scape iar consecintele ti le imaginezi... cum ar fi sa-ti cada compresorul pe jos in mers, funny, nu? :) Daca mecanicul tau care iti va monta sistemul iti spune de la inceput de faza cu tarod-ul pe gaurile surubului atunci poti sa ai incredere totala in el ca stie ce face... in schimb daca iti spune ca merge si asa sa-ti bage suruburile direct, intoarce-i spatele si fugi cat mai repede de la garajul lui, o sa-ti faca o treaba de mantuiala.

Inca ceva, in functie de motorul tau, ai grija ce piese cumperi daca ai 6 cilindrii e un anume tip de suport si compresor, daca ai 4 cilindrii sunt iarasi doua modele: cel de M40 (mai vechi) si cel de M42 M44, M43, etc. dar care nu se potrivesc intre ele. Eu am facut tampenia sa ma incred in ce spunea toata lumea cum ca la E36 sunt doar doua tipuri de compresoare adica de 4 sau de 6 cil cand defapt sunt doua pt 4 cil si unul pt 6 cil astfel incat am si acum pe balcon un compresor care nu mi s-a potrivit luat de pe M40 pe care cred ca-l arunc de revelion peste balcon.

Succes si mult noroc - o sa-ti trebuiasca :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.