Jump to content

de ce 5 si nu 6?


tiger1

Recommended Posts

Salut! Am un E46 325ci din 2005(coupe facelift)...si am cutie manuala cu 5 trepte....e un baiat Alexx cu un 325ti 2004 (compact) cu o cutie manuala cu 6 trepte, m-am uitat si la coupe-uri au pus 5 trepte...toate de 2500cm3 si la compacturi de 2500cm3 au pus 6 trepte, perfoamntele 0-100 sunt aproape identice...0,2s in favoarea compactului...Intrebarea mea este...daca este mai eficienta , daca este mai buna, daca este mai confortabila la drum lung de ce nu au pus-o si pe coupe-ul din 2005 si 2006 cand au realizat ca in 2003-2004 cand au pus-o pe compact ca e mai buna?? Aud multi spunand ca in 6 trepte e mai buna...consum mai bun afara...apropo producatorul da acelasi consum pentru coupe si compact chiar daca compactul are 6 trepte...cel putin asa am gasit eu. Voi ce credeti?
Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa-ti spun ca la viteze mari e mai confortabil sa mergi cu < RPM.

Iata un exemplu de la 325-ul meu in 6 viteze:

 

 

 

La modelul in 5 viteze ar fi fost pe rosu...

Ca si logica BMW chiar ma depaseste problema, poate au vrut sa faca un test si n-au vrut sa aibe costuri prea mari, pentru ca nu numai pe compact s-a pus aceasta formula ci E60 din 2003, 2004 si primele luni 2005 are fix acelasi motor SI CUTIE (6) cu ce am eu pe 325 compact.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie verificate rapoartele finale. Cate turatii ai intr-a 5-a la o anumita viteza? Dar un compact cu 6 viteze la aceeasi viteza?

 

Nu intotdeauna cutiile cu 6 trepte au rapoarte mai lungi. Exemplu Honda de 2.4 cu 6 trepte avea rapoarte mult mai scurte si deci mai sportive decat aceeasi Honda, dar cu motor de 2.0. Vorbim despre modelul 2009.

 

La a mea (330d) am 3000 de rotatii la aproximativ 150 - 160 km/h. Aproape la fel ca si la modele mai noi cu 6 trepte si motor similar.

 

Cutia in 6 este mai sportiva, dar pe un motor mare cu cuplu mare nu e nici un avantaj major. Treapta a 6-a nu este pur si simplu adaugata, rapoartele celorlalte trepte coboara un pic de cele mai multe ori.

Link to comment
Share on other sites

Diferentele sunt mici , dar sesizabile , mai ales la motoarele de 2500.

 

Cele cu 5 sunt ceva mai sprintene si in ture multe , 5500-6000 sunt mai ok decat cele in 6. Cele in 6 sunt mai lente o idee si treapta a 6-a este strict pentru consum !

 

Eu unu as alege clar 5 trepte daca as putea alege !

Link to comment
Share on other sites

alexxx pe tine te inteleg ca ai 6 trepte si sustii ca e mai buna, dar vreau ceva concret...pe mine nu ma deranjeaza ca merg cu 4000 turatii in loc de 3200 turatii pentru ca motorul nu se forteaza si are un sunet foarte placut. La mine la 150km/h consuma 9%...la tine?
Link to comment
Share on other sites

alexxx pe tine te inteleg ca ai 6 trepte si sustii ca e mai buna, dar vreau ceva concret...pe mine nu ma deranjeaza ca merg cu 4000 turatii in loc de 3200 turatii pentru ca motorul nu se forteaza si are un sunet foarte placut. La mine la 150km/h consuma 9%...la tine?

Nu am facut statistici de consum. Consider ca topicul si-a atins scopul...

Link to comment
Share on other sites

Trebuie verificate rapoartele finale. Cate turatii ai intr-a 5-a la o anumita viteza? Dar un compact cu 6 viteze la aceeasi viteza?

 

Nu intotdeauna cutiile cu 6 trepte au rapoarte mai lungi. Exemplu Honda de 2.4 cu 6 trepte avea rapoarte mult mai scurte si deci mai sportive decat aceeasi Honda, dar cu motor de 2.0. Vorbim despre modelul 2009.

 

La a mea (330d) am 3000 de rotatii la aproximativ 150 - 160 km/h. Aproape la fel ca si la modele mai noi cu 6 trepte si motor similar.

 

Cutia in 6 este mai sportiva, dar pe un motor mare cu cuplu mare nu e nici un avantaj major. Treapta a 6-a nu este pur si simplu adaugata, rapoartele celorlalte trepte coboara un pic de cele mai multe ori.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa-ti spun ca la viteze mari e mai confortabil sa mergi cu < RPM.

Iata un exemplu de la 325-ul meu in 6 viteze:

 

 

 

La modelul in 5 viteze ar fi fost pe rosu...

Ca si logica BMW chiar ma depaseste problema, poate au vrut sa faca un test si n-au vrut sa aibe costuri prea mari, pentru ca nu numai pe compact s-a pus aceasta formula ci E60 din 2003, 2004 si primele luni 2005 are fix acelasi motor SI CUTIE (6) cu ce am eu pe 325 compact.

 

 

Poza aia cu Kilometrajul e autodenunt sau erai in Germania?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.